Τετάρτη, 6 Απριλίου 2016

Μια φωνή, ένας μύθος
















Η Φλέρυ Νταντωνάκη σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Τι είν΄ αυτό που το λένε αγάπη Τραγούδι: Φλέρυ Νταντωνάκη
Μουσική: Τάκης Μωράκης | Στίχοι: Γιάννης Φερμάνογλου
Τι είν’ αυτό που το λένε αγάπη | τι είν’ αυτό, τι είν’αυτό | που κρυφά τις καρδιές οδηγεί | κι όποιος το `νιωσε το νοσταλγεί | Τι είν’ αυτό που το λένε αγάπη | τι είν’ αυτό, τι είν’αυτό | γέλιο, δάκρυ, λιακάδα, βροχή | της ζωής μας και τέλος κι αρχή | Ποτέ-ποτέ κανένα στόμα | δεν το `βρε και δεν το `πε ακόμα | Τι είν’ αυτό που το λένε αγάπη | τι είν’ αυτό, τι είν’αυτό | που σε κάνει να λες το σκοπό | σ’ αγαπώ, σ’ αγαπώ, σ’ αγαπώ | Τι είν’ αυτό που το λένε αγάπη | τι είν’ αυτό, τι είν’αυτό | στο λεπτό που σου δίνει φτερά | κι είναι λύπη μαζί και χαρά | Τι είν’ αυτό που το λένε αγάπη | τι είν’ αυτό, τι είν’αυτό | γέλιο, δάκρυ, λιακάδα, βροχή | της ζωής μας και τέλος κι αρχή | Ποτέ-ποτέ κανένα στόμα | δεν το `βρε και δεν το `πε ακόμα | Τι είν’ αυτό που το λένε αγάπη | τι είν’ αυτό, τι είν’αυτό | που σε κάνει να λες το σκοπό | σ’ αγαπώ, σ’ αγαπώ, σ’ αγαπώ

02. Manha De Carnaval Τραγούδι: Φλέρυ Νταντωνάκη
Μουσική: Floriano Luis Bonfa | Στίχοι: A. Maria
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

03. Έλσα σε φοβάμαι Τραγούδι: Φλέρυ Νταντωνάκη
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
Κάτι μ' αρρωσταίνει σ' αυτή την πολιτεία | και παίρνω σβάρνα τα φαρμακεία | Νοιώθω για σένα κάτι τρομερό | και ήρθε η ώρα να στο πω | Έλσα σε φοβάμαι, Έλσα σ' αγαπώ | μια στιγμή μαζί σου είναι μακελειό | Κι όταν χορεύεις στην πίστα μοναχή | ντουβάρια πέφτουν και σπάζει η οροφή. | Έλσα σε φοβάμαι σα φωνή Κυρίου | σ' ένα δωμάτιο φτηνού ξενοδοχείου | ξαπλώσαμε κι ακούμε σειρήνες, βογκητά | τι να σημαίνουν όλα αυτά | Νόμιζα πως ήμουν ελεύθερο πουλί | κι όμως ελεύθερη είσαι μονάχα εσύ | Και όλα τ' άλλα φήμες και ψευτιές | και ανοησίες και στατιστικές | Έλσα σε φοβάμαι για όσα μ' αναγκάζεις | γι' αυτό το αίμα γι' αυτές εδώ τις φράσεις | είναι μια παγίδα και μια υποταγή | είν' η αγάπη μου η τρελή

04. Que Bonita Es Mi NinaΤραγούδι: Φλέρυ Νταντωνάκη
Μουσική: Francisco Garcia de Val | Στίχοι: Francisco Garcia de Val
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

05. Φύγε, φύγε Τραγούδι: Φλέρυ Νταντωνάκη
Μουσική: Στράτος Ατταλίδης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Αχ | Θέλεις να μ' αφήσεις | κι άλλον ν' αγαπήσεις, | φύγε, φύγε, φύγε. | Έχω συνηθίσει | να με τρώει η θλίψη | κι αν σ' αγάπησα, ξεγελάστηκα | και τη μοίρα μου καταράστηκα, | καταράστηκα, | φύγε, φύγε, φύγε, φύγε. | Αχ | Πάρε την καρδιά σου | και για πάντα γεια σου, | γεια σου, γεια σου, γεια σου. | Έχω συνηθίσει | να με τρώει η θλίψη | κι αν σ' αγάπησα, ξεγελάστηκα | και τη μοίρα μου καταράστηκα, | καταράστηκα, | φύγε, φύγε, φύγε, φύγε. | Αχ | Στο βαρύ μου πόνο | άφησέ με μόνο, | μόνο, μόνο, μόνο. | Έχω συνηθίσει | να με τρώει η θλίψη | κι αν σ' αγάπησα, ξεγελάστηκα | και τη μοίρα μου καταράστηκα, | καταράστηκα, | φύγε, φύγε, φύγε, φύγε.

06. Μαντουμπάλα Τραγούδι: Φλέρυ Νταντωνάκη
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Μαντουμπάλα, αγάπη γλυκιά μου, | λαχταρώ νά ’ρθεις πάλι κοντά μου. | Από τότε που σ’ έχασα λιώνω, | τ’ όνομά σου φωνάζω με πόνο, | Μαντουμπάλα, Μαντουμπάλα. | Με μάτια κλαμένα στους δρόμους γυρνώ, | μια χαμένη αγάπη ζητάω να βρω, | μια χαμένη αγάπη ζητάω να βρω. | Να σε δω κι ας πεθάνω, καλή μου. | Αυτό μόνο ζητάει η ψυχή μου. | Από τότε που σ’ έχασα λιώνω, | τ’ όνομά σου φωνάζω με πόνο, | Μαντουμπάλα, Μαντουμπάλα. | Με μάτια κλαμένα στους δρόμους γυρνώ, | μια χαμένη αγάπη ζητάω να βρω, | μια χαμένη αγάπη ζητάω να βρω.

07. Αφιλότιμη Τραγούδι: Φλέρυ Νταντωνάκη
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Ήμουνα μοναχοπαίδι, ήμουνα μοναχογιός, | κι έχω γίνει ψυχοπαίδι, κι έχω γίνει παραγιός. | Στη δική σου την καρδιά, αφιλότιμη, | πόσο λάθος με μετράς, αφιλότιμη. | Ήμουνα ο νοικοκύρης, ήμουνα ο σεβνταλής, | κι έχω γίνει μουσαφίρης, κι έχω γίνει κουρελής. | Στη δική σου την καρδιά, αφιλότιμη, | πόσο λάθος με μετράς, αφιλότιμη.

08. Ράμπι-ράμπι Τραγούδι: Φλέρυ Νταντωνάκη
Μουσική: Παραδοσιακό Αρμενίας | Στίχοι: Παραδοσιακό Αρμενίας
Çadırımın üstüne şıp dedi damladı | Allah canımı almadı-almadı | Veresiye vere-vere kalmadı-kalmadı | Allah canımı almadı-almadı | Heey-hey | Rampi-rampi, rampi-rampi | Gel bize, oğlan hadi | Heey-hey | Rampi-rampi, rampi-rampi | Gel bize içmek vakti | Heey-hey | Rampi-rampi, rampi-rampi | Maşallah | Sütlüce cezveler kaynasın-kaynasın | Sülü-sülü cezveler kaynasın-kaynasın | Rafiyemin kolları oynasın-oynasın | Halimenin göbeği oynasın-oynasın | Yarın sarı çarşıya varayım-varayım | Yarime de bir potin alayım-alayım | Hey...

09. Δε με πονάς, δε μ΄ αγαπάς Τραγούδι: Φλέρυ Νταντωνάκη
Μουσική: Στέλιος Κορσαβίδης | Στίχοι: Πάνος Γαβαλάς
Μ’ έχεις ποτίσει φαρμάκι πικρό | πικρό πολύ πικρό | που αν ήταν άλλος θα σ’ είχε μισήσει | μα εγώ σ’ αγαπώ σ’ αγαπώ | Δε με πονάς γι’ αυτό με βασανίζεις | δε μ’ αγαπάς αληθινά | με τυραννάς και την καρδιά μου σκίζεις | δε μ’ αγαπάς δε μ’ αγαπάς | Μου `χεις ψημένο το ψάρι στα χείλη | καιρό πολύ καιρό | ξέρω τι θέλεις μα τι να σου κάνω | αφού σ’ αγαπώ σ’ αγαπώ | Δε με πονάς γι’ αυτό με βασανίζεις | δε μ’ αγαπάς αληθινά | με τυραννάς και την καρδιά μου σκίζεις | δε μ’ αγαπάς δε μ’ αγαπάς | Μ’ έχεις πληγώσει και μες στην καρδιά μου | πονώ πολύ πονώ | πρέπει να φύγω μα μένω κοντά σου | γιατί σ’ αγαπώ σ’ αγαπώ | Δε με πονάς γι’ αυτό με βασανίζεις | δε μ’ αγαπάς αληθινά | με τυραννάς και την καρδιά μου σκίζεις | δε μ’ αγαπάς δε μ’ αγαπάς

10. Γιατί γλυκιά μου κλαις Τραγούδι: Φλέρυ Νταντωνάκη
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Γιατί γλυκιά μου κλαις, γιατί γλυκιά μου κλαις | γιατί γλυκιά μου κλαις και σήμερα και χτες | και την καρδιά μου σκίζεις, χωρίς να μου το λες | Θαρρείς δεν σ' αγαπώ, θαρρείς δεν σ' αγαπώ | θαρρείς δεν σ' αγαπώ μα εγώ όμως προτιμώ | τη μαύρη γης να πάρω, παρά να σ' αρνηθώ | Γιατί γλυκιά μου κλαις... | Και να 'χα δυο καρδιές, και να 'χα δυο καρδιές | και να 'χα δυο καρδιές, εσένα δυο φορές | και πάλι θ' αγαπούσα, γλυκιά μου και μην κλαις | Θαρρείς δεν σ' αγαπώ... | Και να 'χα δυο καρδιές...

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης