Κυριακή, 10 Απριλίου 2016

Ο Βασίλης Τσιτσάνης στους μεγάλους του ρεμπέτικου




















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Να γιατί γυρνώ Τραγούδι: Μ. Βαμβακάρης & Σ. Καρίβαλη
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Να γιατί γυρνώ μες στην Αθήνα | να γιατί πάντα τα κοπανώ | γιατί έχω εγώ μεράκι | έχω μέσα μου σαράκι | για μια όμορφη κοπέλα π'αγαπώ, βρε αμάν, αμάν | γι αυτήν εγώ θα τρελαθώ | Να γιατί περνώ απ' τη γειτονιά σου | να γιατί σε φέρνω απ' το κοντό | γιατί μ’ έκανες μικράκι | κι έχω το διπλό φαρμάκι | για μια νύχτα που σε γνώρισα κι εγώ, βρε αμάν, αμάν | ζαλίστηκα θα τρελαθώ | Να γιατί γυρίζω με τ' αμάξι | να γιατί σιγά, σιγά περνώ | για ένα σου γλυκό φιλάκι | για να φύγει το φαρμάκι | γιατί εσένα κοπελιά μου αγαπώ, βρε αμάν, αμάν | στο ξαναλέω σ' αγαπώ

02. Με λικέρ και με σαμπάνια Τραγούδι: Δημήτρης Περδικόπουλος
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Δημήτρης Περδικόπουλος
Με σπανιόλικες χαβάγιες και σαράντα ατσιγγγάνες τη ζωή μποέμικη περνώ | με λικέρ και με σαμπάνια να μου φύγουν τα φαρμάκια αφού ξέρεις χρόνια σ' αγαπώ | Αχ, αχ Καλλιοπάκι μου γλυκό | αχ, αχ δε με λογαριάζεις θα χαθώ | Μες στις μπίρες ξενυχτάω και τον πόνο μου ξεχνάω για τα πείσματά σου τα τρελά | προσπαθώ να λησμονήσω στο κρασάκι να μεθύσω να ξεχάσω φως μου τα παλιά | Αχ, αχ Καλλιοπάκι μου γλυκό | αχ, αχ για τα σένα φως μου θα χαθώ | Για θυμήσου να βραδάκια στης Αθήνας τα σοκάκια τη ζωή μας πώς περνούσαμε | ήταν όλα μαγεμένα, στην αγάπη μας σβησμένα, πάντα ξέγνοιαστοι γυρνούσαμε | Αχ, αχ Καλλιοπάκι μου γλυκό | αχ, αχ μ' έχεις κάνει φως μου σαν τρελό | Αχ,  αχ Καλλιοπάκι μου γλυκό | αχ, αχ μ' έχεις κάνει φως μου σαν τρελό

03. Φάνταζες σαν πριγκηπέσα Τραγούδι: Μ. Βαμβακάρης & Απ. Χατζηχρήστος  
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Έμαθα πολλά, μικρό μου | που ζαλίζουν το μυαλό μου | Πως γλεντούσες στον Περαία | μαυρομάτα μου κι ωραία | Φάνταζες σαν πριγκηπέσα | μα με πρόδινες, μπαμπέσα | Σε περίμενα ο καημένος | όλη νύχτα μαραμένος.

04. Είμαι παιδάκι με ψυχή Τραγούδι: Δ. Περδικόπουλος & Β. Τσιτσάνης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Είμαι παιδάκι με ψυχή και ζηλεμένο | παιδάκι όμορφο τσαχπίνικο τρελό | όλοι με λατρεύουνε σαν παίζω | μ' αγαπούνε όλες στο λεπτό | Μα όλες ραντεβού μου δίνουν σαν με βλέπουν | για δυο λογάκια μυστικά που θα μου πουν | μάλιστα μου λένε σ' ότι λέγω | δέχονται για να με παντρευτούν | Να 'ξεραν πόσο η καρδιά μου μέσα κλαίει | με βασανίζουν με πληγώνουν οι καημοί | τίποτα δε θέλω πια κοντά μου | όλα πλέον τα 'χω βαρεθεί

05. Είσαι αριστοκράτισσα Τραγούδι: Απ. Χατζηχρήστος  
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Είσαι αριστοκράτισσα κι ωραία | με πολλά καράβια στον Πειραία | τι ήθελες με μένα εσύ να μπλέξεις | δεν βρήκες άλλον τη σειρά σου να διαλέξεις | Θέλεις πάντα να ‘μαι στο πλευρό σου | μες την κούρσα και στο κότερό σου | άλλη σαν φιλήσω με ζηλεύεις | χωρίς αιτία θες εσύ να παιδεύεις | Κι όμως με καιρό θα με πετάξεις | και το ξέρω γνώμη πως θ’ αλλάξεις | έτσι τα ‘χεις σ’ όλους καμωμένα | ένα καπρίτσιο μόνο είμαι εγώ για σένα

06. Ξελογιάστρα Τραγούδι: Δ. Περδικόπουλος & Β. Τσιτσάνης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Ξελογιάστρα είναι τ' ονομά σου | ζαλίζει ραΐζει | την δόλια μου καρδιά | Το ‘ξερα πως δεν θα μ' αγαπούσες | γι' αυτό σου το 'πα από την πρώτη την βραδιά | σκοτάδια τα φιλιά που μου σκορπούσες | για μένα ήταν ψευτιά | Δεν σου το ζητώ να μ' αγαπήσεις | να φύγεις να μ' αφήσεις | για χάρη στο ζητώ | θυμάμαι που μου είπες κάποιο βράδυ | μου είπες όποιος αγαπά αληθινά | το κρύβει στη καρδιάς το φυλλοκάρδι | πονά μα δεν μιλά | Δεν σου το ζητώ να μ' αγαπήσεις | να φύγεις να μ' αφήσεις | για χάρη στο ζητώ

07. Ντερμπεντέρισσα Τραγούδι: Μ. Βαμβακάρης & Σ. Χασκίλ & Β. Τσιτσάνης  
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Τρέξε, μάγκα, να ρωτήσεις | να σου πουν ποια είμαι γω | είμαι γω γυναίκα φίνα, ντερμπεντέρισσα | που τους άντρες σαν τα ζάρια τους μπεγλέρησα. | Πως θα γίνω εγώ δική σου, | πάψε να το συζητάς | δε γουστάρω τις παρόλες, σου 'ξηγήθηκα | στις ταβέρνες και στα καμπαρέ γεννήθηκα. | Δεν με συγκινούν αγάπες | φτάνει να καλοπερνώ | κάθε βράδυ να τραβάω το ποτήρι μου | και να σφάζονται λεβέντες για χατίρι μου.

08. Βόλτα στην Ελλάδα Τραγούδι: Ε. Λαμπίρη & Β. Τσιτσάνης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Πόσο ήθελα ρε φίλε | να' χα φουλ το πορτοφόλι | με μια κούρσα να βολτάρω | μέσα στην Ελλάδα όλη. | Βόλο, Λάρισα, Καρδίτσα | να γλεντήσω μια βραδιά | και να καταλήξω σούρα | στα στενά του Σακαφλιά. | Στη Θεσσαλονίκη έχω | μια παλιά μου φιλενάδα | με τους φίλους μου θα πάω | να της κάνω μια καντάδα. | Πάτρα, Τρίπολη και Σπάρτη | μια βδομάδα θα τα πιω | κι από κει στην Καλαμάτα | σ' ένα κόλπο μου παλιό. | Κι όταν κουραστώ ρε φίλε | στην Αθήνα θα γυρίσω | στον Περαία και τα πέριξ | στα μπουζούκια να γλεντήσω. | Φάληρα και Βουλιαγμένη | φέρε μπίρα και μεζέ | το κορίτσι μου στο πλάι | και η κούρσα αγκαζέ.

09. Το σκαλοπάτι σου Τραγούδι: Π. Φώτης & Ε. Λαμπίρη & Τ. Στεφανίδης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Γεράσιμος Τσάκαλος & Βασίλης Τσιτσάνης
Το σκαλοπάτι σου θα κάνω για κρεβάτι | αφού την πόρτα σου την άφησες κλειστή | θα μείνω έξω μια και το ‘βαλες γινάτι | κι από το κρύο η καρδιά μου θα σκιστεί | Το σκαλοπάτι σου απόψε θα ρωτήσω | γιατί εκείνο μου κρατάει συντροφιά | αν πρέπει να ‘ρθω ή να μην ξαναπατήσω | να δω τα μάτια σου γλυκιά μου ζωγραφιά

10. Σατράπισσα Τραγούδι: Μ. Βαμβακάρης & Σ. Καλφοπούλου & Β. Τσιτσάνης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Αραμπάς περνά | κι η σατράπισσα | που αγάπησα είναι μέσα | αγκαλιάζεται | κι ούτε νοιάζεται η μπαμπέσα | Αραμπάς περνά | με την βλάμισσα | που χαράμισα την ζωή μου | με ρεστάρισε, | στραπατσάρισε το τσαρδί μου | Αραμπάς περνά | ωχ μανούλα μου | η καρδούλα μου πώς χτυπάει | κι η σατράπισσα | που αγάπησα μ' άλλον πάει

11. Μάγκας του γλυκού νερού Τραγούδι: Ε. Λαμπίρη & Σ. Καλφοπούλου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Νίκος Ρούτσος
Μπορεί να ζεις στο Κολωνάκι, | μα λαχταράς το μπουζουκάκι, | είσαι το φρούτο του καιρού, | ο μάγκας του γλυκού νερού, | είσαι το φρούτο του καιρού, | ο μάγκας του γλυκού νερού. | Τις κοσμικές δε τις γουστάρεις | και ντερμπεντέρισσα θα πάρεις, | να ‘ναι μαγκιόρα κι αλεπού | και να σε δέρνει που και που, | να ‘ναι μαγκιόρα κι αλεπού | και να σε δέρνει που και που. | Απ’ το σουίνγκ και το μποξάκι, | το γύρισες στο ζειμπεκάκι | και κάνεις στάχτη τον ντουνιά, | για μια μαγκίτικη πενιά | και κάνεις στάχτη τον ντουνιά, | για μια μαγκίτικη πενιά.

12. Περιπλανώμενη ζωή Τραγούδι: Σ. Μπέλλου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Περιπλανώμενη ζωή | περιπλανώμενο κορμί. | Απ' τις βαθιές μου τις πληγές | το αίμα αργοσταλάζει | και τώρα που ζητώ στοργή | κανείς δεν με κοιτάζει. | Περιπλανώμενη ζωή | περιπλανώμενο κορμί. | Τον πόνο έχω αδελφό | μα τον κρατώ βαθιά κρυφό | δεν έχω φίλους για να πω | το ντέρτι που με καίει | να ξαλαφρώσω την καρδιά | που μέρα νύχτα κλαίει. | Περιπλανώμενη ζωή | περιπλανώμενο κορμί. | Πού είσαι μάνα να με δεις | να κλάψεις να με λυπηθείς | απόκληρος μες στη ζωή | κι από όλους ξεχασμένος | να περπατώ και να πονώ | είμαι καταραμένος. | Περιπλανώμενη ζωή | περιπλανώμενο κορμί.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης