Παρασκευή, 4 Μαρτίου 2016

Μια αλήθεια





















Ο Θέμης Αδαμαντίδης σε τραγούδια του Αλέκου Χρυσοβέργη

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Με φοβίζει το αύριο Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Δε με φοβίζεις εσύ | κι ας είσαι κεραυνός, | στα μάτια μου το δάκρυ, | σκιά που με κοιτάει, | φωνή που δε μιλάει. | Δε με φοβίζεις εσύ. | Με τρομάζει το αύριο | που δεν ξέρω ποιο θα `ναι. | Είν’ η αγάπη σου αμφίβολη | και πολύ τη φοβάμαι. | Δε με φοβίζεις εσύ | κι ας ήρθες ξαφνικά | σαν μπόρα στη ζωή μου, | σαν φλόγα να με κάψεις, | στις στάχτες να με θάψεις. | Δε με φοβίζεις εσύ. | Με τρομάζει το αύριο | που δεν ξέρω ποιο θα `ναι. | Είν’ η αγάπη σου αμφίβολη | και πολύ τη φοβάμαι.

02. Μια αλήθεια Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Αν απ’ τους δυο μας ο ένας θα ήταν σωστός, | δε θα ’ταν τώρα ο δρόμος μπροστά μας κλειστός. | Ήταν τα λάθη παγίδες κι εμείς δυο πουλιά, | τώρα η δίψα δε σβήνει με ξένα φιλιά. | Ή τώρα ή ποτέ μια λύση να βρεθεί | γιατί κι οι δυο πολύ έχουμε κουραστεί. | Ή τώρα η ποτέ να συμφωνήσουμε πριν είν’ αργά. | Ή τώρα ή ποτέ μια λύση να βρεθεί | γιατί κι οι δυο πολύ έχουμε κουραστεί. | Ή τώρα η ποτέ να συμφωνήσουμε πριν είν’ αργά, | για μας τους δυο πολύ αργά. | Αν απ’ τους δυο μας ο ένας μπορούσε να πει | κάποια μεγάλη αλήθεια χωρίς να κρυφτεί, | θα ’ταν ελπίδα το χέρι αυτό που κρατάς, | τότε θ’ ανοίγαν οι δρόμοι και πάλι για μας. | Ή τώρα ή ποτέ μια λύση να βρεθεί | γιατί κι οι δυο πολύ έχουμε κουραστεί. | Ή τώρα η ποτέ να συμφωνήσουμε πριν είν’ αργά. | Ή τώρα ή ποτέ μια λύση να βρεθεί | γιατί κι οι δυο πολύ έχουμε κουραστεί. | Ή τώρα η ποτέ να συμφωνήσουμε πριν είν’ αργά, | για μας τους δυο πολύ αργά.

03. Μετά από τόση αγάπη Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Μετά από τόση αγάπη, από τόση αγάπη | ήρθε ξαφνικά συννεφιά, συννεφιά στην καρδιά μου. | Μετά από τόση αγάπη κι από τόσες θυσίες | κλείνεις μια σελίδα χρυσή κι όλα σβήνουν μπροστά μου. | Όλα τα φιλιά στο στόμα φύλλα κίτρινα στο χώμα | κι όλα γίναν αναμνήσεις καλοκαιρινές. | Μια μεγάλη ανηφόρα έχουμε μπροστά μας τώρα | κι η αγάπη μας θα μείνει πια στο χθες. | Μετά από τόση αγάπη, από τόση αγάπη | ήρθε ξαφνικά χωρισμός και σβησμένες ελπίδες. | Μετά από τόση αγάπη κι από τόσες θυσίες | τώρα έχεις φτάσει να λες πως ποτέ δε με είδες. | Όλα τα φιλιά στο στόμα φύλλα κίτρινα στο χώμα | κι όλα γίναν αναμνήσεις καλοκαιρινές. | Μια μεγάλη ανηφόρα έχουμε μπροστά μας τώρα | κι η αγάπη μας θα μείνει πια στο χθες.

04. Ο καημός σου Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Ζωγραφίζω τον καημό μου | με τα πιο ωραία χρώματα του κόσμου, | μα εκείνος δεν αλλάζει, | μόνο μαύρο, μόνο μαύρο του ταιριάζει. | Ο καημός, ο καημός | απ’ το χέρι με κρατάει συνεχώς, | ο καημός που δε μ’αφήνει | και το δρόμο σου μου κλείνει, | ο καημός. | Ζωγραφίζω στην καρδιά μου | την ελπίδα πως θα ’ρθείς πάλι κοντά μου, | μα το χρώμα ξεθωριάζει, | μόνο μαύρο, μόνο μαύρο της ταιριάζει. | Ο καημός, ο καημός | απ’ το χέρι με κρατάει συνεχώς, | ο καημός που δε μ’αφήνει | και το δρόμο σου μου κλείνει, | ο καημός.

05. Το κομπιούτερ Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Ένα κομπιούτερ μες στα χέρια σου κρατάς | και κατευθύνεις τη ζωή μου από μίλια. | Μ’ ένα κουμπάκι την καρδιά μου σταματάς | και μ’ ένα άλλο μου κουνάς τα δυο μου χείλια. | Για να σου λέω σ’ αγαπώ θέλω δε θέλω | κι όταν σε βλέπω μαρμαρώνω σαν κολόνα. | Έπαθα βλάβη στο μυαλό μου σαν ρομπότ | και σαν πικάπ που ’χει κολλήσει η βελόνα. | Ένα κομπιούτερ μες στα χέρια σου κρατάς | και τη ζωή μου τώρα πια εξουσιάζεις. | Τα βήματά μου όπου πάω τα μετράς | και της καρδιάς μου τη συχνότητα αλλάζεις. | Για να σου λέω σ’ αγαπώ θέλω δε θέλω | κι όταν σε βλέπω μαρμαρώνω σαν κολόνα. | Έπαθα βλάβη στο μυαλό μου σαν ρομπότ | και σαν πικάπ που ’χει κολλήσει η βελόνα.

06. Αχ ο έρωτάς σου Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Αχ, ο έρωτάς σου με αρρώστησε, | βαριανασαίνω, σαν το κλαράκι γέρνω. | Αχ, στο βήμα μου βρίζω, μα σαν σ’ αντικρίζω | καλοσωρίζω την ομορφιά. | Απ’ την αγάπη την πολλή νομίζω θα πεθάνω, | χώρια σου δεν κάνω, | μαζί σου δεν μπορώ. | Αχ, ο έρωτάς σου με αρρώστησε, | μπα σε καλό μου, θα χάσω το μυαλό μου. | Αχ, πάρε με κοντά σου γιατί στην αγκαλιά σου | είν’ η χαρά μου διπλή χαρά. | Απ’ την αγάπη την πολλή νομίζω θα πεθάνω, | χώρια σου δεν κάνω, | μαζί σου δεν μπορώ.

07. Ψυχρός πόλεμος Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Βλέπω το κουράγιο να μ’ αφήνει | κάτω από το βλέμμα το ψυχρό σου. | Έτσι κάπως ήθελες να γίνει, | ο κακός να βγει ο εαυτός σου. | Ο ψυχρός ο πόλεμός σου | είναι το όπλο το δικό σου | που με κάνει και πεθαίνω κάθε μέρα. | Ο ψυχρός ο πόλεμός σου | και το δηλητήριό σου | με πονάει πιο πολύ κι από μια σφαίρα. | Άλλη μια προσπάθεια θα κάνω | μήπως μια στιγμή σε συγκινήσω | και τη σιδερένια την καρδιά σου | με τα δάκρυά μου να λυγίσω. | Ο ψυχρός ο πόλεμός σου | είναι το όπλο το δικό σου | που με κάνει και πεθαίνω κάθε μέρα. | Ο ψυχρός ο πόλεμός σου | και το δηλητήριό σου | με πονάει πιο πολύ κι από μια σφαίρα.

08. Ο ξένος Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Κάτι πράγματα δικά σου που κρατάω | κάποιον έστειλες για να τα πάρει πίσω. | Δε μου έφτανε το δράμα που περνάω | και με κάνεις μπρος στον ξένο να δακρύσω. | Μπήκε ο ξένος μες στον πόνο | και με παρηγόρησε, | άφησε τα πράγματά σου | και σκυφτός προχώρησε. | Κάτι πράγματα δικά σου που κρατάω | μες στο σπίτι μου δεν έχουν τώρα θέση. | Δεν αξίζει άλλο πια να σ’ αγαπάω, | θα τα κάψω κι η καρδιά μου ας πονέσει. | Μπήκε ο ξένος μες στον πόνο | και με παρηγόρησε, | άφησε τα πράγματά σου | και σκυφτός προχώρησε.

09. Κάψε Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Ήμουνα ο άγγελός σου | και σε φύλαγα, | μα αλλού είχες το μυαλό σου | όταν μίλαγα. | Ήτανε αγνές για σένα | οι προθέσεις μου | και θυσίασα κοντά σου | τις ανέσεις μου. | Τώρα κάψε, κάψε, κάψε. | Τι μπορώ να πω; | Κι όσα δεν μπορείς να κάψεις | θα τα κάψω εγώ. | Ήμουνα ο άγγελός σου | κι ο προστάτης σου. | Στόμα αν είχε, θα μιλούσε | το κρεβάτι σου. | Κι έβαλες το δυναμίτη | και τα γκρέμισες. | Σαν να ήμουνα εχθρός σου | με πολέμησες. | Τώρα κάψε, κάψε, κάψε. | Τι μπορώ να πω; | Κι όσα δεν μπορείς να κάψεις | θα τα κάψω εγώ.

10. Διπλός καημός Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Όταν θέλεις να ’σαι ωραίος | ντόμπρα να μιλάς, | κι όταν δίνεις ένα λόγο | να τον εκρατάς. | Μου ’λεγες για μας δεν κάνει, | μα τη μάσκα φόραγες | κι έβγαινες κρυφά μαζί της | και με κατηγόραγες. | Η αγάπη της μεγάλη, | ένας φίλος με πληγώνει. | Ο διπλός καημός δε σβήνει, | μια για σένα, μια για κείνη. | Όταν δώσαμε τα χέρια | με εξαπάτησες | και το λόγο της τιμής σου | δεν τον κράτησες. | Σου ’δειξα εμπιστοσύνη, | μα το εκμεταλλεύτηκες | και διπλό παιχνίδι τώρα | να μου παίξεις σκέφτηκες. | Η αγάπη της μεγάλη, | ένας φίλος με πληγώνει. | Ο διπλός καημός δε σβήνει, | μια για σένα, μια για κείνη.

11. Φύγε να σωθώ Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Δε λυπάμαι, δε λυπάμαι | που θα φύγεις, δε λυπάμαι. | Μια ζωή θύμα δικό σου | δεν αντέχω, δε βαστώ. | Κι αν απόφαση το πάρω, | θα σε κόψω σαν τσιγάρο, | σαν το φως που σβήνω | πριν να κοιμηθώ. | Φύγε, φύγε, | φύγε να σωθώ. | Αν θα μείνεις λίγο ακόμα | εγώ θα τρελαθώ. | Δε λυπάμαι, δε λυπάμαι | που θα φύγεις, δε λυπάμαι | Θα σε βγάλω απ’ την καρδιά μου | που δεν άξιζες γι’ αυτή. | Μου ’χεις βάλει στο μυαλό μου | ότι θέλεις το κακό μου | και κοντά σου η ζωή μου | θα χαθεί. | Φύγε, φύγε, | φύγε να σωθώ. | Αν θα μείνεις λίγο ακόμα | εγώ θα τρελαθώ.

12. Αμφιβάλλω Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Αμφιβάλλω αν μ’ αγαπάς | τις στιγμές που με φιλάς, | αμφιβάλλω, αμφιβάλλω. | Κρύβεις τόσα μυστικά | που ποτέ δε μου τα λες | και το πρόβλημα το κάνεις πιο μεγάλο. | Αν το πρόβλημα το λύσω, | σου το λέω, θα σ’ αφήσω, | θα σ’ αφήσω, θα σ’ αφήσω. | Τη σελίδα θα γυρίσω, | η ζωή δεν πάει πίσω, | θα σ’ αφήσω, θα σ’ αφήσω. | Αμφιβάλλω αν μ’ αγαπάς | και για μένα πως πονάς, | αμφιβάλλω, αμφιβάλλω. | Μα θα κάτσω να σκεφτώ | αν μπορώ να το δεχτώ | να μοιράζω τα φιλιά σου μ’ έναν άλλον. | Αν το πρόβλημα το λύσω, | σου το λέω, θα σ’ αφήσω, | θα σ’ αφήσω, θα σ’ αφήσω. | Τη σελίδα θα γυρίσω, | η ζωή δεν πάει πίσω, | θα σ’ αφήσω, θα σ’ αφήσω.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης