Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2016

Πρόδρομος Τσαουσάκης & Σωτηρία Μπέλλου





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Η τύχη με κατάτρεξε Τραγούδι: Πρόδρομος Τσαουσάκης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Η τύχη με κατάτρεξε, απ’ τα μικρά μου χρόνια | κι έζησα μες στα βάσανα και μες στην καταφρόνια. | Μεσ’στο δρόμο της ζωής μου παραστράτησα, ω, ω, ω | και με δέρνει η κοινωνία η σατράπισσα. | Κανείς δεν ξέρει τον καημό που τρώει την καρδιά μου | κι όλοι μου ρίχνουν άδικο στη μαύρη συμφορά μου. | Απ’ τα βάσανα του κόσμου παραστράτησα, ω, ω, ω | και με δέρνει η κοινωνία, η σατράπισσα. | Δε βρίσκω τόπο να σταθώ και στέκι για ν’ αράξω | να κάτσω ολομόναχος κι από καρδιάς να κλάψω. | Απ’ τα βάσανα του κόσμου παραστράτησα, ω, ω, ω | και με δέρνει η κοινωνία, η σατράπισσα.

02. Γύρνα στη ζωή την πρώτη Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Σε κλαίει ο κόσμος κι ο ντουνιάς, με τη γυναίκα που γυρνάς, | σου στραπάτσαρε τη νιότη, πατριώτη, πατριώτη, | σου στραπάτσαρε τη νιότη, πατριώτη, πατριώτη. | Την πόρτα σου 'χουνε κλειστή, τώρα που τα 'μπλεξες μ' αυτή, | κι αν σε ξέρανε ιππότη, πατριώτη, πατριώτη | κι αν σε ξέρανε ιππότη, πατριώτη, πατριώτη. | Αν θέλεις φίλε να σωθείς κι από όλους μας ν' αγαπηθείς, | γύρνα στη ζωή την πρώτη, πατριώτη, πατριώτη, | γύρνα στη ζωή την πρώτη, πατριώτη, πατριώτη. | Γύρνα στη ζωή την πρώτη, πατριώτη, πατριώτη, | γύρνα στη ζωή την πρώτη, πατριώτη, πατριώτη.

03. Εσύ πασά μου φάε και πιες Τραγούδι: Πρόδρομος Τσαουσάκης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Όσα κι αν σου πουν για μένα, έχω κάνει πιο πολλά | μ’ απ’ την ώρα που σε είδα και σ’ αγάπησα | τις παλιές μου αμαρτίες τις παράτησα | Εσύ πασά μου φάε και πιες και γλέντα σαν κυρία | και καθαρίζω εγώ για σε μ’ όλη την κοινωνία | Δρόμο τώρα πια δικό μας θα τραβήξουμε μαζί | Δε θα έχεις στο πλευρό σου άνδρα με παπιγιόν | θα `χεις μάγκα μ’ ιστορία και με παρελθόν | Ό,τι κι αν σου πουν για `μένα, μη φοβάσαι τίποτα | έχω μπλέξει στη ζωή μου όλα τα στρώματα | μα ποτέ δεν έχω δώσει δικαιώματα

04. Θέλεις να ζήσεις μόνη Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Γιάννης Παπαϊωάννου
Επήρες την κληρονομιά | κι άλλαξες τώρα γνώμη | δε σου γουστάρω φαίνεται | φαίνεται θέλεις να ζήσεις μόνη | Θυμήσου που μου έλεγες | άλλον δε θ' αγαπήσεις | δίχως εμένα δίπλα σου | δίπλα σου δε θα μπορείς να ζήσεις | Μα πήρες την κληρονομιά | κι όλα τα 'χεις ξεχάσει | την πάρτη σου εκοίταξες | εκοίταξες και μ' έχεις πια πετάξει

05. Τα ναυάγια Τραγούδι: Πρόδρομος Τσαουσάκης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Μοίρες κακιές μας φέραν στ’αδιέξοδο, | καμιά χαρά στον κόσμο δε μας μένει, | είμαστ’εμείς της μπόρας τα ναυάγια, ω, ω, ω | και της ζωής καραβοτσακισμένοι, | είμαστ’εμείς της μπόρας τα ναυάγια, ω, ω, ω | και της ζωής καραβοτσακισμένοι. | Ηλιος για μας ποτέ δε γλυκοφώτισε, | γύρω, παντού, μας ζώνουν μαύρα φίδια, | είμαστ’εμείς της μπόρας τα ναυάγια, ω, ω, ω | και της ζωής κουρέλια και σκουπίδια, | είμαστ’εμείς της μπόρας τα ναυάγια, ω, ω, ω | και της ζωής κουρέλια και σκουπίδια. | Στα καπηλειά ζητάμε το φαρμάκι μας, | με το πιοτό τα βάσανα ξεχνούμε, | είμαστ’εμείς της μπόρας τα ναυάγια, ω, ω, ω, | που τη χαρά στο θάνατο θα βρούνε, | είμαστ’εμείς της μπόρας τα ναυάγια, ω, ω, ω, | που τη χαρά στο θάνατο θα βρούνε.

06. Πώς θα περάσει η βραδιά Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Αλέκος Αγγελόπουλος
Πώς θα περάσει η βραδιά | και πώς θα ησυχάσω | που σκέφτομαι εσένανε | μην τύχει και σε χάσω | Πολλές γυναίκες γνώρισα | εσένα σε φοβάμαι | να μη σε ξεμυαλίσουνε | γι' αυτό και δεν κοιμάμαι | Η αγωνία μου αυτή | με τρώει και με δέρνει | να ξημερώσει ήθελα | γιατί ύπνος δε με παίρνει | Για λέγε μου, για λέγε μου | σταυρέ μαλαματένιε μου. | Γυαλένιος είσαι μαστραπάς | και όποιον βρεις τον αγαπάς.

07. Πήγαινε μάνα Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Γιάννης Παπαϊωάννου
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

08. Θέλω τα μάτια μου να κλείσω Τραγούδι: Πρόδρομος Τσαουσάκης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Θέλω τα μάτια μου να κλείσω | κι άλλη φορά αχ, να μην ξυπνήσω. | Θέλω μια νύχτα όμορφη, μια νύχτα με φεγγάρι | να`ρθει στον ύπνο μου γλυκά ο χάρος να με πάρει. | Θέλω τα μάτια μου να κλείσω | κι άλλη φορά αχ, να μην ξυπνήσω. | Καρδιά μου πώς βαστάς να είσαι πληγωμένη; | Μονάχα ο θάνατος, ο θάνατος σου μένει. | Κάποτε τούτος ο ντουνιάς είχε ομορφιές και χάρες | μα τώρα έχει μοναχά φαρμάκια και λαχτάρες. | Κι εσύ γλυκό μικρό, γλυκό μικρό μου ταίρι | μονάχα πίκρες, πίκρες μου`χεις φέρει. | Σαν θα πεθάνω μια βραδιά, το ξέρω θα δακρύσεις | μα όμως τότε θα`ναι αργά που θα μετανοήσεις.

09. Αν είμ' εγώ μποέμισσα Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Σωτηρία Μπέλλου | Στίχοι: Σωτηρία Μπέλλου
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

10. Χτύπα με μοίρα, χτύπα με Τραγούδι: Πρόδρομος Τσαουσάκης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Είμαι μόνος, είμαι ξένος, έρημος και ορφανός | απ`τη μοίρα δικασμένος τριγυρνώ σαν ναυαγός. | Χτύπα με μοίρα, χτύπα με, τυράννησέ με ακόμα | χτύπα το δόλιο μου κορμί, ώσπου να μπει στο χώμα. | Είν`ο πόνος ριζωμένος μες στη δόλια μου καρδιά, | υποφέρω μα δε βρίσκω ούτε μια παρηγοριά. | Μ`έριξες κακούργα μοίρα απ`το σπίτι μου μακριά, | δεν υπάρχει μες στον κόσμο καταδίκη πιό βαριά.

11. Ήρθαν πρόωρα ρυτίδες Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Σωτηρία Μπέλλου | Στίχοι: Σωτηρία Μπέλλου
Τα μαλλιά μου γίναν γκρίζα κι όμως δεν σε ξέχασα, | επληγώθηκε η καρδιά μου κι έκλαψα σαν σ' έχασα. | Είδα πόσο σ' αγαπούσα νύχτες άγρυπνες περνούσα. | Ήρθαν πρόωρα ρυτίδες απ' τα χτυποκάρδια μου | με τα δάκρυα περνούσα πάντοτε τα βράδια μου | κι έκλαψα μου 'χες λείψει, είχα συντροφιά τη θλίψη. | Τα μαλλιά μου γίναν γκρίζα πόσο βασανίστηκα, | με χτυπήσαν τόσες μπόρες μα δεν σε αρνήθηκα. | Πόσα δηλητήρια ήπια στα πικρά μου καρδιοχτύπια.

12. Στην κοινωνία δεν βρίσκεις άκρη Τραγούδι: Πρόδρομος Τσαουσάκης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Θόδωρος Δερβενιώτης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης