Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2016

Βίκυ Μοσχολιού Vol. 5





















Η Βίκυ Μοσχολιού σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Πενηνταράκι Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μαλώνω με τα χέρια μου | που σε σφιχταγκαλιάζουν | μαλώνω με τα χέρια μου | και κόβω τα τζιγέρια μου | να μην αναστενάζουν | Με πουλάς και μ΄ αγοράζεις | για το κέφι σου | μ' έχεις σαν πενηνταράκι | μες στην τσέπη σου | Ποτέ σου δεν με σκέφτηκες | σαν άνθρωπο δικό σου | ποτέ σου δεν με σκέφτηκες | και με κουβέντες ψεύτικες | με πήρες στον λαιμό σου

02. Πού να βρω αγάπη Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πόση καρδιά θαρρείς μου άφησες; | Τη μάδησα για σένα φύλλο, φύλλο | Και το στερνό κλωνί το τσάκισες; | Πού νά βρω αγάπη να σου στείλω; | Μην ψάχνεις στα χαλάσματα | να στήσεις τ' όνειρό σου | θα τριγυρνούν φαντάσματα | μπρος στο παράθυρό σου | Πόσες φορές δεν ξαναγύρισα | ξεχνώντας τον καημό και το φαρμάκι | Αχ πώς τη νιότη μου ξεκλήρισα | κι ήταν ανθός και γιασεμάκι

03. Ο Κιουταχής Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Θέλεις γυναίκα τού χίλια εννιακόσια | να την διατάζεις και να 'ναι προσοχή | να έχει στόμα μα να μην έχει γλώσσα | και να σε λέει αφέντη Κιουταχή. | Αχ να μ' έβγαζε ένα μήνα | ο λαός πρωθυπουργό | να σε ρίξω στην κουζίνα | τι τραβάω να δεις εγώ. | Ποιος σ' έχει μάθει, καλό μου παλικάρι | πως είν' ο άντρας αφέντης και θεριό | πως κάνει πάντα αυτό που του γουστάρει | και η γυναίκα παιδιά και πλυσταριό;

04. Στις στράτες Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Στις πέντε στράτες κίνησα | πήγα να σεργιανίσω | τα πικραμένα μάτια σου | μπας και τα λησμονήσω | Τα εμποράκια μού 'δειχναν | μετάξια και χασέδες | κι οι άνδρες με πειράζανε | μέσα απ' τους καφενέδες | Κι απ' το σεργιάνι κόντεψα | στον ουρανό να φτάσω | μα τα πικρά τα μάτια σου | ακόμα να ξεχάσω

05. Η σούστα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Άσπρη μπλούζα, μαύρη φούστα | και μ΄ ανέβαζες στη σούστα | να με πας στην αγορά | να με πας και να με δούνε | να με δούνε και να πούνε | αχ τι όμορφη κυρά | Στράκα, στράκα το καμτσίκι | τρέλαινες τη Σαλονίκη | και φορούσα σκουλαρίκι | τ΄όνειρο και τη χαρά | Τώρα πάνε με τ' αμάξι | ποιος να σε κρυφοκοιτάξει | με ματιά που λαχταρά | ποιος ν' αφήσει το τιμόνι | να σταθεί μπρος στο μπαλκόνι | να σ' ανοίξει τα φτερά

06. Το καπετανάκι Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Νίκος Λαβράνος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Καπετανάκι | καπετανάκι μου Συμιακό | κεχριμπαράκι | και παλιό μου ασημικό | ποια πέλαγα γυρνάς | και με ξεχνάς; | Σαράντα κύματα θα γίνω | και πουλί θαλασσινό | για να τρέξω να σε βρω | Τα ρουχαλάκια σου να πλύνω | να μην νοιώθεις ορφανό | κι ας με κάνεις να πονώ | Καπετανάκι | έχω μεράκι κι αλικαημό | σα σταυρουδάκι | σε φοράω στον λαιμό | μα συ αλλού πετάς | δεν μ΄αγαπάς.

07. Σπίτι παλιό Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Νίκος Λαβράνος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Είχε αυλή, είχε μάντρα και πηγάδι | κι είχε τσαμπιά η γριά κληματαριά. | Κι ήταν φορές που ποτέ δε 'ρχόταν βράδυ | για να γυρνούν με τα τσέρκια τα παιδιά. | Σπίτι παλιό, | κρυφό σχολειό στα πρώτα μας φιλιά. | Σπίτι παλιό, | ήσουν εδώ, Φυλής και Δεριγνί. | Σπίτι παλιό, | πες μου γιατί πετάξαν τα πουλιά | κι ήρθαν φωνές και μηχανές κι η άσφαλτο η στεγνή. | Είχε αυλή που ευώδιαζε ασβέστη | κι ήταν γλυκιά σαν το μέλι η χαρουπιά. | Κι ήσουν κι εσύ ξαφνικά "Χριστός Ανέστη" | κι ήσουν κι εσύ που δεν θα ξανάβρω πια.

08. Κρίμα που δεν ξέρεις ν’ αγαπιέσαι Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Νίκος Λαβράνος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σταγόνα, σταγόνα μάζευα νερό | δροσιά για να σου χαρίσω | μα εσύ κάποια μέρα μού 'πες δεν μπορώ | τη δίψα μου προτιμώ. | Κρίμα να μην ξέρεις ν' αγαπιέσαι | μια καρδιά χρυσάφι ν' απαρνιέσαι | κρίμα να μην ξέρεις να σκορπιέσαι στη χαρά | αχ, φουκαρά. | Εγώ σ' αγαπάω δίχως τελειωμό | κι ας σβήσω από αγάπη | μα εσύ που θα ζήσεις θα 'χεις τον καημό | που μ' έστειλες στο χαμό.

09. Άντρα μου Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Στης αγάπης μου τα μάτια | δρόμοι δυο και μονοπάτια | ποιον να πάρω, ποιον να χάσω | στην καρδούλα σου να φτάσω | Άντρα μου, γλυκό φιλί μου | δύση μου κι ανατολή μου | Στης αγάπης μου τα χέρια | κάθονται δυο περιστέρια | κάθεται κι ένα γεράκι | για να λιώνω απ' το σαράκι | Στης αγάπης μου την πόρτα | της αλησμονιάς τα χόρτα | Τα φυτέψαν οι εχθροί μας | και χωρίσαμε, τι κρίμας.

10. Του ξενητεμένου η μάνα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

11. Χαλάλι σου Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Παντού μαχαιριές, παντού σιδεριές | παντού μαχαιριές | για τις ανεμοδαρμένες καρδιές | Για χάρη σου | Φαρμάκι δώσ' μου να πιω | χαλάλι σου | μου ‘μαθες πώς ν' αγαπώ. | Δεν είχα ψυχή, δεν είχα καρδιά | δεν είχα ψυχή | ώσπου μπήκες στη ζωή μου εσύ.

12. Χώμα μου Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Νίκος Λαβράνος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Του κάτω κόσμου ανοίξτε τις πόρτες | και τις αμπάρες | να μπω με ξόρκια, με μαύρα τσεμπέρια | και με κατάρες | Να βρω το σπίτι της μάνας του χάρου | να της χτυπήσω | να της γυρέψω τον άνδρα που χάνω | να πάρω πίσω | Χώμα μου | γίνε σεντονάκι μου και στρώμα μου | σφάλισε τα μάτια και το στόμα μου | απ' τον ήλιο να χαθώ | Κι αν δεν πονέσει και σκλάβα με πάρει | και ψυχοκόρη | να κουβαλάω νερό με τις χούφτες | απ' τ' ανηφόρι | όταν βραδιάζει στα μαύρα σοκάκια | που θα γυρίζω | θα σ' ανταμώνω καλέ μου, ακριβέ μου | να σε δροσίζω

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης