Κυριακή, 1 Μαΐου 2016

Οι μεγάλες ερμηνείες





















01. Δε λες κουβέντα  Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου & Δήμος Μούτσης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Δε λες κουβέντα, | κρατάς κρυμμένα μυστικά | και ντοκουμέντα | κι ακούω μόνο | συνθήματα μεταλλικά | των μικροφώνων | Ξέρω τ' όνομά σου | την εικόνα σου και πάλι από την αρχή | ψάχνω για μια διέξοδο γυρεύοντας | μια αλλιώτικη ζωή | Περνούν οι νύχτες, | τα δευτερόλεπτα βαριά | στους λεπτοδείκτες | ζητώντας κάτι | που να μη γίνεται ουρλιαχτό | κι οφθαλμαπάτη | Ξέρω τ' όνομά σου | την εικόνα σου και πάλι από την αρχή | ψάχνω για μια διέξοδο γυρεύοντας | μια αλλιώτικη ζωή | Στων χιλιομέτρων | την ερημιά και στη σιωπή των χρονομέτρων | ακούγονται τώρα | σειρήνες μεταγωγικά κι ασθενοφόρα | Ξέρω τ' όνομά σου | την εικόνα σου και πάλι από την αρχή | ψάχνω για μια διέξοδο γυρεύοντας | μια αλλιώτικη ζωή

02. Χατζηκυριάκειο Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Δημήτρης Γκόγκος | Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος
Αποβραδίς ξεκίνησα | Μ' ένα παλιό μου φίλο | για το Χατζηκυριάκειο | Και για τον Άγιο Νείλο | Που έχει ρετσίνα δροσερή | Και όμορφα κορίτσια | Μόνο που σε τρελαίνουνε | Με νάζια και καπρίτσια | Έχει και μια μελαχρινή | Που είναι όλο νάζι | Πρώτα με κέρναγε φιλιά | Και τώρα δεν την νοιάζει | Και κάθε βράδυ καρτερώ | Μπροστά μου να περάσει | Και αν δεν την κλέψω μια βραδιά | Ο κόσμος να χαλάσει

03. Η άμαξα μες στη βροχή Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Η άμαξα μες στη βροχή | τράβα, αμαξά, μη μου βραχεί | το κορίτσι που ‘ναι μέσα, | όμορφο σαν πριγκηπέσα, | μη μου βραχεί. | Τράβα αμαξά μου να χαρείς | όσο πιο γρήγορα μπορείς, | η βροχή όλο δυναμώνει, | το κορίτσι, μου κρυώνει, | μη μου βραχεί. | (Μην τυχόν και μου βραχεί). | Έβγα στην άσφαλτο αμαξά | και στρίψε πάλι αριστερά, | να μας φέρεις στο τσαρδί μας, | στη φωλίτσα την κρυφή μας  | τράβα ομαλά | (Τράβηξε βρε αμαξά).

04. Καπετάν Αντρέα Ζέπο Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Γιάννης Παπαϊωάννου
Μια ψαροπούλα είναι αραγμένη | μπρος στ' ακρογιάλι τον Ζέπο περιμένει | Καπετάν Αντρέα Ζέπο | χαίρομαι όταν σε βλέπω. | Όλοι καλάρουνε, μα δε βγάζουν ψάρια | καλάρει ο Ζέπος και βγάζει καλαμάρια | Καλαμάρια και γαρίδες | Βγάζουν μόνο οι μερακλήδες. | Κάτω στο τσούρμο τους είναι όλοι  ιππότες | Έξι είν' απ' την Κούλουρη και έξι Αϊβαλιώτες | Έγια μόλα, έγια λέσα | έχει ο σάκος ψάρια μέσα

05. Τι σου λέει η μάνα σου Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Δήμητρα Σκαρβέλη
Τι σου λέει η μάνα σου για μένα | κι όλο με κοιτάς με μάτια δακρυσμένα | θέλει μ' άλλονε να κουβεντιάζεις | και εμένα πια να με ξεχάσεις | και εμένα θέλει πια να με ξεχάσεις | Έννοια σου και δε θα μου γλιτώσει | όλα τα σπασμένα αυτή θα τα πληρώσει | θα την κάνω εγώ ν' αναστενάζει | να πονεί να κλαίει και να φωνάζει | να πονεί να κλαίει και ν' αναστενάζει | Ό,τι θέλει αυτή δε θα μου κάνει | αν δε μετανιώσει πες της θα πεθάνει | δε θα της περάσει μη φοβάσαι | πάντα μες την αγκαλιά μου θα 'σαι | πάντα μες την αγκαλιά μου συ θε να 'σαι

06. Το δικό σου το μαράζι Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Το δικό σου το μαράζι θα με φάει | Πάει χαμένη η ζωή μου τώρα πάει | Και με δίχως να ντραπώ, | δώσε βάση τι θα πω | Να ‘χεις χάρη μάγκα που σε αγαπώ | Από σένα στη ζωή μου υποφέρω | Θα γεράσω πριν την ώρα μου το ξέρω | Κι αν το θύμα είμαι εγώ | κι όλα σου τα συγχωρώ | Να 'χεις χάρη μάγκα που σε αγαπώ | Κάθε μέρα με το σπίτι μου μαλώνω | Τα δικά σου τα σπασμένα τα πληρώνω | Κι αν στα χέρια σου εγώ | τόσα βάσανα τραβώ | Να 'χεις χάρη μάγκα που σε αγαπώ

07. Λίγα ψίχουλα αγάπης Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Σταύρος Τζουανάκος | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Δε θέλω πλούτη να μου δώσεις και παλάτια | δε θέλω λούσα όπως άλλες που γυρνάς | λυπήσου μόνο της καρδιάς μου τα κομμάτια | και πες μου λίγο τη φτωχή πως μ' αγαπάς | Λίγα ψίχουλα αγάπης σου γυρεύω | κι ως την άλλη μου ζωή θα σε λατρεύω | Αυτά τα λίγα ψίχουλα κι αν θα μου τάξεις | σου τα πληρώνω με οποιαδήποτε τιμή | και θα τα πάρω κι αν ακόμα τα πετάξεις | όπως πετάνε σ' ένα σκύλο το ψωμί | Λίγα ψίχουλα αγάπης σου γυρεύω | κι ως την άλλη μου ζωή θα σε λατρεύω

08. Άναψε το τσιγάρο Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Γεράσιμος Κλουβάτος | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Σε πόνεσ' η καρδιά μου και σε γουστάρει | Θέλω τα δυο σου χέρια για μαξιλάρι | άσε να γείρω απόψε στην αγκαλιά σου | Πες μου το ναι, καλέ μου, κι όλα δικά σου | α, α, α, αμάν | Άναψε το τσιγάρο, δώσ' μου φωτιά | Έχω μεγάλο ντέρτι μες στην καρδιά | Έχω μεγάλο ντέρτι μες στην καρδιά | άναψε το τσιγάρο, δώσ' μου φωτιά | Άσε να σε φιλήσω, να σε χορτάσω | Η νύχτα θα περάσει και θα σε χάσω | Ο χωρισμός σαν θα 'ρθει θα με πληγώσει | Ποτέ αυτό το βράδυ μην ξημερώσει, α... | Άναψε το τσιγάρο, δώσ' μου φωτιά | Έχω μεγάλο ντέρτι μες στην καρδιά | Έχω μεγάλο ντέρτι μες στην καρδιά | άναψε το τσιγάρο, δώσ' μου φωτιά | Ακόμη δεν πιστεύω πως είν' αλήθεια | Μου φαίνονται όλα απόψε σαν παραμύθια | Το χάραμα που φτάνει πώς το φοβάμαι | γιατί θα φύγεις πάλι και μόνος θα 'μαι, α... | Άναψε το τσιγάρο, δώσ' μου φωτιά | Έχω μεγάλο ντέρτι μες στην καρδιά | Έχω μεγάλο ντέρτι μες στην καρδιά | άναψε το τσιγάρο, δώσ' μου φωτιά

09. Καροτσέρη τράβα Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Απόστολος Χατζηχρήστος
Τράβα, τράβα, τράβα | καροτσιέρη τράβα | και στο Καλαμάκι | κόψε για ουζάκι | έ! ρέ! Ντουνιά | Τράβα, τράβα, τράβα | στη Γλυφάδα τράβα | για καλό κρασάκι | και για μπαρμπουνάκι | έ! ρέ! Ντουνιά | Γύρνα πίσω τράβα | στην Αθήνα τράβα | κι άκου μπουζουκάκι | απ' το Σμυρνιωτάκι | έ! ρέ! ντουνιά

10. Ζούσα μοναχός χωρίς αγάπη Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Δημήτρης Γκόγκος | Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος
Ζούσα μοναχός χωρίς αγάπη | κι όλα ήταν γύρω σκοτεινά | και θλιμμένος τις βραδιές γυρνούσα | στ’ άχαρου σπιτιού μου τη γωνιά | Έλα και παλιό κρασί να πιούμε | κι έτσι με χαρά κι οι δυο να πούμε | της αγάπης τ' όμορφο τραγούδι | που 'ναι σαν της άνοιξης λουλούδι | Τώρα όλα γύρω μου γελούνε | κι απ' αγάπη όλα με μεθούνε | σαν φιλώ γλυκά τα δυο σου χείλη | που 'ναι σαν τριαντάφυλλα τ' Απρίλη

11. Το γιλεκάκι που φορείς Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Σπύρος Ολλανδέζος | Στίχοι: Γιάννης Θεοδωρίδης
Το γιλεκάκι που φορείς | εγώ στο χω ραμμένο | με πίκρες και με βάσανα | στο χω φοδραρισμένο | Άντε το μαλώνω, το μαλώνω | άντε κι ύστερα το μετανιώνω | άντε το μαλώνω και το βρίζω | άντε την καρδούλα του ραγίζω | Φόρα το μωρό μου | φόρα το μικρό μου | γιατί δε θα το ξαναφορέσεις άλλο πια | φόρα για να σαι, για να με θυμάσαι | για μετάξι έχω τα σγουρά σου τα μαλλιά | Με πήρε ο ύπνος κι έγειρα | στου καραβιού την πλώρη | και ήρθε και με ξύπνησε | του καπετάνιου η κόρη | Άντε το μαλώνω, το μαλώνω | άντε κι ύστερα το μετανιώνω | άντε το μαλώνω και το βρίζω | άντε την καρδούλα του ραγίζω | Φόρα το μωρό μου | φόρα το μικρό μου | γιατί δε θα το ξαναφορέσεις άλλο πια | φόρα για να σαι, για να με θυμάσαι | για μετάξι έχω τα σγουρά σου τα μαλλιά

12. Ο μπουφετζής Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Γιώργος Μπάτης | Στίχοι: Γιώργος Μπάτης
Θέλω να γίνω μπουφετζής | σε τούρκικους τεκέδες | Να ‘ρχονται οι χανούμισσες | να πίνουν αργιλέδες | Πήγα κι εγώ κάποια βραδιά | και μπήκα στα μεράκια | Γνώρισα τρεις χανούμισσες | τρία σωστά κουκλάκια | Η μια κρατά τον αργιλέ, | κι η άλλη το τσιμπούκι | Κι η τρίτη η μικρότερη | τρελή στο μαστουρλούκι | Ανοίξτε τα παράθυρα | να φύγουν τα ντουμάνια | Για να φουμάρουμε κι εμείς | που είμαστε χαρμάνια

13. Τέτοια κούκλα και τσαχπίνα Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Χρήστος Κολοκοτρώνης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Απόψε σκανταλιάρα μου σε βλέπω στο ντουζένι | μανίτσα μου να σε χαρώ, έχεις κανα καλό σκοπό | και μου ’ρθες στολισμένη | Τέτοια κούκλα και τσαχπίνα δεν υπάρχει στην Αθήνα | Δεν υπάρχει στον Περαία από σένα πιο ωραία | Χαμήλωσέ τα, κούκλα μου, τα μάτια σου λιγάκι | γιατί είναι παιχνιδιάρικα, τρελά και σκανταλιάρικα | και μπαίνω στο μεράκι | Τέτοια κούκλα και τσαχπίνα δεν υπάρχει στην Αθήνα | Δεν υπάρχει στον Περαία από σένα πιο ωραία | Πού θες να πάμε κούκλα μου για να σ’ ευχαριστήσω | μαζί σου ξημερώνομαι και όπου θες το στρώνουμε | φτάνει να σε γλεντήσω | Τέτοια κούκλα και τσαχπίνα δεν υπάρχει στην Αθήνα | Δεν υπάρχει στον Περαία από σένα πιο ωραία | Τέτοια κούκλα και τσαχπίνα...

14. Παραστράτησα για σένα Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Κώστας Καπλάνης
Παραστράτησα για σένα | Κι ο ντουνιάς γελάει με μένα | το μυαλό σου δεν αλλάζει | Δε σε νοιάζει, δε σε νοιάζει  | Σαν αλήτης τριγυρνάω, | πίνω για να σε ξεχνάω | Κι αν με τρώει το μαράζι | Δε σε νοιάζει, δε σε νοιάζει  | Μου 'λεγες σαν με φιλούσες, | πως τρελά με αγαπούσες | Τώρα ο νους σου δε με βάζει | Δε σε νοιάζει, δε σε νοιάζει

15. Ξεκινά μια ψαροπούλα Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Δημήτρης Γκόγκος | Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος
Ξεκινάει μια ψαροπούλα απ' το γιαλό | Ξεκινά μια ψαροπούλα | απ' την Ύδρα τη μικρούλα | και πηγαίνει για σφουγγάρια όλο γιαλό | Έχει μέσα παλληκάρια απ' το γιαλό | Έχει μέσα παλληκάρια | που βουτάνε για σφουγγάρια | γιούσες και μαργαριτάρια μες στο γιαλό | Έχει Υδραίους και Ποριώτες απ' το γιαλό | Έχει Υδραίους και Ποριώτες | Αιγινήτες και Σπετσιώτες | που 'ναι όλοι παλικάρια μες στο γιαλό | Γεια χαρά σας παλληκάρια, άιντε στο καλό | Γεια χαρά σας, παλληκάρια | να μας φέρετε σφουγγάρια | γιούσες κι όμορφα κοράλλια απ' το γιαλό

16. Είδα κι έπαθα κυρά μου Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Στέλιος Χρυσίνης | Στίχοι: Χρ. Κολοκοτρώνης & Σταύρος Παντελίδης
Είδα κι έπαθα κυρά μου | να σε φέρω στα νερά μου | με λαχτάρες και ξενύχτια | και με χίλια καρδιοχτύπια. | Πω, πω κάτι μάτια | μ' έκαναν κομμάτια | πω, πω ένα στόμα | φίλα με ακόμα | μες στο στόμα. | Τέτοια γούστα, τέτοια γλύκα | αχ σε άλλη δεν τα βρήκα | να χορεύει και να πίνει | και τη φλόγα μου να σβήνει. | Τώρα που 'σαι πια κοντά μου | μες στα χέρια τα δικά μου | μια χρυσή ζωή θα ζήσεις | και όπως θες θα τη γλεντήσεις.

17. Μεσάνυχτα βαθειά Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Γιώργος Λαύκας | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Μεσάνυχτα βαθιά σκοτεινιασμένα | στα έρημα σοκάκια τριγυρνώ | εκεί που πρωτοφίλησα εσένα | με στήθια πληγωμένα ξαγρυπνώ | Στου δρόμου τα σκουπίδια σαν κουρέλι | με πέταξες χωρίς να το σκεφτείς | με πρόδωσες και τώρα δε σε μέλει | καινούργιο θύμα ψάχνεις για να βρεις | Δεν ξέρουμε η τύχη πως τα φέρνει | μπορεί κι εσύ μια μέρα να βρεθείς | κουρέλι μες στο ίδιο το σοκάκι | συγγνώμη στο κουρέλι για να πεις

18. Το μινόρε της αυγής Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Σπύρος Περιστέρης | Στίχοι: Μίνωας Μάτσας
Ξύπνα, μικρό μου, κι άκουσε | κάποιο μινόρε της αυγής, | για σένανε είναι γραμμένο | από το κλάμα κάποιας ψυχής. | Το παραθύρι σου άνοιξε | ρίξε μου μια γλυκιά ματιά | Κι ας σβήσω πια τότε, μικρό μου, | μπροστά στο σπίτι σου σε μια γωνιά.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης