Σάββατο, 16 Απριλίου 2016

Η Πόλυ Πάνου στις 78 στροφές





















Η Πόλυ Πάνου σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Πήρα την στράτα την κακιά Τραγούδι: Πόλυ Πάνου & Σταύρος Πλέσσας
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Πήρα την στράτα, την στράτα την κακιά, | τίποτα τώρα δεν μπορεί να με κρατήσει, | η ταπείνωση με δέρνει, η ζωή με παρασέρνει | κι η καρδιά μου σε μισεί, | η ταπείνωση με δέρνει, η ζωή με παρασέρνει | κι η καρδιά μου σε μισεί. | Για όλα φταις, για όλα φταις, | για όλα φταις μόνο εσύ. | Εσύ που μ’ άφησες χωρίς να πεις μιλιά | και δεν ερώτησες ποτέ, ποτέ για μένα, | 'συ μου πέταξες τη βέρα στο θυμό σου κάποια μέρα | κι είμαι έρημο πουλί, | 'συ μου πέταξες τη βέρα στο θυμό σου κάποια μέρα | κι είμαι έρημο πουλί. | Για όλα φταις, για όλα φταις, | για όλα φταις μόνο εσύ.

02. Ξαναρίχ’ τα Τραγούδι: Π. Πάνου & Π. Τσαουσάκης & Γ. Τατασσόπουλος
Μουσική: Πρόδρομος Τσαουσάκης | Στίχοι: Πρόδρομος Τσαουσάκης
Να ΄ξερες μάγκα πόσο είσαι νυχτωμένος | όταν, λουλούδια και αγάπες μου πουλάς, | έρχεσαι δεύτερος και καταϊδρωμένος | και ξαναρίχ’ τα να δεις με ποια μιλάς. | Ξαναρίχ’ τα, ξαναρίχ’ τα | γιατί, μάγκα, έχεις νύχτα. | Όταν επήγαινες εσύ, εγώ γυρνούσα, | σε πήρα πρέφα με μια μόνο ματιά, | ρε, να σου λείπουν οι κορδέλες και τα λούσα | και κάτι τέτοια δεν πιάνουνε φωτιά. | Ξαναρίχ’ τα, ξαναρίχ’ τα | γιατί, μάγκα, έχεις νύχτα. | Ξαναμπεγλέρατα και ρίχ’ τα εκεί που ξέρεις, | μάσε τα δίχτια και στήσ’ τα πιο μακριά, | γιατί μ’ εμένανε ασόδυο θα φέρεις | και στα χαμένα θα πάει η ζαριά. | Ξαναρίχ’ τα, ξαναρίχ’ τα | γιατί, μάγκα, έχεις νύχτα.

03. Μαθημένα τα βουνά Τραγούδι: Πόλυ Πάνου & Αντώνης Κλειδωνιάρης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Δεν είσαι ο πρώτος που φαρμάκι θα μου δώσεις, | ήπια ποτήρια, μέχρι τώρα, χίλια δυο, | μα αφού σ’ αρέσει μια καρδιά να φαρμακώσεις | και το δικό σου το ποτήρι θα το πιω. | Φύγε κι άσε με χωρίς καμιά συμπόνοια, | μαθημένα τα βουνά από τα χιόνια. | Είχα πιστέψει πως στη μαύρη αγκαλιά σου | βρήκε λιμάνι το κορμί μου το φτωχό, | μα έλα, δώσε μου κι εσύ τη μαχαιριά σου | αφού η μοίρα θέλει πάντα να πονώ. | Φύγε κι άσε με χωρίς καμιά συμπόνοια, | μαθημένα τα βουνά από τα χιόνια. | Δε σου χαλάω ούτε εσένα το χατήρι, | δώσ’ μου φαρμάκι να το πιω γουλιά-γουλιά, | μα θα `ναι όμως το στερνό μου το ποτήρι | γιατί η καρδιά μου δεν αντέχει άλλο πια. | Φύγε κι άσε με χωρίς καμιά συμπόνοια, | μαθημένα τα βουνά από τα χιόνια.

04. Σε λίγα δευτερόλεπτα Τραγούδι: Πόλυ Πάνου & Μανώλης Χιώτης
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Προσοχή! Προσοχή! | Οι επιβάται εις τας θέσεις των. | Σε λίγα δευτερόλεπτα αναχωρούμε. | Δώσ’ μου λοιπόν το χέρι σου να σ’ αποχαιρετίσω, | και παρακάλα τον Θεό για να ξαναγυρίσω, | και φίλα με, και σφίξε με μέσα στην αγκαλιά σου, | σε λίγα δευτερόλεπτα θα βρίσκουμαι μακριά σου. | Φεύγεις, θα `μαι μόνος, θα με δέρνει ο πόνος, | όσα φέρνει η ώρα, δεν τα φέρνει ο χρόνος, | όσα φέρνει η ώρα, δεν τα φέρνει ο χρόνος, | φεύγεις, θα `μαι μόνος, θα με δέρνει ο πόνος. | Ορκίσου στην αγάπη μας πως δε θα με ξεχάσεις, | και πως απ’ το σπιτάκι μας αλλού δε θα πλαγιάσεις, | και δώσε μου τον λόγο σου πως δε θα μ’ απατήσεις, | κι άλλη γυναίκα, αγάπη μου΄δεν θέλω να φιλήσεις. | Φεύγεις, θα `μαι μόνος, θα με δέρνει ο πόνος, | όσα φέρνει η ώρα, δεν τα φέρνει ο χρόνος, | όσα φέρνει η ώρα, δεν τα φέρνει ο χρόνος, | φεύγεις, θα `μαι μόνος, θα με δέρνει ο πόνος.

05. Να πας να πεις της μάνας μου Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Να πας να πεις της μάνας μου | Να μη στενοχωριέται | Όσος καιρός κι αν πέρασε | Ο γιός της δεν την ξέχασε | Κι όλο τη συλλογιέται | Γυναίκες, φίλους και λεφτά | Σ’ αυτό τον κόσμο κάνεις | Μανούλα δεν θα ξαναβρείς | Στο νου σου να το βάνεις | Κι αν μακριά της βρίσκουμαι | Ο νους μου είναι κοντά της | Το ξέρουν όλοι οι φίλοι μου | Δεν λείπει από τα χείλη μου | Το άγιο όνομά της | Γυναίκες, φίλους και λεφτά | Σ’ αυτό τον κόσμο κάνεις | Μανούλα δεν θα ξαναβρείς | Στο νου σου να το βάνεις | Να πας να πεις της μάνας μου | Να στείλει την ευχή της | Για φυλαχτό στις μπόρες του | Και τις κακές τις ώρες του | Τη θέλει το παιδί της | Γυναίκες, φίλους και λεφτά | Σ’ αυτό τον κόσμο κάνεις | Μανούλα δεν θα ξαναβρείς | Στο νου σου να το βάνεις

06. Μες στο φτωχό σπιτάκι μου Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Τάκης Λαβίδας | Στίχοι: Τάκης Λαβίδας
Σαν κλείσουν τα ματάκια μου | και σκεπαστώ με χώμα, | θα ξεχαστώ, αχ, απ’ τον ντουνιά | κι απ’ τους δικούς μου ακόμα. | Γι’ αυτό, ας μην γεννιόμουνα, | τον κόσμο να γνωρίσω, | αφού αργά ή γρήγορα | τα μάτια μου θα κλείσω. | Ακόμα και η αγάπη μου | κι αυτή θα με ξεχάσει, | θα κάνει πέτρα, πέτρα την καρδιά, αχ, | και άλλη θα αγκαλιάσει. | Γι’ αυτό, ας μην γεννιόμουνα, | τον κόσμο να γνωρίσω, | αφού αργά ή γρήγορα | τα μάτια μου θα κλείσω. | Μεσ’ στο φτωχό σπιτάκι μου | άλλη θα μπαινοβγαίνει, | αυτή θα έχει, θα έχει την χαρά, | αχ, κι εγώ στην γη θαμμένη. | Γι’ αυτό, ας μην γεννιόμουνα, | τον κόσμο να γνωρίσω, | αφού αργά ή γρήγορα | τα μάτια μου θα κλείσω.

07. Φεύγω μανούλα μου γλυκιά Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Φεύγω μανούλα μου γλυκιά, | φεύγω και πάω στα ξένα, | μα όσο ζω θα νοσταλγώ | μανούλα μου εσένα. | Ψηλά βουνά και θάλασσες | πλατιές θα μας χωρίζουν | την ξένη γη τα μάτια μου | με δάκρυα θα ποτίζουν. | Φεύγω αγάπη μου γλυκιά, | για πάντα θα σε χάσω | μα τη ζωή που ζήσαμε | ποτέ δε θα ξεχάσω. | Ψηλά βουνά και θάλασσες | πλατιές θα μας χωρίζουν | την ξένη γη τα μάτια μου | με δάκρυα θα ποτίζουν. | Φεύγω μανούλα μου γλυκιά, | έτσι ήτανε γραμμένο | το φτωχικό σπιτάκι μας | να μείνει ρημαγμένο.

08. Στεναχώρια και πιοτό Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Η στενοχώρια με ρίχνει στο πιοτό | γι’ αυτό με βλέπεις και παραπατώ, | έχω μεράκι, έχω πόνο, έχω σεβντά, | κανένας άνθρωπος δεν τον νταγιαντά. | Η πονεμένη μου καρδιά | κουράγιο πια, πώς να `χει, | αφού αγάπη αληθινή | για μένα δεν υπάρχει. | Τι να τα κάνω τα πλούτη της ζωής, | από αγάπη είμαι δυστυχής, | είναι μαράζι, είναι ντέρτι, είναι καημός, | βαριά με πλήγωσε, αχ, ο χωρισμός. | Η πονεμένη μου καρδιά | κουράγιο πια, πώς να `χει, | αφού αγάπη αληθινή | για μένα δεν υπάρχει.

09. Ευτυχούλα, Ευτυχιώ Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Έχεις μικρή μου, λυγερή, | χαρίσματα μεγάλα, | γι’ αυτό και θα σου τ’ ορκιστώ, | πως όταν θα σε παντρευτώ, | θα έχεις μέλι Υμητού | και του πουλιού, αχ, το γάλα. | Θα σου φέρω φουντουκάκια | και μαστίχα από την Χιο, | Ευτυχία, Ευτυχούλα, | Ευτυχάκι, Ευτυχιώ. | Για σένα έκανα πολλά, | θα κάνω κι άλλα ακόμα, | δεν θα `θελα να στερηθείς | για θα `σαι πάντα ευτυχής, | θα βγάζω αγαπούλα μου | και τη μπουκια απ’ το στόμα. | Θα σου φέρω καρυδάκια | και μαστίχα από την Χιο, | Ευτυχία, Ευτυχούλα, | Ευτυχάκι, Ευτυχιώ. | Θα σ’ έχω μεσ’ στα πούπουλα, | μην στάξει και μην βρέξει, | κι αν θα `χεις πείσματα πολλά, | τ’ αχείλι μου δε θα μιλά, | θα δέχομαι τα νεύρα σου | χωρίς να βγάζω λέξη. | Θα σου φέρω αμυγδαλάκια | και μαστίχα από την Χιο, | Ευτυχία, Ευτυχούλα, | Ευτυχάκι, Ευτυχιώ.

10. Ο πόνος με πλημμύρισε Τραγούδι: Πόλυ Πάνου & Αντώνης Κλειδωνιάρης
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Θόδωρος Δερβενιώτης
Απόψε που η νύχτα θλιμμένη προχωρεί, | κάθε μου καρδιοχτύπι το κάνει πιο βαρύ, | τον καημό μου δεν μπορώ, δεν μπορώ να γειανω | απόψε θαρρώ, αχ, θαρρώ πως θα πεθάνω. | Όπου κι αν είσαι, γύρισε, ω, ω, ω | ο πόνος με πλημμύρισε. | Σαν φάντασμα πλανιέμαι στην μαύρη σκοτεινιά | γιατί μ’ έχεις ξεχάσει με τόση απονιά, | και κουράγιο δεν μπορώ, δεν μπορώ να κάνω, | απόψε θαρρώ, αχ, θαρρώ πως θα πεθάνω. | Όπου κι αν είσαι, γύρισε, ω, ω, ω | ο πόνος με πλημμύρισε. | Σ’ αυτή τη μαύρη νύχτα και στην κακοτοπιά, | χωρίς εσένα τώρα, τι να ελπίζω πια, | η ζωή μου φεύγει, αχ, φεύγει και την χάνω, | απόψε θαρρώ, αχ, θαρρώ πως θα πεθάνω. | Όπου κι αν είσαι, γύρισε, ω, ω, ω | ο πόνος με πλημμύρισε.

11. Το καναρίνι Τραγούδι: Π. Πάνου & Π. Αναγνωστάκης & Α. Κλειδωνιάρης
Μουσική: Βασίλης Καραπατάκης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Στο μικρό μου το σπιτάκι | είχα ένα καναρινάκι, | τ’ αγαπούσα, μ’ αγαπούσε | και μου γλυκοκαλαηδούσε, | το `χα μεσ’ στην κάμαρά μου, | συντροφιά μου και χαρά μου. | Μα όπως το χάιδευα κάποιο πρωί | τ’ όμορφό μου καναρίνι, | πέταξε μέσα από τα χέρια μου | και μόνος έχω μείνει. | Το ξανθό μου το κανάρι, | τα χαράματα με χάρη | στο κεφάλι μου πετούσε | κι απ’ τον ύπνο με ξυπνούσε, | και με σήκωνε απ’ το στρώμα | και το τάιζα στο στόμα. | Μα όπως το χάιδευα κάποιο πρωί | τ’ όμορφό μου καναρίνι, | πέταξε μέσα από τα χέρια μου | και μόνος έχω μείνει. | Τέτοια ράτσα καναρίνι | δεν μπορεί να ξαναγίνει, | μεσ’ στα μάτια με κοιτούσε | και στο στόμα με φιλούσε, | με νανούριζε τα βράδια | με τραγούδια και με χάδια. | Μα όπως το χάιδευα κάποιο πρωί | τ’ όμορφό μου καναρίνι, | πέταξε μέσα από τα χέρια μου | και μόνος έχω μείνει.

12. Κακούργα τύχη Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Αχ, κακούργα τύχη, αχ, κακούργα τύχη, | αχ, κακούργα τύχη που με κάνεις και πονώ, | η πιο μεγάλη μου χαρά, φαρμάκι έχει γίνει, | αγάπη είχα και πίστευα, την έχασα κι εκείνη. | Αχ, κακούργα τύχη, | αχ, κακούργα τύχη. | Πάνε τώρα μέρες, πάνε τώρα μέρες, | πάνε τώρα μερες, την αγάπη μου ζητώ, | κι ο ήλιος κάθε δειλινό που σβήνει εκεί πέρα, | σβήνει και τις ελπίδες μου, μέρα με την ημέρα. | Αχ, κακούργα τύχη, | αχ, κακούργα τύχη. | Ποιο στρατί να πάρω, ποιο στρατί να πάρω, | ποιό στρατί να πάρω τη χαρά μου για να βρω, | κι εσύ, φεγγάρι λαμπερό, παρηγοριά μου γίνε, | έχασα την αγάπη μου, γύρευε που να είναι. | Αχ, κακούργα τύχη, | αχ, κακούργα τύχη.

13. Ομορφοκόριτσο Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Στέλιος Χρυσίνης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Ομορφοκόριτσο γλυκό και παιχνιδιάρικο, | αχ, τρελοκόριτσο, κουκλί μου, σκανταλιάρικο, | για τα μάτια σου, αυτά, τα σεβνταλίδικα | και τη μάνα μου ακόμα, την αρνήθηκα. | Μεγάλο το χατήρι σου | να πίνω απ’ το ποτήρι σου, | για σένα να μεθάω, | μεγάλο το χατήρι σου, | μπροστά στο παραθύρι σου | εγώ να ξενυχτάω. | Ομορφοκόριτσο, νταλκά μου και μεράκι μου, | εγώ για σένανε πουλώ και το σακάκι μου, | σαν χορεύεις τσιφτετέλι παν’ τα ντέρτια μου, | τύφλα να `χουν οι πασάδες μπρος στα κέφια μου. | Μεγάλο το χατήρι σου | να πίνω απ’ το ποτήρι σου, | για σένα να μεθάω, | μεγάλο το χατήρι σου, | μπροστά στο παραθύρι σου | εγώ να ξενυχτάω.

14. Είμαι φανταράκι Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Πόλυ Πάνου
Μουσική: Βασίλης Καραπατάκης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Μες στο χακί με ντύσανε | και είμαι φανταράκι, | απ' τη μανούλα μου μακριά | κι απ' τη γλυκιά μου αγάπη. | Το χακί έχει ομορφιές και χάρες, | το χακί έχει όμως και λαχτάρες. | Έχω καλό διοικητή | κι άδεια θα ζητήσω, | να πάω στο κορίτσι μου, | μια νύχτα να γλεντήσω. | Το χακί έχει ομορφιές και χάρες, | το χακί έχει όμως και λαχτάρες. | Υπομονή αγάπη μου | κι εσύ γλυκιά μητέρα, | πρώτα ο Θεός, με το καλό | θ' απολυθώ μια μέρα. | Το χακί έχει ομορφιές και χάρες, | το χακί έχει όμως και λαχτάρες.

15. Είναι αργά Τραγούδι: Πόλυ Πάνου & Μανώλης Χιώτης
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Τώρα που ήρθες είναι αργά | να ξανασμίξουμε ποτέ μην περιμένεις | στης καρδιάς μου το μπαλκόνι | ήρθε άλλο χελιδόνι | κι έχει χτίσει τη φωλιά | είναι αργά πολύ αργά | Τώρα που ήρθες είναι αργά | μην περιμένεις τίποτα άλλο να σου δώσω | στης καρδιάς μου πια το τζάκι | ήρθε άλλη με μεράκι | κι έχει ανάψει τη φωτιά | είναι αργά πολύ αργά

16. Το καβγαδάκι Τραγούδι: Πόλυ Πάνου & Δημήτρης Ρουμελιώτης
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Απόψε ξαναρχίσαμε το ίδιο καβγαδάκι, το ίδιο καβγαδάκι | πες εσύ και πες εγώ μια εσύ και μια εγώ | κόντρα εσύ και κόντρα εγώ και δώσ' του χαβαδάκι | Καβγαδάκι, καβγαδάκι ο έρωτας δε ζει | πρέπει να χωρίσουμε δεν κάνουμε μαζί | δεν κάνουμε μαζί, δεν κάνουμε μαζί | Κατάντησε η αγάπη μας μεγάλο βασανάκι, μεγάλο βασανάκι | κλαίω εγώ γελάς εσύ θέλω εγώ δε θες εσύ | πότε εγώ και πότε εσύ τραβάμε το σκοινάκι | Καβγαδάκι, καβγαδάκι ο έρωτας δε ζει | πρέπει να χωρίσουμε δεν κάνουμε μαζί | δεν κάνουμε μαζί, δεν κάνουμε μαζί | Εμείς οι δυο μοιάζουμε σκυλάκι με γατάκι, σκυλάκι με γατάκι | σήκω εσύ να κάτσω εγώ σώπα εσύ να πω εγώ | φύγε εσύ να μείνω εγώ και το βιολί βιολάκι | Καβγαδάκι, καβγαδάκι ο έρωτας δε ζει | πρέπει να χωρίσουμε δεν κάνουμε μαζί | δεν κάνουμε μαζί, δεν κάνουμε μαζί

17. Μαύρα τα σύννεφα Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Πάνος Πετσάς | Στίχοι: Πάνος Πετσάς
Μαύρα τα σύννεφα τον ουρανό γεμίζουν, | μαύρα τα κύματα, στη θάλασσα μουγκρίζουν, | μαύρες κι οι ώρες μου περνούν κάθε βραδιά, | αφ’ ότου σ’ έχασα, αχάριστη καρδιά. | Όλα μαύρα, όλα μαύρα, | δίχως γέλιο και χαρά, | η ζωή χωρίς εσένα, | αχ, είναι μαύρη συμφορά. | Μαύρα τα όνειρα που βλέπω κάθε βράδυ, | μαύρο το μέλλον μου σαν το βαθύ σκοτάδι, | κι η δόλια η μάνα μου στα μαύρα θα ντυθεί | για το χατήρι σου, αχάριστη ψυχή. | Όλα μαύρα, όλα μαύρα, | δίχως γέλιο και χαρά, | η ζωή χωρίς εσένα, | αχ, είναι μαύρη συμφορά.

18. Η παλιά αγάπη Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Βασίλης Καραπατάκης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Μες στην καρδιά μου άναψε | φωτιά μισοσβησμένη, | κάποια αγάπη μου παλιά | την έχω απόψε αγκαλιά, | αγάπη ξεχασμένη. | Τόσα χρόνια χωρισμένοι | και απόψε αγκαλιασμένοι. | Καινούργιες περιπέτειες, | καινούργια χτυποκάρδια, | λες δε χωρίσαμε ποτέ | κι είμαστε πάντα εραστές | σαν τα παλιά τα βράδια. | Τόσα χρόνια χωρισμένοι | και απόψε αγκαλιασμένοι. | Καινούργια αγάπη χάνεται | μα η παλιά δε σβήνει, | παίξτε μπουζούκια και βιολιά | γιατί η αγάπη μου η παλιά | μαζί μου ξαναπίνει. | Τόσα χρόνια χωρισμένοι | και απόψε αγκαλιασμένοι.

19. Η μάνα του λεβέντη Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Πόλυ Πάνου
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Ξένε διαβάτη που ζητάς | τη μάνα του λεβέντη. | Εγώ είμαι η μανούλα του | η μάνα που τον γέννα, | για πες μου τα μαντάτα του | γιατί τον έχω ένα. | Μάνα για σφίξε την καρδιά | και τα μαντάτα είναι βαριά. | Ξένε διαβάτη μου για πες | ποια μάτια τον πλανέψαν; | Ποια μάτια να τον κάνανε | και μένα μ’ απαρνιέται; | Ότι και να του έτυχε | η μάνα δεν ξεχνιέται. | Μάνα για σφίξε την καρδιά | στο σπίτι σου έπεσε φωτιά. | Ξένε διαβάτη να μου πεις | μην έχει αρρωστήσει. | Ποια του δροσίζει με νερό | το στόμα το στεγνό του; | Ποια ξημεροβραδιάζεται | μπρος το προσκέφαλο του; | Μάνα για σφίξε την καρδιά | Ο γιος σου δεν υπάρχει πια.

20. Κοινωνία και γυναίκα Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Η κοινωνία κι η γυναίκα | την ίδια παίζουνε πενιά, | διπλή τη μάσκα κι οι δυο φορούνε | κι όλο τον κόσμο τον κυβερνούνε, | διπλή τη μάσκα κι οι δυο φορούνε | κι όλο τον κόσμο τον κυβερνούνε. | Αχ, γυναίκα, | γεννήθηκες μπαμπέσα | και κοινωνία σκάρτη, | αλλού κερνάτε τις χαρές | κι αλλού το μαύρο δάκρυ | κι αλλού το μαύρο δάκρυ. | Στα μονοπάτια της ζωής μας | κι οι δυο τους παίζουν τον παπά, | στην ευτυχία μας αγκαλιάζουν, | στη δυστυχία φαρμάκι στάζουν, | στην ευτυχία μας αγκαλιάζουν, | στη δυστυχία φαρμάκι στάζουν. | Αχ, γυναίκα, | γεννήθηκες μπαμπέσα | και κοινωνία σκάρτη, | αλλού κερνάτε τις χαρές | κι αλλού το μαύρο δάκρυ | κι αλλού το μαύρο δάκρυ. | Αχ, γυναίκα, | γεννήθηκες μπαμπέσα | και κοινωνία σκάρτη, | αλλού κερνάτε τις χαρές | κι αλλού το μαύρο δάκρυ | κι αλλού το μαύρο δάκρυ.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Άλλα μου λεν τα μάτια σου Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Μυστήριο κατάντησες για μένα | και τα ’χω, αγαπούλα μου, χαμένα, | και το σφυγμό σου νά ’βρω δεν μπορώ, | γι’ αυτό με τυραννάς τόσον καιρό. | Άλλα μου λεν τα μάτια σου | και άλλα η καρδιά σου. | Άλλα μου λεν τα χάδια σου | και άλλα τα φιλιά σου. | Μαζί μου παίζεις θέατρο αράδα, | μια τέτοια κωμωδία δεν ξανάδα. | Παράξενα στα μάτια με κοιτάς, | μα ούτ’ εσύ δεν ξέρεις τι ζητάς. | Άλλα μου λέν τα μάτια σου...

02. Πάρε το δαχτυλίδι μου Τραγούδι: Πόλυ Πάνου & Χρήστος Βαμβακάς
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Πάρε το δαχτυλίδι μου | που γράφει τ' όνομά μου | και πίστεψε πως σ' αγαπώ | με όλη την καρδιά μου. | Βάλε το δαχτυλίδι μου | που γράφει τ' όνομά μου | για να μη με ξεχνάς ποτέ | μακριά μου όταν θα 'σαι, | να το φοράς στο χέρι σου | κι εμένα να θυμάσαι. | Μοίρα καλή μας ένωσε | μες στη ζωή για πάντα, | τον έρωτά μας δεν μπορεί | κανείς να εμποδίσει, | εμάς μονάχα ο θάνατος | μπορεί να μας χωρίσει.

03. Το φτωχοκόριτσο Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Γιάννης Παπαδόπουλος | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Είμ’ ένα φτωχοκόριτσο, | ένα αγνό λουλούδι | κι από τα χείλη μου ποτέ | δε λείπει το τραγούδι. | Αγαπάω το τραγούδι, | αγαπάω τη δουλειά, | αγαπώ κι έναν εργάτη | που `χει μια χρυσή καρδιά. | Κι αν είμαι φτωχοκόριτσο | για πλούτη δεν πουλιέμαι, | τα πλούτη τα `χω στην καρδιά, | το λέω και καυχιέμαι. | Αγαπάω το τραγούδι, | αγαπάω τη δουλειά, | αγαπώ κι έναν εργάτη | που `χει μια χρυσή καρδιά. | Είμ’ ένα φτωχοκόριτσο, | το λέω με καμάρι, | για προίκα, δίνω την τιμή | σ’ αυτόν που θα με πάρει. | Αγαπάω το τραγούδι, | αγαπάω τη δουλειά, | αγαπώ κι έναν εργάτη | που `χει μια χρυσή καρδιά.

04. Πανάθεμα τα λεφτά Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Πανάθεμα τα, τα λεφτά, αυτά είν’ η αιτία, | που ‘χει φουρτούνες και καημούς, | φαρμάκια κι αναστεναγμούς, | η παλιοκοινωνία. | Τα λεφτά, τα λεφτά είν’ η αιτία, | για τη κά, για τη κάθε αδικία. | Για τα λεφτά τα άτιμα σκληρές στιγμές περνάμε, | φίλους κι αγάπες μια βραδιά, | όσο και να ‘χουμε καρδιά, | για τα λεφτά πουλάμε. | Τα λεφτά, τα λεφτά είν’ η αιτία, | για τη κά, για τη κάθε αδικία. | Πανάθεμά τα, τα λεφτά, με κάψαμε και μένα, | μου κλείσανε το σπίτι μου, | μου πήραν το κορίτσι μου, | μακρυά σε χέρια ξένα. | Τα λεφτά, τα λεφτά είν’ η αιτία, | για τη κά, για τη κάθε αδικία.

05. Αν δεν είχα εσένα Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Τόσα που με βρήκαν, τόσα που `χω πάθει, | τόσα που τραβάω στη ζωή, | αν δεν είχα εσένα να μου δίνεις θάρρος, | απ’ τον κόσμο θα `χα πια σβηστεί. | Στην ζωή μου τη μαύρη | αν δεν είχα κι εσένα | θα `ταν όλα χαμένα, | θα `ταν όλα χαμένα. | Πάντα μ’ αδικούνε, πάντα με χτυπούνε, | πάντα με πικραίνουν και πονώ, | όταν όμως γέρνω μεσ’ στην αγκαλιά σου | κάθε στενοχώρια μου ξεχνώ. | Στην ζωή μου τη μαύρη | αν δεν είχα κι εσένα | θα `ταν όλα χαμένα, | θα `ταν όλα χαμένα. | Χτύπα κοινωνία, χτύπα, δε με νοιάζει, | όσο θέλεις χτύπα με βαριά, | έχω το βοτάνι που θα με γιατρέψει | απ’ την κάθε μια σου μαχαιριά. | Στην ζωή μου τη μαύρη | αν δεν είχα κι εσένα | θα `ταν όλα χαμένα, | θα `ταν όλα χαμένα.

06. Όσοι μ’ ακούν να τραγουδώ Τραγούδι: Πόλυ Πάνου & Γιάννης Κυριαζής
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Όσοι μ’ ακούν να τραγουδώ | νομίζουν πως γλεντάω, | μα εγώ βαθιά πονάω, | μα εγώ βαθιά πονάω. | Έχω για μάνα τον καημό | και γι’ αδερφό τον πόνο, | και με τι κέφι τραγουδώ, | εγώ το ξέρω μόνο. | Εγώ το ξέρω μόνο, | εγώ το ξέρω μόνο. | Ως πότε πια μεσ’ στη ζωή | θα τυραννιέμαι τόσο, | μα πότε θα γλιτώσω, | μα πότε θα γλιτώσω. | Όλη η ζωή μου πέρασε | με στεναγμό και δάκρυ, | κι ακόμα βασανίζουμαι | μα πού να βρω την άκρη. | Μα πού να βρω την άκρη, | μα πού να βρω την άκρη. | Εγώ μπορεί να τραγουδώ | μα μέσα μου σπαράζω | και βαριαναστενάζω, | και βαριαναστενάζω. | Κάποια κατάρα έπεσε | βαριά μεσ’ στη ζωή μου, | και δε με σώνει πια κανείς | απ’ την καταστροφή μου. | Αχ, απ’ την καταστροφή μου, | απ’ την καταστροφή μου.

07. Γιορτάζεις σήμερα Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Φώτης Μιχαλάτος
Χτυπάει η καμπάνα σήμερα | κι εσύ έχεις τη γιορτή σου | στο σπίτι που μας άφησες | μαζί με το παιδί σου. | Θα σε γιορτάσω κι ας πονώ | που άλλη ζει μαζί σου. | Χτυπάει η καμπάνα δεν σε ξεχνάω, | άλλη σε χαίρεται κι εγώ πονάω. | Το στόλισα το σπίτι μας | κι αγόρασα λουλούδια, | έβαλα φόρεμα καλό | και του παιδιού καινούργια. | Και στην υγειά σου ήπιαμε | κι αρχίσαμε τραγούδια. | Χτυπάει η καμπάνα δεν σε ξεχνάω, | άλλη σε χαίρεται κι εγώ πονάω. | Χρόνια Πολλά σου ευχόμαστε | εγώ και το παιδί σου | και να μας βρει όλους καλά | του χρόνου η γιορτή σου. | Πάντα σε περιμένουμε | μονάχα αυτό θυμήσου. | Χτυπάει η καμπάνα δεν σε ξεχνάω, | άλλη σε χαίρεται κι εγώ πονάω.

08. Ο ναυτικός Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Τι έχει αυτός ο ναυτικός | και βαριαναστενάζει | κι όλο στην πλώρη κάθεται | και τη στεριά κοιτάζει, | και βαριαναστενάζει. | Του ναυτικού τα βάσανα, | του ναυτικού τον πόνο, | οι ναυτικοί τον ξέρουνε | κι αυτοί τον νιώθουν μόνο. | Από μικρός στις θάλασσες | τον τρώει η στενοχώρια | που ζει απ’ τη μανούλα του | κι απ’ την αγάπη χώρια, | τον τρώει η στενοχώρια. | Του ναυτικού τα βάσανα, | του ναυτικού τον πόνο, | οι ναυτικοί τον ξέρουνε | κι αυτοί τον νιώθουν μόνο. | Μεσ’ στο καράβι τριγυρνά | με μάτια δακρυσμένα | και τραγουδάει του χωρισμού | τραγούδια πονεμένα, | με μάτια δακρυσμένα.

09. Γεια σου ζωή φαρμακερή Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Αυτή την θλιβερή βραδιά | που οι καρδιές πονάνε, | ταξίδι φεύγω μακρινό, | εκεί που δε γυρνάνε. | Γεια σου ζωή φαρμακερή, | γεια σου ζωή μου μαύρη, | στάλες είναι οι χαρές σου | και βουνά οι συμφορές σου. | Στον κόσμο όποιος με πονά | δε θέλω να με κλάψει, | σαν λείψει ένας δυστυχής | δε θα χαθεί η πλάση. | Γεια σου ζωή φαρμακερή, | γεια σου ζωή μου μαύρη, | στάλες είναι οι χαρές σου | και βουνά οι συμφορές σου. | Καμιά κακία δεν κρατώ | κι ας μ’ έχουν αδικήσει | κι αν έχω βλάψει άνθρωπο, | ας μου το συγχωρήσει. | Γεια σου ζωή φαρμακερή, | γεια σου ζωή μου μαύρη, | στάλες είναι οι χαρές σου | και βουνά οι συμφορές σου.

10. Τ΄ αδέλφια δε χωρίζουνε Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Είμαστ’ αδέλφια, μιας μάνας γέννα, | στις φλέβες τρέχει το ίδιο αίμα. | Κι αν χώρια τώρα σαν ξένοι ζούμε, | πάλι μια μέρα θ’ αγκαλιαστούμε. | Τ’ αδέλφια δε χωρίζουνε, | η μοίρα το ’χει γράψει· | κι ανάμεσά τους όποιος μπει | φωτιά να τονε κάψει. | Όποιο συμφέρον κι αν μπει στη μέση, | να μας χωρίσει δεν θα μπορέσει. | Σ’ αυτό τον κόσμο όλα συμβαίνουν, | τ’ αδέλφια όμως αδέλφια μένουν. | Τ’ αδέλφια δε χωρίζουνε, | η μοίρα το ’χει γράψει· | κι ανάμεσά τους όποιος μπει | φωτιά να τονε κάψει. | Είμαστ’ αδέλφια, μιας μάνας γέννα, | στις φλέβες τρέχει το ίδιο αίμα. | Μπορεί καθένας δρόμο ν’ αλλάζει, | μια μάνα όμως μας αγκαλιάζει. | Τ’ αδέλφια δε χωρίζουνε, | η μοίρα το ’χει γράψει· | κι ανάμεσά τους όποιος μπει | φωτιά να τονε κάψει.

11. Την αγάπη μας δε σκέφτηκες Τραγούδι: Πόλυ Πάνου & Γιάννης Κυριαζής
Μουσική: Γιάννης Πολίτης | Στίχοι: Αναστάσης Δήμογλου
Να χωρίσουμε μου γράφεις απ’ τα ξένα, | τις ελπίδες μου να σβήσω πια για σένα, | τι θα γίνω εγώ, καθόλου δε με σκέφτηκες, | θα πεθάνω όταν μάθω πως παντρεύτηκες, | τι θα γίνω εγώ, καθόλου δε με σκέφτηκες, | θα πεθάνω όταν μάθω πως παντρεύτηκες. | Τρέλα μου `ρχεται, δεν ξέρω τι να κάνω, | την πληγή του χωρισμού πώς να τη γειανω, | να `ταν μαύρη η στιγμή που ξενητεύτηκες, | θα πεθάνω όταν μάθω πως παντρεύτηκες, | να `ταν μαύρη η στιγμή που ξενητεύτηκες, | θα πεθάνω όταν μάθω πως παντρεύτηκες. | Με λαχτάρα καρτερώ τον γυρισμό σου, | αν δεν έρθεις, θα με φάει ο καημός σου, | για τα πλούτη, ην αγάπη μας δε σκέφτηκες, | θα πεθάνω όταν μάθω πως παντρεύτηκες, | για τα πλούτη, ην αγάπη μας δε σκέφτηκες, | θα πεθάνω όταν μάθω πως παντρεύτηκες.

12. Η καινούργια αγάπη Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Τόλης Εσδράς | Στίχοι: Τόλης Εσδράς
Καινούργια αγάπη έπιασα, | ζωή καινούργια αρχίζω, | καινούργιες περιπέτειες, ω, ω, ω, ω | μπροστά μου αντικρίζω. | Καινούργια αγάπη, | καινούργια ξενύχτια, | καινούργιες περιπέτειες, | καινούργια καρδιοχτύπια. | Με την καινούργια αγάπη μου | παντοτινά θα ζήσω, | κι αν μ’ αγαπάει αληθινά, ω, ω, ω, ω | ποτέ δε θα χωρίσω. | Καινούργια αγάπη, | καινούργια ξενύχτια, | καινούργιες περιπέτειες, | καινούργια καρδιοχτύπια. | Καινούργια αγάπη έπιασα, | ποιος ξέρει αν στεριώσει, | μακάρι να μη `ρθεί η στιγμή, ω, ω, ω, ω | ποτέ για να παλιώσει. | Καινούργια αγάπη, | καινούργια ξενύχτια, | καινούργιες περιπέτειες, | καινούργια καρδιοχτύπια.

13. Μάνα, γλυκιά μητέρα Τραγούδι: Πόλυ Πάνου & Αντώνης Κλειδωνιάρης
Μουσική: Χρήστος Κολοκοτρώνης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Μάνα, γλυκιά μητέρα | μακριά σου νύχτα-μέρα, | αναστενάζω και φωνάζω τ’ όνομά σου, | γλυκιά μου μάνα, αχ, να `μουνα κοντά σου. | Θα `ρθώ, μανούλα μου χρυσή | στην αγκαλιά σου πάλι, | γιατί μανούλα στη ζωή | δεν ξανακάνω άλλη. | Μάνα, γλυκιά μητέρα | κουράγιο, φτάνει η μέρα | που θα γυρίσω στης πατρίδας το μουράγιο | και θα φιλήσω το χέρι σου το άγιο. | Θα `ρθώ, μανούλα μου χρυσή | στην αγκαλιά σου πάλι, | γιατί μανούλα στη ζωή | δεν ξανακάνω άλλη.

14. Οι γυναίκες μοιάζουν με τις γάτες Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Γεράσιμος Τσάκαλος
Η γυναίκα φίλε μοιάζει με τη γάτα, | για το κέφι της σε ρίχνει στα γεμάτα | κι αν θυσίασες για χάρη της παλάτια, | μπρος στο πείσμα της σου βγάζει και τα μάτια. | Όπως παίζεις με το ζάρι | και δε ξέρεις τι θα φέρει η ζαριά, | έτσι είναι λόγω χάρη, | της γυναίκας, της γυναίκας η καρδιά. | Η γυναίκα όσο μπέσα κι αν σου δείξει, | να το ξέρεις πως μια μέρα θα σε ρίξει, | όλες άστατες, καμιά δε ξεχωρίζει, | ούτε μια καλή γι’ αυτό στοιχηματίζω. | Όπως παίζεις με το ζάρι | και δε ξέρεις τι θα φέρει η ζαριά, | έτσι είναι λόγω χάρη, | της γυναίκας, της γυναίκας η καρδιά. | Η γυναίκα μόνο χρήμα προσκυνάει | και τον έρωτα για φράγκα τον πουλάει | κι όταν σε φιλά κι απο αγάπη κλαίει, | να ‘σαι σίγουρος πως ψέματα σου λέει. | Όπως παίζεις με το ζάρι | και δε ξέρεις τι θα φέρει η ζαριά, | έτσι είναι λόγω χάρη, | της γυναίκας, της γυναίκας η καρδιά.

15. Πού θα βρεις άλλη γυναίκα Τραγούδι: Πόλυ Πάνου & Μανώλης Χιώτης
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Μανώλης Χιώτης
Μια γυναίκα, μια γυναίκα σαν κι εμένα, | πρέπει να, πρέπει να την αγαπάς, | δεν γκρινιάζω, δε φωνάζω | που γυρίζεις, που γυρίζεις και που πας. | Πού θα βρεις άλλη γυναίκα σαν κι εμένα | που να σ’ έχει στο καντίνι και στην πένα. | Όταν είσαι, όταν είσαι μακριά μου, | υποφέρω, υποφέρω τις βραδιές, | σε ζηλεύω, σε λατρεύω | κι ας μου κάνεις, κι ας μου κάνεις μπαμπεσιές. | Πού θα βρεις άλλη γυναίκα σαν κι εμένα | που να σ’ έχει στο καντίνι και στην πένα. | Κάνω όλα, κάνω όλα σου τα γούστα, | ό, τι λες, ό,τι λες κι ό,τι ζητάς, | μια γυναίκα, μια γυναίκα σαν κι εμένα | πρέπει να, πρέπει να την αγαπάς. | Πού θα βρεις άλλη γυναίκα σαν κι εμένα | που να σ’ έχει στο καντίνι και στην πένα.

16. Εσύ είσαι το μαράζι μου Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Γιάννης Παπαδόπουλος | Στίχοι: Κώστας Ζήτης
Δεν μπορώ απόψε να μεθύσω, | ποιος μου φταίει, άραγε, γι’ αυτό, | προσπαθώ τη φλόγα μου να σβήσω | και τη μεγαλώνει το πιοτό. | Εσύ είσαι το μαράζι μου | μεσ’ στη ζωή για μένα | κι ό,τι πάθω, | θα το πάθω από σένα. | Έχω τρία βράδια να πλαγιάσω, | σε προσκέφαλο να κοιμηθώ, | πίνω, μήπως, λίγο σε ξεχάσω | μα όσο και να πίνω δε μεθώ. | Εσύ είσαι το μαράζι μου | μεσ’ στη ζωή για μένα | κι ό,τι πάθω, | θα το πάθω από σένα. | Σαν μαχαίρι ο πόνος μου με σφάζει | και μου κομματιάζει την καρδιά, | σκέφτομαι και λέω με μαράζι, | πού να είσαι τούτη την βραδιά.

17. Ένα σφάλμα έκανα Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Νίκος Μουρκάκος
Δεν έχεις το δικαίωμα | τόσο να με πικραίνεις | Να μου μιλάς για τα παλιά | και να με τυραννάς | Δεν έχεις το δικαίωμα | ακόμα να επιμένεις | Και όλο για το παρελθόν | πικρά να μου μιλάς | Ένα σφάλμα έκανα, | πρέπει να το ξεχάσεις | Γιατί αλλιώς αγάπη μου | γρήγορα θα με χάσεις | Δεν έχεις το δικαίωμα | ένα παλιό μου σφάλμα | Να μου φέρνεις μες το νου | πάλι κάθε φορά | Το πλήρωσα μες τη ζωή | με πόνο και με κλάμα | Γι’ αυτό θα πρέπει τώρα εσύ | να με κερνάς χαρά | Ένα σφάλμα έκανα, | πρέπει να το ξεχάσεις | Γιατί αλλιώς αγάπη μου | γρήγορα θα με χάσεις | Δεν έχεις το δικαίωμα | ξανά να μου θυμίζεις | Μια αμαρτία μου παλιά | που πάει να σβηστεί | Μα όπως σ' αγαπώ εγώ | κι εσύ να μ' αγαπήσεις | Και να γιατρέψεις με στοργή | κάποια παλιά πληγή | Ένα σφάλμα έκανα, | πρέπει να το ξεχάσεις | Γιατί αλλιώς αγάπη μου | γρήγορα θα με χάσεις

18. Δώστε μου μία συμβουλή Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Νίκος Μουρκάκος
Δώστε μου μία συμβουλή | πώς πρέπει να βαδίσω, | η προδομένη καρδιά | ακόμα να τον αγαπά, | ή πρέπει μέσα απ’ την ψυχή | για πάντα να τον σβήσω. | Αδέρφια, φίλοι και γνωστοί, | δώστε μου μία συμβουλή. | Δώστε μου μία συμβουλή, | πέστε μου τι να κάνω, | θέλω να φύγω, να σωθώ, | μα μόλις φεύγω τον ζητώ, | τον πόνο που `χω στην καρδιά | πέστε μου πώς να γειάνω. | Αδέρφια, φίλοι και γνωστοί, | δώστε μου μία συμβουλή. | Δώστε μου μία συμβουλή, | θόλωσε το μυαλό μου, | βλέπω πως πάω να γκρεμιστώ | μα δεν μπορώ να χωριστώ | κι ας τυραννιέμαι κι ας πονώ, | κι ας ζω με τον καημό μου. | Αδέρφια, φίλοι και γνωστοί, | δώστε μου μία συμβουλή.

19. Βρε μοίρα δεν κουράστηκες Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Πόλυ Πάνου
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Βρε μοίρα δεν κουράστηκες, να τυραννάς ακόμα, | ένα ταλαίπωρο κορμί, που το 'χεις κάνει πτώμα, | ένα ταλαίπωρο κορμί, που το 'χεις κάνει πτώμα, | βρε μοίρα δεν κουράστηκες, να τυραννάς ακόμα. | Έσβησα απ' τη ζωή, γιατί η μοίρα η σκληρή, | μέρα και νύχτα με κτυπά, αχ δεν αντέχω πια. | Απ' τα πικρά μου δάκρυα, τα μάτια μου καήκαν, | στην ώριμη κατάντια μου, φίλοι κι εχθροί χαρήκαν, | στην ώριμη κατάντια μου, φίλοι κι εχθροί χαρήκαν, | απ' τα πικρά μου δάκρυα, τα μάτια μου καήκαν. | Έσβησα απ' τη ζωή, γιατί η μοίρα η σκληρή, | μέρα και νύχτα με κτυπά, αχ δεν αντέχω πια. | Ποιος άνθρωπος ωσάν και με στα βάσανα κρατάει, | μα ο σκληρός ο πόνος μου, στο τέλος θα με φάει, | μα ο σκληρός ο πόνος μου, στο τέλος θα με φάει, | ποιος άνθρωπος ωσάν και με στα βάσανα κρατάει. | Έσβησα απ' τη ζωή, γιατί η μοίρα η σκληρή, | μέρα και νύχτα με κτυπά, αχ δεν αντέχω πια.

20. Τα παιδιά του Πειραιά Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Aπ' το παράθυρό μου στέλνω | ένα δύο και τρία και τέσσερα φιλιά | που φτάνουν στο λιμάνι | ένα και δύο και τρία και τέσσερα πουλιά | Πώς ήθελα να είχα ένα και δύο | και τρία και τέσσερα παιδιά | που σαν θα μεγαλώσουν όλα | θα γίνουν λεβέντες για χάρη του Πειραιά | Όσο κι αν ψάξω, δεν βρίσκω άλλο λιμάνι | τρελή να με 'χει κάνει, όσο τον Πειραιά | Που όταν βραδιάζει, τραγούδια μ' αραδιάζει | και τις πενιές του αλλάζει, γεμίζει από παιδιά | Από την πόρτα μου σαν βγω | δεν υπάρχει κανείς που να μην τον αγαπώ | και σαν το βράδυ κοιμηθώ, ξέρω πως | ξέρω πως, πως θα τον ονειρευτώ | Πετράδια βάζω στο λαιμό, και μια χά, | και μια χά, και μια χάντρα φυλακτό | γιατί τα βράδια καρτερώ, στο λιμάνι σαν βγω | κάποιον άγνωστο να βρω | Όσο κι αν ψάξω...

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης