Παρασκευή, 8 Απριλίου 2016

Ο Απόστολος Χατζηχρήστος στους μεγάλους του ρεμπέτικου





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Απόστολου Χατζηχρήστου

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Ρεμπέτες Τραγούδι: Απ. & Ε. Χατζηχρήστος
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Γιώργος Φωτίδας
Θα σε περιμένω απόψε | να με βρεις στις Τζιτζιφιές | για να δεις πως οι ρεμπέτες | όμορφες περνούν βραδιές | Έλα μικρό μου χαδιάρικο μου | έλα μικρό μου μια βραδυά | θα σε περιμένω απόψε | να με βρεις στις Τζιτζιφιές | Έλα απόψε να περάσεις | μια ρεμπέτικη βραδυά | έλα κι οι ρεμπέτες έχουν | μάνα μου χρυσή καρδιά | Έλα μικρό μου χαδιάρικο μου | έλα μικρό μου μια βραδυά | έλα κι οι ρεμπέτες έχουν | μάνα μου χρυσή καρδιά | Ύστερα με φεγγαράκι | με βαρκούλα στ' ανοιχτά | αγαπούλα μου να παίρνω | τα φιλιά σου τα πνιχτά | Έλα μικρό μου χαδιάρικο μου | έλα μικρό μου μια βραδυά | αγαπούλα μου να παίρνω | τα φιλιά σου τα πνιχτά

02. Χατζηχρήστος Τραγούδι: Στ. Χασκίλ & Δ. Ευσταθίου
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Απόστολος Χατζηχρήστος
Ήρθαμε να γλεντήσουμε, Χατζηχρήστο | να φύγει το μαράζι | κι αν φύγουνε πολλά λεφτά | χαλάλι δεν πειράζει | Το παλικάρι στη γωνιά, Χατζηχρήστο | Μια ζεμπεκιά γουστάρει | Απ’ το γλυκό μπουζούκι σου | φίλε παραπονιάρη | ρίξε γιαβάσικες πενιές, Χατζηχρήστο | κι ένα γλυκό ντουζένι | για να σ’ ακούσει μια ψυχή | που σε καταλαβαίνει

03. Καϊξής Τραγούδι: Απόστολος Χατζηχρήστος & Μάρκος Βαμβακάρης
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Γιώργος Φωτίδας
Γκελ, γκελ Καϊξή | γιαβάς, γιαβάς | Μεσ΄ της Πόλης τ΄ ακρογιάλι | μέσ΄ τη σιγαλιά | μεσ΄ του Χαρεμιού τη Λίμνη | γκελ, γκελ Καιξή | Να κλέψω τη | Γκιουζέλ Χανούμ | σκλάβα μέσα στο κελί της | κλαίει και θρηνεί | και ζητάει τη λευτεριά της | γκελ, γκελ Καϊξή

04. Ρημαγμένη ζωή Τραγούδι: Απόστολος Χατζηχρήστος
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Γιώργος Φωτίδας
Καημούς πολλούς πίκρες και πόνους έχω βρει | μέσα στη δόλια μου ζωή | μοίρα δεν με πονάς γιατί παιδεύομαι | τι σου ‘φταιξα και καίγομαι, | Ω, ωχ και καίγομαι | Με χτύπησαν βροχές, ανέμοι, μπόρες | για μιας γυναίκας απονιά | φτώχια κι ορφάνια μ’ έκαναν να σέρνομαι | στη ξενιτιά να δέρνομαι, | ω, ωχ να δέρνομαι | Ρημάδι πια κατάντησε η ζωή μου | λειώνει το έρημο κορμί | Χάρε λυπήσου με εσύ και πάρε με | από τους πόνους βγάλε με, | ω, ωχ ορέ βγάλε με

05. Η πεντάμορφη Τραγούδι: Α. Χατζηχρήστος & Σ. Καλφοπούλου
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Σιγά-σιγά, φίλε μου τ’ αμάξι | Έφτασ’ η πεντάμορφη, τις καρδιές να κάψει | Σε εξοχικό ήρθε να γλεντήσει | και σα ρεμπέτισσα μια βραδιά να ζήσει | Ρομαντικό στέκι αν ξέρεις, πάμε | Τέτοιες νύχτες όμορφες πρέπει να γλεντάμε

06. Πάνε τρένα κι έρχονται Τραγούδι: Α. Χατζηχρήστος & Σ. Καλφοπούλου
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Μέρα νύχτα το κερί | ανάβω για τα σένα | να σε φυλάει η Παναγιά | που βρίσκεσαι στα ξένα | Πέρασε, πέρασε | κι ο δεύτερος ο χρόνος | τι έγινες δεν ξέρω πια | γι’ αυτό με δέρνει ο πόνος | Ούτε παίρνω γράμμα σου | αχ τι κακό μου κάνεις | δεν το ξέρω αν μου ζεις | ή έχεις πια πεθάνει | Πέρασε, πέρασε | κι ο δεύτερος ο χρόνος | τι έγινες δεν ξέρω πια | γι’ αυτό με δέρνει ο πόνος | Πάνε τα τρένα κι έρχονται | κι ακόμα να ‘ρθεις πίσω | και τη ζωή μου θα ‘δινα | να σε ξαναντικρύσω | Πέρασε, πέρασε | κι ο δεύτερος ο χρόνος | τι έγινες δεν ξέρω πια | Γι’ αυτό με δέρνει ο πόνος

07. Δε θέλω να ζηλεύεις Τραγούδι: Απόστολος Χατζηχρήστος
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Απόστολος Χατζηχρήστος
Δε θέλω να γκρινιάζεις πια | δε θέλω να ζηλεύεις | παραπονιάρικο κουκλί | κι όλο να με παιδεύεις | Όταν γκρινιάζεις με πονάς | μαραίνεις τη ζωή μου | και κάνεις για να χαίρονται | και να γελούν οι εχθροί μου | Θέλω πολύ να μ' αγαπάς | θέλω να μ' αγκαλιάζεις | να παίρνω τα φιλάκια σου | κι όχι να μου γκρινιάζεις

08. Γλυκοβραδιάζει κι ο ντουνιάς Τραγούδι: Α. Χατζηχρήστος & Κ. Αγγελόπουλος
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Απόστολος Χατζηχρήστος
Γλυκοβραδιάζει κι ο ντουνιάς | αμέριμνος γλεντάει | την ώρα που ο Χάροντας | την πόρτα μου χτυπάει  | Φίλοι, αδέλφια, συγγενείς | κάνουν για να με σώσουν | μα μπρος στο θάνατο σκορπούν | τρέχουν για να γλιτώσουν  | Απελπισμένος κι άδικα | βοήθεια γυρεύω | μονάχος με το Χάροντα | ανέλπιστα παλεύω

09. Θα 'ρθει μια μέρα να πονάς Τραγούδι: Α. Χατζηχρήστος & Μ. Βαμβακάρης
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Γιώργος Φωτίδας
Ω, ω, ωχ! | Μ’ αυτό το δρόμο που τραβάς | θα ‘ρθει μια μέρα να πονάς | άμυαλο τρελό σπουργίτι | μ’ όποιον να ναι μη γλεντάς, | άμυαλο τρελό σπουργίτι | μ’ όποιον να ναι μη γλεντάς | Ω, ω, ωχ! | Τα νιάτα φεύγουνε περνούν | Κι αυτοί που τώρα σε γλεντούν | άμυαλο τρελό σπουργίτι | ξέρε το θα βαρεθούν, | άμυαλο τρελό σπουργίτι | ξέρε το θα βαρεθούν | Ω, ω, ωχ! | Σου ‘χω ζεστάνει τη φωλιά | σε περιμένω για φιλιά | γύρνα άμυαλο σπουργίτι | στη φωλίτσα την παλιά, | γύρνα άμυαλο σπουργίτι | στη φωλίτσα την παλιά

10. Νυχτοπούλι Τραγούδι: Α. Χατζηχρήστος & Γ. Κωνσταντινίδης
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Απόστολος Χατζηχρήστος
Λίγη αγάπη σου ζητώ μικρό μου | έλα μην αργείς | δώσ’ μου πια μιαν ελπίδα | μαζί μου πως θα ‘ρθεις, | δώσ’ μου πια μιαν ελπίδα | μαζί μου πως θα ‘ρθεις | Για σένα νυχτοπούλι έχω γίνει | κι όλο ξαγρυπνώ | μα συ πάντα μ’ αφήνεις | μονάχο να πονώ, | μα συ πάντα μ’ αφήνεις | μονάχο να πονώ | Είναι κρίμα να χαθώ για σένα | μια και σ’ αγαπώ | μια κι έχω εγώ για σένα | τον πιο καλό σκοπό, | μια κι έχω εγώ για σένα | τον πιο καλό σκοπό

11. Καρδιά παραπονιάρα Τραγούδι: Τάκης Μπίνης & Στέλλα Χασκίλ
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Γιάννης Λελάκης
Ποια λύπη σε βαραίνει | βαριά κι αφόρητη | καρδιά παραπονιάρα | κι απαρηγόρητη | Σ' αυτόν τον ψεύτη κόσμο | τον τόσο άπονο | Καρδιά γιατί να λειώνεις | με το παράπονο | Ποιος σ' έχει αδικήσει | και σε ξεγέλασε | μίλησε καρδιά μου | και χαμογέλασε

12. Μπερμπάντης Τραγούδι: Απόστολος Χατζηχρήστος
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Απόστολος Χατζηχρήστος
Όπως σου φέρνομαι σπαθί | και σ’ έχω με το γάντι | αγάπα μ’ όπως σ’ αγαπώ | και μη με λες μπερμπάντη, | αγάπα μ’ όπως σ’ αγαπώ | και μη με λες μπερμπάντη | Ότι κι αν έχεις στο μυαλό | την υποψία βγάλ’ τη | είμαι σε σένα πιστός | και μη με λες μπερμπάντη, | είμαι σε σένα πιστός | και μη με λες μπερμπάντη | Κοίτα με όπως σε κοιτώ | και τη καρδιά μου πάρτη | κι αν θες να τα ‘χουμε καλά | να μη με λες μπερμπάντη, | κι αν θες να τα ‘χουμε καλά | να μη με λες μπερμπάντη

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης