Σάββατο, 2 Απριλίου 2016

Η χρυσή εποχή της Άννας Χρυσάφη




















Η Άννα Χρυσάφη σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Ο τσολιάς Τραγούδι: Άννα Χρυσάφη
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Νίκος Λούπας
Μια κούκλα μες στη γειτονιά τσολιά τηνε φωνάζουν | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | και στο σεργιάνι σαν θα βγει τα κάλλη της θαυμάζουν, | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Έλα τα τσαρούχια μας! | Μαχαραγιάς κι αν ήμουνα όλα θα τα πουλούσα | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | με σένα κούκλα μου γλυκιά παντοτινά θα ζούσα | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Στη μεταξένια σου ποδιά θα ζήσω ένα χρόνο | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | να κάθουμαι να σε κοιτώ και να σε καμαρώνω | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Να σε κοιτώ μικρούλα μου λιγάκι μες στα μάτια | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | να γίνουμε αυτοκράτορας με πλούτη και παλάτια. | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | βρε πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Άιντε οι τσολιάδες μας ε πω, πω!

02. Απόψε είσαι για φιλί Τραγούδι: Άννα Χρυσάφη & Πάνος Γαβαλάς
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Απόψε είσαι για φιλί | και εγώ για σένα είμαι τρελή | για να σβήσω της καρδιάς μου το μεράκι | στην υγειά σου πίνω κι άλλο ποτηράκι | Έξω φτώχεια ο καημός κι η στενοχώρια | να ζήσει η μάνα που κάνει τέτοια αγόρια | να ζήσει η μάνα που κάνει τέτοια αγόρια | έξω φτώχεια ο καημός κι η στενοχώρια | -Έλα έξω φτώχεια ! | Απόψε σ' αγαπώ πολύ | θέλω αγκαλιά θέλω φιλί | ο σεβντάς μου έχει απόψε ξεσπαθώσει | τέτοια νύχτα θέλω να μη ξημερώσει | Έξω φτώχεια ο καημός κι η στενοχώρια | να ζήσει η μάνα που κάνει τέτοια αγόρια | να ζήσει η μάνα που κάνει τέτοια αγόρια | έξω φτώχεια ο καημός κι η στενοχώρια | -Ω, ο, όπα να ζήσουνε τ' αγόρια ! | Απόψε μέχρι το πρωί | δική μας είναι η ζωή | θέλω απόψε να πνιγώ μες τα φιλιά σου | κι αυγούλα να με βρει στην αγκαλιά σου | Έξω φτώχεια ο καημός κι η στενοχώρια | να ζήσει η μάνα που κάνει τέτοια αγόρια | να ζήσει η μάνα που κάνει τέτοια αγόρια | έξω φτώχεια ο καημός κι η στενοχώρια

03. Παιδί μου εγώ για σένα Τραγούδι: Άννα Χρυσάφη & Βασίλης Τσιτσάνης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Γιάλα, σπάστα, όλα, ναι, | παιδί μου είμ’ εγώ για σένα, | για το χατίρι σου. | Το μαγαζί που μπήκαμε, | απόψε θα το κλείσουμε, | ούτε δεκάρα τσακιστή, | στη τσέπη δε θ’ αφήσεις | Γιάλα, σπάστα, όλα, ναι, | παιδί μου είμ’ εγώ για σένα, | και το σακάκι μου. | Γιάλα, σπάστα, όλα, ναι, | παιδί μου είμ’ εγώ για σένα, | για το χατίρι σου. | Εφτά μπουζούκια στη σειρά, | θα μας διασκεδάζουνε | και τα γκαρσόνια προσοχή | ???ες θα μας βάζουνε. | Γιάλα, σπάστα, όλα, ναι, | παιδί μου είμ’ εγώ για σένα, | και το σακάκι μου. | Γιάλα, σπάστα, όλα, ναι, | παιδί μου είμ’ εγώ για σένα, | για το χατίρι σου. | Τα πίνουμε, τα σπάζουμε, | ως το γλυκά χαράματα, | δεν πρόκειται να ξαναδείς, | τόσο ωραία πράγματα. | Γιάλα, σπάστα, όλα, ναι, | παιδί μου είμ’ εγώ για σένα, | και το σακάκι μου.

04. Μια γυναίκα δύο άντρες Τραγούδι: Άννα Χρυσάφη
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Ποιος είδε, ποιος απάντησε | ανάμεσα στους μάγκες | ποιος είδε, ποιος συνάντησε ω, ω, ω | γυναίκα με δυο άντρες | Μια γυναίκα δύο άντρες | κομπολόι δίχως χάντρες | κομπολόι δίχως χάντρες | μια γυναίκα δύο άντρες | Ο ένας είναι για λεφτά | ο άλλος για αγάπη | ο ένας είναι για δουλειά ω, ω, ω | κι ο άλλος για ραχάτι | Μια γυναίκα δύο άντρες | κομπολόι δίχως χάντρες | κομπολόι δίχως χάντρες | μια γυναίκα δύο άντρες | Γι αυτήν ο μήνας έχει εννιά | μεράκι δεν την τρώει | και δυο καρδούλες αντρικές ω, ω, ω | τις παίζει κομπολόι | Μια γυναίκα δύο άντρες | κομπολόι δίχως χάντρες | κομπολόι δίχως χάντρες | μια γυναίκα δύο άντρες

05. Είσαι μικρός για μένα Τραγούδι: Άννα Χρυσάφη
Μουσική: Γιώργος Μητσοτάκης  | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Μπορεί να 'σαι καλό παιδί | κι από τα δαλεγμένα | μα δίχως παρεξήγηση Γιωργάκη μου | είσαι μικρός, είσαι μικρός για μένα! | Θέλω άντρα ντερμπεντέρη | να σηκώνει και το χέρι, | να σηκώνει και το χέρι, | θέλω άντρα ντερμπεντέρη. | Είναι τα βάσανα βαριά | δεν τα 'χεις μαθημένα | μπορεί να 'σαι καλό παιδί | Γιωργάκη μου, | είσαι μικρός, είσαι μικρός | για μένα! | Θέλω άντρα ντερμπεντέρη | να σηκώνει και το χέρι, | να σηκώνει και το χέρι, | θέλω άντρα ντερμπεντέρη. | Είναι τα χρόνια πονηρά | σου το 'χω ειπωμένα, | χωρίς να σου κακοφανεί Γιωργάκη μου, | είσαι μικρός, είσαι μικρός | για μένα! | Θέλω άντρα ντερμπεντέρη | να σηκώνει και το χέρι, | να σηκώνει και το χέρι, | θέλω άντρα ντερμπεντέρη.

06. Η πρώτη αγάπη σου είμαι εγώ Τραγούδι: Άννα Χρυσάφη & Πάνος Γαβαλάς
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Η πρώτη αγάπη σου είμαι εγώ | εγώ σ' αγάπησα και σ' αγαπώ | Μαζί στα πρώτα βάσανα | στα πρώτα καρδιοχτύπια | οι δυο μας πρωτοζήσαμε | τα πρώτα μας ξενύχτια | Η πρώτη αγάπη σου είμαι εγώ | εγώ σ' αγάπησα και σ' αγαπώ | Ωραία ήταν η ζωή | και ο καιρός περνούσε | κι ο ένας περισσότερο | τον άλλον επονούσε | Και τ' αποτέλεσμα ήταν αυτό | να καταλήξουμε στο χωρισμό | Να καταλήξουμε στο χωρισμό | το αποτέλεσμα ήταν αυτό | Μα πώς μπορεί ο πόνος μου | να μην είναι μεγάλος | αφού εγώ σ' αγάπησα | σε χαίρεται ένας άλλος | Εγώ σ' αγάπησα και σ' αγαπώ | όμως δεν ήτανε το τυχερό | Όμως δεν ήτανε το τυχερό | εγώ σ' αγάπησα και σ' αγαπώ

07. Αγάπη που γινες δίκοπο μαχαίρι Τραγούδι: Άννα Χρυσάφη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μιχάλης Κακογιάννης
Αγάπη που 'γινες δίκοπο μαχαίρι | κάποτε μου 'δινες, μόνο τη χαρά | μα τώρα πνίγεις τη χαρά στο δάκρυ | δε βρίσκω άκρη, δε βρίσκω γιατρειά  | Φωτιές ανάβουνε μες στα δυο του μάτια | τ' αστέρια σβήνουνε όταν με θωρεί | σβήστε τα φώτα σβήστε το φεγγάρι | σαν θα με πάρει τον πόνο μου μη δει

08. Πάρε το δαχτυλίδι μου Τραγούδι: Άννα Χρυσάφη & Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Πάρε το δαχτυλίδι μου | που γράφει τ' όνομά μου | και πίστεψε πως σ' αγαπώ | με όλη την καρδιά μου. | Βάλε το δαχτυλίδι μου | που γράφει τ' όνομά μου | για να μη με ξεχνάς ποτέ | μακριά μου όταν θα 'σαι, | να το φοράς στο χέρι σου | κι εμένα να θυμάσαι. | Μοίρα καλή μας ένωσε | μες στη ζωή για πάντα, | τον έρωτά μας δεν μπορεί | κανείς να εμποδίσει, | εμάς μονάχα ο θάνατος | μπορεί να μας χωρίσει.

09. Το αλκοολίκι Τραγούδι: Άννα Χρυσάφη
Μουσική: Βασίλης Καραπατάκης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Εσύ χωρίς εμένανε | το ξέρω πως δεν κάνεις | κι αν αγαπήσω άλλονε | μπορεί και να πεθάνεις. | Εγώ `μαι το αλκοολίκι σου | εγώ `μαι ο γιατρός σου | εγώ είμ’ η καταδίκη σου | εγώ κι ο θάνατός σου. | Κι εγώ σε παραδέχομαι | αγάπη μου μεγάλη | και δε σ’ αλλάζω μ’ άλλονε | ως τη ζωή την άλλη. | Εσύ είσαι το αλκοολίκι μου | εσύ `σαι ο γιατρός μου | εσύ `σ’ η καταδίκη μου | εσύ κι ο θάνατός μου. | Κανείς μη γελαστεί και πει | πως πια δε θ’ αγαπήσει, | για την αγάπη γίνονται | όλα σ’ αυτή τη ζήση. | Αυτή είναι το αλκοολίκι μας | αυτή είναι ο γιατρός μας | αυτή είν’ η καταδίκη μας | αυτή κι ο θάνατός μας.

10. Η ζημιά Τραγούδι: Άννα Χρυσάφη
Μουσική: Τόλης Εσδράς | Στίχοι: Τόλης Εσδράς
Δυο χρόνια που σ’ αγάπαγα | μου έκανες καψόνια, | μα θα σου κάνω μια ζημιά | να την θυμάσαι χρόνια. | Την τόση σου την απονιά | θα την πληρώσεις με ζημιά, | τέτοια ζημιά, τέτοια ζημιά | δε θα `χεις πάθει στο ντουνιά. | Τώρα με άλλον θα γυρνώ | για πείσμα, για γινάτι | και θα το δεις πως έβγαλες | μονάχος σου το μάτι. | Την τόση σου την απονιά | αχ, θα την πληρώσεις με ζημιά. | Τέτοια ζημιά, τέτοια ζημιά | δε θα `χεις πάθει στο ντουνιά. | Μου λες να ζήσουμε μαζί | μα τέτοια δε μασάω, | τώρα εσύ κι αν μ’ αγαπάς, | εγώ δε σ’ αγαπάω. | Την τόση σου την απονιά | θα την πληρώσεις με ζημιά. | Τέτοια ζημιά, τέτοια ζημιά | δε θα `χεις πάθει στο ντουνιά.

11. Όπως στρώνεις θα κοιμάσαι Τραγούδι: Άννα Χρυσάφη
Μουσική: Ευαγγελία Μαργαρώνη | Στίχοι: Ευαγγελία Μαργαρώνη
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

12. Οι ψαράδες παν για ψάρια Τραγούδι: Άννα Χρυσάφη
Μουσική: Κώστας Καπετάνιος | Στίχοι: Κώστας Καπετάνιος
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

13. Στον καφέ μου το ΄χουν πει Τραγούδι: Άννα Χρυσάφη
Μουσική: Σπύρος Περιστέρης | Στίχοι: Σπύρος Περιστέρης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

14. Το γκρι-γκρι-γκρι Τραγούδι: Άννα Χρυσάφη & Βαγγέλης Περπινιάδης
Μουσική: Τόλης Εσδράς | Στίχοι: Τόλης Εσδράς
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης