Τετάρτη, 4 Μαΐου 2016

Τα 45άρια του Τζανετή





















Ο Πάνος Τζανετής σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Χάθηκες Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Δεν έχει δρόμο να διαβώ | σοκάκι να περάσω | Γωνιά να μη σε θυμηθώ | ημέρα να μη κλάψω | Δεν έχει μέρα να μην πω | βραδιά να μη μιλήσω | νύκτα να μη σ' αναζητώ | βαθιά να σε φιλήσω | Όλες οι ώρες γίνανε | φωνή που σε φωνάζουν | κι οι νύκτες γίναν δάκρυα | που στη καρδιά μου στάζουν

02. Πέρα από τη θάλασσα Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Ερρίκος Θαλασσινός
Τον ήλιο είχες αγκαλιά | βασιλικό στο χέρι | και προς το μέρος της καρδιάς | κάτασπρο περιστέρι. | Πέρα από τη θάλασσα, πέρα από τα δάση | βρήκα την αγάπη μου που την είχα χάσει. | Πέρασαν τα όνειρα, πέρασαν τα πάθη | έλαμψε σαν άνοιξη η δική σου αγάπη. | Το Μάη είχες στα μαλλιά | γαρίφαλο στα χείλη | στα μάτια και στο μέτωπο | την ομορφιά τ' Απρίλη.

03. Σπασμένα τριαντάφυλλα Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Σιμόπουλος
Κάποτε ήμουνα παιδί | και σε αγάπησα πολύ | Μα έγινε η αγάπη μου | κλωνάρια μαδημένα | Σπασμένα τριαντάφυλλα | στο χώμα πεταμένα | Το περιβόλι της καρδιάς | το ‘καψες όπως ο βοριάς | τα όνειρα μου πέσανε | βαριά τραυματισμένα | Σπασμένα τριαντάφυλλα | στο χώμα πεταμένα | Οι αναμνήσεις στο μυαλό | χορό αρχίσανε τρελό | τα περασμένα μου ‘πανε | πως είναι πια για μένα | Σπασμένα τριαντάφυλλα | στο χώμα πεταμένα

04. Κι αν περπατώ Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Κι αν περπατώ, κι αν περπατώ | δεν ξέρω που πηγαίνω, | ο δρόμος με ακολουθεί | Χριστέ και Παναγιά | κοντά σου πάντα μένω.... | Δέντρο καμένο απ τη φωτιά | γίνηκε το κορμί μου, | μα στην καρδιά μου έχω δροσιά | Χριστέ και Παναγιά, | όταν σε δώ καλή μου... | Φαρμάκι μού 'γινε η ζωή | στο δρόμο που πηγαίνω, | ο πόνος με ακολουθεί | Χριστέ και Παναγιά, | μακριά σου αργοπεθαίνω...

05. Σαν τα πουλιά Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Σαν τα πουλιά με το νοτιά | που πάνε σ' άλλα μέρη, | απ' τη ζωή σου θα χαθώ | κι όπου ο καιρός με φέρει. | Σαν τα πουλιά με το νοτιά | που πάνε σ' άλλα μέρη, | σαν τα πουλιά αχ με το νοτιά | που πάνε σ' άλλα μέρη. | Για πιο ψηλά δεν ήσουνα, | δεν είχες τα φτερά μου, | τον ουρανό που γύρευα | δεν ένιωσες κοντά μου. | Σαν τα πουλιά με το νοτιά | που πάνε σ' άλλα μέρη, | σαν τα πουλιά αχ με το νοτιά | που πάνε σ' άλλα μέρη. | Σαν τα πουλιά με το νοτιά | θα πάω αλλού να ζήσω, | από κορφή σε θάλασσα | τον πόνο μου θ' αφήσω. | Σαν τα πουλιά με το νοτιά | που πάνε σ' άλλα μέρη, | σαν τα πουλιά αχ με το νοτιά | που πάνε σ' άλλα μέρη.

06. Ποιος δρόμος Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Ποιος δρόμος είναι ανοιχτός | Να βγω να περπατήσω | Να βρω την μαύρη μοίρα μου | βαριά να της μιλήσω | Να κάτσουμε σε μια γωνιά | Και να τα πούμε οι δυο μας | Ποιος είναι αυτός που έφτιαξε | Το μαύρο ριζικό μας | Αν είναι η νύχτα μάστορης | κι ο χάρος είναι πέτρα | Τις μέρες κόσμε του καημού | στα δάχτυλά σου μέτρα

07. Πέντε δάχτυλα στο χέρι Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Β. Κατσάνης
Στο χάραμα του φεγγαριού | πάλι μονάχη βγήκες, | πήραν οι δρόμοι το κορμί | και την καρδιά οι λύπες. | Πέντε δάχτυλα στο χέρι, | το καθένα ένας καημός, | κάθε πίκρα δαχτυλίδι | και βραχιόλι ο στεναγμός, | πέντε δάχτυλα στο χέρι, | το καθένα ένας καημός. | Γωνιές, πλατείες και στενά | και σπίτια φωτισμένα | και τα φιλιά που αναζητάς | στη σκοτεινιά χαμένα. | Πέντε δάχτυλα στο χέρι, | το καθένα ένας καημός, | κάθε πίκρα δαχτυλίδι | και βραχιόλι ο στεναγμός, | πέντε δάχτυλα στο χέρι, | το καθένα ένας καημός.

08. Ρεμπέτικη σερενάτα Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Μέσα στο γλυκοχάραμα | που κελαηδούν τ' αηδόνια | άνοιξε το παράθυρο | και δείξε μου συμπόνια | Είναι βαρύς ο πόνος μου | και βγαίνει απ' την καρδιά μου | Άκουσε το τραγούδι μου | και τη γλυκιά πενιά μου | Μέσα απ' τον ύπνο το βαρύ | ήρθα να σε ξυπνήσω | γλυκιές στιγμές που ζήσαμε | ξανά να σου θυμίσω | Μέσα στο γλυκοχάραμα | που κελαηδούν τ' αηδόνια | δακρύζω όταν σκέφτουμαι | πώς πέρασαν τα χρόνια

09. Δώσ μου Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Δώσ' μου, σου είπα, την ζωή σου | κι εσύ χάθηκες καρδιά μου, | δώσ' μου, σου είπα, την ψυχή σου | να σου δώσω τα φτερά μου. | Τι μου ζητάς καρδιά, γι' αγάπη σου μιλώ, | τον πόνο μου στα χέρια μου κρατώ, | τον πόνο μου στα χέρια μου κρατώ. | Δώσ' μου, σου είπα, την καρδιά σου | κι έφερες το χαλασμό, | δώσ' μου, σου είπα, την αγάπη | κι έφερες το χωρισμό. | Τι μου ζητάς καρδιά, γι' αγάπη σου μιλώ, | τον πόνο μου στα χέρια μου κρατώ, | τον πόνο μου στα χέρια μου κρατώ.

10. Θα ξημερώσει Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Ερρίκος Θαλασσινός
Κι αν μας φυσάει κρύο τ' αγέρι | κι αν ζούμε μεσ' στην απονιά, | κατήφορο ο ανήφορος θα φέρει, | θα ξαν' ανθίσει η λεμονιά. | Πιάσε μου σφιχτά το χέρι | αύριο ξημερώνει καλοκαίρι, | μεσ' στη δική σου αγκαλιά | θα ξημερώσει Πασχαλιά, | μεσ' στη δική σου αγκαλιά | θα ξημερώσει Πασχαλιά. | Κι αν μας χτυπάει το χαλάζι | κι αν μας ποτίσανε χολή, | κοίτα, ξανά, για μας γλυκοχαράζει | χαρούμενη η ανατολή. | Πιάσε μου σφιχτά το χέρι | αύριο ξημερώνει καλοκαίρι, | μεσ' στη δική σου αγκαλιά | θα ξημερώσει Πασχαλιά, | μεσ' στη δική σου αγκαλιά | θα ξημερώσει Πασχαλιά.

11. Τι σου 'κανα και μ' εγκατέλειψες Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Έφυγες και κλαιν τα νυχτοπούλια | Στάλα, στάλα πέφτουνε τα δάκρυα βροχή | μαράθηκαν στη γλάστρα τα ζουμπούλια | μαύρη νύχτα μου σκεπάζει τώρα την ψυχή | Τι σου 'κανα και μ' εγκατέλειψες | γύρισε πίσω γιατί μου έλειψες | τι σου 'κανα και μ' εγκατέλειψες | γύρισε πίσω γιατί μου έλειψες | Σ' έχασα και χάθηκε το φως μου | και σ' ατέλειωτα σκοτάδια πάντα περπατώ | μου 'κλεισες το σπίτι το φτωχό μου | κι όποιον άνθρωπο θα βρω για σένα τον ρωτώ | Τι σου 'κανα και μ' εγκατέλειψες | γύρισε πίσω γιατί μου έλειψες | τι σου 'κανα και μ' εγκατέλειψες | γύρισε πίσω γιατί μου έλειψες

12. Πόνο στον πόνο τα σκαλιά Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Γιάννης Δαλιανίδης
Το βράδυ έχει παράπονο | κι η νύχτα έχει πόνο | Για σένα τα 'χω και τα δυο | γιατί δεν σ' ανταμώνω | Πόνο στον πόνο τα σκαλιά | τα κτίζω να σε φτάσω | στη μυρωμένη σου αγκαλιά | να γύρω να πλαγιάζω | Το δάκρυ μου σε πότισα | να πιεις να μεγαλώσεις | Να πιει η ζωή το αίμα μου | πικρό φαρμάκι να μου δώσεις

13. Θα τραγουδήσω για σένα Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Θα τραγουδήσω για σένα | μες στη βαθιά σιγαλιά | θα σε ξυπνήσω απ' τον ύπνο | με μια καντάδα παλιά | Σου τραγουδώ με πόνο | σου τραγουδώ με δάκρυ | και με βαθύ αναστεναγμό | σου τραγουδώ με θλίψη | η πίκρα μ' έχει πνίξει | γιατί είν' αυτό το βράδυ | το στερνό | Σήκω ν' ανοίξεις τη γρίλια | κι άκου κρυφά τι θα πω | με το τραγούδι θα νοιώσεις | πόσο βαθιά σ' αγαπώ | Ένα τραγούδι στη νύχτα | στα φυλλοκάρδια μιλά | είναι τα λόγια του λίγα | αλλά σου λένε πολλά

14. Γειτονιές και περίχωρα Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χρήστος Στίππας
Εχτές το βράδυ στις εννιά | με σταματούν στην Κοκκινιά, | ποιος είμαι για να μάθουνε | Δυο, τρεις με μια κουρσάρα. | Εγώ 'μαι απ' τον Κορυδαλλό | κι έχω πατέρα το Μανιό, | με ξέρουν στο Αιγάλεω | και στην Αγιά Βαρβάρα. | Γεννήθηκα στον Κολωνό, | σ' ένα διώροφο παλιό, | ήμουν, μικρός, εισπράκτορας | σ' ένα λεωφορείο. | Τα βράδια με γλυκές πενιές | ξετρέλαινα τις γειτονιές, | Ακαδημία Πλάτωνος, | Ψυρρή, Μεταξουργείο. | Μετά με ντύσαν στο χακί | κι ήμουν φαντάρος στο Γουδί, | κι οι λοχαγοί μου μ' είχανε | μη βρέξει και μη στάξει. | Ύστερα στο Βοτανικό | πήγα κι εγώ να παντρευτώ | και δεν ευρέθηκε κανείς | ποτέ να με πειράξει.

15. Κλαίει απόψε ο ουρανός Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Κλαίει απόψε ο ουρανός, | κλαίει και το φεγγάρι, | τον άνθρωπό μου ο χωρισμός | γυρεύει να μου πάρει, | τον άνθρωπό μου ο χωρισμός | γυρεύει να μου πάρει. | Δίχως φτερά δεν ζει αητός, | δίχως νερό το ψάρι, | δίχως αγάπη ο άνθρωπος | σβησμένο είναι λυχνάρι, | δίχως αγάπη ο άνθρωπος | σβησμένο είναι λυχνάρι.

16. Ξανασμίγουν τ' αηδόνια Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Όλα είναι ωραία τώρα που 'ρθες κοντά μου | με φιλιά και κλάματα, | ξανασμίγουν τ' αηδόνια, ξανασμίγουν τ' αηδόνια | τα γλυκοχαράματα. | Ξανασμίγουν τ' αηδόνια και πάλι, | ξαναχτίζουν καινούργια φωλιά, | μ' αγκαλιές και με τραγούδια, | μ' αγκαλιές, μ' αγκαλιές και με φιλιά. | Σε περίμενα χρόνια και κοιτούσα τις στράτες, | άργησες αγάπη μου, | ξανασμίγουν τ' αηδόνια κι η χαρά μου στα χείλη | σβήνει το φαρμάκι μου. | Ξανασμίγουν τ' αηδόνια και πάλι, | ξαναχτίζουν καινούργια φωλιά, | μ' αγκαλιές και με τραγούδια, | μ' αγκαλιές, μ' αγκαλιές και με φιλιά.

17. Γυρισμός Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Ερρίκος Θαλασσινός
Πήρα τη στράτα να γυρίσω | στη φτωχική μας γειτονιά, | τα δάκρυά σου να σκουπίσω | σε μιαν απόμερη γωνιά. | Θέλω την πόρτα να χτυπήσω, | τρέμω ν' ανέβω τα σκαλιά, | στα μάτια πώς να σ' αντικρίσω, | να σου θυμίσω τα παλιά. | Παίξε μου μπαγλαμαδάκι | να γλυκάνεις την ψυχή, | φέρτε μου να πιω φαρμάκι | αν σε ξαν' αφήσω μοναχή. | Ξέρω τι πλάκα θα σηκώσω, | εκεί που κρύβεις το κλειδί, | την πόρτα μας να ξεκλειδώσω, | γειτόνου μάτι μη μας δει. | Τα δυο σου χείλια να φιλήσω | που πίκρανε η προσμονή, | το άρωμά σου να μυρίσω, | εφτά ν' ανοίξουν ουρανοί. | Παίξε μου μπαγλαμαδάκι | να γλυκάνεις την ψυχή, | φέρτε μου να πιω φαρμάκι | αν σε ξαναφήσω μοναχή.

18. Πορεία της αγάπης Τραγούδι: Πάνος Τζανετής
Μουσική: Χρήστος Κολοκοτρώνης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Στην πορεία της αγάπης, | στην πορεία της ζωής, | πάντα θα `μαι σύντροφός σου, | πάντα θα `μαι στο πλευρό σου, | τράβα μπρος, μη φοβηθείς, | στην πορεία της αγάπης, | στην πορεία της ζωής. | Πιάσε το χέρι μου και πάμε αστέρι μου, | μαζί να περπατήσουμε, | δώσ’ μου το χέρι σου να γίνω ταίρι σου, | ποτέ να μη χωρίσουμε. | Στην πορεία τη μεγάλη, | στην πορεία τη σκληρή, | τράβα να σ’ ακολουθήσω | και δε θα γυρίσω πίσω | ό, τι και να μας συμβεί, | στην πορεία τη μεγάλη, | στην πορεία τη σκληρή. | Πιάσε το χέρι μου και πάμε αστέρι μου, | μαζί να περπατήσουμε, | δώσ’ μου το χέρι σου να γίνω ταίρι σου, | ποτέ να μη χωρίσουμε.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης