Κυριακή, 3 Απριλίου 2016

Εδώ στη ρωγμή του χρόνου
















01. Εδώ στη ρωγμή του χρόνου Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Εδώ στη ρωγμή του χρόνου | Κρύβομαι για να γλιτώσω, | απ' του Ηρώδη το μαχαίρι | Μισολειωμένος στη Χιροσίμα σου | Κάτι προγόνων ξύδι και χολή | σ' αυτήν την άδεια πόλη | Εδώ στη ρωγμή του χρόνου | Θάβομαι για να μεστώσω | μες του Διογένη το πιθάρι | Στον όγδοο μήνα της, είναι η ελπίδα μου | Σχεδόν το βρέφος γύρω περπατά | καθώς εσύ κουρνιάζεις | Εδώ στη γιορτή του πόνου | Ντύνομαι να μην κρυώνω | του Ουλιάνωφ το μειδίαμα | Σαντάλια του Χριστού, φορώ στα πόδια μου | Πραίτορες, βράχοι πάνω μου σωρό | μα 'γω θα αναστηθώ

02. Εγώ δεν είμαι ποιητής Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Λάζαρος Ανδρέου
Εγώ δεν είμαι ποιητής είμαι στιχάκι | είμαι στιχάκι της στιγμής | πάνω σε τοίχο φυλακής | και σε παγκάκι | Με τραγουδάνε οι τρελοί και οι αλήτες | καταραμένη είμαι φυλή | με μιαν εξόριστη ψυχή | σ' άλλους πλανήτες | Εγώ δεν είμαι ποιητής | είμ' ο λυγμός του | είμαι ένας δείπνος μυστικός | δίπλα ο Ιούδας κλαίει σκυφτός | κι είμ' αδερφός του

03. Φεύγω Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Ρίχνω στη νύχτα μια σπρωξιά | παίρνει φωτιά και ξημερώνει | στη τελευταία ρουφηξιά | παίρνω όρκο να τελειώσει πια | ό,τι τελειώνει. | Μπαίνω στο τρένο την αυγή | για να με βρει σε άλλο μέρος | η μέρα ετούτη που θα μπει | να με γλιτώσει από κει | που ήμουνα ξένος. | Φεύγω,φεύγω,κάθε μέρα φεύγω | Μέτρο, μέτρο, όλο πιο μακριά | φεύγω, φεύγω, τόσα χρόνια φεύγω, | στη καρδιά μου όλο πιο κοντά. | Ρίχνω στα μάτια μου ένα φως | και κάνω ανάκριση μονάχος, | ο χωρισμένος μου εαυτός | είναι που χώρισε τον κόσμο | από λάθος. | Άραγε τι να φταίει τι | που ονειρευόμαστε στον ξύπνιο, | και να ‘ναι η λησμονιά αυτή | που ανοίγει πόρτες το πρωί | στο πρώτο χτύπο.

04. Στιγμές Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Πολυξένη Βελένη
Είναι κάτι στιγμές, | τρυφερές και λεπτές, | σαν κλωστές τυλιγμένες σ' αδράχτι, | σε γυρνούν απαλά, | σε μεθούν σιωπηρά, | σε γεμίζουν με πείσμα και άχτι... | για όλα αυτά που ζητάς, | για πολλά που πονάς, | για το τίποτε μιας ευτυχίας, | και γυρνάς σαν τρελός, | του καθρέφτη εαυτός, | Θύμα, θύτης κακής συγκυρίας. | Πλημμυρίζουν το χθες | μαγεμένες σκιές, | που ξοπίσω μου γράφουν τροχιά, | με κρατούνε θαρρώ | σαν αλήθειες παλιές | σε λαβύρινθο δέσμιο βαθιά. | Είναι κάτι στιγμές, | σα μικρές πινελιές | ζωγραφιάς που δεν έχει τελειώσει, | λείπουν λίγα ακριβά | των χρωμάτων νερά, | για να δώσουν του τόπου τη γνώση. | Για τους κήπους της γης, | για το ροζ της αυγής, | για το κύμα που απόμεινε μόνο, | να χαϊδεύει με αφρούς, | τους πικρούς μας καημούς | και να διώχνει της πίκρας τον πόνο.

05. Παράβαση από τους «Αχαρνής» του Αριστοφάνη Τραγούδι: Ν. Παπάζογλου
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
Σε γιορτινό αγώνισμα παίζατε τις αμάδες | και δεν καταδεχόσασταν το κωμικό παιδί | Μα τώρα στον αγώνα νικούνε οι καρβουνάδες | που έχουν στη μεριά τους τον ίδιο τον ποιητή | Ζει τα ωραία πράματα μ' αίμα και με θυσίες | προς το συμφέρον όλων σας και το κοινό καλό | Δεν θα σας πει παινέματα, δεν ξέρει κολακείες | και για την ευτυχία σας πληρώνει τον καιρό | Μούσα καρβουναρού, θράκα μου πυρωμένη | σπιθίτσα φουντωμένη μ' αναπνοές τρελού | Βαρδάρη που φυσάς σαν ψάρι φαγωμένο | αχ πολλαπλασιασμένο και σαν καρβέλι να | Έλα την Κυριακή με το βαρύ σου τέμπο | κι οι δυο Σοφία Βέμπο ακούγαμε εκεί | Ποιος μας γηροκομεί, τη σήμερον ημέρα | ψηστιέρα καρβουνιέρα, μούσα Δεκεμβριανή; | Πολέμησα καιρό σε όλα τα πεδία | και με τυφλή μανία, ξέσκιζα τον εχθρό. | Τώρα με χειρουργεί, μια αλλήθωρη νεολαία | μια τσογλανοπαρέα που κάνει κριτική. | Οι γέροι χωριστά, οι νέοι άλλο πράμα | όποιος τους θέλει αντάμα πληρώνει ακριβά | Πρόστιμο μιας ζωής στην κλεψύδρα και στα εφετεία | είναι μια κοροϊδία σκιά του δικαστή

06. Δραπέτες Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Σκόνη πάνω στους καθρέφτες | και του χρόνου οι δραπέτες | την ψυλλιαστήκανε | Είπανε δεν είναι λάθος | τη ζωή να ζεις με πάθος | και γι' αυτό σωθήκανε | Χρόνε άστατε μπαμπέση | που στο δίχτυ σου όποιος πέσει | χάνεται για τα καλά | Πέταξέ μας ένα γάντζο | στη ζωή μας δώσε αβάντζο | κι έχε μας από κοντά | Ραγισμένα τα ποτήρια | και του κόσμου τα μπατίρια | συναντηθήκανε | Ήπιαν στην υγειά του μόνου | της αγάπης και του πόνου | και μετά χαθήκανε | Χρόνε άστατε μπαμπέση | που στο δίχτυ σου όποιος πέσει | χάνεται για τα καλά | Πέταξέ μας ένα γάντζο | στη ζωή μας δώσε αβάντζο | κι έχε μας από κοντά

07. Χαράτσι Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Τάκης Σιμώτας
Όσοι διαβάτες περπατούν | στο σκοτεινό δρομάκι | μοιάζουν με κλέφτες που άνεργους | τους βρήκε το βραδάκι | Έτσι κι εγώ στο σπίτι μου | σαν κλέφτης τριγυρίζω | και τις φωτογραφίες σου | τις βλέπω και δακρύζω | Όλα τ' αλλάζει ο καιρός | όλα θα τα ρημάξει | μα οι κλέφτες που παραφυλάν | του παίρνουνε χαράτσι | Στολίζονται και όμορφοι | βγαίνουνε στα σοκάκια | φύσα αγέρα πάρ' τα | χόρεψ' τα, τα παιδάκια

08. Καρυάτιδα Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Είμαι ερωτευμένος, | δε μ' ενδιαφέρει ό, τι κι αν πουν, | με μια απ' τις Καρυάτιδες, | με μια απ' αυτές που λείπουν. | Είν' όμορφη και λυγερή | με νάζια και καπρίτσια | και όλα τ' άλλα δύσκολα | που έχουν τα κορίτσια. | Μαθαίνω πως απόχτησε | περίεργες συνήθειες | πως με τις ώρες παρατηρεί | τον ουρανό τις νύχτες. | Ποτές μου δεν την έχω δει | ούτε κι αυτή με ξέρει, | μα σίγουρα πολύ συχνά | κοιτάμε το ίδιο αστέρι

09. Με το τραγούδι με το κρασί Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Με το τραγούδι με το κρασί | σαν πέφτει το βραδάκι | στο νου μου έρχεσαι εσύ | με πνίγει το μεράκι | μπαίνεις μες στο ποτήρι μου | σε πίνω σαν νεράκι | Θα ‘θελα να ‘σουνα εδώ | για να σου τραγουδήσω | να σου ραγίσω την καρδιά | να σε ξανακερδίσω | και με την πιο γλυκιά πενιά | τραγούδι να σου χτίσω | Αχ πόσο θα ‘θελα να δω | τα καστανά σου μάτια | ήταν γεμάτα παράπονο | δάκρυα και γινάτια | το βράδυ που χωρίσαμε | με την καρδιά κομμάτια

10. Πέρασα έτσι δίχως λόγο Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Πέρασα έτσι δίχως λόγο | μια καλησπέρα πες μου αν θες | μη μου ζητάς να εξηγήσω | φτάνουνε πια οι ενοχές | Να! Λίγο θέλω να σε κοιτάξω | μια δυο κουβέντες άσκοπες | κι ίσως γελάσουμε κι οι δύο | μ' όλα όσα γίνανε χτές | Ξέρω απορείς, μα μη σε νοιάζει | κλείσε αν θέλεις, γεια χαρά | για λίγο να κοιτώ θα μείνω | στην πόρτα σου μπροστά

11. Φύσηξε ο Βαρδάρης Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Φύσηξε ο Βαρδάρης και καθάρισε | Ήλιος λες και τελείωσε ο χειμώνας | Βγήκα μια βόλτα και μπροστά της βρέθηκα | Στάθηκα κι απόμεινα κοιτώντας | Φλόγες ζωηρές που τρεμοπαίζουνε | τα ρούχα, τα μαλλιά της στον αέρα | Στη στάση πέρα, δώθε σπινθηρίζουνε | τα δυο της μάτια, κάρβουνα αναμμένα | Πριν να σε χορτάσουνε τα μάτια μου | σε άρπαξε θαρρείς το λεωφορείο | κι έμεινα να κοιτώ καθώς χανόσουνα | κι έφτανε ως το κόκαλο το κρύο

12. Ο μοναχός ο άνθρωπος Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Λάζαρος Ανδρέου
Ο μοναχός ο άνθρωπος | όταν γλεντούν οι άλλοι | ντρέπεται που ‘ναι μοναχός | και στη χαρά φαλτσάρει | Όταν με φτιάξει το κρασί | το κέφι όταν σκορπιέται | ντρέπομαι εγώ να τραγουδώ | κι αυτός να μη μιλιέται | Ο μοναχός ο άνθρωπος | όταν γλεντούν οι άλλοι | γίνεται μόνος δυο φορές | και σκύβει το κεφάλι

13. Απόψε σιωπηλοί Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Βάσω Αλαγιάννη | Στίχοι: Βάσω Αλαγιάννη
Απόψε είμαστε κι οι δυο μας σιωπηλοί | ακόμα και οι λέξεις φοβήθηκαν τα χείλη | το ξέρω θα μου δώσεις ένα φιλί | και θα μου πεις να μείνουμε δυο φίλοι | Δε θέλω να 'μαστε ούτε φίλοι ούτε εχθροί | Θέλω να μη θυμάμαι | κι ούτε να ξέρω πού θα πας και ποια είναι αυτή | Θέλω ένα όνειρο μονάχα να 'ναι | κι όταν ξυπνήσω το πρωί να είσαι εκεί | για να μου πεις να μη φοβάμαι | Δώσ' μου λοιπόν το τελευταίο μας φιλί | και ας καπνίσουμε μαζί κι ένα τσιγάρο | και φύγε μη γυρίσεις να με δεις | δε θέλω να με βλέπεις να πονάω | Δε θέλω να 'μαστε ούτε φίλοι ούτε εχθροί | Θέλω να μη θυμάμαι | κι ούτε να ξέρω πού θα πας και ποια είναι αυτή | Θέλω ένα όνειρο μονάχα να 'ναι | κι όταν ξυπνήσω το πρωί να είσαι εκεί | για να μου πεις να μη φοβάμαι

14. Μάτια μου Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Μέσα στις λίμνες των ματιών μου | σαν των Ιωαννίνων δυο | φάντασμα η κυρά Φροσύνη | να πνίγεται κι εγώ να ζω | φάντασμα η κυρά Φροσύνη | να πνίγεται κι εγώ να ζω | Μάτια μου, μάτια μου | λιμνοθάλασσες καθρέφτες | να περνάς, να κοιτάς | και να βλέπεις ποιοι είν' οι φταίχτες | μάτια μου, μάτια μου | λιμνοθάλασσες καθρέφτες | να περνάς να κοιτάς | και να βλέπεις ποιοι είν' οι φταίχτες | Στις θάλασσες των ομματιών μου | σαν του Ευξείνου Πόντου δυο | πέσε να δροσιστείς μωρό μου | και μη φοβάσαι εγώ είμ' εδώ | πέσε να δροσιστείς μωρό μου | και μη φοβάσαι εγώ είμ' εδώ | Μάτια μου, μάτια μου | λιμνοθάλασσες καημένες | να βουτάν' οι καρδιές | και να βγαίνουν στεγνωμένες | Μάτια μου, μάτια μου | λιμνοθάλασσες καημένες | να βουτάν' οι καρδιές | και να βγαίνουν στεγνωμένες

15. Καλημέρα Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Τάκης Σιμώτας
Μόλις ξυπνήσω το πρωί | τα βλέπω όλα μαύρα, | θέλω μια κούπα με καφέ | και τέσσερα τσιγάρα | Τι νόημα έχουν όλα αυτά; | Τι τρέχω να προλάβω; | Πέρασε η μισή ζωή | δίχως να καταλάβω. | Τασάκι κι αποτσίγαρα, | φλιτζάνι κατακάθι, | όλα μαζί στον τενεκέ | κι απάνω το καπάκι. | Μα φτάνω στην εξώπορτα, | κοιτάζω τον καθρέφτη | κι αντί να ρίξω μια μπουνιά, | χαμογελώ στον ψεύτη.

16. Χτες βράδυ Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Θα 'ρθεις μια νύχτα βροχερή | κάποιο Σαββάτο βράδυ | και θα φανείς σαν αστραπή | που σκίζει το σκοτάδι | Θα 'ναι η φωνή σου δροσερή | τα μάτια σου θα λάμπουν | στ' αυτιά μου σαν καμπάνες μακρινές | τα λόγια σου θα φτάνουν | Σ' ένα δωμάτιο γυμνό | θα δώσουμε τα χέρια | και εκατομμύρια φωνές | θα γίνουνε τ'αστέρια | Χτες βράδυ δεν κοιμήθηκα | κι έκατσα να σου γράψω. | και μολυβιά δεν τράβηξα | δίχως ν' αναστενάξω

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης