Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2016

Προσοχή στο κενό



















01. Τόσοι δρόμοι Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Είμαι λίγο απ’ όλα και πολύ από τίποτα | άλλο ένα ακόμα σημείο των καιρών. | Είμαι λίγο απ’ όλα και πολύ από τίποτα | μ’ ένα φοβισμένο παρόν | (Γι’ αυτό δραπετεύω λοιπόν) | Κάπως ξεκινάς, κάπως γεννιέσαι | Κάπως ξεγλιστράς, κάπως ξεχνιέσαι | Κάπως μπαίνεις μέσα και κινείσαι | Κάπως βγαίνεις έξω παραιτείσαι | Κάπως εγκλωβίζεσαι, κάπως εκδικείσαι | Κάπου ψάχνεις έξοδο και κάτι μιμείσαι | Κάτι σε φοβίζει και το αρνείσαι | και σε νέους έρωτες εξασκείσαι | Θέλεις ένα τέλος που να τ’ αντέχεις | Άλλους τόσους δρόμους να μπορούσες να έχεις | Μια μικρή απόδραση έχεις παραγγείλει | Μια μεγάλη φυλακή σου έχουν στείλει

02. Λάθος άνθρωπος Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Τι να ξέρω εγώ απ’ αγάπες; | Λάθος άνθρωπο ρωτάς... | Πώς γεννιέσαι απ’ τις στάχτες; | Τι `ναι αυτό που κυνηγάς; | Με ρωτάς γιατί ο δρόμος, πάντα φαίνεται μικρός | Τα φανάρια δε δουλεύουν και χαλάει ο καιρός... | Με ρωτάς γιατί η πόρτα, δεν ανοίγει όταν γυρνάς | Τι περίεργο συμβαίνει, πάντα μ’ όσους αγαπάς... | Τι να ξέρω εγώ απ’ αγάπες; | Ποιος ο φίλος, ποιος ο εχθρός; | Πώς γεννιέσαι απ’ τις στάχτες | Κι είσαι ακόμα ζωντανός

03. Που να πάμε Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Παγώνουν κάθε βράδυ οι καρδιές κάτω από αυτό το φως | πιστεύουμε σε ψεύτικες φωνές που ακούγονται αλλιώς | παγώνουν κάθε βράδυ οι καρδιές στης πόλης τον αχνό | κι αν θέλεις να σ' ακούσω βγες να φύγουμε από 'δω | Μα που να πάμε που 'χει αρχίσει να νυχτώνει και φοβάμαι, που να πάμε | Μα που να πάμε εδώ και χρόνια έχω παγώσει και λυπάμαι, που να πάμε | Μα που να πάμε που τον ορίζοντα έχουν κλείσει και χτυπάνε, που να πάμε | Μα που να πάμε οι ανθρώποι δίπλα δεν αντέχουν και λυγάνε, που να πάμε | Κι όλες τις μεγάλες διαδρομές, τα δανεικά φτερά | χιλιάδες πληρωμένες αγκαλιές δε βγάζουν πουθενά | καίγονται τα βράδια οι καρδιές στους δρόμους του χαμού | κι άμα θέλεις να σ' ακούσω βγες να φύγουμε για αλλού | Μα που να πάμε που 'χει αρχίσει να νυχτώνει και φοβάμαι, που να πάμε | Μα που να πάμε εδώ και χρόνια έχω παγώσει και λυπάμαι, που να πάμε | Μα που να πάμε από παντού μας έχουν ζώσει και χτυπάνε, που να πάμε | Μα που να πάμε, να βρούμε αλλιώτικα φτερά για να πετάμε που να πάμε | Μα που να πάμε που τον ορίζοντα έχουν κλείσει και χτυπάνε, που να πάμε | Μα που να πάμε αφού ακόμα είμαστε εδώ και πολεμάμε, που να πάμε | Μα που να πάμε οι ανθρώποι γύρω δεν αντέχουν και λυγάνε, που να πάμε | Μα που να πάμε, να βρούμε αλλιώτικα φτερά για να πετάμε που να πάμε

04. Με τα χέρια ψηλά Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Πόσες μάχες θα δώσεις | με τα χέρια ψηλά; | Τι ελπίδες θα κάψεις | απ’ την πρώτη φορά; | Ποια συντρίμμια βαφτίζεις | με μια άλλη (με καινούρια μπογιά) | και ποιο πλοίο θα χάσεις | για μια άλλη στεριά.

05. Ξέρω ένα μέρος που δε μοιάζει με κανένα Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Λευτέρης Πλιάτσικας | Στίχοι: Πένυ Ραμαντάνη
Ξέρω ένα μέρος που δε μοιάζει με κανένα | Δε πάνε πλοία, δεν πάνε τρένα | Κι όταν βραδιάζει ποτέ δε σκοτεινιάζει | Μονάχα όνειρα γιορτάζει | Ξέρω ένα μέρος που όταν βρέχει σε ζεσταίνει | Κι όταν ουρλιάζεις αυτό σωπαίνει | Και όταν γύρω σου η γη τρελή γυρίζει | Σε αγκαλιάζει και σε κοιμίζει | Ξέρω ένα μέρος που δε μοιάζει με κανένα | και εμφανίζεται μαζί με σένα | Είναι ένα μέρος που αγαπάς τον εαυτό σου | και δίνεις το όπλο στον εχθρό | που όταν κλαις τα δάκρυα σου συντροφεύει | Σε αγαπάει και σε μαγεύει

06. Κλείνω τα μάτια και βουτάω Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Νάντια Σπηλιωτοπούλου
Είναι ακόμα ένα τραγούδι, | άλλη μια πέτρινη γραφή, | στα ανοιχτά της Σαντορίνης | μια ασημένια αστραπή. | Κλεισμένοι σ’ άπειρους καθρέφτες | στέκονται μάγοι και σοφοί. | Πώς να νικήσει ένας ήχος | ετούτη τη βαθιά σιωπή; | Όταν δεν έχω τι να πω, σκέφτομαι εσένα | Κλείνω τα μάτια και βουτάω στο κενό | Θυμάμαι κάποτε γελούσα σαν εσένα | Έλα για λίγο στα όνειρά μου να σωθώ | Είναι ακόμα ένα τραγούδι, | άλλη μια δυνατή βροχή | Ψάχνει για όραμα στο κρύο, | ψάχνει για νόημα και ζωή | Στα ηφαίστεια, στα βουνά, στα δέντρα, | σ’ αυτούς που `χουν θυσιαστεί. | Όμως ποιος θέλει να μιλήσει, | σ’ ετούτη τη βαθιά σιωπή;

07. Προσοχή στο κενό Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Πώς οι λέξεις μου θολώνουν | Στο χαρτί γράφω ιστορίες | για πλατιές λεωφόρους, | για ακριβές αμαρτίες | και άρχισες να μεγαλώνεις | μόνη σε δωμάτια ξένα | κι άρχισες να συνηθίζεις | μια ζωή χωρίς εσένα | Προσοχή στο κενό | Προσοχή στο κενό | Όταν όλες οι αλήθειες γίνονται ένα | Προσοχή στο κενό | Προσοχή στο κενό | Να μη φύγει η ζωή σου για ένα ψέμα | Πώς οι λέξεις μου θολώνουν, | παίζουν θέατρο στον δρόμο, | ψάχνοντας για ένα χέρι | που σε πιάνει απ’ τον ώμο | Τις στιγμές που το σκοτάδι | και το φως γίνονται ένα | κι άρχισες να συνηθίζεις | μια ζωή χωρίς εσένα

08. Χλωμοί πιτσιρικάδες Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Σταυρούλα Παγώνα
Άμα δεις κάτι χλωμούς πιτσιρικάδες | με ποδήλατα να τρέχουν στις λιακάδες | να μιλάνε με βρισιές πριν γίνουν άντρες | για να κλέψουν κερασιές, πηδάνε μάντρες | Άμα δεις κάτι χλωμούς πιτσιρικάδες | να το σκάνε λίγο-λίγο απ’ τις μανάδες | στο ακρωτήρι του νησιού, πάνω στο φάρο | πρώτα ταξίδια στη σιωπή, κρυφό τσιγάρο | Άμα τους δεις πες τους να ρθουν απ’ την αυλή μου | Θα το σκάσω απόψε βράδυ απ’ τη ζωή μου | Άλλοι σηκώσανε σημαία στο κατάρτι | και βάλαν πλώρη για το πιο μακρύ λιμάνι | κι άλλοι βαφτίσανε σχεδία ένα κρεβάτι | και δραπετεύουν σ’ ένα ξάστερο ταβάνι | Κι έτσι μέσα απ’ το γυάλινο κλουβί τους | μάθαν τον κόσμο να μετράνε με την σκέψη | κι ας είναι το πιο μεγάλο βήμα ως την αυλή τους | έχουν σε ολόκληρο το κόσμο ταξιδέψει... | Άμα τους δεις πες τους να ρθουν απ’ την αυλή μου | θα το σκάσω απόψε βράδυ απ’ τη ζωή μου...

09. Θα το σκάσω Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Σταυρούλα Παγώνα
Στα αεροδρόμια του κόσμου | θα κάθεσαι και θα μιλάς | στα αεροπλάνα που θα φεύγουν | για χώρες που 'θελες να πας | Μες την πλατεία κάποιας πόλης | στο Άμστερνταμ, στη Βαρκελώνη | χορεύουν τα παιδιά του δρόμου | κι αλλάζει ο κόσμος μεγαλώνει | Πόσο θα 'θελα απόψε | να το σκάσω απ’ τη ζωή μου | σ’ ένα δρόμο για τα αστέρια | που περνάει απ’ την αυλή μου | Πόσο θα 'θελα απόψε | να το σκάσω απ’ τη ζωή μου | Ένας ασεβής δραπέτης | απ’ τη σεβάσμια φυλακή μου | Νέα εποχή νέοι κανόνες | τα πάντα γίνονται αλλιώς | μα αφού φωτίζεται ο κόσμος | πως γίνεται πιο σκοτεινός | Κι εσύ εδώ να αναπνέεις | το ίδιο φως, την ίδια σκόνη | χορεύουν τα παιδιά του δρόμου | κι αλλάζει ο κόσμος μεγαλώνει | Πόσο θα 'θελα απόψε | να το σκάσω απ’ τη ζωή μου | σ’ ένα δρόμο για τα αστέρια | που περνάει απ’ την αυλή μου

10. Να με θυμηθείς Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Κάθε που νιώθω μοναξιά | Σκέφτομαι πως υπάρχεις | Και θέλω να 'ρθω εκεί κοντά | Τίποτα να μην πάθεις | Θα πλέξω χρώμα της φωτιάς | Με το χαμόγελό σου | Σε άδεια δωμάτια σκοτεινά | Θα βλέπω απ' το φως σου | Να με θυμηθείς, να με θυμηθείς | Δεν φταίω εγώ | μέσα μου θα ζεις | Να με θυμηθείς, να με θυμηθείς | Δεν φταίω εγώ | μέσα μου θα ζεις | Κάθε που πνίγομαι σκυφτός | στα τρύπια όνειρά μου | Πιστεύω σαν ηθοποιός | πως βρίσκεσαι κοντά μου | Να με θυμηθείς, να με θυμηθείς | Δεν φταίω εγώ | μέσα μου θα ζεις | Να με θυμηθείς, να με θυμηθείς | Δεν φταίω εγώ | μέσα μου θα ζεις

11. Στα υπέροχα ταξίδια Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Δημήτρης Αναματερός
Δικαίωμά σας ο παράδεισος και οι σωτήριες οι λύσεις | Εγώ δεν κάνω "ναι" τα "όχι" μου και τις κατάρες μου υποκλίσεις | Σας τη χαρίζω τη συγχώρεση και τον ατάραχο τον ύπνο | Εγώ του Ιούδα θα 'μαι σύντροφος, σε κάθε μυστικό σας δείπνο | Κρατήστε εσείς μια θέση αμόλυντη, για τη Δευτέρα παρουσία | Κι αφήστε εμένα στα αζήτητα, να αναζητάω την ουσία | Εξαγνιστείτε αγοράζοντας αγάπη και λευκές ελπίδες | Εγώ κάτω απ' τα μαύρα ρούχα μου θα ακονίζω τις λεπίδες

12. Που να πάμε Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Παγώνουν κάθε βράδυ οι καρδιές κάτω από αυτό το φως | πιστεύουμε σε ψεύτικες φωνές που ακούγονται αλλιώς | παγώνουν κάθε βράδυ οι καρδιές στης πόλης τον αχνό | κι αν θέλεις να σ' ακούσω βγες να φύγουμε από 'δω | Μα που να πάμε που 'χει αρχίσει να νυχτώνει και φοβάμαι, που να πάμε | Μα που να πάμε εδώ και χρόνια έχω παγώσει και λυπάμαι, που να πάμε | Μα που να πάμε που τον ορίζοντα έχουν κλείσει και χτυπάνε, που να πάμε | Μα που να πάμε οι ανθρώποι δίπλα δεν αντέχουν και λυγάνε, που να πάμε | Κι όλες τις μεγάλες διαδρομές, τα δανεικά φτερά | χιλιάδες πληρωμένες αγκαλιές δε βγάζουν πουθενά | καίγονται τα βράδια οι καρδιές στους δρόμους του χαμού | κι άμα θέλεις να σ' ακούσω βγες να φύγουμε για αλλού | Μα που να πάμε που 'χει αρχίσει να νυχτώνει και φοβάμαι, που να πάμε | Μα που να πάμε εδώ και χρόνια έχω παγώσει και λυπάμαι, που να πάμε | Μα που να πάμε από παντού μας έχουν ζώσει και χτυπάνε, που να πάμε | Μα που να πάμε, να βρούμε αλλιώτικα φτερά για να πετάμε που να πάμε | Μα που να πάμε που τον ορίζοντα έχουν κλείσει και χτυπάνε, που να πάμε | Μα που να πάμε αφού ακόμα είμαστε εδώ και πολεμάμε, που να πάμε | Μα που να πάμε οι ανθρώποι γύρω δεν αντέχουν και λυγάνε, που να πάμε | Μα που να πάμε, να βρούμε αλλιώτικα φτερά για να πετάμε που να πάμε

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης