Σάββατο, 2 Απριλίου 2016

Τ’ αλλιώτικα του Μουφλουζέλη





















Ο Γιώργος Μουφλουζέλης σε τραγούδια του Γιώργου Μουφλουζέλη

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Άει στο καλό να πας Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Το 'θελε εσύ κι μάνα σου | να φύγω από κοντά σου | λες κι ήμουν παρακατιανός | να μπω μες στην καρδιά σου. | Όπλες, δεν σε θέλω πια | άει στο καλό να πας, | εσύ και η μαμάκα σου | κι αυτόν που αγαπάς. | Με δίχως να 'χω φταίξιμο | μ' έκανες να πονέσω, | είκοσι δυο χρονών παιδί | στα βάσανα να πέσω. | Όπλες, δεν σε θέλω πια | άει στο καλό να πας, | εσύ και η μαμάκα σου | κι αυτόν που αγαπάς. | Στη φυλακή με βάλανε | στο νούμερο το δύο | κι απ' τους πολλούς μου | στεναγμούς μου είπανε να φύγω. | Όπλες, δεν σε θέλω πια | άει στο καλό να πας, | εσύ και η μαμάκα σου | κι αυτόν που αγαπάς.

02. Ο κυκεώνας Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης & Σοφία Διαμαντή
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Εγώ το αντιλήφθηκα | πως είσαι κυκεώνας | για να σου πάρω ένα φιλί | χρειάζεται αγώνας. | Μα εγώ δεν είμαι απ' τα παιδιά | που κλαιν για ένα φιλάκι, | θα μου το δώσεις μόνη σου | θα πεις και τραγουδάκι. | Μα εγώ σ' αυτά είμαι μάστορας | στις τσαχπινιές ψημένος, | στων γυναικών τις μηχανές | είμαι πολύ δεμένος. | Και το δικό μου το κρασί | σταλιά νερό δεν παίρνει, | το είπα και το λάλησα, | ό,τι απαιτώ θα γένει. | Είπα να μην καταπιαστώ | και βάλω τέτοιες έννοιες | και κλάψουν πέτρινες καρδιές | κλάψουν κι οι ζαχαρένιες. | Όσο κι αν είσαι έξυπνη | μον' ταραχές θα φέρεις, | κάτσε λοιπόν στο τουμπεκί | κι άσε αυτά που ξέρεις.

03. Όπου δεις μικρή βρυσούλα Τραγούδι: Γ. Μουφλουζέλης & Σ. Διαμαντή
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Όπου δεις μικρή βρυσούλα | άιντε να ποτίζει μια μηλιά, | εκεί θα σε περιμένω | να τα πούμε από κοντά. | Για δες τηνε πως έρχεται | με κέφι που δε λέγεται. | Έλα να τα μιλήσουμε | και να τα συμφωνήσουμε | κι άμα τα συμφωνήσουμε | απ' τα φιλιά θ' αρχίσουμε. | Εκεί το μέλλον μου θα δέσω | άιντε στις δικές σου επιθυμιές, | στη μηλιά θε να χαράξω | ένα βέλος, δυο καρδιές. | Για δες τηνε πως περπατεί | 'μορφοντυμένη, γελαστή. | Έλα μαζί να μπλέξουμε | ποιο δρόμο θα διαλέξουμε, | ποιο δρόμο θα διαλέξουμε, | να το νοικοκυρέψουμε, | τα δυο μας άμα μπλέξουμε | ποτέ δε θα ξεμπλέξουμε, | τα δυο μας άμα μπλέξουμε | ποτέ δε θα ξεμπλέξουμε.

04. Πάρε κόρη το λουτρό σου Τραγούδι: Γ. Μουφλουζέλης & Σ. Διαμαντή
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Πάρε κόρη το λουτρό σου | βάλε κι άρωμα ακριβό, | φόρεσε το κιμονό σου | να σε δω να τρελαθώ. | Σου φερα και τσοκαράκια | για τα δυο σου ποδαράκια | μη κρυώσεις στα πλακάκια | κι αρρωστήσω εγώ. | Όλοι λεν από την Κίνα | βγήκαν τα μεταξωτά | μα δεν έλαχε να δούνε | τα χρυσά σου τα μαλλιά. | Άσπρη χάντρα μαύρη χάντρα | τυχερή που μ' έχεις άντρα, | τυχερή να έχεις άντρα | και να σ' αγαπά. | Με τα κάλλη ξετρελαίνεις | και τα πιο σκληρά παιδιά | και τσοντάρει η εμορφιά σου | και στην πάνω γειτονιά. | Σου φερα και τσοκαράκια | για τα δυο σου ποδαράκια | μη κρυώσεις στα πλακάκια | κι αρρωστήσω εγώ.

05. Κι όλο με το γλυκό Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Θ' αρρωστήσω μάνα, απ' αγάπη μάνα | γιατρός δε μ' ωφελεί, μα ένα της φιλί. | Αυτή κοιμάται στα σεντονάκια | κι εγώ τα πίνω στα ταβερνάκια. | Θα πάμε με τ' αγάλι κι όλο με το γλυκό | ίσως και μετανιώσει και 'ρθεί να γιατρευτώ. | Θ' αρρωστήσω μάνα, απ' αγάπη μάνα, | τα στήθια σαν πονούν, τα ξόρκια δε μετρούν. | Πώς να νικήσω σε τέτοιο κάλλος, | σαν πλησιάζω χάνω το θάρρος. | Θα πάμε με τ' αγάλι κι όλο με το γλυκό | ίσως και μετανιώσει και 'ρθεί να γιατρευτώ. | Θ' αρρωστήσω μάνα, απ' αγάπη μάνα | γιατρός δε μ' ωφελεί, μα ένα της φιλί. | Χαρά θα πάρω να ευτυχήσω | αν στο πλευρό της μονάχα ζήσω. | Θα φύγουνε οι πόνοι κι οι αναστεναγμοί | στη θέση τους θα μπούνε φιλιά με μουσική, | θα φύγουνε οι πόνοι, καημοί και συνταγές, | στη θέση τους θα μπούνε πιοτά και μπουζουκιές.

06. Ο Πάρις Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Τον Πάρη αγαπητικό σαν έπιασ' η Ελένη, | της είπ' η Αθηνά: "Μωρή τρελή, καυγάς θα γένει!" | Οι μάγκες ξηγηθήκανε να κάψουνε την Τροία, | να τιμωρήσουνε τον τζε μαζί με την κυρία, | που κάνανε την αρπαγή εν πλήρη μεσημβρία. | Στα ίσα τα πλεούμενα με στόχο για την Τροία! | Για μια γυναίκα άμυαλη ρημάξαν τα λιμάνια, | για μια γυναίκα άμυαλη σφαλίσαν τα λιμάνια | και δέκα χρόνια μείνανε τόσες κυρές χαρμάνια, | και ζωντοχήρες μείνανε γυναίκες με στεφάνια. | Μαζί ήτανε κι ο Αχιλλεύς το πρώτο κουτσαβάκη, | μαζί το μούτρο ο Οδυσσεύς που 'φτιαξε τ' αλογάκι, | τσοντάρισε κι ο Δούρειος και πήρανε τη μάχη. | τσοντάρισε κι ο Δούρειος και κέρδισαν τη μάχη. | Όλα τα φταίει ο πειρασμός που χάθηκε μια Τροία, | ήτανε ζήτημα τιμής που έσβησε η Τροία. | Το δείξαν' οι αρχαίοι μας που 'χαν πυγμή κι ανδρεία | κι αρχίζει πια η Οδύσσεια μα είν' άλλη ιστορία.

07. Στ' αλογάκι μου καβάλα Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Στ' αλογάκι μου καβάλα | κείνο τον καιρό, | τα κορίτσια παινευόταν | ποια θε να κοιτώ. | Με το κόκκινο ζωνάρι | ήμουν λεβεντιά, | βελουδένιο γελεκάκι | και κομπολογιά. | Τρία κι έξι, βγάλε δύο | κάνουνε εφτά, | τόσες μέρες την 'βδομάδα | άλλαζα αγκαλιά. | Κι αν καμιά την αγαπούσα | μέσα απ’ την καρδιά, | έκανα σκαλιά και μάντρα | με μια δρασκελιά. | Και της γειτονιάς οι μάγκες | μ’ εκτιμούσανε, | κάθε βράδυ με λατέρνα | το γλεντούσαμε. | Τα σημερινά τερτίπια δεν τα κάναμε, | τρίζαν οι πατημασιές μας σαν περνάγαμε | και τον λόγο μας σαν άντρες | τον κρατάγαμε.

08. Η μόστρα σου είναι όμορφη Τραγούδι: Γ. Μουφλουζέλης & Σ. Διαμαντή
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Η μόστρα σου, η μόστρα σου είναι όμορφη, | η μόστρα σου, η μόστρα σου είναι όμορφη, | η γλώσσα σου τοιαύτη που δεν την κάνω ζάφτι, | η γλώσσα σου τοιαύτη που δεν την κάνω ζάφτι. | Αν παίζω το, αν παίζω το παιχνίδι σου, | αν παίζω το, αν παίζω το παιχνίδι σου, | εγώ πο 'χω τα γένια, εγώ 'χω και τα χτένια, | εγώ πο 'χω τα γένια, εγώ 'χω και τα χτένια. | Αν σπάσουνε, αν σπάσουνε τα βέτα σου, | αν σπάσουνε, αν σπάσουνε τα βέτα σου, | μετά από 'κει και κάτω θα τρώμε σ΄ένα πιάτο, | μετά από 'κει και κάτω θα τρώμε σ΄ένα πιάτο.

09. Θα σου κόψω τα χαδάκια Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Έφυγες και χθες το βράδυ, | μου 'φυγες και χθες το βράδυ | και δεν μου 'δωσες χαμπάρι. | Έφυγες αγάλι-αγάλι, | μου 'φυγες αγάλι-αγάλι | Αγάλι-αγάλι μου 'ρθες πάλι. | Εκεί που πήγες δεν σε στρώσαν, | εκεί που πήγες δεν σε νοιώσαν | τα νερά δεν σε σηκώσαν. | Μη θαρρείς πως με νικήσαν | πως οι κόνξες με φοβίσαν, | λάθος σε πληροφορήσαν. | Σαν τριτώσεις τα ναζάκια | θα σου κόψω τα χαδάκια, | θα σου δώσω και μπατσάκια | και τα δυο σου μαγουλάκια | θα τα κάνω σαν ροϊδάκια.

10. Πες μου γλυκειά μου μάγισσα Τραγούδι: Γ. Μουφλουζέλης & Σ. Διαμαντή
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Πες μου γλυκιά μου μάγισσα | τι μου 'χεις καμωμένα | και δε μπορώ να ζήσω πια | στιγμή χωρίς εσένα. | Ντέρτι, μεράκι, πίνω φαρμάκι, | πίνω για σένα που σ' αγαπώ, | φονιάς θα γίνω μα δε σ' αφήνω, | για θα σε πάρω, για θα χαθώ. | Σύρε να πεις στη μάνα σου | να κάνει κι άλλη γέννα, | να κάψει κι αλλουνού καρδιά | σαν που 'καψε κι εμένα. | Ντέρτι, μεράκι, πίνω φαρμάκι, | πίνω για σένα που σ' αγαπώ, | φονιάς θα γίνω μα δε σ' αφήνω, | για θα σε πάρω, για θα χαθώ.

11. Η Εύα Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης & Σοφία Διαμαντή
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Τον κόσμο να τον πλάσει σ' έξη μέρες | εδούλεψε με κέφι ο Θεός, | μα στον Αδάμ όταν παρέδωσε την Εύα | θα πρέπει να μετάνιωσε κι αυτός. | Και τη λαδιά, λαδιά μιας πονηρής | τώρα πληρώ-, πληρώνουμε κι εμείς. | Ο Πλάστης οπού είχε και τα μέσα | με τη γυναίκα είχε μια μέρα παιδευτεί, | εγώ ο δόλιος πώς θε' να τα βγάλω πέρα | που είμ' ένας μικρός πάνω στη γη. | Και τη λαδιά, λαδιά μιας πονηρής | τώρα πληρώ-, πληρώνουμε κι εμείς. | Μα τα σημερινά, όμως, τ' αγόρια | είναι μαγκάκια, δε σηκώνουν πονηριές | κι αφού, λεν, βγήκε απ' τον παράδεισο το ξύλο | θα πρέπει και να τρων κάτι ξυλιές. | Και της γυνής, γυνής η πονηριά | ανήκει τώρα μόνο στα χαρτιά.

12. Ο Αθανασάρας Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Είχαμε έναν τύπο | παλιά μες στο στρατό, | ένα ντερέκι Αθανασάρα | μα στο μυαλό λειψό. | Ρούχα να τον ντύσουν | δεν βρίσκαν πουθενά, | οι αποθήκες του στρατού | του πέφτανε στενά. | Γι αυτόν ο κόσμος ήτανε | νταχτιρντί και ώπλες, | έκοψε τς αρβύλες του | τις φόραγε παντόφλες. | Απών στην αγγαρεία | παρών στο φαγητό, | μηδέν στη θεωρία | και χρόνια στο στρατό. | Ύπνος στο πειθαρχείο | κι όλο αναφορά, | τη χλαίνη του αλά κάπα | το δίκοχο στραβά. | Γι αυτόν ο κόσμος ήτανε | νταχτιρντί και ώπλες, | έκοψε τς αρβύλες του | τις έκανε παντόφλες. | Ζουνάρι, ασικλίκι | και βήματα βαριά, | τριγύρω στα κουτούκια | τον έτρεμε η μαγκιά. | Τον κάθε βαθμοφόρο | φώναζε λοχαγό, | μπράβο σου Αθανασάρα | που έχεις καρδιά βουνό.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης