Κυριακή, 17 Απριλίου 2016

Θέμα χρόνου





















Ο Γιάννης Πλούταρχος σε τραγούδια του Φοίβου

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Προσχηματικά Τραγούδι: Γιάννης Πλούταρχος
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Φοίβος
Προσχηματικά | Όλα τα σ’ αγαπώ σου ήταν τελικά | Λόγια επιπόλαια και | Προσχηματικά | Τώρα τα λόγια ‘φυγαν κι έμειναν γυμνά | Τα ψέματα | Τι άλλο θέλεις απ’ τη ζωή μου | Δεν υπάρχει τίποτα πια | Απ’ το στόμα βγήκε η ψυχή μου | Με γονάτισες τελικά | Κοίταξέ με τώρα και δωσ’ μου | Μια απάντηση ειλικρινά | Αν περήφανη νιώθεις μ’ όλα αυτά | Τι άλλο θέλεις απ’ τη ζωή μου | Σήκω φύγε τώρα από δω | Δεν σε θέλω άλλο μαζί μου | Δεν μπορώ ούτε να σε κοιτώ | Να πεθάνω θα ‘θελα τώρα | Για να ξαναζήσω μετά | Σ’ έναν κόσμο που δεν θα υπάρχεις πια | Σ’ έναν κόσμο που δεν θα υπάρχεις πια | Προσχηματικά | Ρωτάς τι κάνω, πως περνάω γενικά | Ανησυχείς για μένα | Προσχηματικά | Μου λες λυπάσαι για όσα γίνανε με μας | Πραγματικά

02. Θέμα χρόνου Τραγούδι: Γιάννης Πλούταρχος
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Ελένη Γιαννατσούλια
Φώτα ανοιχτά να ρθεις και τα κλειδιά απ έξω | να δούμε τ άστρα από το μπαλκόνι μας μαζί | ήθελα πλάι σου την οποια μου ζωή, να την ξοδέψω | Φώτα ανοιχτά αν δεις από τα πέλαγα σου | είναι οι φάροι που σε γλύτωναν συχνά | αν έχεις μπλέξει στα σκοτάδια τα πυκνά | τα χω ακάλυπτα ακόμα τα κενά | θέμα χρόνου μου πες θα περάσει | και όμως δεν σε έχω ξεπεράσει | κάθε ευχή που κάνω έχει σπάσει,τι να ευχηθώ | Θέμα χρόνου είναι κάθε πόνος | όμως δεν με παίρνει άλλος δρόμος | στέκεται ακίνητος ο χρόνος, ίδια σ αγαπώ | Φώτα ανοιχτά να μπεις και να μου πεις ακόμα | να υποκύψω στων φιλιών τον πειρασμό | να μην προβλέπουν και καινούργιο χωρισμό, τελεία κομμα | Φώτα ανοιχτά να βρεις και το λιμάνι που ‘χες | στην αποβάθρα τον ορίζοντα κοιτώ | και στη σιωπή σου το μεγάλο βουητό | καράβι το όνειρο το άφησα | Θέμα χρόνου μου πες θα περάσει | και όμως δεν σε έχω ξεπεράσει | κάθε ευχή που κάνω έχει σπάσει, τι να ευχηθώ | Θέμα χρόνου είναι κάθε πόνος | όμως δεν με παίρνει άλλος δρόμος | στέκεται ακίνητος ο χρόνος, ίδια σ αγαπώ | Θέμα χρόνου μου πες θα περάσει | και όμως δεν σε έχω ξεπεράσει | κάθε ευχή που κάνει εχει σπάσει, τι να ευχηθώ | Θέμα χρόνου είναι κάθε πόνος | όμως δεν με παίρνει άλλος δρόμος | στέκεται ακίνητος ο χρόνος, ίδια σ αγαπάω

03. Μια καλησπέρα Τραγούδι: Γιάννης Πλούταρχος
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Ελένη Γιαννατσούλια
Πέρασα τρεις νύχτες της φυγής σου το μαρτύριο | το ήπια της σιωπής το δηλητήριο | για μένα το αντίο σου μυστήριο, πυκνό. | Πέρασα σαν σφαίρα τον αέρα τον ακίνητο | με τέρμα μουσική στο αυτοκίνητο | το πρόσωπό σου πάλι ευσυγκίνητο, να δω. | Πέρασα να πω μια καλησπέρα μα δεν άνοιξες | στην πόρτα σου να είμαι απ' έξω τ' άντεξες | δεν άξιζα το φέρσιμό σου αυτό. | Πέρασα να πω μιά καλησπέρα και μου κρύφτηκες | στον έρωτα που έκρυβες ανοίχτηκες | και αυτό θα στο κρατάω όσο ζω. | Πέρασα φανάρια μου και άμυνες με κόκκινο | στο σύμπαν σου να 'ρθω το θεοσκότεινο | μου λείπεις και αυτό είναι ανθρώπινο, να πω. | Πέρασα τρεις νύχτες που τα δίχτυα σου δεν ξέπλεξα | εκεί που μένεις με λαχτάρα έτρεξα | συγνώμη να ζητήσω αν κάπου έφταιξα κι εγώ. | Πέρασα να πω μιά καλησπέρα μα δεν άνοιξες | στην πόρτα σου να είμαι απ' έξω τ' άντεξες | δεν άξιζα το φέρσιμό σου αυτό. | Πέρασα να πω μια καλησπέρα και μου κρύφτηκες | στον έρωτα που έκρυβες ανοίχτηκες | και αυτό θα στο κρατάω όσο ζω.

04. Φονιάς Τραγούδι: Γιάννης Πλούταρχος
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Φοίβος
Τη μέρα δεν κυκλοφορείς | Κρύβεσαι στα βαθιά μου | Και δεν σ’ αφήνω ν’ ανεβείς | Στην επιφάνειά μου | Το νου μου μ’ άλλα απασχολώ | Δεν σ’ έχω στο μυαλό μου | Τη μοναξιά μου προσπαθώ | Να ξεγελώ | Μα η νύχτα όταν πέφτει | Στους δρόμους γυρνάς | Σε είχα για κλέφτη | Μα ήσουν φονιάς | Κοντά μου ζυγώνεις | Μα δεν αντιδρώ | Τι κι αν με σκοτώνεις | Εγώ σ’ αγαπώ | Μ’ ακούει κανείς σας | Βοήθεια ζητώ | Τι κι αν με σκοτώνει | Εγώ πάλι την αγαπώ | Μου είχες κλέψει την καρδιά | Μ’ αυτό δεν σου είχε φτάσει | Να την χτυπήσεις ήθελες | Στα χίλια δυο να σπάσει | Μ’ επιφανειακούς δεσμούς | Γλιτώνω την ημέρα | Με ψέματα και ελιγμούς | Απ’ τη δικιά σου σφαίρα | Μα η νύχτα όταν πέφτει | Στους δρόμους γυρνάς | Σε είχα για κλέφτη | Μα ήσουν φονιάς | Κοντά μου ζυγώνεις | Μα δεν αντιδρώ | Τι κι αν με σκοτώνεις | Εγώ σ’ αγαπώ | Μ’ ακούει κανείς σας | Βοήθεια ζητώ | Τι κι αν με σκοτώνει | Εγώ πάλι την αγαπώ

05. Ούτε στον εχθρό μου Τραγούδι: Γιάννης Πλούταρχος
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Ελένη Γιαννατσούλια
Βάλε στη βαλίτσα κι άλλα | Όνειρα στη γυάλα | Πράγματά σου, ρούχα | «Σ’ αγαπώ» μεγάλα | Βαλ’ τα όλα, θα τ’ αντέξω | Άσε μόνο έξω την επιστροφή | Ούτε στον εχθρό μου | Κάποια σαν εσένα | Με Θεό το ψέμα | Παίζεις με καρδιές και μετά τις σπας | Ούτε στον εχθρό μου | Κάποια που σου μοιάζει | Φεύγεις, δε σε νοιάζει | Μα μη σταματάς, στο καλό να πας | Βάλε δώρα στη βαλίτσα | Και σε μια γωνίτσα | Τις φωτογραφίες | Χωρισμού μας σκίτσα | Βάλε χρόνια ανεμοζάλης | Όμως να μη βάλεις την επιστροφή | Ούτε στον εχθρό μου | Κάποια σαν εσένα | Με Θεό το ψέμα | Παίζεις με καρδιές και μετά τις σπας | Ούτε στον εχθρό μου | Κάποια που σου μοιάζει | Φεύγεις, δε σε νοιάζει | Μα μη σταματάς, στο καλό να πας

06. Θανατηφόρες δόσεις Τραγούδι: Γιάννης Πλούταρχος
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Φοίβος
Κι αυτό το βράδυ | Νιώθω αδύναμος μπροστά σου | Κι αυτό το βράδυ | Δεν μπορώ ν” αντισταθώ | Σε πλησιάζω | Κι ας με κάψει η φωτιά σου | Κι ας μου κάνεις μεγαλύτερο κακό | Επικίνδυνη ουσία | Μέσα μου κυκλοφορείς | Τελειωμένη ιστορία | Μοιάζω αν με δει κανείς | Ξέρω πως θα με σκοτώσεις | Κι όμως δεν σε σταματώ | Σε θανατηφόρες δόσεις | Σ’ αγαπώ | Απόψε πάλι | Κάθε όρκο μου θα σπάσω | Θα υποχωρήσω | Για ακόμα μια φορά | Απόψε πάλι | Έναν πόλεμο θα χάσω | Δεν μπορώ να κάνω διαφορετικά | Επικίνδυνη ουσία | Μέσα μου κυκλοφορείς | Τελειωμένη ιστορία | Μοιάζω αν με δει κανείς | Ξέρω πως θα με σκοτώσεις | Κι όμως δεν σε σταματώ | Σε θανατηφόρες δόσεις | Σ’ αγαπώ

07. Το ‘χω σε κακό Τραγούδι: Γιάννης Πλούταρχος
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Ελένη Γιαννατσούλια
Στην άλλη άκρη της γραμμής | Σαν πλοίο της ακτογραμμής | Σε δύσκολα νερά πατάς | Βοήθεια δε ζητάς | Τα λόγια φέρνουν ταραχές | Παρεξηγήσεις κι αποχές | Πριν τρέξουν φώτα της αυγής | Σε κλείνω, μην αργείς | Το ’χω σε κακό, να μην είσαι εδώ | Και να μη μου λες μια καλημέρα | Το ’χω σε κακό, άμα δε σε δω | Θα μου πάει ανάποδα η μέρα | Κλείσε του θυμού το τραύμα | Μη χαλάς το τυχερό | Η αγάπη είναι θαύμα | Είναι πράγμα ιερό | Στην άλλη άκρη της γραμμής | Με τους θυμούς σου εκκρεμείς | Μιλάς με τόνους επικούς | Εμένα δε μ’ ακούς | Στα μάτια όταν θα με δεις | Όταν μ’ αγγίξεις και καείς | Πληγές θα κλείσεις στο λεπτό | Με ένα σ’ αγαπώ | Το ’χω σε κακό, να μην είσαι εδώ | Και να μη μου λες μια καλημέρα | Το ’χω σε κακό, άμα δε σε δω | Θα μου πάει ανάποδα η μέρα | Κλείσε του θυμού το τραύμα | Μη χαλάς το τυχερό | Η αγάπη είναι θαύμα | Είναι πράγμα ιερό

08. Στο υπογράφω Τραγούδι: Γιάννης Πλούταρχος
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Ελένη Γιαννατσούλια
Κομμένη κάθε επαφή | Θα σβήσω σαν επιγραφή | Αφού να φύγεις, μου ζητάς | Στο χάος που πετάς ξανά | Με μάτια τόσο αδειανά | Νομίζεις πως δε μ’ αγαπάς | Στο υπογράφω πως θα κλαις | Και τ’ όνομά μου θα το λες | Με βάρος μέσα στην ψυχή | Στο υπογράφω θα πονάς | Λόγια, στιγμές δε θα ξεχνάς | Θα καίγεσαι για μια ζωή | Στο υπογράφω πως θα κλαις | Και τ’ όνομά μου θα το λες | Με έναν κόμπο στο λαιμό | Κι αν κάποια μέρα θα μου πεις | Έλα, πεθαίνω, μην αργείς | Στο υπογράφω, δε θα ’ρθω | Σκιά στη νύχτα, αν χαθείς | Ποτέ συγγνώμη μη μου πεις | Κι από το σπίτι μην περνάς | Η ώρα τέλος και μισή | Δεν κάνεις βήμα, μα εσύ | Νομίζεις πως με προσπερνάς | Στο υπογράφω πως θα κλαις | Και τ’ όνομά μου θα το λες | Με βάρος μέσα στην ψυχή | Στο υπογράφω θα πονάς | Λόγια, στιγμές δε θα ξεχνάς | Θα καίγεσαι για μια ζωή | Στο υπογράφω πως θα κλαις | Και τ’ όνομά μου θα το λες | Με έναν κόμπο στο λαιμό | Κι αν κάποια μέρα θα μου πεις | Έλα, πεθαίνω, μην αργείς | Στο υπογράφω, δε θα ’ρθω

09. Μ’ έχει πάρω από κάτω Τραγούδι: Γιάννης Πλούταρχος
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Ελένη Γιαννατσούλια
Όπου και να πάω, νομίζω θα σε δω | Σε δρόμους και βιτρίνες, στη στάση του μετρό | Η πόλη σ’ έχει κρύψει | Στης νύχτας τον ιστό | Δεν ξέρω τόση θλίψη | Πώς να διαχειριστώ | Λείπεις καιρό και μ’ έχει πάρει από κάτω | Και σε διψώ, όπως το χώμα τη βροχή | Αν μ’ αγαπάς, το περιμένω το μαντάτο | Όπως μια στέγη, ένα άστεγο κορμί | Λείπεις καιρό και μ’ έχει πάρει από κάτω | Το πρόσωπό σου να ξεχάσω, δεν μπορώ | Με κρίνουν όλοι που δεν πάω παρακάτω | Καλά τα λένε όλοι έξω απ’ το χορό | Κάποια που σου μοιάζει, μου φέρνει ταραχή | Κερδίζουν τα χαμένα, αφού δεν είσαι εσύ | Στο σπίτι καταλήγω | Χαράματα σχεδόν | Πεθαίνω λίγο-λίγο | Στον κόσμο των σκιών | Λείπεις καιρό και μ’ έχει πάρει από κάτω | Και σε διψώ, όπως το χώμα τη βροχή | Αν μ’ αγαπάς, το περιμένω το μαντάτο | Όπως μια στέγη, ένα άστεγο κορμί | Λείπεις καιρό και μ’ έχει πάρει από κάτω | Το πρόσωπό σου να ξεχάσω, δεν μπορώ | Με κρίνουν όλοι που δεν πάω παρακάτω | Καλά τα λένε όλοι έξω απ’ το χορό

10. Φωταγωγός Τραγούδι: Γιάννης Πλούταρχος
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Ισαάκ Σούσης
Όταν στα μάτια με κοιτάς | Δεν με βοηθάς | Όλα σου φαίνονται βουνά | Κι εγώ η λύση | Έχω ραγίσει | Και σα νύχτα με πονάς | Που το ξημέρωσε | Χωρίς να βρει μια λύση | Τραγούδια πνίγονται μες το φωταγωγό | Παραμιλάει μια κοινόχρηστη αγωνία | Κάποτε σου ‘λεγα οι άλλοι κι όχι εγώ | Έχουν στριμώξει τη ζωή σε μια γωνία | Κάποτε όνειρα είχα δει χρωματιστά | Και στα νησιά τους θησαυρούς μου είχα αφήσει | Τώρα στο βλέμμα σου παράθυρα κλειστά | Που έξω τον κόσμο μια για πάντα έχουν αφήσει | Κλείνω παλιούς λογαριασμούς | Λύνω δεσμούς | Χάνω το νόημα | Στο τίποτα που ζούμε | Εσύ που ψάχνεις στους παλιούς | Προορισμούς | Μα εγώ γλιστρώ | Σε ένα «μπορεί» κι ένα «θα δούμε» | Τραγούδια πνίγονται μες το φωταγωγό | Παραμιλάει μια κοινόχρηστη αγωνία | Κάποτε σου ‘λεγα οι άλλοι κι όχι εγώ | Έχουν στριμώξει τη ζωή σε μια γωνία | Κάποτε όνειρα είχα δει χρωματιστά | Και στα νησιά τους θησαυρούς μου είχα αφήσει | Τώρα στο βλέμμα σου παράθυρα κλειστά | Που έξω τον κόσμο μια για πάντα έχουν αφήσει

11. Άσε με Τραγούδι: Γιάννης Πλούταρχος
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Ελένη Γιαννατσούλια
Άσε με, δε θέλω λόγια σου | Ρίξε στο πάτωμα χρόνια, κλειδιά | Άσε με, δες τα ρολόγια σου | Λένε οι δείχτες τους, πως είν’ αργά | Ασε με, βρες το δρόμο σου και μόνο άσε με | Σαν καθρέφτη σου, πέτα με, σπάσε με | Μην τρελαίνεσαι με δισταγμούς | Ασε με, με ελπίδες να ζω αξημέρωτες | Από τότε που πίστευα έρωτες | Λιμνοθάλασσες έχω καημούς | Ασε με, στο άδειο βυθίζομαι | Δέσε τα χέρια σου, μη μ’ ακουμπάς | Ασε με, να στροβιλίζομαι | Στο μόνο όνειρο που δε θα πας

12. Δεν έχει νόημα Τραγούδι: Γιάννης Πλούταρχος
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Ισαάκ Σούσης
Έτσι ξεκίνησε σαν μια μαγεία | Σαν κάτι εξωπραγματικό | Ένα χαμένο ιδανικό | Μια ξεχασμένη από χρόνια πολιτεία | Έτσι ξεκίνησε και σε ερωτεύτηκα | Έκανα όνειρα και σε εφιάλτες μπλέχτηκα | Κι αυτό που νόμιζα κρυφό παράπονο | Ήταν το πείσμα σου το άδικο και άπονο | Δεν έχει νόημα να ενδιαφέρομαι | Σαν να χρωστάω κάτι να συμπεριφέρομαι | Να χαραμίζομαι | Να μπαίνω σε έξοδα | Για να πληρώνω τα δικά σου αδιέξοδα | Δεν έχει νόημα να αναλώνομαι | Για μια χίμαιρα να ζω και να πληγώνομαι | Μ’ όλους τους άχρηστους | Εσύ μπερδεύεσαι | Ποιον κοροϊδεύεις όταν λες ότι με σκέφτεσαι | Είσαι μονάχη σου μια συμμορία | Είσαι ο ψυχρός εκτελεστής | Κι ο πληρωμένος δικαστής | Μια δίχως λύτρωση και τέλος ιστορία | Είσαι μια μάστιγα μια γομολάστιχα | Που σβήνει όσα σου προσφέρω και κουράστηκα | Να βρίσκω νόημα στο παραλήρημα | Του παθιασμένου εγωισμού σου να ‘μαι στήριγμα | Δεν έχει νόημα να ενδιαφέρομαι | Σαν να χρωστάω κάτι να συμπεριφέρομαι | Να χαραμίζομαι | Να μπαίνω σε έξοδα | Για να πληρώνω τα δικά σου αδιέξοδα | Δεν έχει νόημα να αναλώνομαι | Για μια χίμαιρα να ζω και να πληγώνομαι | Μ’ όλους τους άχρηστους | Εσύ μπερδεύεσαι | Ποιον κοροϊδεύεις όταν λες ότι με σκέφτεσαι

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης