Τρίτη, 24 Μαΐου 2016

Τα τραγούδια μου





















Ο πρώτος δίσκος

01. Έ ντε λα μαγκέν ντε Βοτανίκ Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Περιστέρης | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος
Έ ντε λα μαγκέν ντε Βοτανίκ, | άλα πι και φικέ ξηγιέτ' | α λε λεπτίκ. | Στα ντε μπουζουκέν | ντε καμπαρέ, | άλα ντε δικό μας ο καρέν. | Άντε λα φουμέντο | και μαστουριόρε | με τε γκομενέτε ο τεκέ | και η Αγγέλω πατημέντο, | φλόκο ντ' αργιλέ. | Έστε μάγκας, έστε μπελαλίκ, | λα ντε Βοτανικό ο πιό νταήκ | κι έντρεμεν | ντρε κάργα ντε μαγκέ | γιατί φτιαξάρε | στο μινούτο ντε δουλειέν. | Άντε λα φουμέντο | και μαστουριόρε | με τε γκομενέτε ο ντεκέ | και η Αγγέλω πατημέντο, | φλόκο ντ' αργιλέ.

02. Χρόνια στον Περαία Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Χρόνια μες στην Τρούμπα | μαγκίτης κι αλανιάρης, | ρώτησε να μάθεις | κι ύστερα να με πάρεις. | Ρώτησε να μάθεις | κι ύστερα να με πάρεις, | χρόνια στον Περαία | μαγκίτης και αλανιάρης. | Είμαι παιδάκι έξυπνο, | παίζω και μπουζουκάκι, | όλος ο κόσμος μ’ αγαπάει | γιατ’ είμαι Συριανάκι. | Στην πιάτσα που μεγάλωσα | όλοι μ’ έχουν θαυμάξει, | γιατ’ είμαι μάγκας έξυπνος | και σ’ όλα μου εντάξει. | Οι μάγκες με προσέχουνε | κι όλοι με λογαριάζουν, | όταν με βλέπουν κι έρχομαι | μαζί μου νταλκαδιάζουν.

03. Το μαύρο μου μπεγλέρι Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Πέντ έξι μαχαλόμαγκες | μου στήσανε καρτέρι | να πάρουν απ’ τα χέρια μου | το μαύρο μου μπεγλέρι. | Όμως πέσανε σε μπλόφα | το μπεγλέρι μου δεν το `χα. | Γεμάτα με στριμώξανε | τα ζόρικα τ’ αλάνια | να πάρουν το μπεγλέρι μου | που ήτανε χαρμάνια | Όμως πέσανε σε μπλόφα | το μπεγλέρι μου δεν το `χα. | Καλά που την αμφίστηκα | τη μόρτικια τη φτιάξη | και το μπεγλέρι στο τσαρδί | το είχα μπουζουριάσει. | Κι έτσι επέσανε στη μπλόφα | το μπεγλέρι μου δεν το `χα.

04. Η ξαβεριώτισσα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Δημήτρης Γκόγκος | Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος
Μαραίνεται η καρδούλα μου | από πικρό μαράζι | για κάποια ξαβεριώτισσα | που όλο καημούς μου βάζει | Βραδιοξημερώνομαι | πάντα στη γειτονιά της | να μ’ ανταμώσει δεν μπορεί | φοβάται τη μαμά της | Έλα και σου `χω κούκλα μου | βοτάνι να σου δώσω | να την κοιμήσεις μια βραδιά | να `ρθεις να σ’ ανταμώσω | Πόσες φορές θα σου το πω | με μια γλυκιά κιθάρα | πως έχω αγάπη στην καρδιά | για σε κρυφή λαχτάρα

05. Και οι γκόμενες φορέσανε τραγιάσκες Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Και οι γκόμενες φορέσανε τραγιάσκες | Και στους δρόμους τριγυρνούν και κάνουν τσάρκες | Βλέπεις γκόμενα τραγιάσκα να φοράει | Και σαν μαγκίτης αβέρτα περπατάει | Και οι γκόμενες αντρίκια κουσουμάρουν | Και με μάγκες τρέχουνε για να φουμάρουν | Βλέπεις μάγκα μου ντερβίσικα κορίτσια | Με ναζάκια με κολπάκια με καπρίτσια | Βλέπω μία και μια ώρα την κοιτάζω | Και σαν με βλέπει την τραγιάσκα κατεβάζω | Τηνε φέρτε να της πω μωρ'αδερφάκι | Ζούλα πάμε στον τεκέ για τσιμπουκάκι | Γεια σου Μάρκο δερβίση! | Δεν μπορώ να καταλάβω ποιοί είν’ οι μάγκες | και οι κυρίες κουσουμάρουνε τραγιάσκες | τί θα κάνουμε και εμείς τα ντερβισάκια | μας ζυγώνουν και μας πιάνουν τα μεράκια

06. Ο Μανώλης Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

07. Πέθανε ο Περικλής Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Γιάννης Παπαϊωάννου
Χθες το βράδυ στην ταβέρνα | πέθανε ο Περικλής, | ο πιο ντερμπεντέρης άντρας | κι ο πιο μερακλής μπεκρής. | Και τα μάτια του πριν κλείσει | ζήτησ' άλλη μια φορά | δυο ποτήρια να τραβήξει | για στερνή του πια χαρά. | Είπε, φέρτε τα μπουζούκια | φέρτε τα για να χαρώ, | να μερακλωθεί κι ο χάρος | και ν' αρχίσει το χορό. | Τον κοιτούσαμε θλιμμένοι | και με πόνο στην καρδιά | γιατί ήταν στην παρέα | απ’ τα πιο καλά παιδιά.

08. Ο μαγγιόρος Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Π. Κυριακού

09. Οι χήνες Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Κώστας Καπλάνης

10. Σακουλετσέκσι Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Κώστας Καπλάνης

11. Είμαι στα κέφια σήμερα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

12. Θα γράψω γράμμα στο Θεό Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

13. Όταν ανθίσει η θάλασσα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης

14. Θα ρίξω ακόμα δυο πεννιές Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Ι. Φασουλάκης

15. Πως είμαι αλήτης μάθε το Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Γιάννης Καπλάνογλου
Πως είμαι αλήτης μάθε το, | μη με ακολουθήσεις, | γιατί πολύ θα πικραθείς με μένανε, | μαύρη ζωή θα ζήσεις. | Να μ’ έχεις για το χόμπι σου, | για σπιτικό δεν κάνω. | Εγώ στο πεζοδρόμιο, μανούλα μου, | μια μέρα θα πεθάνω. | Πως είμαι τύπος άστατος | σταράτα σ’ το δηλώνω. | Τα νιάτα σου μαραθούν, | τα χείλη σου θα σ’ τα κεράσω πόνο.

16. Μ΄ ένα καράβι φορτηγό Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Μ’ ένα καράβο φορτηγό | τις θάλασσες οργώνω | για σένα, αγάπη μου γλυκιά, | για σένανε και μόνο. | Κάνω τη θάλασσα στεριά, | αγάπη μου, για σένα. | Ή θα σε κάνω αρχόντισσα | ή θα με φαν τα ξένα. | Δε με τρομάζουν οι καιροί, | στα κύματα παλεύω. | Εσύ μονάχα να μ’ αγαπάς | κι εγώ ας κινδυνεύω. | Κάνω τη θάλασσα στεριά, | αγάπη μου, για σένα. | Ή θα σε κάνω αρχόντισσα | ή θα με φαν τα ξένα.

17. Καλέ μου το παιδί τι κρίμα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

18. Απόψε θέλω κέφια Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Νίκος Δαλέζιος | Στίχοι: Νίκος Δαλέζιος

Ο δεύτερος δίσκος

01. Στα Τρίκαλα στα δυο στενά Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Στα Τρίκαλα στα δυο στενά | σκοτώσανε το Σακαφλιά | σκοτώσανε το Σακαφλιά | στα Τρίκαλα στα δυό στενά | Τέτοιο ντερβίσικο παιδί | το κλαίμε όλοι μας μαζί | το κλαίμε όλοι μας μαζί | τέτοιο ντερβίσικο παιδί | Δεν τον ξεχνάμε βρε παιδιά | το φίλο μας το Σακαφλιά | το φίλο μας το Σακαφλιά | δεν τον ξεχνάμε βρε παιδιά

02. Έλα βαρκούλα πάρε με Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

03. Όμορφη Πειραιώτισσα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος
Όμορφη Πειραιώτισσα | και Χατζηκυριακιώτισσα | με τρέλαναν τα κάλλη σου | και τ’ όμορφο κεφάλι σου | Στα μάτια μου στ’ ορκίζομαι | στα δύο πως χωρίζομαι | στα κοφτερά λεπίδια σου | στα μάτια και στα φρύδια σου | Όμορφη Πειραιώτισσα | και της καρδιάς μου αρχόντισσα | θα πάρω στράτες να σε βρω | να δεις το πόσο σ’ αγαπώ

04. Τα δυο σου χέρια πήρανε Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Τα δυο σου χέρια πήρανε | βεργούλες και με δείρανε | και τη χαρά μου πήρανε | Τα χέρια σου με κάψανε | που άλλον αγκαλιάσανε | και δε με λογαριάσανε | Μ' αυτά τα χέρια σου τα δυο | σκάψε τη γης βαθιά να μπω | να μη σε βλέπω και πονώ

05. Το καπηλειό Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Η νύχτα είναι παγερή | και σιγοψιχαλίζει | κι απ’ την απέναντι γωνιά | το καπηλειό | το καπηλειό φωτίζει | Κι ένας απένταρος μπεκρής | έξω απ’ το ταβερνάκι | συλλογισμένος κάθεται | στο χαμηλό | στο χαμηλό πορτάκι | Θέλει να μπει κι αυτός εκεί | να αρχίσει και να πίνει | μα είναι φτωχό το καπηλειό | και βερεσέ | και βερεσέ δε δίνει

06. Ο ψαράς Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Γιατί δε με θες κυρά μου | επειδή είμαι ψαράς | κι είμαι λίγο αλανιάρης | σαν ψαράς και σαν βαρκάρης | Και θαρρείς ότι με μένα | δεν θα την περνάς καλά | Έχω μια μικρούλα βάρκα | με κουπιά και με πανί | και ψαρεύω κάθε βράδυ | μόνος με το παραγάδι | Και τα ψάρια που θα πιάσω | τα πουλώ στην αγορά | Κι αν ξυπόλητος γυρίζω | μη με βλέπεις και γελάς | τη γυναίκα που θα έχω | ξέρω να την επροσέχω | Και τα κέφια της να κάνω | μην κοιτάς που είμαι ψαράς

07. Δεν ξανακάνω φυλακή Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Λεονάρδος Μπουρνέλης | Στίχοι: Πάνος Μιχαλόπουλος
Δεν ξανακάνω φυλακή. | Με τον Καπετανάκη | που ’χει ντούγκλα στο μουστάκι | τα μιλήσαμε, τα συμφωνήσαμε. | Τη δόλια τη μανούλα μου | την πότισες φαρμάκι, | αχ, εσύ Καπετανάκη. | Τα μελιτζανιά να μην τα βάλει πια. | Ξυπνώ και βλέπω σίδερα, | στη γη στερεωμένα | τα παιδάκια τα καημένα. | Τα μιλήσαμε, τα συμφωνήσαμε.

08. Ντο τα πρες κοτσιδέτε Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Ντο τα πρες κοτσίδετε (θα σου κόψω τα κοτσίδια) | τε τα βερβινιέ γκα σκίντετε (και θα στα πετάξω στα σκίνα) | Μόι κοτσίδε ντρέδουρε (Τα κοτσίδια τα στριφτά) | Μόι σαν τα κα μπλιέδουρε (Πόσα σου `χω μαζέψει) | Μόι κοτσίδε δραγκόλιε (Κοτσίδα μου σαν δεντρογαλιά) | τε κε κέσε νε ν' αγκαλιέ (να σε είχα στην αγκαλιά) | Ντο τα πρες κοτσίδε γκλιάτε (Θα σου κόψω την μακριά κοτσίδα) | πο τσε ντούρτε γκα ιθάτε (μόνο ντρέπομαι τον πατέρα σου) | Ντότε βίνιε νόνιε μπρέμε (Ήθελα να `ρθω ένα βράδυ) | πο τσε ντούρπε γκα γιοτέμε (αλλά ντρέπομαι τη μάνα σου) | Ντο τα πρες κοτσίδετε (Θα σου κόψω τα κοτσίδια) | τε τα βερβίνιε γκα σκίντετε (και θα στα πετάξω στα σκίνα)

09. Καλυβιώτισσα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Στελλάκης Περπινιάδης | Στίχοι: Στελλάκης Περπινιάδης
Μια Καλυβιώτισσα μικρή | με δυο ματάκια μαύρα, | με πλήγωσε και μ' άναψε | μες στην καρδιά μου λαύρα. | Έχει κάψει τα Καλύβια | με τα δυο της μαύρα φρύδια. | Αχ! Καλυβιώτισσα | Αχ! για σένα αρρώστησα | Όμορφη Καλυβιώτισσα | για πες μου τι να κάνω, | κομμάτιασες το στήθος μου | και δεν μπορώ να γιάνω. | Καλυβιώτισσα με σφάζεις | την καρδούλα μου σπαράζεις. | Αχ! Καλυβιώτισσα | Αχ! καημό απόχτησα. | Να με πεθάνεις πολεμάς | πες μου τι θα κερδίσεις | το πονεμένο μου κορμί | στον τάφο σαν το κλείσεις. | Καλυβιώτισσα θα λιώσεις | κι ό,τι κάνεις θα πληρώσεις. | Αχ! Καλυβιώτισσα | Αχ! μικρή μου αρχόντισσα.

10. Ο Μήτσος Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Β. Μαλλιαράς | Στίχοι: Β. Μαλλιαράς

11. Κυρά Γιώργαινα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Π. Κοκοντίνης | Στίχοι: Π. Κοκοντίνης

12. Καπετάν Αντρέα Ζέππο Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Γιάννης Παπαϊωάννου
Μια ψαροπούλα | είναι αραγμένη | μπρος στ' ακρογιάλι | το Ζέπο περιμένει | Καπετάν Αντρέα Ζέπο | χαίρομαι όταν σε βλέπω | χαίρομαι όταν σε βλέπω | Καπετάν Αντρέα Ζέπο | Όλοι καλάρουνε | μα δε πιάνουν ψάρια | καλάρ' ο Ζέπος | και πιάνει καλαμάρια | Έγια μόλα έγια λέσα | έχει ο σάκος ψάρια μέσα | έχει ο σάκος ψάρια μέσα | έγια μόλα έγια λέσα | Μέσ' απ' το τσούρμο του | βγαίνουν ιππότες | έξ' είν' απ' την Κούλουρη | κι έξ' Αϊβαλιώτες | Καπετάν Αντρέα Ζέπο | χαίρομαι όταν σε βλέπω | χαίρομαι όταν σε βλέπω | Καπετάν Αντρέα Ζέπο | Έγια μόλα έγια λέσα | έμπα στη βαρκούλα μέσα | έμπα στη βαρκούλα μέσα | έγια μόλα έγια λέσα

13. Στο γιαλό-στο γιαλό Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

14. Έχασα τη μανούλα μου Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Απόστολος Χατζηχρήστος
Καημό μεγάλο απόκτησα | βαθιά μες τη καρδιά μου | έχασα τη μανούλα μου | που ήταν παρηγοριά μου | Αρρώστησα και δεν μπορώ | στα πεύκα πήγα επάνω | δυο πόνους τώρα απόκτησα | και δεν μπορώ να γιάνω | Επήρα κάμπους και βουνά | στις ρεματιές απάνω | ωσότου έρθει η ώρα | και πέσω και πεθάνω

15. Σε καταραμένες στράτες Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Γιώργος Λαύκας | Στίχοι: Γιώργος Λαύκας
Σε καταραμένες στράτες μ’ έριξε η απελπισιά, | Σκαλοπάτι-σκαλοπάτι έχω πέσει χαμηλά | μα δε βρέθηκε κανένας στη μεγάλη συμφορά, | μεγάλη συμφορά. | Με άφησες να λιώνω, στου χωρισμού τον πόνο. | Με χτυπούνε χίλιες μπόρες κι όμως πού να στηριχθώ, | Σκαλοπάτι-σκαλοπάτι διαρκώς κατρακυλώ, | μέσα στο γκρεμό με σπρώχνει η καρδιά που αγαπώ, | καρδιά που αγαπώ. | Με άφησες να λιώνω, στου χωρισμού τον πόνο. | Τριγυρνώ σαν νυχτερίδα με το βήμα μου βαρύ | Σκαλοπάτι-σκαλοπάτι αργοσβήνω απ’ τη ζωή | έδειξες αδιαφορία, τι κατάρα θα σε βρει, | κατάρα θα σε βρει. | Με άφησες να λιώνω, στου χωρισμού τον πόνο.

16. Ηλιοβασίλεμα σωστό Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Γιώργος Λαύκας | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Ηλιοβασίλεμα σωστό | την ώρα που νυχτώνει. | Τραβώ σκυφτός το δρόμο μου, | καημός με μαραζώνει. | Γκρίζα γινήκαν τα μαλλιά, | λύγισε το κορμί μου | και το μαράζι ρίζωσε, | βαθιά μες στην ψυχή μου. | Πόνοι με δέρνουνε πολλοί, | καημοί με βασανίζουν | και κάθε μέρα που περνά, | τα νιάτα μου τσακίζουν.

17. Τρώγεσαι με τα ρούχα σου Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

18. Μην πικραίνεσαι καλέ Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

19. Το κακόμοιρο παιδί Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Κώστας Καπλάνης
Το κακο-, κακόμοιρο παιδί | μονάχο περπατάει | (τι έχει η δόλια του καρδιά | κανείς δεν το ρωτάει) | Δίχως παλτό, παλτό στη χειμωνιά | κι ατσίγαρο γυρίζει | (μα δε σκοτίζεται γι’ αυτά | καημός τον βασανίζει) | Κάποια γυναί-, γυναίκα π’ αγαπά | πως θα τη βρει ελπίζει | (γι’ αυτό τα βράδια τριγυρνά | μονάχος και δακρύζει)

20. Πουρκουά Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

21. Περιβολάκι Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

Ο τρίτος δίσκος

01. Πέντε Έλληνες στον Άδη Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος  
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Πέντε Έλληνες στον Άδη | ανταμώσαν ένα βράδυ | Και το γλέντι αρχινάνε | κι όλα γύρω τους τα σπάνε | Με μπουζούκια, μπαγλαμάδες | τρέλαναν τους σατανάδες | Κι από κέφι ζαλισμένοι | χόρευαν οι κολασμένοι | Στο ρωμαίικο τραγούδι | κάηκε το πελεκούδι | Κι όλοι φώναζαν αράδα | να μας ζήσει η Ελλάδα

02. Μάγκα μου αν ερχόσουνα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μάγκας θα πει φιλότιμο | μάγκας θα πει δερβίσης | μάγκας θα πει καλό παιδί | και ωραίες εξηγήσεις. | Στον μάγκα τον σωστό, | τα λόγια δεν κολλάνε, | με πράξεις και με την καρδιά, | θέλει να τον μετράνε. | Μάγκας θα πει μπεσαλής | και φίνος χασικλής..

03. Δεν ξαναπαίζω ζάρια Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Βαγγέλης Περπινιάδης | Στίχοι: Κώστας Φραγκούλης
Δεν ξαναπαίζω ζάρια πια | ούτε ραμί και πάστρα, | μακάρι να μου τάξουνε | τον ουρανό με τ’ άστρα. | Αυτά με καταστρέψανε | και μ’ άφησαν μπατίρη, | τώρα δεν έχω τάλιρο | να πιω κάνα ποτήρι. | Τα έριξα κι ησύχασα | όλα με άσσο δυο | αν τα κρατούσα, μάγκες μου, | θα είχα ένα πλοίο | αν τα κρατούσα, μάγκες μου, | θα είχα λεωφορείο.

04. Οι μάγκες στην κυβέρνηση Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης

05. Ο Κωστάκης και η Ρίτα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

06. Ο φιλαράκος Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Κώστας Καπλάνης

07. Η Μαριώ Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Κώστας Καπλάνης

08. Ο κόκορας Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Κ. Μάνεσης

09. Ο ζωηρούλης Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος
Αφού ξέρεις από πού είμαι | Κι από πού κρατάει η σκούφια μου | Καυγαδάκια και μανούρες | Δεν σηκώνω κούκλα μου | Σου τό 'χα πει απ' την αρχή | Πως τα πίνω πότε-πότε | Κι άμα δω καμιά και τη γουστάρω | Κάνω και λιγάκι κόρτε | Είμαι λίγο ζωηρούλης | Λίγο δύσκολος στα γούστα μου | Μη μου κάνεις ζοριλίκια | Δεν σηκώνει κούκλα μου | Σου τό 'χα πει απ' την αρχή | Πως τα πίνω πότε-πότε | Κι άμα δω καμιά και τη γουστάρω | Κάνω και λιγάκι κόρτε | Αφού ξέρεις από πού είμαι | Κι από πού κρατάει η σκούφια μου | Υποτάξου αναλόγως | Κι έλα με τα γούστα μου

10. Έφυγες κάποιο δειλινό Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Γιάννης Κυριαζής
Έφυγες κάποιο δειλινό | να πας σε τόπο μακρινό | και την αγάπη μας είχες προδώσει | μα ξαναγύρισες θλιμμένη μια βραδιά | Μην κλαις και δεν υπάρχει πια | καμιά ελπίδα στην καρδιά | είναι πολύ αργά, μην επιμένεις | δε ζωντανεύεις την αγάπη την παλιά | Να τα ξεχάσεις τα παλιά | κι αλλού να χτίσεις τη φωλιά | όλα μες στη ζωή έχουνε τέλος | κι ό,τι πεθαίνει πια ποτέ δεν ξαναζεί

11. Διαβολόκαλτσα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Κώστας Καπλάνης

12. Έχασα την τραγιάσκα μου Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

13. Σώθηκε το παλληκάρι Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Κώστας Καπλάνης

14. Αγάπα με να σ' αγαπώ Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

15. Τώρα ήρθε η σειρά σου Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

16. Γυναικοδουλειές Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Φ. Λιονουδάκης | Στίχοι: Δ. Βαρσαμίδης

17. Τι συμβαίνει Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

18. Είναι λάθος Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Ι. Σιδέρης | Στίχοι: Ι. Καπλάνογλου

Ο τέταρτος δίσκος

01. Πού πας Μεμέτη μου; Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο
Πού πας Μεμέτη μου, πού πας αμάν, αμάν | και `μένα που με παρατάς; | Ε και `μένα πού μα παρατάς αμάν, αμάν; | Πού πας Μεμέτη μου, που πας; | Βαρούν βιολιά και πα να ιδώ | εγώ μαζί με τη Μαριώ αμάν, αμάν. | Βρε εγώ μαζί με τη Μαριώ | βαρούν βιολιά και πα να ιδώ. | Βρε Μεμέτη, βρε μεμέτη | που πιστεύεις μουχαλέπι | Βρε που προσκυνάς και στο μπαχάμι | βρε τον αργιλέ και στο καλάμι

02. Ο Μάρκος μαθητής Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Μ' έστελν' η μανούλα μου | σχολειό μου να πηγαίνω | κι εγώ τραβούσα στο βουνό | με μάγκες να φουμέρνω | Με μάλωνε ο δάσκαλος | τα γράμματα να μάθω | κι εγ'(ω) από τη μαστούρα μου | δεν έβλεπα να γράφω | Μη με βαράς κυρ δάσκαλε | και μη μου κάνεις κόλπα | και δε μαθαίνω γράμματα | πόσες φορές σου τό 'πα | Ετσάκωνε το χάρακα | κι όλο με κοπανούσε | Με μαύριζ' από τις ξυλιές | κι ύστερα μ' αμολούσε | Μ' έστελν' η μανούλα μου, | σχολειό για (μου) να πηγαίνω | Κι εγώ τραβούσα στο βουνό | με μάγκες να φουμέρνω

03. Μπουζούκι μου διπλόχορδο Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Μπουζούκι μου διπλόχορδο | μπουζούκι μου καημένο | μονάχα εσύ παρηγορείς | κάθε φαρμακωμένο | Το ντέρτι που `χω στην καρδιά | το ξέρεις και λυπάσαι | πριν να με κάψεις άπιστη | ποιος ήμουν το θυμάσαι | Τώρα με αποστρέφονται | με λένε αλανιάρη | τι θέλω τέτοια μια ζωή | ο Χάρος ας με πάρει | Κι αν είμαι αλάνης φουκαράς | δεν φταίω σας το λέω | για δυο ματάκια ψεύτικα | μέρα και νύχτα κλαίω | Μπουζούκι σύντροφε πιστέ | εσύ μονάχα μένεις | αυτή την ψεύτική ζωή | να μου την εγλυκαίνεις

04. Το μπαγλαμαδάκι Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Σ. Παγιουμτζής
Παίζει το μπαγλαμαδάκι παίζει το μπαγλαμαδάκι | παίζει το μπαγλαμαδάκι και χορεύω ζειμπεκάκι | Οι πενιές του με ζαλίζουν οι πενιές του με ζαλίζουν | οι πενιές του με ζαλίζουν μιαν αγάπη μου θυμίζουν | Παίζει το μπαγλαμαδάκι παίζει το μπαγλαμαδάκι | παίζει το μπαγλαμαδάκι της καρδιάς μου το μεράκι | Φέρτε μου το λουλαδάκι για να πιω ένα τσιμπουκάκι | για να πιω ένα τσιμπουκάκι φέρτε μου το λουλαδάκι | Μια και βρέθηκα μαζί σας θα φουμάρω στο τσαρδί σας | θα φουμάρω στο τσαρδί σας μια και βρέθηκα μαζί σας | Κι όταν γίνουμε μαστούρια θα σας πω και δυο τραγούδια | θα σας πω και δυο τραγούδια όταν γίνουμε μαστούρια

05. Ο ερωτιάρης Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος
Εγώ δεν φταίω και αν γεννήθηκα ερωτιάρης | και νταλκαδιάρης και μερακλής | με έχει προικίσει η γλυκιά μου η μανούλα | με τη φτωχή μου, καλή καρδούλα | Αφού με βλέπεις μετρημένο χαρακτήρα | δύσκολες ώρες μην με κάνεις να περνάω | χωρίς εσένα δεν μπορώ εγώ να ζήσω | το 'φερε η μοίρα μου να σ' αγαπήσω | Είμαι καψούρης με τα χείλη τα δικά σου | και με τα μάτια σου τα πονηρά | θα είναι αργά, πολύ αργά όταν θα νιώσεις | πως ήταν λάθος σου να με πληγώσεις | Αφού με βλέπεις μετρημένο χαρακτήρα | δύσκολες ώρες μην με κάνεις να περνάω | χωρίς εσένα δεν μπορώ εγώ να ζήσω | το 'φερε η μοίρα μου να σ' αγαπήσω

06. Γιατί μου είπες ψέματα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Φ. Λιονουδάκης
Ψέματα, ψέματα, γιατί μου είπες ψέματα | ψέματα, ψέματα, γιατί μου είπες ψέματα | εγώ μια και σ’ αγάπησα το λόγο μου τον κράτησα | και μ’ άλλη δεν περπάτησα | εγώ μια και σ’ αγάπησα το λόγο μου τον κράτησα | και μ’ άλλη δεν περπάτησα | πω, πω, πω, ψέματα, ψέματα | γιατί μου είπες ψέματα | Έλεγες, έλεγες να μη σε διώξω και έκλαιγες | έλεγες, έλεγες να μη σε διώξω και έκλαιγες | βασίστηκα σε `σένανε δεν άκουγα κανένανε | τι λέγανε για `σένανε | βασίστηκα σε `σένανε δεν άκουγα κανένανε | τι λέγανε για `σένανε | πω, πω, πω, ψέματα, ψέματα | γιατί μου είπες ψέματα | Σ’ έχασα, σ’ έχασα και όμως δε σε ξέχασα | σ’ έχασα, σ’ έχασα και όμως δε σε ξέχασα | συνήθεια μου έγινες ακόμα κι αν μου έφυγες | μες στη καρδιά μου έμεινες | συνήθεια μου έγινες ακόμα κι αν μου έφυγες | μες στη καρδιά μου έμεινες | πω, πω, πω, ψέματα, ψέματα | γιατί μου είπες ψέματα | ψέματα, ψέματα, ψέματα

07. Ο πρώτος Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μεγάλο το κανάλι που βγάζω εγώ με εσένα | ως πότε πια θα αντέξω να δούμε που θα βγει | το παίζεις και κουνιέσαι και όλο μου καφιέσαι | πως είσαι εσύ πρώτη | και αλοίμονο σε σέ μένα και μπράβο σου εσένα | που το έχεις κατορθώσει | Μα εγώ θα το ρισκάρω | και άλληνε θα βρω | και τότε να το ξέρεις | πρώτος θα είμαι εγώ | Και τότε κακομοίρα να δούμε η πρωτιά σου | αν θα περνάει και πόσο | και αλοίμονο σε σένα και μπράβο μου εμένα | που θα το κατορθόσω

08. Θέλω απόψε να τα πιώ Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος
Θέλω απόψε λίγο να τα πιώ | για να λοισμονήσω κάτι π' αγαπώ | Φέρτε τα μπουζούκια φέρτε τα βιολιά | θέλω να μεθύσω ετούτη την βραδυά | Μέχρι το ξημέρωμα γλέντι και πιοτό | κι άμα ζαλιστώ καλά ίσως ξεχαστώ | Κανένας πλέον δεν με πονεί | με λησμονήσανε φίλοι και γνωστοί | Μαύρισε το μάτι μου απ' την μοναξιά | η απελπισία μου λυώνει την καρδιά | Μέχρι το ξημέρωμα γλέντι και πιοτό | κι άμα ζαλιστώ καλά ίσως ξεχαστώ | Θέλω απόψε λίγο να τα πιώ | ίσως να λησμονήσω κάτι π' αγαπώ | Ταβερνιάρη φέρε μου μπόλικο κρασί | κέρνα όλους τους φίλους μου πιές λίγο και συ | Μέχρι το ξημέρωμα γλέντι και πιοτό | κι άμα ζαλιστώ καλά ίσως ξεχαστώ | Μέχρι το ξημέρωμα γλέντι και πιοτό | κι άμα ζαλιστώ καλά ίσως ξεχαστώ

09. Ζήτω η αλητεία Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος
Με λέν μπερμπάντη και μπεκρή, | ξενύχτη γκομενιάρη | Χαρτόμουτρο και μπελαλή, | με λένε κι αλανιάρη | Μα δε με νοιάζει τίποτα | σ’ αυτή τη κοινωνία | Όσο υπάρχει θάνατος | ζήτω η αλητεία | Εγώ ξεκίνησα σωστά με | γλέντια και παιχνίδια | Τα’ ριξα όλα ένα παρά, | μέγαρα και στολίδια | Μα δε με νοιάζει τίποτα | σ’ αυτή τη κοινωνία | Όσο υπάρχει θάνατος | ζήτω η αλητεία

10. Αν δεν πιείς κι αν δεν γλεντήσεις Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Ι. Σιδέρης | Στίχοι: Ι. Καπλάνογλου

11. Αλλάξανε τα πράγματα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

12. Δε θα γίνει ποτέ Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

13. Καρδιά μου αδικημένη Τραγούδι: Ζ. Ζαγοραίου & Μ. Κουτουζή
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

14. Όπλο σου η ομορφιά σου Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Ι. Σιδέρης | Στίχοι: Ι. Καπλάνογλου

15. Το παράκανες καρδιά μου Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Ι. Σιδέρης | Στίχοι: Ι. Καπλάνογλου

16. Παίξε μπουζουξή με πόνο Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

17. Νίκος τ΄ ομορφόπαιδο Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Λεονάρδος Μπουρνέλης | Στίχοι: Νίκη Χάρου
Ο Νίκος το καλό παιδί | κι ο καλομαθημένος | είχε λεφτά και τα `φαγε | κι είναι μπατιρημένος | Μέχρι δεκάρα τα `φαγε | κι έμεινε μπατιράκι | τι έπαθες τι έπαθες καημένε Νικολάκη | Μέχρι δεκάρα τα `φαγε | κι έμεινε μπατιράκι | τι έπαθες τι έπαθες | καημένε Νικολάκη | Του άρεσαν οι όμορφες | και τα καυτά τα μινι | κι από λεφτας που ήτανε | μπατίρης έχει μείνει | Μέχρι δεκάρα τα `φαγε | κι έμεινε μπατιράκι | τι έπαθες τι έπαθες | καημένε Νικολάκη | Μέχρι δεκάρα τα `φαγε | κι έμεινε μπατιράκι | τι έπαθες τι έπαθες | καημένε Νικολάκη

18. Μη μου ζητάς χωρισμό Τραγούδι: Μαίρη Κουτουζή
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

Ο πέμπτος δίσκος

01. Κάτω στα λεμονάδικα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Βαγγέλης Παπάζογλου | Στίχοι: Βαγγέλης Παπάζογλου
Κάτω στα λε, βρε κάτω στα λε, κάτω στα λεμονάδικα | κάτω στα λεμονάδικα γίνηκε φασαρία | δυο λαχανάδες πιάσανε | και κάναν την κυρία | Τα σίδερα, βρε τα σίδερα, τα σίδερα τους φόρεσαν | τα σίδερα τους φόρεσαν και στη στενή τους πάνε | κι αν δε βρεθούν τα λάχανα | το ξύλο που θα φάνε | Κυρ αστυνό, βρε κυρ αστυνό, κυρ αστυνόμε μη βαράς | γιατί κι εσύ το ξέρεις | πως η δουλειά μας είναι αυτή | και ρέστα μη γυρεύεις | Εμείς τρώμε, βρε εμείς τρώμε, εμείς τρώμε τα λάχανα | βρε εμείς τρώμε τσιμπούμε τις παντόφλες | για να μας βλέπουν τακτικά | της φυλακής οι πόρτες | Δε μας φοβί βρε δε μας φοβί , δε μας φοβίζει ο θάνατος | δε μας φοβίζει ο θάνατος, δε μας τρομάζει η πείνα | γι’ αυτό τσιμπούμε λάχανο | και την περνούμε φίνα

02. Όσοι έχουνε πολλά λεφτά Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Όσοι έχουνε πολλά λεφτά | να 'ξερα τι τα κάνουν | άραγε σαν πεθάνουνε, βρ' αμάν, αμάν, | μαζί τους θα τα πάρουν | Εγώ ψιλή στην τσέπη μου | ποτές δεν αποτάζω | κι όλα τα ντέρτια μου περνούν, βρ' αμάν, αμάν, | μόνο σαν μαστουριάζω | Αφού στον άλλονε ντουνιά | λεφτά δε θα περνάνε | τα 'χουν και τα θυμιάζουνε, βρ' αμάν, αμάν, | δεν ξέρουν να τα φάνε

03. Το χάρο τον αντάμωσαν Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Το Χάρο τον αντάμωσαν | πεντ έξι χασικλήδες | να τον ρωτήσουν πώς περνούν | στον Άδη οι μερακλήδες. | Πες μας, βρε χάρε, να χαρείς | το μαύρο σου σκοτάδι: | Έχουν χασίσι, έχουν λουλά | οι βλάμηδες στον Άδη; | Πες μας αν έχουν μπαγλαμά | μπουζούκια και γλεντάνε. | Έχουν τεκέδες, έχουν τσαρδί | που παν’ και την τραβάνε; | Πες μας αν έχουν γκόμενες | μανίτσες και γουστάρουν | τον ναργιλέ να κάνουνε | ντουζένι να φουμάρουν. | Πες μας, βρε χάρε, να χαρείς: | Τι κάνουνε τ’ αλάνια, | βρίσκουν νταμίρα, έχουν λουλά | για κάθουνται χαρμάνια; | Πάρε δυο δράμια Προυσαλιό | και πέντε μυρωδάτο | και δώσε να φουμάρουνε | τ’ αδέλφια μας κει κάτω. | Κι όσοι μαχαιρώθηκανε | και πήγανε στον Άδη, | για πες μας, γιατρευτήκανε | ή λιώσαν στο σκοτάδι; | Κι όσοι από καρασεβντά | τρελάθηκαν και πάνε, | πες μας, τους πέρασε ο νταλγκάς | ή ακόμα αγαπάνε; | Πες μας τι κάνουν οι φτωχοί, | πρεζάκηδες κι εκείνοι; | Πάρε να δώσεις και σ’ αυτούς | λιγάκι κοκαΐνη.

04. Θα με κάνουν να σαλτάρω Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Μιχάλης Γενίτσαρης | Στίχοι: Μιχάλης Γενίτσαρης
Ζηλεύουνε, δε θέλουνε, | δεν τους αφήνει η ζήλεια | ευτυχισμένους να μας δουν | και βάζουνε φιτίλια. | Θα με κάνουν να σαλτάρω, | όπως είσαι να σε πάρω. | Σκορπούν το δηλητήριο | κι άσχημα λόγια λένε | και δυο καρδιές που αγαπούν | τις κάνουνε να κλαίνε. | Θα με κάνουν να σαλτάρω, | όπως είσαι να σε πάρω. | Η χάρη δεν τους γίνεται, | δε θα τους επιτρέψω, όσο κι αν βάζουν φιτιλιές, | θα τους τις ανατρέψω. | Θα με κάνουν να σαλτάρω, | όπως είσαι να σε πάρω.

05. Πάει η μέρα πέρασε Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

06. Αφού έχεις προίκα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Μη σε βασανίζει η φτώχεια, κούκλα μου γλυκιά. | Δε σ’ αλλάζω με παλάτια, ούτε με λεφτά. | Αφού έχεις προίκα τη χρυσή καρδιά σου, | θα ξεχνώ τη φτώχεια μες στην αγκαλιά σου. | Τα παλάτια και τα πλούτη, κούκλα μου γλυκιά, | δε με συγκινούν εμένα, ούτε τα λεφτά. | Αφού έχεις προίκα τη χρυσή καρδιά σου, | θα ξεχνώ τη φτώχεια μες στην αγκαλιά σου.

07. Έχω ένα μεράκι Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

08. Μη μου λέτε να χορέψω Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μη μου λέτε να χορέψω να γλεντήσω και να πιω, | είμαι στεναχωρεμένος από κείνη π’ αγαπώ. | Δεν της χαλάω ποτέ τα γούστα ό,τι κι αν μου πει, | όμως το κέφι μου το χαλάει δίχως αφορμή. | Κάθε μέρα και μια πίκρα δίχως λόγο με κερνά | ξέρει πόσο τη λατρεύω και γι’ αυτό με τυραννά. | Δεν της χαλάω ποτέ τα γούστα ό,τι κι αν μου πει, | όμως το κέφι μου το χαλάει δίχως αφορμή.

09. Σήμερα με δικάζετε Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Ι. Σιδέρης | Στίχοι: Ι. Καπλάνογλου

10. Άσε με μονάχο μου Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Ι. Καπλάνογλου

11. Σ' έχω συνηθίσει Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

12. Τέτοια σαν και τα δικά σου Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Φ. Λιονουδάκης | Στίχοι: Μ. Θειόπουλος

13. Τρεις φίλοι Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Γ. Πιάς

14. Προσοχή στη γυναίκα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος
Αν θες για πάντα μια γυναίκα να αποκτήσεις, | μην την αφήνεις να σου φέρνει αντιρρήσεις, | «Σε αγαπώ» προπάντων μην τυχόν της πεις, | άκου τα λόγια μου και θα με θυμηθείς. | Γιατί η γυναίκα λίγο να σε καταλάβει, | ότι γι’ αυτή πονάς έστω κι ότι σε νοιάζει, | αυτός σου λέει δεν με αφήνει από κοντά του, | κι ας σπάσω πλάκα τώρα με τον έρωτά του. | Έτσι την πάτησα και γω με την δικιά μου, | πήρε χαμπάρι τον μεγάλο έρωτά μου, | την έχω κάνει τώρα ψώνιο στα γερά, | και στο πιοτό ζητώ να βρω παρηγοριά.

15. Έχω αγωνία Τραγούδι: Ζωή Ζαγοραίου
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

16. Εσύ δεν είσαι άνθρωπος Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

17. Προσπαθώ να σε ξεχάσω Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος
Τα φιλιά κι ομορφιά σου | η γλυκιά σου η ματιά | με πλανέψαν και δεν είδα | την σκληρή σου την καρδιά | Τώρα που 'ζησα μαζί σου | χούγια μου 'βγαλες πολλά | πότε μούτρα πότε πόζες | πότε δεν μιλάς καλά | Μου πικραίνεις μου μαραίνεις | την φτωχούλα μου καρδιά | μου πικραίνεις μου μαραίνεις | την φτωχούλα μου καρδιά | Προσπαθώ να σε ξεχάσω | για να ξαναγεννηθώ | να βρω πάλι τα φτερά μου | όπου θέλω να πετώ | Και να μη με νοιάζει πλέον | τι θα κάνεις που θα πας | μούτρα πόζες κι αν μου κάνεις | ή αν θες να μ' αγαπάς | Μ' άλλες πιά να περπατάω | να σε κάνω να πονάς | Μ' άλλες πιά να περπατάω | να σε κάνω να πονάς, να σε κάνω να πονάς ...

18. Πάντα φαρμάκι μου ΄δινες Τραγούδι: Μαίρη Κουτουζή
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

Ο έκτος δίσκος

01. Από κάτω απ΄ το ραδίκι Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Άιντε, από κάτω από τα ραδίκια | άιντε, κάθονται δυο πιτσιρίκια | Άιντε, και φουμάρουνε τσιγάρο | άιντε, το ‘να πόδι απάνω στ’ άλλο | Άιντε, από κάτω από τη μολόχα | βρε, είχαν το τσαρδί τους πρώτα | Βρε άιντε, είχαν και για παρεούλα | Βρε άιντε, μια μελαχροινή μικρούλα | Άιντε, πούντο νάτο, βρε, πούντο νάτο | βρε, στην αμυγδαλιά από κάτω | Βρε άιντε, και μαζεύουν αμυγδαλάκια | βρε, με τα δυο τους τα χεράκια

02. Αν μ' αξιώσει ο Θεός Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Αν μ' αξιώσει ο Θεός λεφτά και αποκτήσω | θα χτίσω ένα μέγαρο τους πλούσιους να ελκύσω | θα 'ρχόντουσαν πελάτες μου κορίτσια να 'χουν τρέλες | κι ο Βίλι Φριτς θα σκάρωνε αφράτους αργιλέδες | Η Γκρέτα Γκάρμπο μάγκα μου θ' ανάβει το τσιμπούκι | κι ο Ζακ Κιεπούρα στη γωνιά θα παίζει το μπουζούκι | ο Τζίμι Λόντος για νταής θα κάθεται στις τσίλιες | κι η Λίλιαν η Χάρβεϊ θα διώχνει τις μπασκίνες | Πρέπει να χτίσω ένα τζαμί για όλα τα δερβίσια | και με κουπέ πολιτικό να 'ρχονται τα κορίτσια

03. Σούρα και μαστούρα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Ανέστης Δελιάς | Στίχοι: Ανέστης Δελιάς
Όταν μπουκάρω στον τεκέ, τον αργιλέ τσακώνω | Και με τα φυλλοκάρδια μου τραβώ, τον ξελιγώνω | Του ντεκετζή ξηγήθηκα να τον ξαναπατήσει | Κατά κακή μου σύμπτωση σώθηκε το χασίσι | Και ξεμπουκάρω απ’ τον τεκέ, μες στην ταβέρνα πάω | Δυο ποτηριές εφετινό κάθομαι κοπανάω | Σούρας, τρελός, αν έγινα, κι έφυγα απ’ την ταβέρνα | Για το τσαρδί μου πάγαινα, είχα γίνει στην πένα

04. Ο γέρο-ναυτικός Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος
Απόψε πάλι σκεφτικός | είναι ο γέρο-ναυτικός | Τι συλλογίζεται και αναστενάζει | Τι πόνο κρύβει στη καρδιά | καραβοτσακισμένος πια | Στα νιάτα του αγάπησε | κι ένα πρωί μπαρκάρισε | και χρόνια πέρασαν για να γυρίσει | Του είπαν σαν ήρθε ένα πρωί | την πήρε ο χάρος μιαν αυγή | Και από τότε μονάχος | ο ασπρομάλλης ναυτικός | τα χρόνια πέρασε δυστυχισμένα | Σέρνει το βήμα του βαρύ | ακουμπισμένος στο ραβδί

05. Μια αμαρτία μου παλιά Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Μια αμαρτία μου παλιά | απόψε εσυνάντησα, | θυμήθηκα το παρελθόν | και πόνεσα και δάκρυσα. | Κάτσαμε και μιλήσαμε | με βουρκωμένα μάτια | για τα παλιά μας όνειρα | που γίνανε κομμάτια. | Μια αμαρτία μου παλιά | απόψε ξαναγύρισε, | πίκρες χαρές και βάσανα | που πέρασα μου θύμισε. | Κάτσαμε και μιλήσαμε | με βουρκωμένα μάτια | για τα παλιά μας όνειρα | που γίνανε κομμάτια.

06. Σήμερα πάλι Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος
Σήμερα πάλι με δύο κρασιά | έγινα φέσι για σένα ξανά. | Τι μου `χεις κάνει και σε αγαπάω | κι όλο τον κόσμο για σένα ρωτάω. | Σαν σε θυμάμαι με πνίγει ο πόνος, | όταν νυχτώνει αισθάνομαι μόνος. | Τι κακό είν’ αυτό, ούτε να κοιμηθώ | δεν μ’ αφήνει η δικιά σου η σκέψη. | Σήμερα πάλι με δύο κρασιά | έγινα φέσι για σένα ξανά. | Είν’ όπως λένε μεγάλος καημός | ο ζωντανός χωρισμός. | Αχ δε θ’ αντέξω | που λείπεις μακριά μου, | γύρισε πίσω | να γιάνει η καρδιά μου. | Τι κακό είν’ αυτό, ούτε να κοιμηθώ | δεν μ’ αφήνει η δικιά σου η σκέψη. | Σήμερα πάλι με δυο κρασιά | έγινα φέσι για σένα ξανά.

07. Έλα να δεις τι σου 'φερα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

08. Έχω ρέντα στην αγάπη Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Νίκος Δαλέζιος | Στίχοι: Νίκος Δαλέζιος

09. Σήκω φύγε Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Μιχάλης Γαβριηλίδης | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος
Τον τελευταίο τον καιρό | έχεις αλλάξει και θαρρώ | κάτι παράνομο φωλιάζει στη καρδιά σου | Βαδίζεις σκάρτα συνεχώς | και το συμπέρασμα είναι πως | καινούριο πρόσωπο σου πήρε τα μυαλά σου | Σήκω φύγε από `σένα να γλιτώσω | δεν αξίζεις ούτε καν και να θυμώσω | κι αν το χέρι μου απάνω σου απλώσω | θα το λερώσω, θα το λερώσω | Σήκω φύγε από `σένα να γλιτώσω | δεν αξίζεις ούτε καν και να θυμώσω | κι αν το χέρι μου απάνω σου απλώσω | θα το λερώσω, θα το λερώσω | Κι αν σε κρατήσω πιο σφιχτά | και σου μαζέψω τα λουριά | σε κλείσω μέσα και δε βλέπεις ούτε απ `οξω | Θα αμαρταίνεις με το νου | θα `χεις τη σκέψη αυτουνού | κι είναι χειρότερο και πρέπει να σε διώξω | Σήκω φύγε από `σένα να γλιτώσω | δεν αξίζεις ούτε καν και να θυμώσω | κι αν το χέρι μου απάνω σου απλώσω | θα το λερώσω, θα το λερώσω | Σήκω φύγε από `σένα να γλιτώσω | δεν αξίζεις ούτε καν και να θυμώσω | κι αν το χέρι μου απάνω σου απλώσω | θα το λερώσω, θα το λερώσω

10. Γλυκοχάραξε η μέρα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Μιχάλης Γενίτσαρης | Στίχοι: Μιχάλης Γενίτσαρης
Ήρθα χάραμα για να σου τραγουδήσω, | να σου παίξω το μινόρε της αυγής, | την καρδιά σου την σκληρή να συγκινήσω | και για λίγο στο παράθυρο να βγεις. | Η καρδιά είναι απ’ αγάπη πληγωμένη | και ετούτη τη στιγμή που τραγουδώ | είναι η σκέψη μου βαθιά συγκινημένη, | αχ, και να `βγαινες για λίγο να σε δω. | Γλυκοχάραξε κι η μέρα πλησιάζει | κι όμως είμαι στο δικό σου το στενό, | ο καημός του χωρισμού με περονιάζει, | σ’ αγαπώ και δε θα πάψω να πονώ.

11. Μάτια που δεν βλέπονται Τραγούδι: Ρία Κούρτη
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μη μου φύγεις αγάπη μου, μη μου φύγεις | Την αγάπη που νιώθω για σένανε μην πνίγεις | Αν μ’ αφήσεις μονάχη τι θα κάνω | Αν μείνω ξεχασμένη από σένα θα πεθάνω | Όταν οι άνθρωποι χωρίζουνε ξεχνιούνται | Τα μάτια που δεν βλέπονται γρήγορα λησμονιούνται. | Μη μ’ αφήνεις αγάπη μου, μη μ’ αφήνεις | Όταν λείπεις μακριά μου αδειάζει η καρδιά μου | Όταν μένω μονάχη αρρωσταίνω | Σαν λείπεις μακριά μου μια μέρα αργοπεθαίνω | Όταν οι άνθρωποι χωρίζουνε ξεχνιούνται | Τα μάτια που δεν βλέπονται γρήγορα λησμονιούνται. | Αν μ’ αφήσεις μονάχη τι θα κάνω | Αν μείνω ξεχασμένη από σένα θα πεθάνω | Όταν οι άνθρωποι χωρίζουνε ξεχνιούνται | Τα μάτια που δεν βλέπονται γρήγορα λησμονιούνται.

12. Ό, τι κι αν κάνω σ' αγαπώ Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Μ. Γαβριηλίδης

13. Μου 'φυγες χωρίς αιτία Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

14. Τα στερνά τιμούν τα πρώτα Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Π. Λειβαδάρος | Στίχοι: Π. Σαλίκος

15. Εσύ μονάχα να μ' αγαπάς Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος

16. Οι τρεις απαιτήσεις Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Κ. Μάνεσης | Στίχοι: Π. Λειβαδάρος

17. Μηνύματα για τους ξενητεμένους Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Ζωή Ζαγοραίου | Στίχοι: Ζωή Ζαγοραίου
Αδέρφια μας ξενιτεμένα που λείπετε χρόνια μακριά | από τον τόπο σας από το σπίτι σας | κι απ' της μανούλας σας την αγκαλιά, | τραγούδι γράψαμε για να σας στείλουμε τα χαιρετίσματα | από τους φίλους σας, απ' την αγάπη σας | να λησμονήσετε την ξενιτιά. | Για τον καθένα σας έχω ένα μήνυμα | που θα τ' ακούσετε τραγουδιστά, | όποιος αγάπησε να μη ξεχάσει | πως κλαίει πίσω του κάποια καρδιά. | Κι όποιος λησμόνησε παιδιά και σπίτι, | τον περιμένουνε με καρδιοχτύπι. | Και όποιος στη μάνα του δεν έχει γράψει, | να στείλει σήμερα αμέσως γράμμα. | Με παρακάλεσε να του το πω πνιγμένη | μες στο κλάμα.

18. Ο πόνος του ξενητεμένου Τραγούδι: Ζωή Ζαγοραίου
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μες της ξενητειάς τα μέρη | ένα σούρουπο χλωμό, | είδα κάποιονε να κλαίει | πάω κοντά του και δειλά τον ερωτώ: | γιατί δακρύζεις άγνωστε | τι έχεις και λυπάσαι, | κάποια γυναίκα σε άφησε | και κλαίς που την θυμάσαι; | Δεν είναι ο πόνος μου αυτός | που σκέφτηκες για μένα | Κλαίω την μοίρα μου γιατί | με έριξε στα ξένα | Καταραμένη ξενητειά έλυωσες το κορμί μου, | Στις φάμπρικες ολημερίς έφαγα τη ζωή μου. | Πες μου καλέ μου άγνωστε | που μένεις που κοιμάσαι, | έχεις γυναίκα έχεις παιδιά, | ή μόνος σου πλανάσαι; | Αυτός είναι ο πόνος μου | και λυώνω απ' το καυμό μου, | η φαμέλια και η μάνα μου | λείπουν απ το πλευρό μου | Καταραμένη ξενιτειά, | μαύρισες την καρδιά μου, | με αγκάλιασες απο μικρό | κι ασπρίσαν τα μαλλιά μου.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης