Τρίτη, 10 Μαΐου 2016

Η δουλειά κάνει τους άντρες





















01. Η δουλειά κάνει τους άντρες Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το πλαστό το πασαπόρτι | σαν και την καρδιά σου μόρτη | σαν την κάλπικη καρδιά σου | τη σκληρή | Μη βροντοχτυπάς τις χάντρες | η δουλειά κάνει τους άντρες | το γιαπί το πιλοφόρι το μυστρί | Ρημαδιό ζωή και σπίτι | απ' τα χούγια σου αλήτη | που μετράς το αντριλίκι | με βρισιές | Μη βροντοχτυπάς τα ζάρια | όσοι είναι παλικάρια | τη ζωή τους την περνούν στις σκαλωσιές

02. Μου τα φάγανε στα ζάρια Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Δημήτρης Ευσταθίου | Στίχοι: Δημήτρης Ευσταθίου
Έπαιξα ζάρια κι έχασα | όλη τη σιρμαγιά μου, | πήγα να πιάσω την καλή | κι έμεινα ρέστος και ταπί | και `χασα τα λεφτά μου. | Τώρα μάγκες τι χαμπάρια; | Μου τα φάγανε στα ζάρια. | Για μια ζαριά ξεκίνησα | να πάρω τα χαμένα, | ήταν τα ζάρια ψεύτικα | κι όταν το σακουλεύτηκα | ήταν αργά για μένα. | Τώρα μάγκες τι χαμπάρια; | Μου τα φάγανε στα ζάρια. | Ρεστάρισα και τώρα πια | δεν έχω ούτε τσιγάρο, | βοήθα Χριστέ και Παναγιά | πάλι να πιάσω σιρμαγιά | να τους τα ξαναπάρω. | Τώρα μάγκες τι χαμπάρια; | Μου τα φάγανε στα ζάρια.

03. Μη μου πατάτε το ζωνάρι Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Δημήτρης Ευσταθίου | Στίχοι: Δημήτρης Ευσταθίου
Φιρί-φιρί το παν’ οι μάγκες | να με κλείσουν ξανά στη φυλακή | μου πατάνε το ζωνάρι | με πειράζουνε πολύ | Δε φοβάμαι σίδερα πάρτε το χαμπάρι | μη μου πατάτε το ζωνάρι | Εγώ κανέναν δεν πειράζω | είμαι απ’ τα πιο δερβίσικα παιδιά | μα οι μάγκες μου κολλάνε | θα με βάλουν σε μπελά | Δε φοβάμαι σίδερα πάρτε το χαμπάρι | μη μου πατάτε το ζωνάρι | Όταν περνάω απ’ την πιάτσα | όλοι με γνωρίζουνε απ’ την καλή | λένε να ο Δημητράκης | το καλύτερο παιδί | Δε φοβάμαι σίδερα πάρτε το χαμπάρι | μη μου πατάτε το ζωνάρι

04. Το μαύρο κομπολόι Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Δημήτρης Ευσταθίου | Στίχοι: Δημήτρης Ευσταθίου
Πούλησα το σακάκι μου | και το χρυσό ρολόι | και κράτησα για συντροφιά | το μαύρο κομπολόι. | Κι όμως δεν τρέχει τίποτα | ούτε καημός με τρώει | ας είναι καλά βρε μάγκες μου | το μαύρο κομπολόι. | Ρεστάρισα και πούλησα | σακάκι και ρολόι | κι έχω στα μπατιρήματα | το μαύρο κομπολόι.

05. Το αλάνι σου κυρά μου Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Δημήτρης Ευσταθίου | Στίχοι: Δημήτρης Ευσταθίου
Το αλάνι σου κυρά μου | δεν το αγαπάς, | κόβεις δρόμο σαν το βλέπεις | και δεν του μιλάς. | Ξέρεις πόσο σε πονάει | το αλάνι σου, | πες του μια καλή κουβέντα | κι όλα χαλάλι σου. | Ό,τι και να σου `χει κάνει | μη πικραίνεις το αλάνι. | Το παιδί που σ’ αγαπάει | μη κατηγορείς | γιατί τέτοιο παλληκάρι | δε θα ξαναβρείς. | Τώρα λες πως είναι σκάρτο | και παλιόπαιδο, | πού θα βρεις σαν το αλάνι | κι ομορφόπαιδο; | Ό,τι και να σου `χει κάνει | μη πικραίνεις το αλάνι.

06. Βρε τι μου λες Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Δημήτρης Ευσταθίου | Στίχοι: Δημήτρης Ευσταθίου
Βρε τι μου λες βρε τι μου λες, | θα πεθάνω και θα κλαις. | Καλά παιδιά δεν βρίσκονται | με το κερί να ψάξεις | κι αυτό να μου το θυμηθείς | μια μέρα σαν με χάσεις, | μεγάλα λόγια μη μου λες | και κοίταξε ν’ αλλάξεις. | Βρε τι μου λες βρε τι μου λες, | θα πεθάνω και θα κλαις. | Το άδικο το άδικο | δεν το θέλει κι ο Θεός, | εγώ σε βάζω στα ψηλά | κι ακόμα παραπάνω | μα εσύ δε διορθώνεσαι | και τον καιρό μου χάνω. | Ο λόγος σου διαταγή, | τι άλλο θες να κάνω; | Βρε τι μου λες βρε τι μου λες, | θα πεθάνω και θα κλαις. | Καλά παιδιά δεν βρίσκονται | με το κερί να ψάξεις | κι αυτό να μου το θυμηθείς | μια μέρα σαν με χάσεις, | μεγάλα λόγια μη μου λες | και κοίταξε ν’ αλλάξεις. | Βρε τι μου λες βρε τι μου λες, | θα πεθάνω και θα κλαις.

07. Μπεγλέρι και μαχαίρι Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Δημήτρης Ευσταθίου | Στίχοι: Δημήτρης Ευσταθίου
Δύο μάγκες χτες το βράδυ | μου την στήσαν στο σκοτάδι | και ζητούσαν να μου πάρουν το μπεγλέρι | και το δίκοπο μαχαίρι | Άιντε μάγκες τη δουλειά σας | να μην βρειτε το μπελά σας | και δεν πρόκειται να δώσω εγώ μπεγλέρι | και ούτε δίκοπο μαχαίρι | Μόλις είπα τ’ όνομά μου | σπάσανε από μπροστά μου | Καταλάβαν πως δε δίνω εγώ μπεγλέρι | και ούτε δίκοπο μαχαίρι

08. Ένας αλήτης έχει πεθάνει Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Δημήτρης Ευσταθίου | Στίχοι: Δημήτρης Ευσταθίου
Ένας αλήτης έχει πεθάνει | από τα χθες στου δρόμου τη γωνιά, | κανείς δεν πάει να τον σηκώσει | φοβούνται όλοι μη τους λερώσει. | Αχ, βρε άπονε ντουνιά! | Δεν είχε μάνα, δεν είχε σπίτι | κι όλοι του φώναζαν: | "Παλιοαλήτη άδειασέ μας τη γωνιά". | Εχθές το βράδυ μέσα στο κρύο | τον είδε κάποιος μια πόρτα να χτυπά. | Ζητούσε ο δόλιος για να τον σώσουν, | από τον θάνατο να τον γλιτώσουν. | Μα του κόσμου η απονιά! | Δεν είχε μάνα, δεν είχε σπίτι | κι όλοι του φώναζαν: | "Παλιοαλήτη άδειασέ μας τη γωνιά".

09. Ένα τσιγαράκι κι ένα τάληρο Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Δημήτρης Ευσταθίου | Στίχοι: Δημήτρης Ευσταθίου
Ένα τσιγαράκι μόνο κι ένα τάλιρο | αν είχα κάθε μέρα στη ζωή | δε θα παραπονιόμουνα | κι όπου λάχει θα κοιμόμουνα | και κλέφτη δε φοβόμουνα. | Κι αν με βρουν κανα πρωί νεκρό | σε κανα Φάληρο, | στο παλιό μου το σακάκι | θα βρούνε ένα τσιγαράκι | κι ένα τάλιρο. | Για κρεβάτι ένα παγκάκι κι έχει ο Θεός, | κάνανε κι άλλοι σπίτια και λεφτά | που όλα εδώ τ’ αφήσανε | τη ζωή τους δε γλεντήσανε | κι άλλοι κληρονομήσανε. | Κι αν με βρουν κανα πρωί νεκρό | σε κανα Φάληρο, | στο παλιό μου το σακάκι | θα βρούνε ένα τσιγαράκι | κι ένα τάλιρο.

10. Δουλεύω την μπουλντόζα Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Δημήτρης Ευσταθίου | Στίχοι: Πρόδρομος Τσαουσάκης
Απάνω στην μπουλντόζα όλη μέρα | στον ήλιο στην βροχή και στον αέρα | όλη μέρα στο λιοπύρι | για το δικό σου το χατήρι | Για να σε κάνω αρχόντισσα | να περπατάς με πόζα | δουλεύω δωδεκάωρο | επάνω στην μπουλντόζα | Σκληρή δουλειά και ρούχα λερωμένα | για να μην λείψει τίποτα σε σένα | πέτρες μπάζα καθαρίζω | με τη μπουλντόζα δρόμους ανοίγω | Για να σε κάνω αρχόντισσα | να περπατάς με πόζα | δουλεύω δωδεκάωρο | επάνω στην μπουλντόζα

11. Κουβέντα με το Χάρο Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Το Χάρο τον αντάμωσαν | Πεντ’ έξι χασικλήδες | να τον ρωτήσουν πώς περνούν | στον Άδη οι μερακλήδες. | Πες μας, βρε χάρε, να χαρείς | το μαύρο σου σκοτάδι: | Έχουν χασίσι, έχουν λουλά | οι βλάμηδες στον Άδη; | Πες μας αν έχουν μπαγλαμά | μπουζούκια και γλεντάνε. | Έχουν τεκέδες, έχουν τσαρδί | που παν' και την τραβάνε; | Πες μας αν έχουν γκόμενες | μανίτσες και γουστάρουν | τον ναργιλέ να κάνουνε | ντουζένι να φουμάρουν. | Πες μας, βρε χάρε, να χαρείς: | Τι κάνουνε τ' αλάνια, | βρίσκουν νταμίρα, έχουν λουλά | για κάθουνται χαρμάνια; | Πάρε δυο δράμια Προυσαλιό | και πέντε μυρωδάτο | και δώσε να φουμάρουνε | τ' αδέλφια μας κει κάτω. | Κι όσοι μαχαιρώθηκανε | και πήγανε στον Άδη, | για πες μας, γιατρευτήκανε | ή λιώσαν στο σκοτάδι; | Κι όσοι από καρασεβντά | τρελάθηκαν και πάνε, | πες μας, τους πέρασε ο νταλγκάς | ή ακόμα αγαπάνε; | Πες μας τι κάνουν οι φτωχοί, | πρεζάκηδες κι εκείνοι; | Πάρε να δώσεις και σ' αυτούς | λιγάκι κοκαΐνη.

12. Μας κυνηγούν το ναργιλέ Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Δημήτρης Μπαρούσης | Στίχοι: Νίκος Μάθεσης
Μας κυνηγούν τον ναργιλέ, | γιατί τον πίνουν μάγκες, | και ζούλα τον φουμάρουνε | όλ’ οι αριστοκράτες. | Χαρέμια έχουνε σωστά | και γκόμενες σπαθάτες | με πιάνα, με σαξόφωνα, | μαστούρια σαν αγάδες. | Κι εσύ, μαγκίτη, μπάνησε | στη ζούλα, μην ερθούνε, | γιατί, αν μας τον πιάσουνε, | τσάμπα θα τραβηχθούμε. | Μάγκα μου, το `χει η μοίρα σου | έτσι για να τραβιέσαι | για τέτοια μικροπράγματα | στην τούφα να πετιέσαι.

13. Ο γιος του Σακαβιά Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Δημήτρης Ευσταθίου | Στίχοι: Δημήτρης Ευσταθίου
Είμαι ο γιος του Σακαβιά | και ήθελα να ξέρω | ποιος είν’ ο ύπουλος νταής | που μου ‘φαγε τον γέρο | Είμαι ο γιος του Σακαβιά | που τον φοβήθηκε όλη η μαγκιά | Αν έχει ο ένοχος καρδιά | και του κρατούν τα μπράτσα | δυο λόγια θέλω να του πω | αντρίκια και σταράτα | Είμαι ο γιος του Σακαβιά | που τον φοβήθηκε όλη η μαγκιά | Το κομπολόι που κρατώ | κι όλο το μπεγλερίζω | είναι του γέρου φυλαχτό | το βλέπω και δακρύζω | Είμαι ο γιος του Σακαβιά | που τον φοβήθηκε όλη η μαγκιά

14. Για μια γυναίκα χάθηκα Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Αν θέλεις μάνα να το δεις το δύστυχο παιδί σου | έλα μες στο Γεντί Κουλέ να κλάψει η ψυχή σου | για μια γυναίκα χάθηκα, σκληρά καταδικάστηκα | Μες στο κελί το σκοτεινό περνώ χωρίς ελπίδα | και τη βαριά, μανούλα μου, τη σέρνω αλυσίδα | για μια γυναίκα χάθηκα, σκληρά καταδικάστηκα | Τα ρούχα, το ρολόι μου θα στα γυρίσω πίσω | γιατί μες το Γεντί Κουλέ τα νιάτα μου θ' αφήσω | για μια γυναίκα χάθηκα, σκληρά καταδικάστηκα

15. Τα λεφτά Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Δημήτρης Ευσταθίου | Στίχοι: Στράτος Διονυσίου & Δημήτρης Ευσταθίου
Τα λεφτά, τα λεφτά, τα λεφτά ποιος τα ‘χει βγάλει | Και μας έβαλε φωτιά, και ζαλάδα στο κεφάλι | Τι έκανες βρε άνθρωπε, το σκέφτηκες καλά | Και πήγες κι ανακάλυψες στον κόσμο τα λεφτά | Τα λεφτά, τα λεφτά, τα λεφτά ποιος τα ‘χει βγάλει | Και μας έβαλε φωτιά, και ζαλάδα στο κεφάλι | Εγώ ποτέ δεν ήθελα να ‘χω πολλά λεφτά | Μα έλα όμως που δεν ζεις στιγμή χωρίς αυτά | Τα λεφτά, τα λεφτά, τα λεφτά ποιος τα ‘χει βγάλει | Και μας έβαλε φωτιά, και ζαλάδα στο κεφάλι | Αν δεν υπήρχαν τα λεφτά, θα λείπαν οι ψευτιές | Και θα περνούσε η ζωή με γέλια και χαρές | Τα λεφτά, τα λεφτά, τα λεφτά ποιος τα ‘χει βγάλει | Και μας έβαλε φωτιά, και ζαλάδα στο κεφάλι | Τα λεφτά, τα λεφτά, τα λεφτά ποιος τα ‘χει βγάλει | Και μας έβαλε φωτιά, και ζαλάδα στο κεφάλι

16. Υπάρχουν ακόμα ρεμπέτες Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Δημήτρης Ευσταθίου | Στίχοι: Δημήτρης Ευσταθίου
Υπάρχουν ακόμα ρεμπέτες στην πιάτσα | υπάρχουν ακόμα καλά παιδιά | κι ας είναι γερόντια κι ας πάθαν στραπάτσα | δεν πάψανε όμως να έχουν καρδιά. | Ένα κι ένα κάνουν δύο, | όσα θες δε γίνονται, | άκου το παλιό σχολείο | και δε χάνεις, αδερφέ. | Υπάρχουν ακόμα ρεμπέτες στην πιάτσα | που γράφουν τραγούδια με νόημα, | ν’ ακούσουν τα νιάτα, να γίνουν ρεμπέτες, | να έχουν κι εκείνοι καλή καρδιά. | Ένα κι ένα κάνουν δύο, | όσα θες δε γίνονται, | άκου το παλιό σχολείο | και δε χάνεις, αδερφέ.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης