Σάββατο, 7 Μαΐου 2016

Ο Παναγιώτης Τούντας στους μεγάλους του ρεμπέτικου





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Παναγιώτη Τούντα

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Πασαλιμανιώτισσα Τραγούδι: Αντ. Νταλγκάς
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Βρε Πασαλιμανιώτισσα, | τσαχπίνα ζωντοχήρα | πως μ' έριξε στα χέρια σου | η άτιμή μου μοίρα | Μου 'χεις ανάψει μια φωτιά | και ντέρτι στο κεφάλι | και μια πληγή που δεν μπορεί, | να γίνει πιο μεγάλη | Μέσα στα χασικλίδικα | φουμάρω ολοένα | γιατί έχω ζωντοχήρα μου | καρασεβντά με σένα | Ζωντοχήρα μου εσύ με τρέλανες!... | Τον μπαγλαμά μου παίζοντας | τον πόνο μου σου λέγω | Βρε Πασαλιμανιώτισσα | σου τραγουδώ και λέγω | Άκου με τι παράπονο | το ντέρτι μου φωνάζω | αφού για σένα τραγουδώ | και βαριαναστενάζω | Μέσα στα χασικλίδικα | φουμάρω άλλο ένα | γιατί έχω ζωντοχήρα μου | καρασεβντά με σένα | Ζωντοχήρα μου εσύ με τρέλανες!...

02. Σταμπούλ ουσάκ μανές Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

03. Εγώ θέλω πριγκηπέσα Τραγούδι: Ν. Κυριακόπουλος
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Στην Ελλάδα δεν μπορώ | μια γυναίκα για να βρω | έχει όμορφες πολλές | μα είναι μάνα μου είναι φτωχές | Εγώ θέλω πριγκηπέσα | από το Μαρόκο μέσα | να 'χει λίρα με ουρά | μια γυναίκα μια φορά | Πέρσι πέρασε από δω | κι έψαχνε να βρει γαμπρό | χωρίς να το ξέρω εγώ | μάνα μου να σε χαρώ | Μ’ είδε κάτω στον Περαία | στου Τσελέπη με παρέα | και από τότε μ’ αγαπά | και μου στέλνει και λεφτά | Θα με κάνει βασιλιά | πέρα εκεί στην αραπιά | κι όλα της θα τα 'χω εγώ | μάνα μου να σε χαρώ | Δεκαοχτώ βαγόνια λύρες | Κοκαϊνες και νταμίρες | κάθε είδους αργιλέ | με διαμάντι όλο ντουμπλέ | Θα μου πάρει μπαγλαμά | φίλντισι και μάλαμα | κι ότι άλλο θέλω εγώ | μάνα μου να σε χαρώ | Πεντακόσοι δερβισάδες | θα μας φτιάχνουν τους λουλάδες | να φουμάρουμε γλυκά | στον χρυσό μας τον οντά

04. Πολίτισσα Ταταυλιανή Τραγούδι: Γ. Βιδάλης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

05. Τουρκολιμανιώτισσα γλυκιά Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Απόψε τα μεσάνυχτα μια βάρκα θ' αρματώσω | κι απ' τον Πειραία μες στο Τουρκολίμανο, | Τουρκολιμανιώτισσα γλυκιά, όπα! | Κι απ' τον Πειραία μες στο Τουρκολίμανο, | θα' ρθω να μαστουρώσω. | Στην πόρτα σου μανίτσα μου, μη βάλεις κολντεμίρι | κι άφησε απ' όξω το κλειδί, να σε χαρώ, | Τουρκολιμανιώτισσα γλυκιά, όπα! | Κι άφησε απ' όξω το κλειδί, να σε χαρώ, | κάνε μου το χατίρι. | Μου λεν πως μου την έσκασες με κάποιο πολισμάνο | γι' αυτό θα κάνω μες στα όλα έφοδο, | Τουρκολιμανιώτισσα γλυκιά, όπα! | Γι' αυτό θα κάνω μες στα όλα έφοδο, | κούκλα μου κι ας πεθάνω!

06. Πειραιώτισσα Τραγούδι: Κ. Νούρος
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

07. Στον Ποδονύφτη Τραγούδι: Δ. Ατραϊδης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Στον Ποδονύφτη μια έμορφη μικρούλα, | μια αλανιάρα μου τα πήρε ούλα. | Η εμορφιά της με έχει ξετρελάνει | μα η τσαχπινιά της, αχ, θα με πεθάνει. | Η αλανιάρα μου, μ' άλλον γλεντάει | και τα δικά μου τα φιλιά ξεχνάει. | Αχ, αχ, τα δικά μου τα φιλιά ξεχνάει. | Αχ Ποδονίφτισσα έχω μεράκι | και τραγουδώ στην πόρτα σου με πόνο. | Πάλι ξενύχτησα, πικρό φαρμάκι, | και σαν κεράκι εγώ για σένα λιώνω.

08. Κουβέντες της φυλακής Τραγούδι: Στ. Περπινιάδης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Ένα βραδάκι, βρε παιδιά, μας στήσανε καρτέρι | Και μας περικυκλώσανε μέσα στου Μαουνιέρη | Κάποιος μπαμπέσης, ο άτιμος, μαρτύρησε το χάνι | Κι ήρθαν και μας μπλοκάρανε, δώδεκα πολισμάνοι | Τα γκλόπ βαρούσαν δώδεκα, κι εμείς μαστουρωμένοι | Τρεις κάμες ξεβραχώσαμε, μα βγήκαμε χαμένοι | Φάγαμε ξύλο, βρε άθεο, μον' που δεν μας σκοτώσαν | Και όλους από τέσσερα χρονάκια μας φορτώσαν

09. Αλανιάρα μου Τραγούδι: Γ. Βιδάλης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Σαν τα δικά σου μάτια έμορφα δεν έχω δει, | αχ, αλανιάρα μου τρελή, | με βυθάς σ’ απελπισία, κι ήρθες στη ζωή, | μαύρη σαν και την καρδιά μου, αχ, την πονείς, | της τύχης μ’ ήτανε να βγω, για να καγώ, | μα εσύ δε με λυπάσαι, φως μου, θα χαθώ, | τα πιο ολόγλυκα χάδια σου, αχ αυτά, σκέφτομαι. | Μέσα στα φύλλα της καρδιάς μου άνοιξες πληγή, | αχ, αλανιάρα μου τρελή, | φεύγεις, τα νάζια μου κάνεις και με τυρανείς, | βάλθηκες να με πεθάνεις πια, δε πονείς, | αχ, αλανιάρα μου τι τύχη θα χαθώ, | πως μεσ’ στα γλυκά σου χείλη, βάλσαμο πίνω, | και με τα δυο σου ολόγλυκα μάτια, αχ, θα χαθώ.

10. Τα λεφτά σου δεν τα θέλω Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Τα λεφτά σου δεν τα θέλω γω, πάψε να μ' αγαπάς, | δε σε θέλω στο 'πα μια και δυο, βρε συ αρχοντόμαγκα! | Εγώ θέλω ψαραδάκι, μες την αγορά, αμάν, αμάν! | Να 'χει ζυγαριά και δοιάκι, ψάρια να πουλά. | Τέτοιο ένα ντερβισάκι όταν αγαπώ, αμάν, αμάν! | Όλο λεβεντιά, μεράκι, πως να τ' αρνηθώ! | Τα λεφτά σου δεν τα θέλω γω, πάψε να μ' αγαπάς, | δε σε θέλω στο 'πα μια και δυο, βρε συ αρχοντόμαγκα! | Άντε, να ζήσουν τα ψαραδάκια! | Δεν τα θέλω γω τα σπίτια σου, τα πλούτη, τα καλά, | δε με τρως με τα τερτίπια σου, βρε συ αρχοντόμαγκα! | Εγώ θέλω ψαραδάκι, μες την αγορά, αμάν, αμάν! | Να 'χει ζυγαριά και δοιάκι, ψάρια να πουλά. | Τέτοιο ένα ντερβισάκι όταν αγαπώ, αμάν, αμάν! | Όλο λεβεντιά, μεράκι, πως να τ' αρνηθώ! | Δεν τα θέλω γω τα σπίτια σου, τα πλούτη, τα καλά, | δε με τρως με τα τερτίπια σου, βρε συ αρχοντόμαγκα!

11. Πριγκηπιώτισσα Τραγούδι: Μ. Πολίτισσα
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Εσέ ζητούν τα μάτια μου, | εσένα κι η καρδιά μου, | μικρή μου Πριγκηπιώτισσα, | γλυκιά Πολίτισσά μου, | γλυκιά Πολίτισσά μου. | Δίχως εσένα πώς μπορώ, πες μου χανούμη μου γλυκό, | που μ' άφησες μονάχο, χανουμάκι μου, | δίχως εσένα πώς μπορώ πες μου χανούμη μου γλυκό | και τον καημό σου να 'χω, αχ, μικράκι μου. | Πώς να ξεχάσω, φως μου, τα χαϊδάκια σου, | τα δυο σου μαύρα μάτια, τα φρυδάκια σου, | έλα Πολίτισσά μου, αχ, κι αρρώστησα, | τον πόνο μου να γιάνεις, Πριγκηπιώτισσα.

12. Άντε ρε χήρα άπονη Τραγούδι: Γ. Βιδάλης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Άντε ρε χήρα άπονη | και της αγάπης ψεύτρα | να μην σε δουν τα μάτια μου | πανούργα καρδιοκλέφτρα | Μάθε πως δε σε θέλω πια | και νάζια μη μου κάνεις | το ίδιο το 'χω κι αν θα ζεις | το ίδιο κι αν πεθάνεις | Δίχως την ψεύτρα αγάπη σου | θα ζω ευτυχισμένα  | ούτε δε θα δακρύνω πια  | χήρα κακιά για σένα

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης