Σάββατο, 16 Απριλίου 2016

Τα πλοία πεθαίνουν στα λιμάνια





















Ο πρώτος δίσκος

01. Τα πλοία πεθαίνουν στα λιμάνια Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Απόψε, απόψε | Είναι βαρύς ο ουρανός | Βαρύς σαν την καρδιά μου. | Εσύ που γέμιζες με δάκρυα τη γη | Εσύ που σκέπαζες μ' αστέρια την αυγή | Έχω ανάγκη απ' τη δική σου τη στοργή | Τη στοργή. | Τα πλοία πεθαίνουν στα λιμάνια | Και μάτια δακρύζουν στα μουράγια | Οι αγάπες μου ξέμπαρκοι ναύτες | Στα όνειρα τους λιποτάκτες.

02. Αδυναμία μου Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μ ουσική: Ηλίας Φιλίππου | Στίχοι: Στ. Θεοδωρακόπουλος
Στα χείλη το χαμόγελο μαράθηκε | στα μάτια μου η σκέψη σου βροχή | Ελπίδα η αγάπη σου που χάθηκε | κι ο πόνος μου αγιάτρευτη πληγή | Αδυναμία μου ήσουνα κι έμεινες | και σαν το αίμα μου κυλάς μες στο κορμί μου | Αδυναμία μου, έφυγες κι έγινε | ένα μαρτύριο ολόκληρη η ζωή μου | Τα χέρια μου σαν φύλλα σιγοτρέμουνε | Τη σκέψη μου την πνίγει ο καημός | Τον πόνο που τα λόγια σου μου φέρανε | τον ξέρει τώρα μόνο ο Θεός | Αδυναμία μου ήσουνα κι έμεινες | και σαν το αίμα μου κυλάς μες στο κορμί μου | Αδυναμία μου, έφυγες κι έγινε | ένα μαρτύριο ολόκληρη η ζωή μου

03. Σκοτείνιασε ξανά Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Χρήστος Κοτσώνης | Στίχοι: Χρήστος Κοτσώνης
Σκοτείνιασε ξανά | πως θα περάσει πάλι η βραδιά, | πότε θα φέξει να έρθει το πρωί | φτωχή καρδια μου κανε υπομονή, | σκοτείνιασε ξανά | δε μπόρεσα να βρω τη λησμονιά | στιγμή δεν έπαψα να σε ζητώ | γλυκό κορίτσι ακόμα σε αγαπώ. | Κοιμάμαι και ξυπνώ | με το δικό σου πάντα το παλμό (καημό) | κοιτάζω διπλα μου | μα δε μπορώ | στο πλευρό μια στιγμή να σε δω | στο πλευρό μου μια στιγμή να σε δω. | Φεγγάρι μου χλωμό | βοηθησε με τώρα που πονώ | ρίξε το φως σου μες στη σκοτεινιά | μήπως γλυκάνει λίγο η βραδιά, | θυμάμαι τα παλιά | πόσο ωραία πέρναγε η βραδιά | εγωισμέ μου ποσο σε μισώ | η μόνη αιτία είσαι εσύ για αυτό. | Κοιμάμαι και ξυπνώ | με το δικό σου πάντα το παλμό (καημό) | κοιτάζω δίπλα μου | μα δε μπορώ στο πλευρό μου μια στιγμή να σε δω | στο πλευρό μου μια στιγμή να σε δω!

04. Φοβάμαι μη σε χάσω Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Χρήστος Κοτσώνης | Στίχοι: Χρήστος Κοτσώνης

05. Σε κάποιο σπίτι κτισμένο με δάκρυ Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Χρήστος Κοτσώνης | Στίχοι: Χρήστος Κοτσώνης
Σε κάποιο σπίτι κτισμένο με δάκρυ | που κάποιο κουδούνι χτυπάει συνεχώς | Διαβάζει πάντα ο κάθε διαβάτης | συχνά τ' όνομα της στο αδύνατο φως | Και κάθε φορά | τη πόρτα που ανοίγει | κι ένα χαστούκι αμαρτωλό | η μοίρα της δίνει  | Σαν παπαρούνα που έχει ανθίσει | πρωτού ο χειμώνας ακόμα να βγεί | Έχει τον φόβο να μην αντικρίσει | εκείνον που έχει ευθύνη γι' αυτή | Και κάθε φορά | τη πόρτα που ανοίγει | κι ένα χαστούκι αμαρτωλό | η μοίρα της δίνει

06. Προδομένα φιλιά Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Πόλυς Κερμανίδης | Στίχοι: Πόλυς Κερμανίδης
Προδομένη αγάπη, προδομένα φιλιά | φεύγεις τώρα κι αδειάζεις, την δική μου αγκαλιά | Δεν με νοιάζει που φεύγεις και χωρίζουμε οι δυό μας | αφού είσαι η αιτία, γιά τον χωρισμό μας | Μη νομίζεις κι αν φύγεις, στην καρδιά μου θα μείνει | η δική σου αγάπη που με πότισε δάκρυ | Δεν πονάει η καρδιά μου, δεν σε θέλω κοντά μου | φύγε πιά μακριά μου, προδομένε έρωτά μου | Προδομένη αγάπη, προδομένα φιλιά | φεύγεις τώρα κι αδειάζεις, την δική μου αγκαλιά | Αγωνία μεγάλη, τυραννία πολύ | ζούσα χρόνια κοντά σου στο πικρό σου φιλί | Την ζωή μου ο χρόνος, να το ξέρεις θ' αλλάξει | μα στα στήθια σου μέσα, φωτιά θα ανάψει | Μη νομίζεις κι αν φύγεις, στην καρδιά μου θα μείνει | η δική σου αγάπη που με πότισε δάκρυ | Δεν πονάει η καρδιά μου, δεν σε θέλω κοντά μου | φύγε πιά μακριά μου, προδομένε έρωτά μου | Προδομένη αγάπη, προδομένα φιλιά! | Προδομένη αγάπη, προδομένα φιλιά! | Προδομένη αγάπη, προδομένα φιλιά! ...

07. Δώσε μου χαρτί να γράψω Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Χρήστος Κοτσώνης | Στίχοι: Χρήστος Κοτσώνης

08. Κοιτώ τα μάτια σου και ονειρεύομαι Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Χρήστος Κοτσώνης | Στίχοι: Χρήστος Κοτσώνης

09. Η λογική του μέλλοντος Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Χρήστος Κοτσώνης | Στίχοι: Πόλυς Κερμανίδης
Η λογική του μέλλοντος κυρά μου είν’ η τρέλλα | και τρέλλα έχω εγώ πολύ γι’ αυτό κοντά μου έλα | Όπως κατάντησ’ η ζωή δε βρίσκει χώρο η λογική | κάτσε κοντά μου να τη βρεις να δεις που θα με θυμηθείς | Τρελός εγώ τρελή εσύ θα κάνουμε παρέα | και θα περάσουμε μαζί μποέμικα κι ωραία | Όπως κατάντησ’ η ζωή...

10. Ας μην υποκρινόμαστε Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Β. Άγγελος | Στίχοι: Πόλυς Κερμανίδης

11. Αποφάσισα Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Ηλίας Φιλίππου | Στίχοι: Βαγγέλης Κονιτόπουλος

12. Οι δυνατοί συγχωρούν Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Α. Δαμασκός | Στίχοι: Μπ. Βαρσαμάς

13. Εκεί που τελειώνουν οι αγάπες Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Χρήστος Κοτσώνης | Στίχοι: Χρήστος Κοτσώνης

14. Τα λεφτά Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Δημήτρης Ευσταθίου | Στίχοι: Στράτος Διονυσίου & Δημήτρης Ευσταθίου
Τα λεφτά, τα λεφτά, τα λεφτά ποιος τα ‘χει βγάλει | Και μας έβαλε φωτιά, και ζαλάδα στο κεφάλι | Τι έκανες βρε άνθρωπε, το σκέφτηκες καλά | Και πήγες κι ανακάλυψες στον κόσμο τα λεφτά | Τα λεφτά, τα λεφτά, τα λεφτά ποιος τα ‘χει βγάλει | Και μας έβαλε φωτιά, και ζαλάδα στο κεφάλι | Εγώ ποτέ δεν ήθελα να ‘χω πολλά λεφτά | Μα έλα όμως που δεν ζεις στιγμή χωρίς αυτά | Τα λεφτά, τα λεφτά, τα λεφτά ποιος τα ‘χει βγάλει | Και μας έβαλε φωτιά, και ζαλάδα στο κεφάλι | Αν δεν υπήρχαν τα λεφτά, θα λείπαν οι ψευτιές | Και θα περνούσε η ζωή με γέλια και χαρές | Τα λεφτά, τα λεφτά, τα λεφτά ποιος τα ‘χει βγάλει | Και μας έβαλε φωτιά, και ζαλάδα στο κεφάλι | Τα λεφτά, τα λεφτά, τα λεφτά ποιος τα ‘χει βγάλει | Και μας έβαλε φωτιά, και ζαλάδα στο κεφάλι

15. Πολύχρωμα φώτα Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Δ. Δαμιανάκης | Στίχοι: Θεόδωρος Καμπουρίδης

Ο δεύτερος δίσκος

01. Δυο ποτήρια πάνω στο τραπέζι Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Θεόδωρος Καμπουρίδης | Στίχοι: Γ. Δαμιανάκης

02. Μη μου λες μεγάλα λόγια Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Π. Μαράτος | Στίχοι: Κ. Κοσμίδης

03. Πάνω στην τρέλα μου Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Μιχάλης Ροδίτης
Μπήκα στο σπίτι μου κρυφά σα νυχτερίδα | κι είχα υποψία στη γυναίκα μου βαριά | σαν άνοιξα την πόρτα μου τη βρήκα | πεσμένη σε μια ξένη αγκαλιά. | Κατατρεγμένος τώρα πια | μες στη ζωή θα ζήσω | κι άνθρωπο πια στα μάτια μου | δε θέλω ν' αντικρύσω. | Στην παραζάλη μου, δεν μπόρεσα ν' αντέξω | τα σπάω όλα και τα κάνω ρημαδιό | τραβώ απελπισμένα το μαχαίρι | στην τρέλλα μου σκοτώνω και τους δυο. | Κατατρεγμένος τώρα πια... | Καθώς στο αίμα βουτηγμένη ξεψυχούσε | άκουσα πού 'λεγε στερνή της πια φορά | πως ήταν ο χαμένος αδερφός της | που γύρισε απ' τη μαύρη ξενιτιά

04. Οι μάγκες Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Α. Βουτσινός | Στίχοι: Πόλυς Κερμανίδης

05. Ο μεγάλος Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Πόλυς Κερμανίδης | Στίχοι: Χρήστος Κοτσώνης

06. Η αγάπη εμπόριο Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Πόλυς Κερμανίδης | Στίχοι: Χρήστος Κοτσώνης
Πολλοί τραγούδησαν για αγάπη, | στον κόσμο απ'άκρη σ'άκρη | και γέμισαν με πόνο και δάκρυα το πρόσωπο της γης | πολλοί τραγούδησαν με πάθος μα όμως κατά βάθος | του έρωτα το άγχος στ' αλήθεια δεν εγνώρισε κανείς | Την αγάπη την κατάντησαν εμπόριο | στο τραγούδι και στο θέατρο πολλοί | δεν υπάρχει δυστυχώς ούτε ένα όριο | στο πανάκριβο του έρωτα φιλί | την αγάπη την κατάντησαν εμπόριο | κάθε μέρα μεσ’ στον δρόμο της ζωής | για συμφέρον και για χρήμα την πουλάνε | και φτηνά την αγοράζουμε εμείς | Εγώ που θέλω να αγαπήσω και όνειρα να χτίσω | φοβάμαι μην ζητήσω να πιώ απ' της αγάπης το κρασί | γιατί δεν γνώρισα ποτέ μου στον κόσμο αυτό θεέ μου | εκείνη την αγάπη που κάποτε μας έμαθες εσύ

07. Πίνω, πίνω ξαναπίνω Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Χρήστος Κοτσώνης | Στίχοι: Χρήστος Κοτσώνης
Κι απόψε πάλι μόνος κι απόψε πάλι μόνος | γιά 'σένανε θα μείνω γιά 'σένανε θα μείνω | Στην άδεια κάμαρα μου στην άδεια κάμαρα μου | μονάχος μου να πίνω μονάχος μου να πίνω | Πίνω, πίνω ξαναπίνω | για να μη σε θυμηθώ | Όμως γίνεται φαρμάκι | μέσα μου κάθε πιοτό | Απόψε μετανοιώνω απόψε μετανοιώνω | γιά ότι σου 'χω κάνει γιά ότι σου 'χω κάνει | Και μιά στιγμή μονάχα και μιά στιγμή μονάχα | να γύρναγες μου φτάνει να γύρναγες μου φτάνει | Πίνω, πίνω ξαναπίνω | για να μη σε θυμηθώ | Όμως γίνεται φαρμάκι | μέσα μου κάθε πιοτό

08. Η Χριστίνα Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Η φλογερή σου αυτή η ματιά | και το γλυκό σου γέλιο | μου 'χουν ραγίσει την καρδιά, Χριστίνα μου | μ' εκάνες και σε θέλω | Έχεις μεγάλη τσαχπινιά | κι όλους μας φοβερίζεις | με τη γλυκιά σου την ομορφιά, Χριστίνα μου | πολλές καρδιές ραγίζεις | Ψαράδες και μανάβηδες | στην αγορά πειράζεις | σ' αρέσουν οι χασάπηδες, Χριστίνα μου | και τους γλυκοκοιτάζεις | Κι αυτή τη γνώμη σου άλλαξε | και πρόσεξε λιγάκι | γιατί ο κόσμος χάλασε, τσαχπίνα μου | τρελό μου Χριστινάκι

09. Μ' έπιασε σχιζοφρένεια Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Πόλυς Κερμανίδης | Στίχοι: Πόλυς Κερμανίδης
Μ' έπιασε σχιζοφρένεια απ' την πολύ καψούρα | και όλοι οι φίλοι συνεχώς μου βάζουνε καζούρα. | Σχιζοφρενώ, ψυχοπαθώ | για σένανε, μα όμως μέσα μου πονώ. | Αυτή η φρενοβλάβεια να δω που θα με βγάλει, | θα ξαναβρώ τη γιατρειά ή θα μου μείνει βλάβη. | Σχιζοφρενώ, ψυχοπαθώ | για σένανε, μα όμως μέσα μου πονώ. | Αχ βρε γυναίκα άπιστη μ' έκανες να τα χάσω | κι αφού με τρέλανες πολύ, τώρα πηγαίνεις πάσο. | Σχιζοφρενώ, ψυχοπαθώ | για σένανε, μα όμως μέσα μου πονώ.

10. Φύγε μακριά και άσε με Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Χρήστος Κοτσώνης | Στίχοι: Χρήστος Κοτσώνης
Φύγε μακριά, φύγε κι άσε με | σκληρή καρδιά, εχθρό σου κάνε με | Είναι καλύτερα να τελειώνουμε | απ' την ρουτίνα μας κι οι δυό να λυώνουμε | Κι οι δυό να λυώνουμε, αχ | Όλα είναι μιά συνήθεια | το κατάλαβα αργά | Κι οι αγάπες παραμύθια | ψεύτικα περαστικά | Αγάπη γλυκιά, μου 'λεγες κάποτε | δεν ζω μακριά, απο 'σένα ποτέ | Τώρα βαρέθηκες, θες να χωρίσουμε | την τόση αγάπη μας πρέπει να σβήσουμε | Πρέπει να σβήσουμε, αχ | Όλα είναι μιά συνήθεια | το κατάλαβα αργά | Κι οι αγάπες παραμύθια | ψεύτικα περαστικά | ψεύτικα περαστικά | ψεύτικα περαστικά

11. Τώρα ξενάκι έγινα Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Ευάγγελος Ατραϊδης | Στίχοι: Παναγιώτης Παναγιωτίδης

12. Είμαι παράνομος το ξέρω Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Χρήστος Κοτσώνης | Στίχοι: Χρήστος Κοτσώνης

13. Άσ' τον κόσμο να μισεί Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Χρήστος Κοτσώνης | Στίχοι: Χρήστος Κοτσώνης

14. Φίλε μου εσύ τα φταίς Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Χρήστος Κοτσώνης | Στίχοι: Χρήστος Κοτσώνης
Φίλε μου εσύ τα φταίς στο λέω | την αγάπη μου κι αν έχασα | Και μονάχος τώρα κρυφοκλαίω | φίλε μου δεν την εξέχασα | Φίλε μου εσύ τα φταίς, φίλε μου εσύ τα φταίς | που χωρίσαμε εχθές  | Φίλε μου εσύ τα φταίς, φίλε μου εσύ τα φταίς | που χωρίσαμε εχθές  | Φίλε άκουσα τη συμβουλή σου | και μιά νύχτα την εχώρισα | Τίποτα δεν έσβησε ο χρόνος | όσες άλλες κι αν εγνώρισα | Φίλε μου εσύ τα φταίς, φίλε μου εσύ τα φταίς | που χωρίσαμε εχθές  | Φίλε μου εσύ τα φταίς, φίλε μου εσύ τα φταίς | που χωρίσαμε εχθές

15. Τα παράπονα Τραγούδι: Πόλυς Κερμανίδης
Μουσική: Χρήστος Κοτσώνης | Στίχοι: Χρήστος Κοτσώνης

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης