Τρίτη, 15 Μαρτίου 2016

Ανα…γέννησις





















Ο Νότης Σφακιανάκης σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Λαβωματιά Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Γιώργος Καφετζόπουλος | Στίχοι: Ηλίας Φιλίππου
Φτάνει πια τόση αγάπη | φτάνουν τόσες συμβουλές | θέλουν πια να κάνουν κράτει | της καρδιάς οι προσβολές | Κι αν κτυπήσω στο μαχαίρι | μόνος την γροθιά | θαν' απ' το δικό μου χέρι | η λαβωματιά | Φτάνει πια τόση συμπόνια | τόσα λόγια της ψυχής | ν' ανεβάζω τόσα χρόνια | τ' όριο της αντοχής | Κι αν κτυπήσω στο μαχαίρι | μόνος την γροθιά | από μένανε θ 'ανοίξει | η λαβωματιά | Φθάνουν πια τόσα ξενύχτια | τόσοι άχηστοι καημοί | χόρτασα από παραμύθια | και ξεσπάσαν οι θυμοί | Μόνος θα 'χω το μαχαίρι | μόνος τη γροθιά | Μόνος μου θα τη γιατρέψω | την λαβωματιά | Κι αν κτυπήσω στο μαχαίρι | μόνος την γροθιά | θαν' απ' το δικό μου χέρι | η λαβωματιά | Μόνος θα 'χω το μαχαίρι | μόνος τη γροθιά | Μόνος μου θα τη γιατρέψω | την λαβωματιά

02. Η ψυχή μου περιμένει Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Βαγγέλης Βασιλείου | Στίχοι: Ελένη Κωνσταντίνου
Μα ποια λόγια μα ποιες λέξεις | να προλάβουνε τις σκέψεις | να μου πούνε μη φοβάσαι | στη σιωπή μου πάντα θα΄σαι | Μα ποια λόγια μα ποιες λέξεις | να προλάβουνε τις σκέψεις | να μου πούνε λίγο νιώσε | στην αγάπη χρόνο δώσε | Η ψυχή μου περιμένει | δυνατά κοντά σου μένει | προσπαθεί να καταλάβει | τι την κάνει κι επιμένει | Η ψυχή μου περιμένει | πάντοτε κοντά σου μένει | προσπαθεί να καταλάβει | τι την κάνει κι υπομένει | Με ποια λόγια να αντέξω | να μπορέσω να πιστέψω | τη δικιά σου συγνώμη | γι΄άλλη μια φορά ακόμα | Με ποια λόγια με ποιες λέξεις | να μπορέσεις να πιστέψεις | της αγάπης την αλήθεια | που σε βγάζει απ΄τη συνήθεια

03. Κι αν με βρεις Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Χριστόφορος Γερμενής | Στίχοι: Βασίλης Γιαννόπουλος
Θέλω να πιω απόψε αγάπη μου | κι αν ζαλιστώ και τρέξει το δάκρυ μου | κάτι θα βρω πάλι να δικαιολογηθώ | Κι αν ξεχαστώ και χάσω τα λογικά μου | κι άμα βρεθώ και πάλι στην πόρτα σου | κάτι θα βρω καρδιά μου να δικαιολογηθώ | Κι αν με βρεις τα χαράματα εδώ | μη με πάρεις για τρελό | από νύχτα σε νύχτα τριγυρνώ | σαν φεγγάρι που ψάχνει ουρανό | Κι αν με βρεις τα χαράματα εδώ | πες μου σε παρακαλώ | πώς αντέχεις ν΄αφήνεις μια καρδιά | σαν το φύλλο να τρέμει στο βοριά | Θέλω να πιω απ΄τη στενοχώρια μου | κι αν μπερδευτώ και χάσω τα λόγια μου | κάτι θα βρω πάλι να δικαιολογηθώ | Κι αν ξεχαστώ και χάσω τα λογικά μου | κι άμα βρεθώ και πάλι στην πόρτα σου | κάτι θα βρω καρδιά μου να δικαιολογηθώ

04. Έχεις τον τρόπο Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Χριστόφορος Γερμενής | Στίχοι: Γιάννης Καλπούζος
Όλοι τα βάλανε μαζί μου | γιατί σε διώχνω απ' τη ζωή μου | το μέρος πήραν το δικό σου | χωρίς να δουν το φταίξιμό σου | Έχεις τον τρόπο να τα λες | και να με βγάζεις φταίχτη | άλλος να βάζει τις φωτιές | κι άλλος σ' αυτές να πέφτει | Όλοι με βάλανε στη μέση | μα όμως στη δική μου θέση | κανένας μια στιγμή δε μπήκε | να πει καλό κανείς δε βρήκε

05. Δυο χειροβομβίδες Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Τριαντάφυλλος Μπαμπατζής | Στίχοι: Τριαντάφυλλος Μπαμπατζής
Το μεγάλο λάθος μου | το τρελό το πάθος μου | το πληρώνω ακριβά | σαν μαχαίρι στην καρδιά | ό,τι ήθελες σου το 'δωσα | τίποτα δεν κράτησα | το φινάλε το 'νιωσα | σαν κουτός την πάτησα | Να 'χα δύο χειροβομβίδες | να τα κάνω όλα βίδες | σπίτια αυτοκίνητα | κινητά και ακίνητα | να 'χα δυο χειροβομβίδες | να τα κάνω όλα βίδες | να 'χα άλλη μια για μένα | να κάνω κάτι και σε σένα | Έχω πέσει στα βαθιά | έχει σπάσει η καρδιά | και πληρώνω τα σπασμένα | π' αγαπώ τα προδομένα | τίποτα δεν έδινες | εφιάλτης έγινες | ευτυχώς που τέλειωσα | την ψυχή μου έσωσα

06. Καλή σου τύχη Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: K. Harry | Στίχοι: Ηλίας Φιλίππου
Αφού χωρίσουμε | τα έργα από τα λόγια | κι ο καθένας πάρει | εκείνο που του πρέπει | θα πούμε αντίο | προσπερνώντας τα εμπόδια | κι όσα η καρδιά | στο παραπέντε ανατρέπει | Καλή σου τύχη, | τύχη θέλεις απαραίτητα | γιατί τα λάθη τα δικά σου | είναι αμέτρητα | καλή σου τύχη μη σου τύχει | κι άλλο εμπόδιο | γιατί ζωή κι αγάπη | παίζεις σε άσσο δύο | Αφού το διάλεξες εσύ | αυτόν το δρόμο | μη με ρωτήσεις | ποιος κερδίζει και ποιος χάνει | μην περιμένεις να σου πω | πως μετανιώνω | μόνο καλό αυτό τ' αντίο | θα μου κάνει

07. Χάνομαι καρδιά μου Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: K. Harry | Στίχοι: Ηλίας Φιλίππου
Απ' τη στιγμή που σ' έχασα | μεγάλωσαν οι νύχτες | κι όλα γύρω μου έμοιασαν | με έρημους πλανήτες | απ' τη στιγμή που σ' έχασα | κρύφτηκε το φεγγάρι | και κάθε σου ανάμνηση | το γέλιο μου, έχει πάρει | Χάνομαι καρδιά μου, | χάνομαι | γύρισε κοντά μου | είναι στο χέρι σου | να με τελειώσεις | είναι στο χέρι σου | μόνο στο χέρι σου | και να με σώσεις | Απ' τη στιγμή που σ' έχασα | σταμάτησε ο χρόνος | σ' όλη τη γη αισθάνομαι | πως έχω μείνει μόνος | απ' τη στιγμή που σ' έχασα | μετράω μόνο πίκρες | τα όνειρά μου σου 'δωσα | και τη ζωή μου πήρες

08. Πάρ' το δρόμο Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: K. Harry | Στίχοι: Ηλίας Φιλίππου
Δεν θα ρίξω κι άλλο κλάμα | να γελάς εσύ κρυφά, | δε θα πω "χαράς το πράγμα" | που μου κλέβεις τη χαρά | Δε θα σε δικαιολογήσω | στην καρδιά δεν θα κρυφτώ, | και το δρόμο θα σου δείξω | που δε θα 'χει γυρισμό | Κι αφού βάλω σε μια τάξη τ' ασυμμάζευτα | θα σου πω αν είσ' εντάξει τώρα μάζευ' τα, | κι αν κρατάς το χαρακτήρα τον αλύγιστο | παρ' το δρόμο που σου πρέπει τον αγύριστο | Δεν θ' αντέξω να το ξέρεις | τη συγγνώμη σου ξανά, | έπαψε να με ενδιαφέρει | η καρδιά σου αν πονά | Μες στο δάκρυ δεν θα κρύψω | ενοχές κι εγωισμό | και το δρόμο θα σου δείξω | που δε θα 'χει γυρισμό | Κι αφού βάνω σε μια τάξη τ' ασυμμάζευτα | θα σου πω αν είσ' εντάξει τώρα μάζευ' τα, | κι αν κρατάς το χαρακτήρα τον αλύγιστο | παρ' το δρόμο που σου πρέπει τον αγύριστο

09. Θυσιάστηκα Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Γιώργος Μουκίδης | Στίχοι: Γιώργος Μουκίδης
''Θυσιάστηκα-θυσιάστηκα'' | Το φεγγάρι όταν σ' είδε | έλιωσε και ζήλεψε | και η νύκτα στα ρολόγια | ξαφνικά σταμάτησε | η ματιά σου σαν τη φλόγα | μ' άναψε και μ' έκαψε | και στο στήθος τ' όνομά σου | έγραψε, έγραψε | Σου το λέω τα 'χασα | μόλις τ' αντίκρισα | τα μαύρα σου μάτια | και ξεχάστηκα | και από τότε ζω | με την εικόνα σου | για την αγάπη αυτή | θυσιάστηκα | Σ' είδα να περνάς μπροστά μου | τρόμαξα, ξαφνιάστηκα | να σου πω πως σ' αγαπάω | βιάστηκα, βιάστηκα | η καρδιά μου είπε θέλω | και δεν αντιστάθηκα | και στο χείλος του γκρεμού σου | στάθηκα, στάθηκα

10. Θεία δίκη Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: K. Harry | Στίχοι: Ηλίας Φιλίππου
Γύρισες πάλι μα την πόρτα | που χτυπάς θα βρεις κλειστή | να συγχωρήσω κι άλλα λάθη | έχω πλέον κουραστεί | Δεν θέλω τίποτα ν΄ακούσω | δεν με μοιάζει τι θα πεις | χίλιες φορές μ΄έχεις πληγώσει | πρώτη φορά θα πληγωθείς | Πόσο περίμενα ετούτη τη στιγμή | φούντωνε μέσα μου το πάθος για μια νίκη | τόσες φορές είχα από σένα προδοθεί | δεν είναι εκδίκηση αυτή μα θεία δίκη | Γύρισες πάλι μα είναι άχρηστη | η συγνώμη που μου λες | τα ίδια λάθη στα συγχώρεσα εγώ τόσες φορές | Δεν θέλω τίποτα να ακούσω | πρόβλημά σου αν μ΄αγαπάς | να σε δεχτώ μη περιμένεις | εκεί που ήσουνα να πας | Πόσο περίμενα ετούτη τη στιγμή | φούντωνε μέσα μου το πάθος για μια νίκη | τόσες φορές είχα από σένα προδοθεί | δεν είναι εκδίκηση αυτή μα θεία δίκη

11. Φίλε Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: K. Harry | Στίχοι: Ηλίας Φιλίππου
Αν δεν γυρίσει φίλε | θα με διαλύσει φίλε | κοιμάμαι και την σκέπτομαι | ξυπνάω με κείνη φίλε | Αν δεν γυρίσει φίλε | μια ζωή θα σβήσει φίλε | στη σκέψη της τρελαίνομαι | δεν τη ξεχνάω φίλε | αν δε γυρίσει φίλε | μόνο αν μ' αφήσει φίλε | στη φλόγα της θα καίγομαι | θα ζω για κείνη φίλε | Ο χωρισμός σου θάνατος | με φτάνει ως την τρέλα | μαζί σου είμ' αθάνατος | πάλι κοντά μου έλα | Αν δεν γυρίσει φίλε | πως θα βρω μια λύση φίλε | αφού για κείνη καίγομαι | με κυβερνάει φίλε | αν δεν γυρίσει φίλε | ήλιος που 'χει δύσει φίλε | θα μοιάζει όλη μου η ζωή | χωρίς εκείνη φίλε | αν δεν γυρίσει φίλε | θα με διαλύσει φίλε | στη φλόγα της θα καίγομαι | θα ζώ για κείνη φίλε

12. Μην πλησιάζεις Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Βο | Στίχοι: Νίκος Γρίτσης
Έχω έναν πόλεμο ανοικτό | με τον ίδιο μου τον εαυτό | έχω κάποιες τάσεις διαφυγής | σοβαρά δε θέλω να με δεις | δεν υπάρχει τρόπος να σωθώ | απ' τους κόμπους όλους θα λυθώ | θα φύγω | έχω τα σημάδια του καιρού | και τη συνταγή ενός γιατρού | η ζωή να έχει αλλαγές | κι όχι μόνιμες επιλογές | παίζω με φωτιές από παιδί | και τις κλειδαριές χωρίς κλειδί | ανοίγω | Μην πλησιάζεις | ακόμα πιο κοντά | στην αγκαλιά σου | ανήκω προσωρινά | τίποτα δεν με κρατάει | και πουθενά | εμένα | μην πλησιάζεις | κοντά μου θα χαθώ | άνεμος ήταν | η μοίρα να γεννηθώ | δεν με κρατάει αγάπη καμιά | τις αλυσίδες τις σπάει η καρδιά | για να φύγει ξανά | Έχω έναν πόλεμο ανοιχτό | με τον ίδιο μου τον εαυτό | έχω μια εικόνα της ζωής | που εσύ δε γίνεται να δεις | γύρω μου οι δρόμοι σταματούν | κι όλα όσα είχαν να μου πουν | τα είπαν | έχω τη δική μου λογική | λίγο αυτοκαταστροφική | μα τα καταφέρνω τελικά | και δεν παίρνω ηρεμιστικά | έχω μάθει μέσα μου το πώς | να το πολεμάω μοναχός | το σύμπαν

13. Το ομορφότερο ψέμα Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Βο | Στίχοι: Νίκος Γρίτσης
Δεν έχει νόημα δεν έχει σημασία | μα ήδη νιώθω την δική σου απουσία | τις άμυνές μου προσπαθώ να ετοιμάσω | απόψε είναι το απόβραδο που θα σε χάσω | Απόψε είναι η ευθεία η τελική | και της αγάπης μας το νήμα θα κοπεί | η τελευταία μας πέφτει αυλαία μας | Πες μου το ομορφότερο ψέμα | πως ο έρωτας δεν έχει τέρμα | πεσ΄το σε παρακαλώ είναι για καλό | Πες μου το ομορφότερο ψέμα | μ΄όνειρα και λόγια ψεύτικα | μια ζωή πορεύτηκα | Το μόνο πράγμα που΄χει κάποια σημασία | είναι στο τέλος να΄χει λίγη φαντασία | να μην το κάνεις τραγωδία στο φινάλε | κάτι ωραίο στον επίλογο του έργου βάλε | Απόψε είναι η ευθεία η τελική | και της αγάπης μας το νήμα θα κοπεί | η τελευταία μας πέφτει αυλαία μας | Πες μου το ομορφότερο ψέμα | πως ο έρωτας δεν έχει τέρμα | πεσ΄το σε παρακαλώ είναι για καλό | Πες μου το ομορφότερο ψέμα | μ΄όνειρα και λόγια ψεύτικα | μια ζωή πορεύτηκα

14. Απόψε Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Δημήτρης Χαρμάς | Στίχοι: Γιάννης Νικολαΐδης
Ένα αμάξι δίχως φώτα | χάρος που βγήκε παγανιά | του κόσμου έκλεισε την πόρτα | σε μια περήφανη καρδιά | χαράματα στη Μεσογείων | κάτω απ' το φως των φαναριών | πήρε το δρόμο των αγίων | λεβέντης είκοσι χρονών | Απόψε ένα παλικάρι | χάθηκε μεσ΄τη παγωνιά | έγινε ο δρόμος μαξιλάρι | και του χαϊδεύει τα μαλλιά | απόψε ένα παλικάρι | δεν θα γυρίσει σπίτι του | έγινε η νύκτα ένα σεντόνι | και τύλιξε τη λύπη του | Το γκάζι τέρμα κολλημένο | κόντρα στο ρεύμα των καιρών | και ένα φεγγάρι λυπημένο | στην άσφαλτο των στεναγμών | και λίγα μέτρα παραπέρα | μια διαλυμένη μηχανή | καθώς ξημέρωνε η μέρα | άγγελοι έκλαιγαν στη γη

15. Διεφθαρμένη συνουσία Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Βασίλης Δήμας | Στίχοι: Βασίλης Δήμας
Άνθρωποι και όντα υστερόβουλα | όλα στο συμφέρον τους υπόδουλα, | όλοι στηλιτεύουν και εκθειάζουνε | εύσημα στο τίποτα μοιράζουνε. | Ποιό κατεστημένο φέρνει όνειρα | πείτε μου εσείς μυαλά παμπόνηρα, | πάλι ένα ψεύτικο παράσημο | έκανε διάσημο τον άσημο | Σ' ένα χαζοκούτι τόσα χρόνια, | έχω κουραστεί να βλέπω ψώνια. | Πήραν οι ασήμαντοι αξία | τίποτα δεν έχει σημασία, | τώρα πλέον ζούμε στην ουσία | μια διεφθαρμένη συνουσία. | Όλα μες στο ήθος τους ανήθικα | όσα μου χαρίσανε τ' αρνήθηκα, | ψίχουλα αλήθειας μου πετάξανε | να 'ξερα σε ποιον Θεό με τάξανε. | Πόρνη το κορίτσι που αγάπησα | τ' όνειρο της μάνας μου δεν κράτησα, | άνανδρους και ψεύτες μου πλασάρουνε | όμως τα ... θα πάρουνε | Τώρα οι πιο μεγάλοι υποκριτές, | γίνανε προφήτες και κριτές. | Πήραν οι ασήμαντοι αξία | τίποτα δεν έχει σημασία, | τώρα πλέον ζούμε στην ουσία | μια διεφθαρμένη συνουσία. | Πήραν οι ασήμαντοι αξία | τίποτα δεν έχει σημασία, | τώρα πλέον ζούμε στην ουσία | μια διεφθαρμένη συνουσία.

16. Ελλάδα μου Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Γιώργος Μουκίδης | Στίχοι: Γιώργος Μουκίδης
Σαν μικρό παιδάκι κλαίω | ερωτεύτηκα τι φταίω | το φεγγάρι και τ'αστέρια | και του άνεμου τα χέρια | Του Σεπτέμβρη τις βροχούλες | τα λιμάνια τις βαρκούλες | τα νησιά και το Αιγαίο | ερωτεύτηκα σου λέω | Τον γαλάζιο ουρανό σου | και τον ήλιο τον δικό σου | άθελα χωρίς να φταίω | σ'ερωτεύτηκα σου λέω | Δύση κι ανατολή | σ' αγάπανε μαζί | αχ! Ελλάδα μου μικρή | Κι όπως στέκεις έτσι φως μου | μες στη μέση αυτού του κόσμου | τα μαλλιά σου ανεμίζεις | μου μιλάς και μου θυμίζεις | Τα παιδιά μες στις αλάνες | τις αγέρωχες τις μάνες | όλα αυτά που σε θυμώνουν | σε χτυπούν και σε ματώνουν | Κι όπως πίνω το κρασί σου | και χορεύω εδώ μαζί σου | ξαφνικά χωρίς αν θέλω | ανασταίνομαι σου λέω

17. Είναι ν' απορείς Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Μαρίνα Λαμπράκη
Είναι ν' απορείς, που χάθηκε τόσο φως | όλο σ' ένα δίσκο στον ήλιο. | Είναι ν' απορείς, που βρέθηκε τόσο χρυσάφι | όλο σ' ένα ξανθό κεφάλι στο φεγγάρι | Είναι ν' απορείς, που βρέθηκε τόση αγάπη | όλη σ' ένα στενό σάκο στην καρδιά σου. | Είναι ν' απορείς, που βρέθηκε τόση απουσία | όλη σε ένα βλέμμα στα μάτια σου. | Είναι ν' απορείς...

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης