Τρίτη, 3 Μαΐου 2016

Ο Πέτρος Αναγνωστάκης τραγουδά Γιώργο Ζαμπέτα





















Ο Πέτρος Αναγνωστάκης σε τραγούδια του Γιώργου Ζαμπέτα

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Συχνά με το δείλι Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Τάσος Μαστοράκης & Νίκος Μουρκάκος
Συχνά με το δείλι ξυπνούν αναμνήσεις | τις όμορφες ώρες καρδιά πως θα σβήσεις, | σε πήρε το πλοίο σε άγνωστα μέρη | κι αν θα 'ρθεις πάλι κοντά μου ποιος ξέρει. | Πετάει η σκέψη σε κόσμους χαμένους | και φέρνω στο νου μου καιρούς περασμένους, | ας ήταν το πλοίο ξανά να γυρίσει | κι αυτή η πληγή σου, καρδιά μου, να κλείσει. | Θυμάμαι καλή μου τα όμορφα βράδια | τα πρώτα φιλιά μας, τα πρώτα μας χάδια, | ας ήταν το πλοίο ξανά να γυρίσει | κι αυτή η πληγή μου, καρδιά μου, να κλείσει. | Ας ήταν το πλοίο ξανά να γυρίσει | κι αυτή η πληγή σου, καρδιά μου, να κλείσει.

02. Στάσου στο 16 Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Στην άσφαλτο πέφτει βροχή | Σιγά, σιγά τ' αμάξι, | προσεκτικά περπάτησε, | τα χαλινάρια κράτησε, | απόψε τη θυμήθηκα | αυτή που μ' έχει κάψει. | Στρίψε στο πρώτο το στενό | και στάσου στο δεκάξι | σιγά την πόρτα χτύπησε | και πες "Κυρά μου ξύπνησε" | κι όταν ανοίξει άσε με | και όλα είν' εντάξει. | Πάψε την πόρτα να χτυπάς | κανείς δεν είναι μέσα, | πάρε τσιγάρο κι άναψε | και δρομολόγιο άλλαξε | αφού δεν είναι σπίτι της | αλλού γλεντάει η μπαμπέσα.

03. Μάνα, μανούλα Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Όταν θα δεις τη μάνα μου | τώρα που θα, τώρα που θα γυρίσεις | δωσ' της αυτό το γράμμα μου | και να μου τη, και να μου τη φιλήσεις | Μάνα, μανούλα μου γλυκιά | το όνομα σου λέω | κι όταν λαβαίνω γράμμα σου | απ' τη χαρά μου κλαίω  | Κι αν χρόνια ξενιτεύτηκα | να ξεχαστεί, να ξεχαστεί δεν κάνει | όποιος ξεχνάει τη μάνα του | και τον Θεό, και τον Θεό τον χάνει

04. Γυναίκα της νύχτας κουρέλι Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Πετάει το τσιγάρο, κοιτάζει θλιμμένα, | βαθιά είν' η νύχτα κι εκείνη αγρυπνά, | σιωπή είναι τριγύρω και κάποιος διαβάτης | τη βλέπει για λίγο και φεύγει, περνά | Γυναίκα της νύχτας κουρέλι | λιγάκι συμπόνια ζητά | στη μπόρα, στους δρόμους ριγμένη | ποιος ξέρει για όλα αυτά | Στον έρημο δρόμο σα φάντασμα μόνη | κοντά στο φανάρι, εκεί στη γωνιά | τα πόδια της τρέμουν, πεινάει, κρυώνει | και στάλες τη δέρνουν αργά μ' απονιά

05. Μεξικάνα Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Την ώρα που σβήνουν τ' αστέρια | γυρμένος στα δυο σου τα χέρια | τα χάδια σου δίνω, το μύρο σου πίνω | Μεξικάνα, Μεξικάνα | Θέλω πάντα τα φιλιά σου | τη ζεστή την αγκαλιά σου | και τα μάτια σου τα πλάνα, | Μεξικάνα | Γυρμένος ακόμα κοντά σου | ρουφώ σαν κρασί τα φιλιά σου | γλυκαίνουν το στόμα και θέλω ακόμα | Μεξικάνα, Μεξικάνα | Θέλω πάντα τα φιλιά σου | τη ζεστή την αγκαλιά σου | και τα μάτια σου τα πλάνα, | Μεξικάνα

06. Πριν κλείσουνε τα μάτια μου Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Πριν κλείσουνε τα μάτια μου | θα ήθελα κοντά μου | τη μάνα που με γέννησε | και σένα, Αχ και σένα | που πόνεσ' η καρδιά μου | Τέτοιες ώρες, τέτοιες νύχτες | η ψυχή αναζητά | ότι έζησε στον κόσμο | κι όποιον άνθρωπο αγαπά | Πριν κλείσουνε τα μάτια μου | καρφώνω τη ματιά μου | σε μια φωτογραφία σου | εσένα, εσένα | αναζητά η καρδιά μου

07. Μη φύγεις από μένα Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Μη φύγεις από μένα  | γιατί θα σκοτωθώ, γιατί θα σκοτωθώ | Ο καημός που μου 'χεις βάλει, | πώς να σου το πω | μου 'καψε τα φυλλοκάρδια | μια και σ' αγαπώ, μια και σ' αγαπώ, μια και σ' αγαπώ | Θα χάσω τη ζωή μου  | αν έρθει ο χωρισμός, αν έρθει ο χωρισμός | Της αγάπης το σαράκι | θα μου φθείρει το κορμί | κάθε μέρα καρδιοχτύπια | κι αναστεναγμοί κι αναστεναγμοί, Αχ κι αναστεναγμοί | Μη φύγεις από μένα | θά 'ναι καταστροφή, θά 'ναι καταστροφή | Της απελπισιάς το δάκρυ | πώς να σου το πω | Λίγο, λίγο θα με λιώσει | μια και σ' αγαπώ, μια και σ' αγαπώ, μια και σ' αγαπώ

08. Το χειμώνα συλλογιέμαι Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Το χειμώνα συλλογιέμαι που θα φτάσει | και το κρύο που θα φέρει ο βοριάς, | τ' άσπρο χιόνι που τα πάντα θα σκεπάσει | και τα φύλλα θα παγώσει της καρδιάς, | τ' άσπρο χιόνι που τα πάντα θα σκεπάσει | και τα φύλλα θα παγώσει της καρδιάς | Το χειμώνα συλλογιέμαι κάθε ώρα | και το σπίτι σιωπηλό μα και κλειστό | όταν φτάσουν παγωνιές και μαύρη μπόρα | μη με βρούνε με το τζάκι μου σβηστό, | όταν φτάσουν παγωνιές και μαύρη μπόρα | μη με βρούνε με το τζάκι μου σβηστό | Το χειμώνα συλλογιέμαι που θα φτάσει | να σκεπάσει τη θλιμμένη μου ψυχή | ποιος τον πάγο της καρδιάς μου θα τον σπάσει | όταν έρημος θα ζω μες στη ζωή, | ποιος τον πάγο της καρδιάς μου θα τον σπάσει | όταν έρημος θα ζω μες στη ζωή

09. Άγιε Νικόλα θαλασσινέ μας Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Βάλε πλώρη καπετάνιε, τράβηξε για τη στεριά | τρικυμία τραμουντάνα δεν κρατάνε τα κουπιά | τρικυμία τραμουντάνα δεν κρατάνε τα κουπιά | Βάλε πλώρη καπετάνιε, τράβηξε για τη στεριά | Άγιε Νικόλα μας, θαλασσινέ μας | βάλε το χέρι σου και βοήθησέ μας | βάλε το χέρι σου και βοήθησέ μας | Άγιε Νικόλα μας, θαλασσινέ μας | Στη στεριά μας περιμένουν γέροι, νέοι και παιδιά | και ανάβουνε καντήλια στο Χριστό, στην Παναγιά | και ανάβουνε καντήλια στο Χριστό, στην Παναγιά | Στη στεριά μας περιμένουν γέροι, νέοι και παιδιά | Άγιε Νικόλα μας, θαλασσινέ μας | βάλε το χέρι σου και βοήθησέ μας | βάλε το χέρι σου και βοήθησέ μας | Άγιε Νικόλα μας, θαλασσινέ μας | Κι η δική μου η μανούλα, με το χέρι στην καρδιά | περιμένει να γυρίσω καπετάνιος στη στεριά | περιμένει να γυρίσω καπετάνιος στη στεριά | Κι η δική μου η μανούλα, με το χέρι στην καρδιά | Άγιε Νικόλα μας, θαλασσινέ μας | βάλε το χέρι σου και βοήθησέ μας | βάλε το χέρι σου και βοήθησέ μας | Άγιε Νικόλα μας, θαλασσινέ μας

10. Δε βαριέσαι, δε βαριέσαι Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Χαμένος κόπος κι αν μεθώ | κι αν ποτηριές τα πίνω, | αφού πληγώθηκες καρδιά μου και χτυπιέσαι | δε βαριέσαι, δε βαριέσαι, δε βαριέσαι | Κι αν τριγυρνώ στα καπηλειά | δε σβήνει η φωτιά μου, | δεν το αξίζει ούτε να τη συλλογιέσαι | δε βαριέσαι, δε βαριέσαι, δε βαριέσαι | Είναι καημός τέτοια ζωή | γεμάτη καρδιοχτύπια | για τέτοια άστατη καρδιά μη τυραννιέσαι | δε βαριέσαι, δε βαριέσαι, δε βαριέσαι, | για τέτοια άστατη καρδιά μη τυραννιέσαι | δε βαριέσαι, δε βαριέσαι, δε βαριέσαι

11. Ζαλούμπα Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Αλλάζουν οι στράτες κι οι δυο μας διαβάτες | θ' αρχίσει ο καθένας ζωή τώρα άλλη, | αγάπες καινούριες στο δρόμο θα βρούμε | αλλά δεν ξεχνιέται μια αγάπη μεγάλη | Ζαλούμπα, γύφτισσα και μάγισσα | για σένα την καρδιά μου ράγισα | αν θα σε χάσω τώρα θα χαθώ | μπορεί γι αυτό να σκοτωθώ | Χωρίζουμε τώρα και κλαίω την ώρα | που μ' έκανες να 'μαι του έρωτα θύμα, | αφού πια θα φύγεις και όλα γκρεμίζουν | τα χρόνια μου πήγαν χαμένα, τι κρίμα | Ζαλούμπα, γύφτισσα και μάγισσα | για σένα την καρδιά μου ράγισα | αν θα σε χάσω τώρα θα χαθώ | μπορεί γι αυτό να σκοτωθώ

12. Κατινίτσα, Κατινούλα, Κατινάκι μου Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χ. Βασιλειάδης & Ν. Μουρκάκος
Μήνες μέρες και βδομάδες | Κατινάκι μου | δεν χορταίνω να σε βλέπω | βρε μανάκι μου. | Είσαι σπλάχνο της καρδιάς μου | κι η αγάπη μου | Κατινίτσα, | Κατινούλα, Κατινάκι μου. | Αν καμιά φορά μου λείψεις | Κατινούλα μου, | συντροφιά θα 'χω τον πόνο | βρε μανούλα μου. | Τι είν' αυτό που έχω πάθει | κοριτσάκι μου | Κατινίτσα, | Κατινούλα, Κατινάκι μου. | Όλα σου είναι ωραία | Κατινίτσα μου | και γι αυτό μ' αρέσεις τόσο | βρε μανίτσα μου. | Η καρδιά μου σου ανήκει | αχ κουκλάκι μου | Κατινίτσα, | Κατινούλα, Κατινάκι μου. | Είσαι σπλάχνο της καρδιάς μου | κι η αγάπη μου | Κατινίτσα, | Κατινούλα, Κατινάκι μου.

13. Έλα κι αγκάλιασέ με Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

14. Πήρα μια κάρτα για να σου στείλω Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

15. Βραζιλιάνα μου γλυκιά Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Στη πάμπα ανθίζουν λουλούδια | κι ακούς της αγάπης τραγούδια | με δάκρυ και αίμα γραμμένα | για σένα, για σένα, για σένα | Χιλιάδες καρδιές σε ποθούνε | και θέλουν μαζί σου να 'ρθούνε | γιατ' έχεις τ' απαλό σου χάδι | στον κόσμο το πι’ όμορφο μάτι | Βραζιλιάνα, Βραζιλιάνα, | Βραζιλιάνα μου γλυκιά, | Βραζιλιάνα, Βραζιλιάνα, | μου 'χεις πάρει την καρδιά | Για σένα τραγούδια θα γράψω | κι αν κάποτε φύγεις θα κλάψω | τα λόγια τους θα’ ναι θλιμμένα | για σένα, για σένα, για σένα | Χιλιάδες καρδιές σε ποθούνε | και θέλουν μαζί σου να 'ρθούνε | γιατ' έχεις τ’ απαλό σου χάδι | στον κόσμο το πι’ όμορφο μάτι | Βραζιλιάνα, Βραζιλιάνα, | Βραζιλιάνα μου γλυκιά, | Βραζιλιάνα, Βραζιλιάνα, | μου 'χεις πάρει την καρδιά

16. Σήκω, σήκω Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας  | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Σήκω, σήκω, σήκω, σήκω, βρε | ποιος θα πιάσει αυτό το σύκο, βρε | που θα ρίξω κάτω απ' τη συκιά, | που θα ρίξω κάτω απ' τη συκιά | Α, α, α, α, αχ,…. Α, α, α, α, αχ | Σε βαρέθηκα, βρε Νίκο, βρε | Σήκω, κάτσε, κάτσε, σήκω βρε | μ' έχεις τόσην ώρα στη συκιά, | ρίχτο δεν αντέχω πια | Ε, ε, ε, ε, ε, ε, ε ….. Ε, ε, ε, ε, ε, ε, ε | Σε βαρέθηκα, βρε Νίκο, βρε | Σήκω, κάτσε, κάτσε, σήκω βρε | μ' έχεις τόσην ώρα στη συκιά, | ρίχτο δεν αντέχω πια | Ένα σύκο στη συκιά, | στη συκιά, στη συκιά, | είν' η γεύση σου γλυκιά, | τι γλυκιά, τι γλυκιά | Αμάν, αμάν .. α, α, α, α, α  | Ένα σύκο ζητώ και μια πέτρα πετώ, | το καλάθι στο χέρι κρατώ, | ένα σύκο ζητώ, στο κλαδί το κοιτώ, | έχω χάσει το νου μου μ' αυτό | Α, α, α, α, α, α, αμάν …. Α, α, α, α, α, α, αμάν | Ένα σύκο ζητώ και μια πέτρα πετώ, | το καλάθι στο χέρι κρατώ, | ένα σύκο ζητώ, στο κλαδί το κοιτώ, | έχω χάσει το νου μου μ' αυτό

17. Έλα να εξηγηθούμε Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Αν σου βαστάει έλα δω | και κάτσε να τα πούμε, | σαν δύο άντρες με καρδιά | έλα να ξηγηθούμε | Δε μπορείς να τη κερδίσεις | τη γυναίκα που σ' αρέσει, | παν' χαμένα ότι κάνεις | γιατί είμαι 'γώ στη μέση | Τι θες λοιπόν και τριγυρνάς | στ' αμπελοχώραφά μου, | με σένα όπως μπλέξαμε | θα βρω και το μπελά μου

18. Ήμουν ο έρωτας Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Είσαι ο πόθος μου, είσαι το κρίμα μου, | είσαι το πάθος μου, | είσαι το γέλιο μου, είσαι το δάκρυ μου, | είσαι το λάθος μου | Και μολαταύτα αφού μ' απίστησες, | δεν συγκρατιέμαι, | φεύγω, σ' αφήνω, φράγκο δεν δίνω | και σ' απαρνιέμαι | Ήμουν ο έρωτας, ήμουν το γλέντι σου, | ήμουν το ταίρι σου, | αλλά το αίτιο που θα χωρίσουμε | ήρθ' απ' το χέρι σου | Και μολαταύτα αφού μ' απίστησες, | δεν συγκρατιέμαι, | φεύγω, σ' αφήνω, φράγκο δεν δίνω | και σ' απαρνιέμαι | Αν σ' εγκατέλειψα, εγώ δεν έφταιξα, | συ το προκάλεσες, | μέσα στη σκέψη μου όνειρο έχτισα | και συ το χάλασες | Και μολαταύτα αφού μ' απίστησες, | δεν συγκρατιέμαι, | φεύγω, σ' αφήνω, φράγκο δεν δίνω | και σ' απαρνιέμαι

19. Ήταν για μένα η ξενιτιά καταστροφή μεγάλη Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Αν σε ρωτήσει η μάνα μου | πως τα περνώ στα ξένα | μη πεις πως είμαι άρρωστος | ούτε κακό για μένα | Ήταν για μένα η ξενιτειά | καταστροφή μεγάλη | δεν άκουσα τη μάνα μου | κι είμαι σ' αυτό το χάλι | Να δώσεις τούτα τα λεφτά | πες της καλά μαντάτα | μη πεις αυτά που τράβηξα | στης ξενιτιάς την στράτα

20. Το καράβι που θα φύγει Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Το καράβι που θα φύγει θα μου κάψει τη καρδιά, | το καράβι που θα φύγει θα μου κάψει τη καρδιά, | σήκωσ' άγκυρα σαλπάρει για να πάει μακριά, | σήκωσ' άγκυρα σαλπάρει για να πάει μακριά | Χωρίζ' η μοίρα τις καρδιές, χωρίζει τους ανθρώπους | και ζουν ενώ αγάπησαν μακριά σε ξένους τόπους | Βάζει πλώρη για τα ξένα και για τόπους μακρινούς, | βάζει πλώρη για τα ξένα και για τόπους μακρινούς, | σ' όποια θάλασσα κι αν πάει θα 'ναι πλάι του ο νους, | σ' όποια θάλασσα κι αν πάει θα 'ναι πλάι του ο νους | Χωρίζ' η μοίρα τις καρδιές, χωρίζει τους ανθρώπους | και ζουν ενώ αγάπησαν μακριά σε ξένους τόπους | Το καράβι που θα φύγει μας χωρίζει για καιρό, | το καράβι που θα φύγει μας χωρίζει για καιρό, | όσο και να προσπαθήσω να σε φτάσω δεν μπορώ, | όσο και να προσπαθήσω να σε φτάσω δεν μπορώ | Χωρίζ' η μοίρα τις καρδιές, χωρίζει τους ανθρώπους | και ζουν ενώ αγάπησαν μακριά σε ξένους τόπους

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης