Τρίτη, 10 Μαΐου 2016

Τραγούδια από τις 45 στροφές





















01. Στου Χαροκόπου και στην Καλλιθέα Τραγούδι: Δ. Ευσταθίου & Λ. Διαμάντη
Μουσική: Βασίλης Βασιλειάδης | Στίχοι: Πυθαγόρας
Στου Χαροκόπου και στην Καλλιθέα | μου είπανε πως τα ’πινες εχθές, | ψηλό μελαχρινό είχες παρέα, | κι εγώ σε γύρευα στις Τζιτζιφιές. | Αν μου το ’λεγαν οι φίλοι και οι γείτονες, | από το κακό που σου ’χα δε θα γλίτωνες. | Θα τιμωρήσω πια τον εαυτό μου, | μυαλό θα βάλω να μη σ’ αγαπώ, | κι αν μου `θιξες και τον εγωισμό μου | από του Χαροκόπου δεν περνώ. | Αν μου το ’λεγαν οι φίλοι και οι γείτονες, | από το κακό που σου ’χα δε θα γλίτωνες.

02. Η σουπιά Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου & Μάνος Παπαδάκης
Μουσική: Βασίλης Βασιλειάδης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Έμαθα πως έχεις φίλο πονηρή σουπιά, | πριν να παίξουμε και ξύλο μάζεψε τα πια. | Χτύπησε το ξυπνητήρι για το θύμα σου, | τώρα όμως θα πληρώσεις για το κρίμα σου. | Ήρθε η ώρα να σε διώξω | όσο και να σε αγαπώ | κι ας το ρίξω στο πιοτό. | Τ'αντρικό φιλότιμο μου | το `χεις παίξει μια ζαριά, | φύγε πονηρή σουπιά | Τη μελάνη σου αμολούσες πάντα πονηρά | σαν τυφλό με περπατούσες στα θολά νερά, | μια φορά δε με έχεις βγάλει ασπροπρόσωπο, | τώρα έχεις και παρτίδες με άλλο πρόσωπο. | Ήρθε η ώρα να σε διώξω | όσο και να σε αγαπώ | κι ας το ρίξω στο πιοτό. | Τ'αντρικό φιλότιμο μου | το `χεις παίξει μια ζαριά, | φύγε πονηρή σουπιά

03. Η γκρίζα γάτα Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Βασίλης Βασιλειάδης | Στίχοι: Πυθαγόρας

04. Βλέπε, άκου, σώπα Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος

05. Σκέπτομαι να σε μαλώσω Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου & Λίτσα Διαμάντη
Μουσική: Βασίλης Βασιλειάδης | Στίχοι: Πυθαγόρας

06. Δεν αλλάζω χαρακτήρα Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου & Μάνος Παπαδάκης
Μουσική: Βασίλης Βασιλειάδης | Στίχοι: Πυθαγόρας
Δεν αλλάζω χαρακτήρα μάθε το καλά | και μην προσπαθείς ν'αλλάξω γούστα και μυαλά. | Κοίταξε να βρεις κανέναν άλλο στη ζωή, | νοικοκύρη, μορφωμένο, ήσυχο παιδί. | Στοργή κι αγάπη μου `δωσες | για να με διορθώσεις, | αλλά δεν κάνεις τίποτα | και την ζωή σου αν δώσεις. | Δεν αλλάζω χαρακτήρα είναι πια αργά, | με αγαπήσαν και `κλαψαν άλλες πιο μπροστά. | Κοίταξε να βρεις κανέναν άλλο στη ζωή, | νοικοκύρη, μορφωμένο, ήσυχο παιδί.

07. Ένας πλάι στον άλλο Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου & Μάνος Παπαδάκης
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάρω Λήμνου
Κάθε που βραδιάζει | όλοι στη γραμμή | στο παλιό κουτούκι | του Χατζησαρρή. | Ένας πλάι στον άλλον | νά βγει ο σεβντάς | η παλιοπαρέα | και ο μπαγλαμάς. | - Πάρε ένα τσιγάρο | - Δώσε μου φωτιά | - Πώς τα πας, Αλέκο; | - Άστα, ρε Κοσμά | - Δεν βαριέσαι, φίλε | πιες ένα κρασί | σκάρτη πάντα θα 'ναι | η παλιοζωή.

08. Οι γιεγιέδες Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου & Λίτσα Διαμάντη
Μουσική: Βασίλης Βασιλειάδης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Με τους γιεγιέδες άρχισες παρέα | και δε θα καθαρίσουμε ωραία | εγώ δε θέλω μούσια και γενειάδες | και διώχ’ τους πριν με βάλεις σε μπελάδες | Πας φιρί-φιρί να βρω αγάπη άλλη | όλο με γελάς με τους γιεγιέδες πας | βάδιζε λοιπόν με τα νερά μου πάλι | να σ’ αγαπώ να μ’ αγαπάς | Επρόδωσες το φίνο μπουζουκάκι | και τ’ όμορφο παλιό μας κουτουκάκι | απόψε σ’ όλα αυτά θα βάλω τέρμα | ή τους γιεγιέδες θα `χεις ή εμένα | Πας φιρί-φιρί να βρω αγάπη άλλη | όλο με γελάς με τους γιεγιέδες πας | βάδιζε λοιπόν με τα νερά μου πάλι | να σ’ αγαπώ να μ’ αγαπάς

09. Καθάρισε τη θέση σου Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου & Μάνος Παπαδάκης
Μουσική: Βασίλης Βασιλειάδης | Στίχοι: Πυθαγόρας

10. Πήραν τα φρύγανα φωτιά Τραγούδι: Δημ. Ευσταθίου & Μ. Παπαδάκης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Πήραν τα φρύ- πήραν τα φρύ- | πήραν τα φρύγανα φωτιά, | πήραν τα φρύγανα φωτιά, | απ’ τα δικά μας τα φιλιά. | Κάηκαν κι οι αλυγαριές, | κάηκαν κι οι αλυγαριές, | κάηκαν κι οι αλυγαριές | και πού θ’ αλλάζουμ’ αγκαλιές. | Μαύρες, με ζω- μαύρες, με ζω- | μάυρες, με ζωσανε, οχιές, | μάυρες, με ζωσανε, οχιές, | δεν σ’ είδα εχθές κι αντιπροχθές. | Και πάει ο νους μου στο κακό, | και πάει ο νους μου στο κακό, | και πάει ο νους μου στο κακό, | μου φαίνεται θα τρελλαθώ. | Σώπα, μην κλαις, σώπα, μην κλαις, | σώπα, μην κλαις σαν το μωρό, | σώπα, μην κλαις σαν το μωρό | κι εγώ θα κάνω ό,τι μπορώ. | Πριν φύγει η καλοκαιριά, | πριν φύγει η καλοκαιριά, | πριν φύγει η καλοκαιριά, | οι δυο καρδιές θα γίνουν μια.

11. Η δουλειά κάνει τους άντρες Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το πλαστό το πασαπόρτι | σαν και την καρδιά σου μόρτη | σαν την κάλπικη καρδιά σου | τη σκληρή | Μη βροντοχτυπάς τις χάντρες | η δουλειά κάνει τους άντρες | το γιαπί το πιλοφόρι το μυστρί | Ρημαδιό ζωή και σπίτι | απ' τα χούγια σου αλήτη | που μετράς το αντριλίκι | με βρισιές | Μη βροντοχτυπάς τα ζάρια | όσοι είναι παλικάρια | τη ζωή τους την περνούν στις σκαλωσιές

12. Η Βαρβάρα Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου & Ρ. Βιολάντη
Μουσική: Βασίλης Βασιλειάδης | Στίχοι: Πυθαγόρας

13. Όσοι φίλοι μ' αγαπάτε Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου & Λίτσα Διαμάντη
Μουσική: Βασίλης Βασιλειάδης | Στίχοι: Πυθαγόρας

14. Δε ρωτώ ποια είσαι Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου & Βασίλης Τσιτσάνης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Δε ρωτώ ποια είσαι κι από πού κρατάς | ούτ' εσύ για μένα θέλω να ρωτάς· | κάθισε κοντά μου, πιες γλυκό κρασί | κάνε μου παρέα, γλέντησε κι εσύ. | Μες στης καρδιάς μου το σκοτάδι | το πιο γλυκό σου δως μου χάδι, | σαν ξημερώσει αν θέλεις με ξεχνάς, | όμως απόψε αγκάλιασέ με | και την καρδιά μου στους καημούς μην την πετάς. | Απ' τα φυλλοκάρδια βγαίνει μια φωτιά | καίγετ' η καρδιά μου τούτη τη βραδιά | κάθισε κοντά μου, πιες γλυκό κρασί | κάνε μου παρέα, γλέντησε κι εσύ. | Έλα, κορίτσι μου, κοντά μου | να κάψεις όλα τα βάσανά μου | και τα σημάδια μιας άπιστης καρδιάς· | κι όταν θα φέξει αν θέλεις φύγε | κι όποιο σοκάκι σού αρέσει το τραβάς.

15. Ο μυστήριος Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου & Λίτσα Διαμάντη
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Κώστας Καπλάνης
Τι μυστήρια χορεύεις | τι μυστήρια κοιτάς | και τι μυστήριος θα είσαι | όταν θα γλυκοφιλάς | Απ’ τη πρώτη που σε είδα | φαίνεσαι καλό παιδί | το απρόοπτο φοβάμαι | μεταξύ μας μη συμβεί

16. Ανθρώπινες αδυναμίες Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου & Λίτσα Διαμάντη
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Μαρία Νιφόρου

17. Πρόσωπο με πρόσωπο Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου & Ρένα Βιολάντη
Μουσική: Θόδωρος Δερβανιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος

18. Τα καραβοτσακίσματα Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου & Πόπη Ρήνα
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Βάσανα πίκρες φαρμάκια καραβοτσακίσματα ω! | σαν το βράχο που τον δέρνουν της θάλασσας τα κύματα | σαν το βράχο που τον δέρνουν της θάλασσας τα κύματα | βάσανα πίκρες φαρμάκια καραβοτσακίσματα | Τι φταίω και με παιδεύεις | αχ τι γυρεύεις κι άλλον λατρεύεις | δε μ' αγαπάς αχ πες μου το | γιατ' είμαι μόρτης φουκαράς | θα σβήσω πια δε θα ζήσω | δε θ' αγαπήσω, θα λησμονήσω | στα καραβοτσακίσματά μου μη γελάς | Γεια σου Μάρκο! | Μεσ’ στο σπίτι μου για σένα όλοι με μαλώνουνε ω! | λένε ζόρικες κουβέντες που με φαρμακώνουνε | λένε ζόρικες κουβέντες που με φαρμακώνουνε | Μεσ’ στο σπίτι μου για σένα όλοι με μαλώνουνε | Τι φταίω και με παιδεύεις | αχ τι γυρεύεις κι άλλον λατρεύεις | δε μ' αγαπάς αχ πες μου το | γιατ' είμαι μόρτης φουκαράς | θα σβήσω πια δε θα ζήσω | δε θ' αγαπήσω, θα λησμονήσω | στα καραβοτσακίσματά μου μη γελάς.

19. Τα προσωπικά μου Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου & Σ. Χρυσικοπούλου
Μουσική: Βασίλης Βασιλειάδης | Στίχοι: Πυθαγόρας

20. Αλέ ρετούρ Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Στ. Δρακάκης

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης