Πέμπτη, 21 Απριλίου 2016

Τραγούδια με την Τζένη Βάνου από τις 45 στροφές





















Η Τζένη Βάνου σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Ίσως να με θυμάται Τραγούδι: Τζένη Βάνου & Δημήτρης Μπαξεβανάκης
Μουσική: Γιώργος Μουζάκης | Στίχοι: Γιώργος Γιαννακόπουλος
Μέσα στης γης την αγκαλιά | η θάλασσα κοιμάται | κι η έρημη ακρογιαλιά | τη νύχτα τη φοβάται, | και κάποια αγάπη μου παλιά | ίσως να με θυμάται. | Μέσα στης γης την αγκαλιά | η θάλασσα κοιμάται | και κάποια αγάπη μου παλιά | ίσως να με θυμάται. | Γίνετε σύννεφα πουλιά | στο παρελθόν να πάτε | μέσα στης γης την αγκαλιά | η θάλασσα κοιμάται | και κάποια αγάπη μου παλιά | ίσως να με θυμάται. | Γίνετε σύννεφα πουλιά | στο παρελθόν να πάτε | και κάποια αγάπη μου παλιά | ίσως να με θυμάται.

02. Πολίτισσα Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Γιώργος Μουζάκης | Στίχοι: Γιώργος Γιαννακόπουλος
Είμαι στα κέφια μου, είμαι στις τρέλες μου, | είμαι στα όπα μου, | είσαι υπεύθυνη καρδιά μου ευαίσθητη, | καρδιά σορόπα μου. | θέλω ατμόσφαιρα και μισοσκόταδο | και βιολοντσέλα, | εγώ μανούλα μου είμαι στα σύννεφα | κι αν θέλεις έλα. | Πολίτισσά μου όμορφη, μελαχρινέ σατράπη, | κούκλα σωστή, έχεις πλαστεί για την αγάπη. | Βρήκα το ταίρι μου και ποιος στην τύχη μου | και ποιος στη χάρη μου, | σπάσ' τα μανούλα μου, σπάσ' τα μανίτσα μου, | σπάσ' τα μανάρι μου, | θέλω τα όμορφα, θέλω τα έξυπνα | και τα ωραία, | βρε κόσμε άπονε, πού ξαναβρίσκεται | τέτοια παρέα. | Πολίτισσά μου όμορφη, μελαχρινέ σατράπη, | κούκλα σωστή, έχεις πλαστεί για την αγάπη.

03. Τώρα Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Τώρα τι θα γίνω | Τώρα τι θα κάνω | Κλείσαν οι δρόμοι κι ελπίδα καμιά | Να΄ρθει κάτι να φέρει ένα φως | Στην πικρή ερημιά | Σε κοιτώ | Και μακραίνεις και πας | Κι όλο πας | Σε κοιτώ | Και το ξέρω πως δεν μ'αγαπάς | Κι όμως θα΄θελα | Με υγρή τη φωνή, δυνατά | Να σου πω | Σ' αγαπώ σ’ αγαπώ σ΄αγαπώ | Σ'αγαπώ | Τώρα τι θα γίνω | Πες μου τι να κάνω | Που μες την νύχτα γλυκιά μου σκιά | Κάθε βήμα σου ακούω αχνό | Όλο και πιο μακριά | Σε κοιτώ | Και μακραίνεις και πας | Κι όλο πας | Και ρωτώ | Πως μπορείς πια να μη | Μ'αγαπάς | Στάσου αγάπη μου | Για στερνή μου φορά, δυνατά | Να σου πω | Σ'αγαπώ, σ'αγαπώ, σ΄αγαπώ | Σ'αγαπώ

04. Τις νύχτες μου μετρώ Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Μια, μια τις νύχτες μου μετρώ | Πέφτει το δάκρυ μου καυτό | Και με κρατάει άγρυπνη η φλόγα | Που ’χε το στερνό | το πιο πικρό φιλί σου | Μια, μια τις νύχτες μου μετρώ | Πέφτει το δάκρυ μου νωπό | Και μες τη νύχτα άγρυπνη κρατώ | Στα στήθια το λυγμό | Στα μάτια τη μορφή σου

05. Ποτάμι, ποταμάκι μου Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Ζακ Ιακωβίδης | Στίχοι: Κ. Πρετεντέρης & Ν. Ελευθερίου & Ζ. Ιακωβίδης
Ποτάμι, ποταμάκι μου, πάρε τα δάκρυά μου, | να φύγει το σαράκι μου που τρώει την καρδιά μου, | που τρώει την καρδιά μου. | Δυο δάκρυα που σου `στειλα, δυο δάκρυά πικρά, | ποτάμι, πάρ’ τα, φύλαχ’ τα στα μαύρα σου νερά, | να βγουν σε κάποια θάλασσα, να βγουν σ’ έν’ ακρογιάλι, | να τα γνωρίσει η αγάπη μου και να γυρίσει πάλι. | Ποτάμι, ποταμάκι μου, πάρε τα δάκρυά μου, | και δωσ’ τα στ’ αγοράκι μου που λείπει μακριά μου, | που λείπει μακριά μου. | Τα δάκρυα που τρέξανε, είν’ αίμα της καρδιάς, | του πόνου το ανθόνερο, βροχούλα της βραδιάς, | γι’ αυτό, ποτάμι, φύλαχ’ τα, τ’ αγόρι μου αν δεν βρούνε | και κάν’ τα διαμαντόπετρες ποτέ να μη χαθούνε. | Ποτάμι, ποταμάκι μου, πάρε τα δάκρυά μου, | και δωσ’ τα στ’ αγοράκι μου που λείπει μακριά μου, | που λείπει μακριά μου, που λείπει μακριά μου.

06. Το πλατάνι Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Ζακ Ιακωβίδης | Στίχοι: Κ. Πρετεντέρης & Ν. Λαπαθιώτης & Ζ. Ιακωβίδης
Ένα πλατάνι γέρικο στη ρεματιά φουντώνει | κι έχει ψηλό το φύλλωμα και το Θεό και το Θεό ανταμώνει, | και τα πουλιά που αγάπησαν, όταν βραδιάζει, πάνε, | κι απ’ το ψηλότερο κλαρί με το Θεό με το Θεό μιλάνε. | Πλάτανε, γέρο πλάτανε κι εγώ σαν τα πουλιά | στο φύλλωμά σου να `τανε, να έχω τη να έχω τη φωλιά, | για να ρωτάω το Θεό που θα `βρω τα φτερά μου, | που θα `βρω την αγάπη μου, που θα `βρω τη χαρά μου. | Πες μου πλατάνι γέρικο με τα ψηλά τα κλώνια, | που μάθαν τα τραγούδια τους, να τραγουδάν να τραγουδάν τ’ αηδόνια, | τα μυστικά τους τα `μαθες και πες μου τα κι εμένα, | να γίνω αηδόνι της νυχτιάς, να τραγουδώ να τραγουδώ θλιμμένα. | Πλάτανε, γέρο πλάτανε κι εγώ σαν τα πουλιά | στο φύλλωμά σου να `τανε, να έχω τη να έχω τη φωλιά, | για να ρωτάω το Θεό που θα `βρω τα φτερά μου, | που θα `βρω την αγάπη μου, που θα `βρω τη χαρά μου. | Που θα `βρω τη χαρά μου, που θα `βρω τη χαρά μου, | που θα `βρω τη χαρά μου.

07. Μες στην καρδιά μου Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Μες στην καρδιά μου κρύφτηκ’ η συννεφιά | Η μοναξιά μου μού έγινε συντροφιά | Κάθε ματιά σου ήταν για μένα ο ήλιος μου ο κρυφός | Τα δυο σου μάτια τ’αγαπημένα μού δίνανε το φως | Τώρα πια πού ’χεις φύγει | Έμεινα μόνη στη σκοτεινιά | Και αργά με τυλίγει | Της ερημιάς μου η παγωνιά

08. Τα νιάτα θέλουν έρωτα Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Κάποιο πουλάκι πέταξε | Και είπε σ’ άλλο ένα | Τα νιάτα θέλουν έρωτα | Για να ’ν’ ευτυχισμένα | Και το ’καναν τραγούδι τους | Ζευγάρια ερωτευμένα | Τα νειάτα θέλουν έρωτα | Για να ’ν’ ευτυχισμένα | Τα ίδια λόγια μού ’πανε | Τα χείλη σου κι εμένα | Τα νειάτα θέλουν έρωτα | Για να ’ν’ ευτυχισμένα

09. Χωρισμός Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Γιώργος Μαλλίδης | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Έβγαινες στο παραθύρι κι έκρυβες τον ουρανό | ήσουν ήλιος, ήσουν άστρο και φεγγάρι φωτεινό. | Τώρα σε πήρ’ ο άνεμος, σε πήρανε τα ξένα, | σε πήρε άλλη αγκαλιά κι αλίμονο σ’ εμένα. | Σαν της θάλασσας το κύμα μίλαγες στην αμμουδιά | κι είχα χάσει την καρδιά μου στην δική σου την καρδιά. | Τώρα σε πήρ’ ο άνεμος, σε πήρανε τα ξένα, | σε πήρε άλλη αγκαλιά κι αλίμονο σ’ εμένα.

10. Κόκκινη κλωστή δεμένη Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Ο ήλιος εβασίλεψε | Νάνι, νάνι, νάνι σου | Ο ήλιος εβασίλεψε | Και βγήκανε τ’ αστέρια | Τα όνειρα τριγύρω σου | Νάνι, νάνι, νάνι σου | Τα όνειρα τριγύρω σου | Πετούν σαν περιστέρια | Κόκκινη κλωστή δεμένη | Μ’ αγαπάς και σ’ αγαπώ | Το πιο ωραίο παραμύθι | Που να το ’βρω να στο πω | Εσύ είσαι η αγάπη μου | Νάνι, νάνι, νάνι σου | Εσύ είσαι η αγάπη μου | Κοιμήσου ξεκουράσου | Τα όνειρά μου ας ήτανε | Νάνι, νάνι, νάνι σου | Τα όνειρά μου ας ήτανε | Να γίνουν όνειρά σου

11. Γκέο βαγγέο Τραγούδι: Τζένη Βάνου & Τρίο Μπελκάντο
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Ένα λεπτό κρεμμύδι | Γκέο βαγγέο | Σ’ αρέσει το παιγνίδι | Κορίτσι μου γλυκό | Και δεν τα βγάζω πέρα | Και τρέχω νύχτα μέρα | Γιατί εσύ μου παίζεις | Παιγνίδι ερωτικό | Δηλαδή | Παίζεις σαν παιδί | Άστα τα | Πίκι, πίκι ρα | Ένα λεπτό κρεμμύδι | Γκέο βαγγέο | Σ’ αρέσει το παιγνίδι | Κορίτσι μου κουτό | Με τα καμώματά σου | Παιγνίδι ο έρωτάς σου | Κι εσύ κρυφτό μου παίζεις | Κι εγώ κυνηγητό | Ένα λεπτό κρεμμύδι | Γκέο βαγγέο | Σ’ αρέσει το παιγνίδι | Κορίτσι πονηρό | Μια κι έμπλεξα με σένα | Πληρώνω τα σπασμένα | Και παίζοντας κουμπάρες | Περνάμε τον καιρό

12. Άλλο ένα τραγούδι Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Τα φώτα σβήσανε παντού ερημιά | Στον δρόμο γύρω μου σκιά καμιά | Κι εγώ μονάχη μου χωρίς σκοπό | Ήρθα σαν πάντοτε για να σου πω | Άλλο ένα τραγούδι | που ‘χω γράψει για σένα | Δίχως λόγια θλιμμένα | Και θλιμμένο σκοπό | Άλλο ένα τραγούδι | Που το λεν και τ’ αηδόνια | Για δυο μάτια που χρόνια | Σαν τρελή αγαπώ | Άλλο ένα τραγούδι | στα τραγούδια τα τόσα | Στα πολλά τα τραγούδια | που για σένα έχω πει | Άλλο ένα τραγούδι | δίχως λόγια θλιμμένα | Που το λέω για σένα | Στης νυχτιάς τη σιωπή

13. Ένας γάτος από γενιά Τραγούδι: Τζένη Βάνου & Τρίο Μπελκάντο
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Ένας γάτος από γενιά | Που τον έτρεμε η γειτονιά | Είδε πριν ένα μήνα | Κάποια ψιψίνα | Γεμάτη τσαχπινιά | Νιάου, νιάου παρακαλεί | Μα η γάτα η στρουμπουλή | Χαρακτήρα δεν δείχνει | Κι όλο τον ρίχνει | Κι αυτός μελαγχολεί | Και μια βραδιά | Τον έπιασε η καρδιά | Και στα στραβά | Πιστόλι ο μικρός τραβά | Καθισμένοι ήσαν εκεί | Όλοι οι γάτοι οι ρομαντικοί | Και κρυμμένοι στην άκρη | Ρίξανε δάκρυ | Μέχρι κι οι ποντικοί

14. Φεγγαράκι μου λαμπρό Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Φεγγαράκι μου λαμπρό | Φέξε μου να βρω γαμπρό | Να ’ναι άνδρας πρώτο μπόι | Και να είναι κι από σόι | Να ’χει κότερο δικό του | Και κομπλέ το σπιτικό του | Να ’χει με ουρά τη λίρα | Και αμάξι αστραφτερό | Τι ζητάω η κακομοίρα | Φεγγαράκι μου λαμπρό | Φεγγαράκι μου λαμπρό | Φέξε μου να βρω γαμπρό | Κι ας μην είναι πρώτο μπόι | Κι ας μην είναι κι από σόι | Φτάνει να ’χει μία θέση | Να μου παίρνει ό,τι μ’ αρέσει | Κι αμαξάκι να σοφάρω | Δύο θέσεων μικρό | Τι να κάνω, θα τον πάρω | Φεγγαράκι μου λαμπρό | Φεγγαράκι μου λαμπρό | Φέξε μου να βρω λαμπρό | Με το μπόι τοσοδούλη | Σαν τον κοντορεβιθούλη | Κι ας μην έχει ούτε θέση | Κι ας μην παίρνω ότι μ’ αρέσει | Κι ας μην έχει ούτε χρυσάφι | Ούτε αμάξι αστραφτερό | Γιατί αλλιώς μένω στο ράφι | Φεγγαράκι μου λαμπρό

15. Κάπου-κάπου Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Κάπου, κάπου όταν βρέχει | Κι όταν έχει συννεφιά | Φεύγει η σκέψη μου και τρέχει | Στην χλωμή σου ομορφιά | Κάπου, κάπου μια ψιχάλα | Μου μιλάει τρυφερά | Για τα μάτια τα μεγάλα | Π’ αγαπούσα μια φορά | Η μονότονη βροχούλα | Που κι αυτή έχει ψυχούλα | Μες στη νύχτα απελπισμένα | Κλαίει για σένα και για μένα | Κάπου, κάπου στο σκοτάδι | Που ‘ν’ απ’ τη βροχή νωπό | Τρέχει η σκέψη μου σαν χάδι | Να σου πει το σ’αγαπώ

16. Το τραυλό Cha-Cha Τραγούδι: Τζένη Βάνου & Τρίο Μπελκάντο
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Τσα, τσα, τσα | Όλα μού ’ρθαν στραβά και κουτσά | Σ’ αγαπώ μα ντροπή σε νομίζω | Μα όταν βάζω σκοπό να στο πω | Κοκκινίζω σαστίζω τραυλίζω | Τσα, τσα, τσα σ’ αγαπώ | Τσα, τσα, τσα | Κι αν στο φόβο να δώσω κλωτσά | Και με θάρρος μεγάλο αρχίζω | Σ’ έναν τόνο πολύ χαρωπό | Μα ιδρώνω σαστίζω τραυλίζω | Τσα, τσα, τσα σ’ αγαπώ | Τσα, τσα, τσα | Όλα μού ‘ρθαν στραβά και κουτσά | Κι ενώ βλέπω πως πρέπει ν’ αγγίζω | Αφού έχεις τον ίδιο σκοπό | Σβήνω τρέμω κρυώνω τραυλίζω | Τσα, τσα, τσα σ’ αγαπώ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης