Σάββατο, 9 Απριλίου 2016

Αγαπημένα τραγούδια





















01. Όμορφη Θεσσαλονίκη Τραγούδι: Πρ. Τσαουσάκης & Ρ. Ντάλλια
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Ώ! όμορφη Θεσσαλονίκη | ώ! τα μαγικά σου βράδια νοσταλγώ | Είσαι το καμάρι της καρδιάς μου | Θεσσαλονίκη όμορφη γλυκειά | κι' αν ζω στην ξελογιάστρα την Αθήνα | για σένα τραγουδώ κάθε βραδιά | Μέσα στα στενά σου τα σοκάκια | έζησα τις πιο γλυκές στιγμές | καντάδες χίλιες νύχτες έχω κάνει | για όλες τις μποέμικες καρδιές | Πάντα με κρατάς στην αγκαλιά σου | πάντα σε θυμάμαι και πονώ | κι αν είμαι τώρα λίγο μακριά σου | με τον καιρό κοντά σου θα βρεθώ

02. Χωρίσαμε ένα δειλινό Τραγούδι: Πρ. Τσαουσάκης & Ι. Γεωργακοπούλου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Χωρίσαμε ένα δειλινό | με δάκρυα στα μάτια | η αγάπη μας ήταν γραφτό | να γίνει δυο κομμάτια | Πονώ σαν συλλογίζομαι | τα όμορφα τα βράδια | που μου ‘δινες γλυκά, γλυκά | όρκους φιλιά και χάδια | Με μια λαχτάρα καρτερώ | και πόνο στην καρδιά μου | ίσως γυρίσεις γρήγορα | ξανά στην αγκαλιά μου

03. Αχάριστη Τραγούδι: Στ. Περπινιάδης & Β. Τσιτσάνης & Ι. Γεωργακοπούλου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Δε ρώτησες τόσον καιρό για μένα | πώς πέρασα, τρελή, στην ξενιτιά | σ’ αγάπησα, δυστύχησα για σένα | και σέρνομαι, κακούργα, μακριά | Τα βάσανά μου μ’ έριξαν στα ξένα | και μ’ έχουν της ζωής κατάδικο | αχάριστη, δεν πόνεσες για μένα | κι αυτό το βρίσκω να `ναι άδικο | Μου είπανε πως ζεις ευτυχισμένη | θεότρελη, στα πλούτη κολυμπάς | μα μια κατάρα πάντα θα σε δέρνει | του προδομένου ο πόνος της καρδιάς

04. Κάνε λιγάκι υπομονή Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου & Βασίλης Τσιτσάνης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Μην απελπίζεσαι και δε θ' αργήσει | κοντά σου θα 'ρθει μια χαραυγή | καινούργια αγάπη να σου ζητήσει | κάνε λιγάκι υπομονή | Διώξε τα σύννεφα απ' την καρδιά σου | και μες το κλάμα μην ξαγρυπνάς | τι κι αν δε βρίσκεται στην αγκαλιά σου | θα 'ρθει μια μέρα μην το ξεχνάς | Γλυκοχαράματα θα σε ξυπνήσει | και ο έρωτας σας θ' αναστηθεί | καινούργια αγάπη θα ξαν' αρχίσει | κάνε λιγάκι υπομονή

05. Σερσέ λα φαμ Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Καίτη Γκρέυ
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Κι αν γυρίζουμε ξενύχτηδες τα βράδια | Κι αν ρομάντζες τραγουδάμε στα σκοτάδια | Κι αν τα νιάτα μας τα κάναμε ρημάδια | Και με πόνο τα ποτήρια μας ρουφάμ' | Σερσέ λα φαμ, σερσέ λα φαμ | Κι αν δεν πάμε στη δουλειά μας και στο σπίτι | Κι αν ο Έρως μας τραβάει σαν το μαγνήτη | Κι αν γουστάρουμε τον βίο τον αλήτη | Και δεν έχουμε το σήμερα να φάμ' | Σερσέ λα φαμ, σερσέ λα φαμ | Κι αν η μοίρα μας ταράζει στα χαστούκια | Κι αν στα μάγουλα το δάκρυ κάνει λούκια | Κι αν τα τρώμε μέχρι φράγκο στα μπουζούκια | Και στην ψάθα κακομοίρηδες ψοφάμ' | Σερσέ λα φαμ, σερσέ λα φαμ

06. Ζαΐρα Τραγούδι: Μαρίκα Νίνου & Γ. Σαλασίδης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Γιαλαούμπι, γιαλαούμπι γιελ για χαμπίμπι για | Ζαίρα θα 'ρθω να σε κλέψω κάποια βραδιά | απ' την αγκαλιά του μαχαραγιά | σβήνω απ' τον πόθο μ' άλλον σαν σε νιώθω | αχ Ζαίρα μου γλυκιά | Γιαλελέλι γιαλελελελι γιαλελέλι | σβήνω απ' τον πόθο μ' άλλον σαν σε νιώθω | αχ Ζαίρα μου γλυκιά | Ζαίρα λάμπεις σαν αστέρι στην αραπιά | μ' άναψες φωτιά δεν αντέχω πια | κάστρα θα γκρεμίσω μα δε θα σ' αφήσω | σκλάβα του μαχαραγιά | Γιαλελέλι γιαλελελελι γιαλελέλι | κάστρα θα γκρεμίσω μα δε θα σ' αφήσω | σκλάβα του μαχαραγιά | Γιαλαούμπι, γιαλαούμπι γιελ για χαμπίμπι για

07. Τα καβουράκια Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Μαρινέλλα
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Στου γιαλού τα βοτσαλάκια | κάθονται δυο καβουράκια | έρμα παραπονεμένα | κι όλο κλαίνε τα καημένα | Κι η μαμά τους η κυρία καβουρίνα | πάει τσάρκα με το σπάρο στη Ραφήνα | κι όλο κλαίνε τα καβουράκια | στου γιαλού τα βοτσαλάκια | Πάει ο κάβουρας το βράδυ | βρίσκει το τσαρδί ρημάδι | ψάχνει για τη φαμελιά του | και τραβάει τα μαλλιά του | Βάζει πλώρη κούτσα, κούτσα | στη Ραφήνα | να πετύχει την κυρία καβουρίνα | κι όλο κλαίνε τα καβουράκια | στου γιαλού τα βοτσαλάκια | Το ξημέρωμα ροδίζει | και ο κάβουρας γυρίζει | δίχως τη συμβία πάλι | κούτσα, κούτσα στ' ακρογιάλι | Με το σπάρο τον ξενύχτη στη Ραφήνα | παίζει τώρα στα ρηχά η καβουρίνα | κι όλο κλαίνε τα καβουράκια | στου γιαλού τα βοτσαλάκια

08. Δε με στεφανώνεις Τραγούδι: Ιωάννα Γεωργακοπούλου & Στ. Περπινιάδης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Τι σε μέλει εσένα κι αν γυρνώ | το κορμί μου ακόμα κι αν πουλώ | πέντε χρόνια 'συ με τυραννάς | δε με στεφανώνεις με γελάς | Μια γυναίκα πες πως πέρασε | χάδια και φιλιά σε κέρασε | κάποια μέρα θα με θυμηθείς | όταν στη ζωή θα κουραστείς | Κάποιος άλλος σαν με παντρευτεί | η καρδούλα σου θα ματωθεί | τότε πλέον μόνος θα γυρνάς | στο μεθύσι εμένα θα ζητάς

09. Ξημερώνει και βραδιάζει Τραγούδι: Μαρίκα Νίνου & Πρόδρομος Τσαουσάκης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Ξημερώνει και βραδιάζει | Πάντα στον ίδιο τον σκοπό | φέρτε μου να πιω | το ακριβότερο πιοτό | εγώ πληρώνω τα μάτια π' αγαπώ | Κι όταν βλέπεις ταβερνιάρη | Να σπάω να παραμιλώ | μη με κατακρίνεις | μη με παίρνεις για τρελό | εγώ πληρώνω τα μάτια π' αγαπώ | Η καρδιά μου συννεφιάζει | Τρέχουν τα δάκρυα βροχή | σίγουρα θα πάμε | μια και φτάσαμε ως εκεί | Εσύ στο χώμα κι εγώ στη φυλακή

10. Ακρογιαλιές, δειλινά Τραγούδι: Στέλλα Χασκίλ & Βασίλης Τσιτσάνης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Βραδιάζει γύρω κι η νύχτα | απλώνει σκοτάδι βαθύ | κορίτσι ξένο σαν ίσκιος | πλανιέται μονάχο στην γη | Χωρίς ντροπή, αναζητεί | τον ήλιο που έχει χαθεί, | στα σκοτάδια να βρει | Μπορεί να το ‘χουν πλανέψει | ακρογιαλιές δειλινά | και σκλαβωμένη για πάντα | κρατούνε την δόλια καρδιά | Μπορεί ακόμα μπορεί, | να έχει πια τρελαθεί | και τότε ποιος θα ρωτήσει | να μάθει ποτέ το γιατί

11. Σε φίνο ακρογιάλι Τραγούδι: Στράτος Παγιουμτζής & Στ. Περπινιάδης  
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Το καλοκαίρι τώρα, σε κάποια φίνα χώρα, | θα πάμε να γυρίσουμε μαζί, | μακριά σε ξένα μέρη κι ο κόσμος μη σε μέλλει, | ποτέ να μη σου καίγεται καρφί, | μακριά σε ξένα μέρη κι ο κόσμος μη σε μέλλει, | ποτέ να μη σου καίγεται καρφί, | το καλοκαίρι τώρα, σε κάποια φίνα χώρα, | θα πάμε να γυρίσουμε μαζί. | Μεσ’ στην Παραγουάη, σε φίνο ακρογιάλι, | θα στήσουμε τσαντίρι ζηλευτό, | θα πίνουμε σαμπάνια, πριν πάμε για τα μπάνια, | με μπουζουκάκι έξυπνο τρελό, | θα πίνουμε σαμπάνια, πριν πάμε για τα μπάνια, | με μπουζουκάκι έξυπνο τρελό, | μεσ’ στην Παραγουάη, σε φίνο ακρογιάλι, | θα στήσουμε τσαντίρι ζηλευτό. | Θα πίνουμε σαμπάνια, πριν πάμε για τα μπάνια, | με μπουζουκάκι έξυπνο τρελό.

12. Αραπίνες Τραγούδι: Ιωάννα Γεωργακοπούλου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Νύχτες μαγικές, ονειρεμένες | αγάπες λάγνες, ξεχασμένες στην ξενιτιά | Τρέχει ο νους μου προς τα περασμένα | τα βράδια μου τ’ αγαπημένα, στην Αραπιά | Σας μιλάω με καημό, με σπαραγμό | για τόσες τρέλες που νοσταλγώ | Αραπίνες λάγνες, ερωτιάρες | με ουίσκι, με γλυκιές κιθάρες, γλέντι και πιοτό | Αραπίνες, μάτια φλογισμένα | και κορμιά φιδίσια, καμωμένα σαν εξωτικά

13. Καΐκι μου, Αη-Νικόλα Τραγούδι: Οδ. Μοσχονάς & Μ. Νίνου & Β. Τσιτσάνης  
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Βάρδα κι, αράξαμε έγινα αμολά | γεια σου καΐκι μου, Άη Νικόλα | Ασήμι γέμισες σπαρταριστό | και τη χαρά σε σένα τη χρωστώ | και τη χαρά σε σένα τη χρωστώ | Ασήμι γέμισες σπαρταριστό | Βάρδα κι, αράξαμε έγινα αμολά | γεια σου καΐκι μου, Άη Νικόλα | Άντε κι αράξαμε, άγκυρα ρίχτε | κι όλοι τα χέρια σας μ' αγάπη σφίχτε | Να μάσουμε τα κάτασπρα πανιά | να βγάλουμε τα ψάρια στη στεριά | να βγάλουμε τα ψάρια στη στεριά | Να μάσουμε τα κάτασπρα πανιά | Βάρδα κι, αράξαμε έγινα μόλα | γεια σου καΐκι μου, Άη Νικόλα | Τώρα ας τραβήξουμε στ' αρχοντικό μας | χαρά να δώσουμε στο σπιτικό μας | Και στη κοπέλα μου μας αγαπά | να δώσουμε φιλάκια ναυτικά | να δώσουμε φιλάκια ναυτικά | Και στη κοπέλα μου μας αγαπά | Άιντε κι αράξαμε, έγινα μόλα | γεια σου καΐκι μου, Άη Νικόλα

14. Χατζή-Μπαξές Τραγούδι: Στράτος Παγιουμτζής & Βασίλης Τσιτσάνης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Πάμε τσάρκα πέρα στο Μπαξέ Τσιφλίκι | κούκλα μου γλυκιά απ' τη Θεσσαλονίκη | Στου Νικάκη τη βαρκούλα, γλυκιά μου Μαριγούλα | να σου παίξω φίνο μπαγλαμά | Πάμε τσάρκα πέρα στο Καραμπουρνάκι | να τα πιούμε μια βραδιά στο Καλαμάκι | κι από 'κει στο Μπεχτσινάρι, σε φίνο ακρογιάλι | να σου παίξω φίνο μπαγλαμά | Πάμε τσάρκα στην Ακρόπολη, στη Βάρνα | κι από 'κει στα κούτσουρα του Δαλαμάγκα | Μαριγώ θα σε τρελάνει, ν' ακούσεις τον Τσιτσάνη | να σου παίξει φίνο μπαγλαμά

15. Απόψε κάνεις μπαμ Τραγούδι: Κ. Γκρέυ & Β. Τσιτσάνης & Μ. Νίνου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Απόψε κάνεις μπαμ! απόψε κάνεις μπαμ! | σε βλέπουν και φρενάρουνε και σταματούν τα τραμ | Κουρντίστηκες κυρά μου στη πένα, στο καντίνι | να ζήσει κι ο λεβέντης, ο λεβέντης που σε ντύνει | Απόψε κάνεις μπαμ! | Ξαπλώσου στο ταξί, ξαπλώσου στο ταξί | και πάμε να γλεντήσουμε σε φίνο μαγαζί | Απόψε στην ταβέρνα, πω, πω! τί έχει να γίνει! | κι αν κάνεις να χορέψεις, ποτήρι δε θα μείνει | Απόψε κάνεις μπαμ! | Αμάν και τι 'σαι εσύ!, αμάν και τι 'σαι εσύ! | για χάρη σου σταθήκανε οι άντρες προσοχή | Απόψε σε γλεντάω κι ο κόσμος πάει να σκάσει | κοντεύει απ' τη ζήλια να τους φύγει το καφάσι | Απόψε κάνεις μπαμ! | Απόψε στην ταβέρνα, πω, πω! τί έχει να γίνει! | κι αν κάνεις να χορέψεις, ποτήρι δε θα μείνει | Απόψε κάνεις μπαμ!

16. Είμαστε αλάνια Τραγούδι: Πρόδρομος Τσαουσάκης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Είμαστε αλάνια, | διαλεχτά παιδιά μέσα στην πιάτσα | και δεν την τρομάζουν οι φουρτούνες τη δική μας ράτσα | Τι τα θες, τι τα θες, πάντα έτσι είν' η ζωή | θα γελάς ή θα κλαις βράδυ και πρωί | Κάθε μας μεράκι γίνεται τραγούδι και το λέμε | και μες στα στραπάτσα μάθαμε ποτέ μας να μην κλαίμε | Τι τα θες, τι τα θες, πάντα έτσι είν' η ζωή | θα γελάς ή θα κλαις βράδυ και πρωί

17. Τρικαλινή τσαχπίνα Τραγούδι: Στ. Περπινιάδης & Π. Χρυσίνης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Νίκος Λούπας
Μη μου πληγώνεις σαν και πρώτα την καρδιά | Τρικαλινή τσαχπίνα, όμορφη γλυκιά | Ξέρεις για σένα εγώ έχω κρυφό καημό | μη με παιδεύεις αφού τόσο σ'αγαπώ | Είμαι παιδάκι μάλαμα και ζηλευτό | μες στην Ελλάδα τ' όνομά μου ξακουστό. | Τρικαλινή τσαχπίνα γύρνα στα παλιά | τα περασμένα ξέχασε παντοτινά. | Μ' αρνήθηκες και τώρα πια δε με κοιτάς | καταλαβαίνω πως για άλλονε πονάς | μα εγώ εσένα θ' αγαπώ παντοτινά | Τρικαλινή τσαχπίνα, σκέψου το καλά.

18. Αγαπώ μια παντρεμένη Τραγούδι: Στράτος Παγιουμτζής & Βασίλης Τσιτσάνης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Αγαπώ μια παντρεμένη | όμορφη καλοντυμένη | όμορφη καλοντυμένη | σπιτονοικοκυρεμένη | Μ' έχει και με καμαρώνει | και ποτέ δεν με μαλώνει | ειν' ωραία και μ' αρέσει | ήσυχη και με προσέχει | Θα μου χτίσει και παλάτια | στολισμένα με διαμάντια | να 'ρχονται τα χανουμάκια | να μας παίζουν μπουζουκάκια

19. Καλαμπακιώτισσα Τραγούδι: Στράτος Παγιουμτζής & Βασίλης Τσιτσάνης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Στην Καλαμπάκα μια βραδιά | θα πάω να μεθύσω | γιατί με κάποια τρελή ξανθιά έχω σεβντά | θέλω να της μιλήσω | Στους βράχους τα Μετέωρα | τα δροσερά βραδάκια | το ραντεβού θα δίνουμε, τρελή ξανθιά, | θ' αλλάζουμε φιλάκια | Πολλά τραγούδια θα σου πω | γιατί πολύ μ' αρέσεις | Καλαμπακιώτισσα μικρή, τρελή ξανθιά | θέλω να με προσέξεις

20. Περιπλανώμενη ζωή Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Περιπλανώμενη ζωή | περιπλανώμενο κορμί. | Απ' τις βαθιές μου τις πληγές | το αίμα αργοσταλάζει | και τώρα που ζητώ στοργή | κανείς δεν με κοιτάζει. | Περιπλανώμενη ζωή | περιπλανώμενο κορμί. | Τον πόνο έχω αδελφό | μα τον κρατώ βαθιά κρυφό | δεν έχω φίλους για να πω | το ντέρτι που με καίει | να ξαλαφρώσω την καρδιά | που μέρα νύχτα κλαίει. | Περιπλανώμενη ζωή | περιπλανώμενο κορμί. | Πού είσαι μάνα να με δεις | να κλάψεις να με λυπηθείς | απόκληρος μες στη ζωή | κι από όλους ξεχασμένος | να περπατώ και να πονώ | είμαι καταραμένος. | Περιπλανώμενη ζωή | περιπλανώμενο κορμί.

21. Για να σε κάνω άνθρωπο Τραγούδι: Βασίλης Τσιτσάνης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Σε μάζεψα σε σύμμασα | Απ’ τα σοκάκια μέσα | Κι είπα να κάνουμε χωριό | Ν’ ανοίξουμε νοικοκυριό | Μα εσύ δεν έχεις μπέσα | Για να σε κάνω άνθρωπο | Ήπια τόσα φαρμάκια | Μα το δικό σου το μυαλό | Πετάει στα σοκάκια | Αμέσως μόλις ξέχασες | Τα μπατιρήματά σου | Τον όρκο σου τον πάτησες | Και άμυαλη ξανάρχισες | Τα περπατήματά σου | Όπου του μέλλει να πνιγεί | Ποτέ του δεν πεθαίνει | Και η δική σου η καρδιά | Το ’θελε η μοίρα η κακιά | Να ζήσει κολασμένη

22. Σατράπισσα Τραγούδι: Στ. Κηρομύτης & Σ. Μπέλλου & Ι. Γεωργακοπούλου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Αραμπάς περνά | κι η σατράπισσα | που αγάπησα είναι μέσα | αγκαλιάζεται | κι ούτε νοιάζεται η μπαμπέσα | Αραμπάς περνά | με την βλάμισσα | που χαράμισα την ζωή μου | με ρεστάρισε, | στραπατσάρισε το τσαρδί μου | Αραμπάς περνά | ωχ μανούλα μου | η καρδούλα μου πώς χτυπάει | κι η σατράπισσα | που αγάπησα μ' άλλον πάει

23. Αργοσβήνεις μόνη Τραγούδι: Ι. Γεωργακοπούλου & Στ. Περπινιάδης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Αχ στης ζωής τη στράτα αργοσβήνεις μόνη | δίχως να 'χεις καμιά συντροφιά μαυρομάτα | πώς κλαίω και θρηνώ για τα γλυκά σου νιάτα | Αν σε απάτησε και σε τραυμάτισε | ο έρωτας που φωτίζει τα μάτια σου | τα πανάκριβα παλάτια σου | Η αγάπη μου θα σε γιατρέψει | και τ' όνειρό σου το παλιό | θα ζωντανέψει

24. Ό,τι κι αν πω δε σε ξεχνώ Τραγούδι: Στ. Περπινιάδης & Β. Τσιτσάνης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Ό,τι κι αν πω δε σε ξεχνώ | και μπρος στην πόρτα σου περνώ | σου λέω λόγια μαγικά | με το μπουζούκι μου γλυκά | Κλαίω με δάκρυα και καημό | και με πικρό αναστεναγμό | πως πάντα λιώνω και πονώ | για σε μικρό μελαχρινό | Έχουν σωπάσει τα πουλιά | και στης νυχτιάς τη σιγαλιά | σου φέρνει ο άνεμος γλυκά | τα λόγια μου τα μαγικά

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης