Πέμπτη, 14 Απριλίου 2016

Τα τσιφτετέλια του Στέλιου και του Μανώλη





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Σήκω χόρεψε κουκλί μου Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Μαρινέλλα
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Στέλιος Καζαντζίδης
Σήκω χόρεψε κουκλί μου | να σε ‘δω να σε χαρώ | τσιφτετέλι Τούρκικο | νιναναη γιαβρουμ νιναναη ναηνα | Όπα νινα νιναναη, νιναναη ναη | νιναναη γιαβρουμ νιναναη ναη | Θα σου τραγουδήσω πάλι | στον ασίκικο χαβά | κούνα λίγο το κορμί σου | νιναναη γιαβρουμ νιναναη ναηνα | Μια φορά μονάχα ζούμε | μες στον ψεύτικο ντουνιά | πρέπει λίγο να χαρούμε | νιναναη γιαβρουμ νιναναη ναηνα

02. Τη βαρέθηκε η ψυχή μου Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Ανδρέας Σπυρόπουλος
Χωρίς εμένα δε θα είχε κάνει τίποτα | χωρίς εμένα δε θα ήτανε μεγαλη | τα λόγια όμως και τα βηματά της ύποπτα | και μπερδεμένα έχουν ξαναγίνει πάλι | Τη βαρέθηκε η ψυχή μου τη βαρέθηκε | πόσο άδικα κι αχάριστα μου φέρθηκε | Τη βαρέθηκε η ψυχή μου τη βαρέθηκε | Χωρίς εμένα μες το βούρκο θα κυλιότανε | χωρίς εμένα θά 'χε σβήσει και το ξέρει | γυρεύω όμως ένα μόνο να θυμότανε | αυτή την ώρα που της άπλωσα το χέρι

03. Κάψε, κάψε Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Βασίλης Βασιλειάδης | Στίχοι: Πυθαγόρας
Κάψε, κάψε, τι θα κάψεις | από μια καρδιά καμένη, | εγώ ξόφλησα για σένα | όλα είναι πια χαμένα, | τώρα τίποτα δε μένει, | Κάψε, κάψε, τι θα κάψεις | από μια καρδιά καμένη. | Μου 'κανες τη νύχτα δάκρυ | και τη μέρα συμφορά, | ακατάλληλη αγάπη, | ακατάλληλη καρδιά. | Κάψε, κάψε, τι θα κάψεις | από μια καρδιά καμένη. | Κάψε, κάψε τ' όνειρό μου | και τις μαύρες μου αναμνήσεις, | κι όταν θα χαθεί η σκιά μου | ξέχνα και το όνομά μου, | και μη με ξαναζητήσεις, | κάψε, κάψε τ' όνειρό μου | και τις μαύρες μου αναμνήσεις. | Μου 'κανες τη νύχτα δάκρυ | και τη μέρα συμφορά, | ακατάλληλη αγάπη, | ακατάλληλη καρδιά. | Κάψε, κάψε, τι θα κάψεις | από μια καρδιά καμένη

04. Όταν χορεύεις μάτια μου Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος & Ηλέκτρα
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Χαψιάδης
Ποιος σε έμαθε εντέλει | Να χορεύεις τσιφτετέλι | Μήπως ήσουν στα Μπολσόι | Μπαλαρίνα από σόι | Όταν χορεύεις μάτια μου | ζηλεύουν οι γοργόνες | κι απ' το χορό σου τρέμουνε | στην πίστα οι κολώνες | Ποιος σου δίδαξε τον τρόπο | Να ταρακουνάς τον τόπο | Μήπως πήρες το πτυχίο | Στου Νουρέγιεφ το σχολείο | Όταν χορεύεις μάτια μου | ζηλεύουν οι γοργόνες | κι απ' το χορό σου τρέμουνε | στην πίστα οι κολώνες | Κι ο Αλαίν Ντελόν ακόμα | Θα ποθούσε τέτοιο σώμα | Κι άμα ζούσε ο Βαλεντίνο | Θα τον τρέλαινες κι εκείνο

05. Δε σου έλειπε τίποτα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Λίτσα Διαμάντη
Μουσική: Βασίλης Βασιλειάδης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Θα τα σκίσω τα ρούχα μου, | θα λυγίσω τα σίδερα, | γιατί την αγάπη μας | την πρόδωσες σήμερα. | Θα τα σκίσω τα ρούχα μου | για να δεις την πληγή μου | που μου άνοιξες άπονη | βαθιά στην ψυχή μου. | Όσες μέρες ζω στον κόσμο | τόσες πίκρες έχω πιει | μα την πιο μεγάλη πίκρα | μου την έδωσες εσύ. | Εσύ, εσύ, εσύ... | Δε σου έλειπε τίποτα | και δεν είχες παράπονα, | όμως αγαπούλα μου | μου φέρθηκες άπονα | Θα τα σκίσω τα ρούχα μου | για να δεις την πληγή μου | που μου άνοιξες άπονη | βαθιά στην ψυχή μου. | Όσες μέρες ζω στον κόσμο | τόσες πίκρες έχω πιει | μα την πιο μεγάλη πίκρα | μου την έδωσες εσύ. | Εσύ, εσύ, εσύ...

06. Φαρίντα Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Στην Αίγυπτο μια βραδιά | πληγώθηκε μια καρδιά | έφυγε αυτή κι ο Φελάχος | στον πόνο σπαράζει | μέσα στη έρημο μόνος | τις νύκτες φωνάζει | Φαρίντα αγάπη γλυκιά μου | πονάει και κλαίει καρδιά μου | γύρισε πίσω τη φλόγα να σβήσω | που έχω στη καρδιά | Φαρίντα μου γλυκιά | Κλαίει ο Φελάχος πικρά | για την Φαρίντα πονά | με το φεγγάρι τα βράδια | μιλάει και κλαίει | πάντα το ίδιο τραγούδι | στην έρημο λέει

07. Όσο αξίζεις εσύ Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος & Απόστολος Καλδάρας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Όσο αξίζεις εσύ κι η καρδιά σου η χρυσή | δεν αξίζουν μαζί ο ουρανός κι όλη η γη, κι όλη η γη. | Όλοι οι άντρες ποθούν στην καρδιά σου να μπουν | κι επειδή μ' αγαπάς με μισούν, με μισούν, με μισούν. | Μα εγώ σε σένα, καλή μου, | χρωστάω και τη ζωή μου, | μου άλλαξες την ψυχή μου, | τόσες συνήθειες κακές. | Με χίλιες δυο τριγυρνούσα | και τα λεφτά μου πετούσα, | αλήτης θα καταντούσα | μα όλ' αυτά μέχρι χτες. | Όσο αξίζεις εσύ κι η καρδιά σου η χρυσή..

08. Έχεις κορμί αράπικο Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Άντζελα Γκρέκα
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Έχεις κορμί αράπικο | και μαύρα μάτια πλάνα | Η μάνα που σε γέννησε | θα ήτανε τσιγγάνα | Γιαχαμπίμπι, γιαλελέλι | χόρεψέ μου τσιφτετέλι | Είσαι κούκλα μου τσαχπίνα | μια φελάχα αραπίνα | Γιαχαμπίμπι, γιαλελέλι | χόρεψέ μου τσιφτετέλι | Η ομορφιά σου μάνα μου | φουντώνει το σεβντά μου | Έλα γλυκιά σουλτάνα μου | για πάντα στον οντά μου | Γιαχαμπίμπι, γιαλελέλι | χόρεψέ μου τσιφτετέλι

09. Έλα σήκω να χορέψεις Τραγούδι: Μ. Αγγελόπουλος & Α. Βασιλείου
Μουσική: Γιάννης Καραμπεσίνης | Στίχοι: Γιάννης Καραμπεσίνης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

10. Την αγαπάω Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Βασίλης Βασιλειάδης | Στίχοι: Λούλα Παπαγιαννοπούλου
Δε φτάνει το δράμα που έφυγε, | δε φτάνει το δράμα που σβήνω, | μα πρέπει σε όλους, εντύπωση, | πως δεν τη θυμάμαι, να δίνω. | Την αγαπάω, την αγαπάω, | το παραδέχομαι ότι πονάω, | μα με κρατάει ο εγωισμός | και πίσω δε γυρνάω.  | Δε φτάνει το δράμα που έγινα | σκιά μιας παλιάς ευτυχίας, | μα πρέπει να πω πως την ξέχασα | στον έρωτα άλλης φιλίας. | Την αγαπάω, την αγαπάω, | το παραδέχομαι ότι πονάω, | μα με κρατάει ο εγωισμός | και πίσω δε γυρνάω.

11. Έλληνας είμαι Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Χαψιάδης
Έλληνας είμαι Ανατολίτης, | γέννημα θρέμμα της Αφροδίτης, | παιδί του έρωτα και της αγάπης, | τη μέρα Άγιος,τη νύχτα αντάρτης, | παιδί του έρωτα και της αγάπης, | τη μέρα Άγιος,τη νύχτα αντάρτης. | Έλληνας είμαι και μη με κρίνεις | με τους κανόνες της λογικής, | εγώ ποιος είμαι για να το μάθεις | μες στην καρδιά μου πρέπει να μπεις. | Έλληνας είμαι και καμαρώνω | για ό,τι κάνω δεν μετανιώνω | παιδί φιλότιμο μ' αδυναμίες | που πάντα ψάχνει για ευκαιρίες, | παιδί φιλότιμο μ' αδυναμίες | που πάντα ψάχνει για ευκαιρίες. | Έλληνας είμαι και μη με κρίνεις | με τους κανόνες της λογικής, | εγώ ποιος είμαι για να το μάθεις | μες στην καρδιά μου πρέπει να μπεις.

12. Τ' ορκίζομαι στην Παναγιά Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Στέλιος Καζαντζίδης
Το σκέρτσο σου, το νάζι σου | μου κάψαν την καρδιά μου, πώς να στο πω, | μου πήραν το μυαλό μου, θα τρελαθώ, | αν δε γίνεις δική μου, κούκλα μου γλυκειά, | θα σε πάρω και θα φύγω, μα την Παναγιά, | αν δε γίνεις δική μου, κούκλα μου γλυκειά, | θα σε πάρω και θα φύγω, μα την Παναγιά. | Μες στο ντουνιά άλλη καμιά | δεν έχω αγαπήσει αληθινά, | δεν έχω αγαπήσει άλλη καμιά, | σου τ' ορκίζομαι στην Παναγιά | δική μου να σε κάνω κάποια βραδιά, | στ' ορκίζομαι στην Παναγιά, | δική μου να σε κάνω κάποια βραδιά. | Στ' ορκίζομαι στην Παναγιά | μαζί σου πια να ζήσω παντοτινά, | κοντά σου πια να ζήσω παντοτινά, | αν δε γίνεις δική μου, κούκλα μου γλυκειά, | θα σε πάρω και θα φύγω, μα την Παναγιά, | αν δε γίνεις δική μου, κούκλα μου γλυκειά, | θα σε πάρω και θα φύγω, μα την Παναγιά.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Έξω ντέρτια και καημοί Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Στέλιος Καζαντζίδης
Έξω ντέρτια και καημοί | θέλω απόψε να γλεντήσω | Της αγάπης τη φωτιά | μέσα στο κρασί να σβήσω | Αχ, έλα, έλα, έλα στη γλυκιά αγκαλιά μου | να γλυκάνεις την καρδιά μου | Ξαναγύρισε κοντά μου, βάι,  βάι, βάι | Το κορίτσι π' αγαπώ | μ' άφησε και μ' άλλον πάει | Την χρυσή μου την καρδιά | το μαράζι θα την φάει | Αχ, έλα, έλα... | Αχ, έλα, έλα, έλα στη γλυκιά αγκαλιά μου | να γλυκάνεις την καρδιά μου | Ξαναγύρισε κοντά μου, βάι, βάι, βάι

02. Αχ μουσταφά Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος & Γ. Λύδια & Σ. Ατταλίδης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Μες στου γλεντιού την τρέλα τη μεγάλη | Μες στο μεθύσι και μες στη ζάλη | Κάποια χανούμ απάνω στο σεβντά της | με πόθο λέει στο Μουσταφά της | Αχ Μουσταφά, αχ Μουσταφά | εσύ μου άναψες φωτιά | Αχ Μουσταφά, αχ Μουσταφά | μου έχεις κάψει την καρδιά | Πάμε στον οντά μου τούτη τη βραδιά | αχ, βρε Μουσταφά μου, να μου γιάνεις την καρδιά | Να ξαπλώσεις στα χαλιά μου, | να χορτάσεις τα φιλιά μου

03. Μες στον οντά σου Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Γ. Πολίτης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Ξανά κοντά σου μες στον οντά σου | απόψε πάλι θα βρεθώ, | μες στη γλυκιά αγκαλιά σου, | στα χάδια στα φιλιά σου, γλυκά θα κοιμηθώ, | μες στη γλυκιά αγκαλιά σου, | στα χάδια στα φιλιά σου, στρώσε μου να κοιμηθώ. | Ματάκια σκανταλιάρικα, ματάκια παιχνιδιάρικα, | εσείς μ' ανάψατε φωτιά, | πολλές φωτιές μ' ανάψατε και την καρδιά μου κάψατε | ματάκια όμορφα, γλυκά. | Φωτιά μου καίει την καρδιά και μέρα, νύχτα λιώνω | για τα γλυκά ματάκια σου πονώ και μαραζώνω. | Μ' έχει μαγέψει, μ' έχει πλανέψει | το φλογερό σου το κορμί, | μικρό μελαχρινό μου, θα σ' έχω στο πλευρό μου | απόψε ως το πρωί, | μικρό μελαχρινό μου, θα σ' έχω στο πλευρό μου | πάλι, απόψε ως το πρωί. | Ματάκια σκανταλιάρικα, ματάκια παιχνιδιάρικα, | εσείς μ' ανάψατε φωτιά, | πολλές φωτιές μ' ανάψατε και την καρδιά μου κάψατε | ματάκια όμορφα, γλυκά.

04. Μαχαρανή Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Διψάει καρδιά μου αυτό το βράδυ | ένα φιλί σου ένα χάδι | να σφίξω το θειο κορμί σου | γλυκιά μου Μαχαρανή | Πεθαίνω αυτή τη νύχτα από τον πόθο | αγάπη μου γλυκιά | παράτα τα παλάτια και τα πλούτη | του Μαχαραγιά | κι' έλα κοντά μου | Μαχαρανή, Μαχαρανή, Μαχαρανή

05. Σ' αγάπησα στ' αλήθεια Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Στέλιος Καζαντζίδης
Σ' αγάπησα στ' αλήθεια | μα δεν ξέρω πού θα φτάσω, | ίσως χάσω το μυαλό μου | αν καμιά φορά σε χάσω, | ίσως χάσω το μυαλό μου | αν καμιά φορά σε χάσω. | Τα φιλιά σου με ζαλίζουν | και τα μάτια σου με καίνε, | τα δυο χείλη μου για σένα | της καρδιάς τραγούδια λένε, | τα δυο χείλη μου για σένα | της καρδιάς τραγούδια λένε. | Παράπονο με πιάνει | κι απ' τον πόνο μου δακρύζω, | αν μου φύγεις κάποια μέρα | μες στον κόσμο πώς θα ζήσω, | αν μου φύγεις κάποια μέρα | μες στον κόσμο πώς θα ζήσω.

06. Κάθε μέρα με πληγώνεις Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Βασίλης Καραπατάκης | Στίχοι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

07. Ανέβα στο τραπέζι μου Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος & Καίτη Γκρέυ
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ανέβα στο τραπέζι μου κούκλα μου γλυκιά | χόρεψε και σπάσ' τα όλα τούτη τη βραδιά | Αμάν κουζούμ, αμάν γιαβρούμ | Πάρε το ντέφι κι ήρθα στο κέφι | μη μου χαλάς τα γούστα | Σπάσ' το κορμί σου, έλα κουνήσου | και τίναξε τη φούστα | Φέρτε να πιω, να ξημερωθώ | Πω, πω, πω, πω, πω, μια κοπέλα π' αγαπώ | Ανέβα στο τραπέζι μου... | Αγκάλιασέ με και φίλησέ με | και ό,τι θέλει ας γίνει | Μόνο κακία και μοχθηρία | μες στη ζωή θα μείνει | Φέρτε να πιω, να ξημερωθώ | Πω, πω, πω, πω, πω, μια κοπέλα π' αγαπώ | Ανέβα στο τραπέζι μου...

08. Αυτή η νύχτα μένει Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Στέλιος Καζαντζίδης
Αυτή η νύχτα μένει | που θα ‘μαστε μαζί | θα φύγεις μακριά μου | πριν έρθει το πρωί | αυτή η νύχτα μένει | Αγάπη μου σε χάνω | έτσι ήτανε γραμμένο | μα όσο ζω στον κόσμο | εσένα θα προσμένω | Αγάπη μου θα φύγεις | έτσι ήτανε γραμμένο | μα όσο ζω στον κόσμο | εσένα θα προσμένω | Αυτή η νύχτα μένει | που θα ‘μαστε μαζί | θα φύγεις μακριά μου | πριν έρθει το πρωί | αυτή η νύχτα μένει | Αγάπη μου σε χάνω | έτσι ήτανε γραμμένο | μα όσο ζω στον κόσμο | εσένα θα προσμένω | Αγάπη μου θα φύγεις | έτσι ήτανε γραμμένο | μα όσο ζω στον κόσμο | εσένα θα προσμένω | Αυτή η νύχτα μένει | που θα ‘μαστε μαζί | θα φύγεις μακριά μου | πριν έρθει το πρωί | αυτή η νύχτα μένει

09. Μη μου χαλάς τα γούστα μου Τραγούδι: Μ. Αγγελόπουλος & Ά. Βασιλείου
Μουσική: Γιάννης Καραμπεσίνης | Στίχοι: Γιάννης Καραμπεσίνης
Μη μου χαλάς τα γούστα μου | απόψε έχω κέφια | θέλω παρέα μου να ρθεις | και να γλεντήσεις και να πιεις | απόψε θα το κάψουμε | εγώ και συ παρέα | Την παλιοζωή που ζούμε | πρέπει να την εγλεντούμε | πρέπει να την εγλεντούμε | την παλιοζωή που ζούμε | Μη μου χαλάς τα γούστα μου | και κάνε μου παρέα | δεν λογαριάζω τα λεφτά | μεγάλο θέλω σαματά | απόψε θα τα σπασουμε | εγώ και συ παρέα | Την παλιοζωή που ζούμε | πρέπει να την εγλεντούμε | πρέπει να την εγλεντούμε | την παλιοζωή που ζούμε

10. Φαράχ Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Γιώργος Κόρος | Στίχοι: Ηλίας Κυριακόπουλος
Κλαίω, θρηνώ για σένα νύχτα, μέρα, | χαμένη μου χαρά, Φαράχ, Φαράχ, Φαράχ, | τα δυο σου χείλη τα γλυκά | κάποτε μου 'διναν φιλιά. | Τώρα μες στον πόνο λιώνω, | Μέρα, νύχτα μαραζώνω αχ! | Φαράχ, Φαράχ, Φαράχ. | Ούτε στιγμή δε φεύγεις απ' το νου μου | κι ο πόνος δεν περνά, Φαράχ, Φαράχ, Φαράχ, | έφυγες κι έφυγε η χαρά | απ' την φτωχή μου την καρδιά. | Τώρα μες στον πόνο λιώνω, | Μέρα, νύχτα μαραζώνω αχ! | Φαράχ, Φαράχ, Φαράχ. | Δεν έχω πια ζωή χωρίς εσένα | αγάπη μου γλυκειά, Φαράχ, Φαράχ, Φαράχ, | αφού μ' αρνήθηκες κι εσύ | δε με βαστάει πια η γη. | Μα στον Άδη κι αν θα πάω | δε θα πάψω να πονάω, αχ! | Φαράχ, Φαράχ, Φαράχ.

11. Ο τσιγγάνος Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Φεύγω απόψε μακριά | αδέλφια μου τσιγγάνοι | φεύγω για πάντα έχε γεια | φτωχό μου καραβάνι | Το τσιγγάνικο το αίμα | για ν'αλλάξει δεν μπορεί | στου τσιγγάνου την αγάπη | απιστία δεν χωρεί | έχετε γειά | Κι αν πεθάνω μια αυγή | σ' άλλα μέρη σ' άλλη γη | φτωχό μου καραβάνι | του τσιγγάνου το χαμό | κλάψτε όλοι με καημό | αδέλφια μου τσιγγάνοι | έχετε γειά

12. Έλα κορίτσι μου Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Βασίλης Καραπατάκης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Έλα κορίτσι μου έλα σεβντά μου | έλα κοπέλα μου μες στον οντά μου | Σαν μια πριγκίπισσα εγώ θα σ' έχω | και σαν τα μάτια μου θα σε προσέχω | Το φλογερό το σώμα σου | είναι πλασμένο γι' αγκαλιά | και το γλυκό το στόμα σου | είναι πλασμένο για φιλιά | Το φλογερό το σώμα σου | είναι πλασμένο γι' αγκαλιά | και το γλυκό το στόμα σου | είναι πλασμένο για φιλιά | Έλα και στρώσε μου για να πλαγιάσω | πέσε στο πλάι μου να σ' αγκαλιάσω | Σβήσε την φλόγα μου με τα φιλιά σου | πάρε με κούκλα μου στην αγκαλιά σου | Το φλογερό το σώμα σου | είναι πλασμένο γι' αγκαλιά | και το γλυκό το στόμα σου | είναι πλασμένο για φιλιά | Το φλογερό το σώμα σου | είναι πλασμένο γι' αγκαλιά | και το γλυκό το στόμα σου | είναι πλασμένο για φιλιά

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης