Σάββατο, 7 Μαΐου 2016

Ο συνθέτης Παναγιώτης Τούντας





















01. Τον χάρο τον αντάμωσαν Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας

02. Χελιδονάκια Τραγούδι: Καίτη Γκρέυ
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας

03. Ε, ρε ντουνιά προδότη Τραγούδι: Απόδημη Κομπανία
Μουσική: Παναγιώτης Τούντας | Στίχοι: Παναγιώτης Τούντας
Στην ταβέρνα το βράδυ ένας νιός | τραγουδάει και κλαίει ο φτωχός, | στο ποτήρι του στάλα δεν αφήνει, | αχ, τι μεράκι να έχει κι όλο πίνει. | Ο παλιόκοσμος όλος τον γελά, | τον πειράζουν μα’ κείνος δε μιλά | και θλιμμένος λέει στον ταβερνιάρη, | αχ, πιάσ’ ακόμα Μήτσο από το γιοματάρι. | Μα ένα βράδυ που θύμωσε ο νιός, | το ποτήρι του σπάζει σαν τρελός | και φωνάζει, ε ρε ντουνιά προδότη, | αχ, δε λυπάσαι την όμορφη τη νιότη. | Γιατί πίνω και κλαίγω και γελώ, | με νομίζουνε όλοι για τρελό, | μα κανείς δε ρωτά το γιατί πίνω, | αχ, στη φτωχή μου καρδιά τι πίκρες δίνω. | Στο χωριό μου παντρεύτηκα κι εγώ, | μα δεν πρόφτασα γυναίκα να χαρώ, | οι εχθροί μου με βάλανε στα λόγια | αχ και μια νύχτα τη σκότωσα τη δόλια. | Τίποτ’ άλλο δεν έχω να σας ‘πω, | αυτό είναι το μαύρο μυστικό | και γυρεύω τα μάτια μου πριν κλείσω, | αχ, με κρασάκι τη φλόγα μου να σβήσω.

04. Μια χήρα παιχνιδιάρα Τραγούδι: Δήμητρα Ντουράλη
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας

05. Είναι ευτυχής ο άνθρωπος Τραγούδι: Μιχάλης Δασκαλάκης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Είναι ευτυχής ο άνθρωπος | που αγάπη δεν γνωρίζει | και για κοπέλες όμορφες | το νου του δεν σκοτίζει | Δεν έχει χιλίους δυο καημούς | δεν τονε δέρνει ο πόνος | και αν είναι πλούσιος η φτωχός | αυτό το ξέρει μόνος | Κι όμως εγώ π' αγάπησα | κι έχω φωτιά μεγάλη | καημούς που δεν περίμενα | μου 'ρθανε στο κεφάλι

06. Η γκαρσόνα Τραγούδι: Ρένα Ντάλμα
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Η πιο καλή γκαρσόνα είμαι εγώ | γιατί με τέχνη όλους του κερνώ | κι αυτοί μου λένε μάνα μου τι είσαι εσύ | γλυκιά γκαρσόνα φέρε μας κρασί | Στα πεταχτά μοιράζω τις μισές | στο πιάτο κι ο μεζές | μαρίδα και τυρί | Τότε κι αυτοί | μου δίνουν πουρμπουάρ | τους λέγω ορεβουάρ | και φεύγουνε στουπί | Πουλώ κρασί οκάδες με μεζέ | χωρίς ποτέ να δίνω βερεσέ | κι όταν αρχίζω τις γλυκές ματιές | μεθάνε τότε όλοι τρεις φορές | Στα πεταχτά μοιράζω τις μισές | στο πιάτο κι ο μεζές μαρίδα και τυρί | Τότε κι αυτοί μου δίνουν πουρμπουάρ | τους λέγω ορεβουάρ και φεύγουνε στουπί | Κι όταν μου πει κανείς πως μ’ αγαπά | πληρώνει τρεις φορές την μια οκά | του ρίχνω μέσα στο κρασί νερό | και τον ταράζω στο λογαριασμό

07. Δολοφόνισσα Τραγούδι: Απόδημη Κομπανία
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Χωρίς καρδιά δεν πίστευα, | χωρίς καρδιά για να ‘σαι, | σαν το κεράκι μ’ έλιωσες, | κακούργα μ’ έκαψες, δε λυπάσαι. | Γιατί με τόση απονιά, | μου φαρμακώνεις την καρδιά, | μου κάβεις τη ψυχή μου. | Αχ, δολοφόνισσα κακιά, | τα ντέρτια όλα του ντουνιά | τα δίνεις στο κορμί μου.

08. Προσφυγάκι Τραγούδι: Μαρίσα Τριανταφυλλίδου
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας

09. Καλλιοπάκι Τραγούδι: Νάντια Καραγιάννη
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Πάλι μεθυσμένος είμαι γω για σένα σήμερα | Αχ, Καλλιοπάκι μου! | Όλα πάλι θα τα σπάσω κι ας μου βάλουν σίδερα | Ναι, κουκλάκι μου! | Α,α,α,αχ! Αμάν, αμάν! | Καλλιοπάκι δυο μου μάτια, Καλλιοπάκι μου γλυκό | κι αν μου κάνουνε κομμάτια, όχι, δε θα σ’ αρνηθώ! | Πάλι μεθυσμένος είμαι γω για το χατίρι σου | Αχ, Καλλιοπάκι μου! | Μ' έπιασε ο αστυνόμος, μπρος το παραθύρι σου | Ναι, κουκλάκι μου! | α,α,α,αχ! Αμάν, αμάν! | Καλλιοπάκι δυο μου μάτια, Καλλιοπάκι μου γλυκό | κι αν μου κάνουνε κομμάτια, όχι, δε θα σ' αρνηθώ! | Και στα σίδερα, αν μ' έχουν, όπου κι αν με βάλουνε | Αχ, Καλλιοπάκι μου! | Τέτοια αγάπη, απ' την καρδιά μου, δε θα μου τη βγάλουνε | Ναι, κουκλάκι μου! | Α,α,α,αχ! Αμάν, αμάν! | Καλλιοπάκι δυο μου μάτια, Καλλιοπάκι μου γλυκό | κι αν μου κάνουνε κομμάτια, όχι, δε θα σ' αρνηθώ!

10. Γιατί φουμάρω κοκαΐνη Τραγούδι: Σοφία Νοητή
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Πού 'ναι εκείνα μου τα κάλλη | πού 'ναι η τόση εμορφιά, | στην Αθήνα, δεν είχε, άλλη | τέτοια λεβεντιά | Ήμουν κούκλα, ναι στ' αλήθεια | με μεγάλη αρχοντιά! | δε σας λέγω παραμύθια, | τρέλανα ντουνιά! | Μα μ' έμπλεξε ένας μόρτης | Αχ, ένας μάγκας πρώτης | μου πήρε ό,τι είχα και μ' αφήνει | Μου πήρε την καρδιά μου, | τα νιάτα τα λεφτά μου, | κι απ' τον καημό φουμάρω κοκαΐνη | Μ' αγαπούσαν αφεντάδες | νέοι, γέροι και παιδιά | κι όλοι πρώτοι κουβαρντάδες | μεσ' στην αγορά | Αχ τι όμορφα περνούσα | με τραγούδια και κρασί, | κάθε μέρα εγλεντούσα! | τι ζωή χρυσή! | Και τώρα η καημένη | γυρίζω μαραμένη | γιατί ο σεβντάς του μάγκα δε μ' αφήνει, | με τρέλανε ο μόρτης | ο κοκαϊνοπότης | γι' αυτό κι εγώ φουμάρω κοκαΐνη

11. Μαρινάκι Τραγούδι: Μπάμπης Γκολές
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Ήσουνα δώδεκα χρονών | και πήγαινες σχολείο | με σοβαρότητα πολλή | και κάποιο μεγαλείο | Το φουστανάκι το στενό | με μάγευε μικρή μου | ήθελα να μεγάλωνες | να σ' έκανα δική μου | Μαρινάκι-Μαρινάκι | πήρες δρόμο για καλά | κι είσαι τώρα σαν κουκλάκι | Μαρινούλα μου γλυκιά | Γρήγορα μού 'γινες τρανή | κι άλλαξες τα μυαλά σου | και μου παρατσαχπίνεψες | κούκλα με τα σωστά σου | Μου ξεγαντζώθηκες καλέ | κι έβαλες τσοκαράκια | κρέμασες και στ' αυτάκια σου | δυο τριανταφυλλάκια | Μαρινάκι-Μαρινάκι | πήρες δρόμο για καλά | κι είσαι τώρα σαν κουκλάκι | Μαρινούλα μου γλυκιά

12. Με έφαγε το τσιφτετέλι Τραγούδι: Μπάμπης Γκολές
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας

13. Αλανιάρη μου Τραγούδι: Ισμήνη Διατσέντε
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας

14. Στου Συγγρού Τραγούδι: Ισμήνη Διατσέντε
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Εγώ 'χω ειδή κοπέλες | με σκέρτσα και με τρέλες, | έχω είδη μεγάλες ομορφιές, | που 'ναι άσπρες σαν τα κρίνα | και με κορμάκια φίνα | κι όμορφες πολλές μελαχρινές. | Αχ μα σαν εσένα όμορφη μικρούλα μου | που είδα στην Καισαριανή, αμάν μανούλα μου, | αχ, μ' άναψες μικρή μου φλόγα, ντέρτι και καημό | και σαν τρελός γυρίζω στο συνοικισμό. | Όπα, άιντε και μ’ έφαγες Καισαριανή | Τι όμορφα μαλλάκια | με μπούκλες και σκαλάκια, | τι φρυδάκια κούκλα μου στενά | και σαν περνάς μπροστά μου | ανάβεις το σεβντά μου | τέτοια μάτια δεν τα είδα πουθενά. | Αχ, μ’ αυτά τα κάλλη όμορφη τσαχπίνα μου | δεν τα 'χει άλλη στο ντουνιά, καλέ μπομπίνα μου, | γι’ αυτό κι εγώ εσένα θέλω να 'χω γιαβουκλού, | να μας ζηλεύουν όλοι μέσα στου Συγγρού.

15. Στην Αθήνα Τραγούδι: Θάνος Κουρμεντέλος
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Στην Αθήνα βρε παιδιά έχει εύμορφες κοπέλες. | Στην Αθήνα βρε παιδιά έχει εύμορφες πολλές. | Ντόπιες κούκλες, μανούλα μου με μπούκλες, | γλυκιές χωριατοπούλες, νεράιδες λυγερές. | Ντόπιες κούκλες, μανούλα μου με μπούκλες, | γλυκιές χωριατοπούλες, νεράιδες λυγερές. | Και κάτι χανουμάκια με όμορφα ματάκια, | Σμυρνιές προσφυγοπούλες που καύουν τις καρδιές. | Και κάτι χανουμάκια με όμορφα ματάκια, | Σμυρνιές προσφυγοπούλες που καύουν τις καρδιές. | -Όπα! Μωρέ τί είναι τούτο; Έχασα τον μπούσουλα! Θα τρελαθώ μανούλα μου! Τί ομορφιές είναι τούτες! | -Πω πω ένα κοπάδι κοριτσόπουλα,! | Στην Αθήνα δεν μπορώ δίχως έρωτα να ζήσω. | Στην Αθήνα δεν μπορώ δίχως έρωτα να ζω. | Αχ τα βράδια, κοριτσόπουλα κοπάδια, | κουκλίτσες παντρεμένες και χήρες στο χορό. | Αχ τα βράδια, κοριτσόπουλα κοπάδια | κουκλίτσες παντρεμένες και χήρες στο χορό. | Με κάνουν να στενάζω, μανούλα μου φωνάζω, | αναθεματισμένες, μου πήραν το μυαλό. | Με κάνουν να στενάζω, μανούλα μου φωνάζω, | αναθεματισμένες, μου πήραν το μυαλό. | -Όπα! Να ζήσουν οι όμορφες!

16. Ίσα ρε σοφεράκι Τραγούδι: Ισμήνη Διατσέντε
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Αχ πάψε πια την τσάρκα και το κλάξον να βαράς | να μη μας πιάσουνε στη φάκα αχ σοφεράκι απ' το σπίτι μην περνάς | Μπροστά στην πόρτα μη φρενάρεις να μην το μάθει η γειτονιά πως σ' αγαπώ | και πως μαζί σου θε να με πάρεις και πως μαζί σου θε να 'ρθώ να ξηγηθώ | Ίσα ρε σοφεράκι να με διδάξεις το τιμόνι να κρατώ | να κάνω τσάρκες κρυφό μεράκι και το τενόρο και το κλάξον να βαρώ | Πιο πέρα κάνε στάση αχ σοφεράκι μου γλυκό | λιγάκι ακόμα να βραδιάσει στην αγκαλιά σου αλανιάρη μου θα 'ρθώ | και το τιμόνι θα κρατήσω με τα γλυκά σου τα φιλιά να οδηγώ | κι έτσι μαζί σου θα συνηθίσω πρώτη και δεύτερη να βάζω πια κι εγώ | Ίσα ρε σοφεράκι να με διδάξεις το τιμόνι να κρατώ | να κάνω τσάρκες κρυφό μεράκι και το τενόρο και το κλάξον να βαρώ

17. Ζουμπουλένια μάτια Τραγούδι: Ισμήνη Διατσέντε
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης