Τρίτη, 15 Μαρτίου 2016

Ο Αδαμαντίδης τραγουδά Στέλιο





















Ο Θέμης Αδαμαντίδης σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Δε θα ξαναγαπήσω Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το μερτικό μου απ' τη χαρά | μου το 'χουν πάρει άλλοι | γιατί είχα χέρια καθαρά | και μια καρδιά μεγάλη | Θεέ μου τη δεύτερη φορά | που θα 'ρθω για να ζήσω | όσο η καρδιά κι αν λαχταρά | δε θα ξαν' αγαπήσω | Σαν θαλασσόδαρτο σκαρί | σαν βράχος ρημαγμένος | ήρθα σαν ξένος στη ζωή | και ξαναφεύγω ξένος | Θεέ μου τη δεύτερη φορά | που θα 'ρθω για να ζήσω | όσο η καρδιά κι αν λαχταρά | δε θα ξαν' αγαπήσω

02. Τραγουδώ Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Βάντα Κουτσοκώστα
Τραγουδώ και τα λόγια μου πάνε, | φτάνουν ως τον ουρανό | σαν τσιγγάνικος ήχος | σε παλιό γραμμόφωνο. | Άκου και μη μιλάς, η κιθάρα στενάζει απόψε, | άκου και μη μιλάς, στο τραγούδι μου νόημα δώσε, | τον καημό και τον πόνο μου νιώσε, | άκου και μη μιλάς, άκου και μη μιλάς. | Τραγουδώ και τα χείλη μου σπάνε | μες στο γκρίζο δειλινό | και με παίρνει στη νύχτα | το πικρό παράπονο. | Άκου και μη μιλάς, η κιθάρα στενάζει απόψε, | άκου και μη μιλάς, στο τραγούδι μου νόημα δώσε, | τον καημό και τον πόνο μου νιώσε, | άκου και μη μιλάς, άκου και μη μιλάς.

03. Εγώ με την αξία μου Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Εγώ με την αξία μου κι όχι με ξένες πλάτες | περήφανα περπάτησα μες στης ζωής τις στράτες. | Εγώ με την αξία μου, με το φιλότιμό μου | κρατάω πάντα στη ζωή ψηλά το μέτωπό μου. | Περάσαν απ' τα χέρια μου λεφτά, γυναίκες μάτσα | κι αντιμετώπισα εχθρούς, φουρτούνες και στραπάτσα. | Δεν έδωσα δικαίωμα ποτέ μου σε κανένα | να πει πως αναδείχτηκα με τα φτερά τα ξένα.

04. Πάρε τα χνάρια μου Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Πάρε τα χνάρια π' άφησαν τα μαύρα δάκρυά μου | κι έλα απόψε να με βρεις εκεί στην ερημιά μου | Βήμα, βήμα, δάκρυ, δάκρυ, θα με βρεις σε κάποιαν άκρη | να κλαίω για σέν' αγάπη μου, που τώρα ζεις μακριά μου | Αντιλαλούν οι ρεματιές όταν αναστενάζω | και απ' την καρδιά μου βγαίνουν φωτιές για σένα όταν σπαράζω. | Πάρε τα 'χνάρια να με βρεις και σώσε με αφού μπορείς | Δακρύζουν μάτια και καρδιές όταν αναστενάζω | κι' από τα στήθια βγαίνουν φωτιές για σένα όταν σπαράζω. | Πάρε τα χνάρια να με βρεις και σώσε με αφού μπορείς.

05. Το τελευταίο βράδυ μου Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Το τελευταίο βράδυ μου | απόψε το περνάω | κι όσοι με πίκραναν πολύ | τώρα που φεύγω απ' τη ζωή | όλους τους συγχωρνάω | Όλα είναι ένα ψέμα | μια ανάσα μια πνοή | σαν λουλούδι κάποιο χέρι | θα μας κόψει μιαν αυγή | Εκεί που πάω δεν περνά | το δάκρυ και ο πόνος | τα βάσανα και οι καημοί | εδώ θα μείνουν στη ζωή | κι εγώ θα φύγω μόνος | Όλα είναι ένα ψέμα | μια ανάσα μια πνοή | σαν λουλούδι κάποιο χέρι | θα μας κόψει μιαν αυγή | Δυο πόρτες έχει η ζωή | άνοιξα μια και μπήκα | σεργιάνισα ένα πρωινό | κι ώσπου να 'ρθει το δειλινό | από την άλλη βγήκα | Όλα είναι ένα ψέμα | μια ανάσα μια πνοή | σαν λουλούδι κάποιο χέρι | θα μας κόψει μιαν αυγή

06. Υπάρχω Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Υπάρχω | κι όσο υπάρχεις θα υπάρχω, | σκλάβα τη ζωή σου θά' χω | κι ας βαδίζουμε σε δρόμους χωριστούς. | Υπάρχω | μέσ' στα μάτια σου που κλαίνε, | μέσ' στα χείλη σου που καίνε | και θα υπάρχω στα τραγούδια που θ' ακούς. | Είμαι της ζωής σου ο ένας, | δε με σβήνει κανένας | κι αν με άλλους μιλάς | κι ώρες, ώρες γελάς | κατά βάθος πονάς, | γιατί σκέφτεσ' εμένα. | Είμαι και αρχή και φινάλε | και στη σκέψη σου βάλε | πως αν κάνεις δεσμό | μέσ' σε λίγο καιρό | θα χωρίσεις γιατί | θα υπάρχω εγώ. | Υπάρχω, | στη χαρά σου και στη λύπη | η μορφή μου δε θα σου λείπει | κι ούτε πρόκειται ποτέ να ξεχαστώ. | Υπάρχω | μέσ' στην τύχη σου που βρίζεις, | στο μυαλό σου που ζαλίζεις | με τσιγάρο μ' αναμνήσεις και πιοτό. | Είμαι...

07. Η ζωή μου όλη Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Η ζωή μου όλη είναι μια ευθύνη | όλα μου τα παίρνει τίποτα δε δίνει | η ζωή μου όλη είναι ένα καμίνι | που ‘χω πέσει μέσα και με σιγοψήνει | Η ζωή μου όλη μια ανοησία | κι η μοναδική μου η περιουσία | η ζωή μου όλη είναι μια θυσία | που σκοπό δεν έχει ούτε σημασία | Η ζωή μου όλη είναι ένα τσιγάρο | που δεν το γουστάρω κι όμως το φουμάρω | κι όταν γίνει η γόπα κέρασμα στο χάρο | όταν έρθει η ώρα και τόνε τρακάρω

08. Βραδιάζει Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Βραδιάζει πάλι σήμερα βραδιάζει | κι έρχεται η ώρα η δικιά μου | Αυτή που σαν πουκάμισο ταιριάζει | με τη μελαγχολία στη καρδιά μου, βραδιάζει | Παιδί της νύχτας μια ζωή δε το αντέχω το πρωί | με τους κυρίους στα κασμίρια τους σφιγμένους | Εγώ τη νύχτα μόνο ζω μαζί με κείνους π' αγαπώ | με τους παράνομους και τους αδικημένους | Βραδιάζει πάλι σήμερα βραδιάζει | και τότε το τραγούδι σιγοπιάνω | Σαν μάνα το σκοτάδι μ' αγκαλιάζει | μια τέτοια ώρα θέλω να πεθάνω, βραδιάζει | Παιδί της νύχτας μια ζωή δε το αντέχω το πρωί | με τους κυρίους στα κασμίρια τους σφιγμένους | Εγώ τη νύχτα μόνο ζω μαζί με κείνους π' αγαπώ | με τους παράνομους και τους αδικημένους

09. Την έδιωξα κι όμως την αγαπώ Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Την έδιωξα κι όμως την αγαπώ, | την έδιωξα μήπως και ησυχάσω, | την χώρισα όμως τι να σας πω, | δεν μπόρεσα στιγμή να την ξεχάσω | Την έδιωξα να πάει μακριά μου | μα όμως τη ζητάει η καρδιά μου. | Την έδιωξα να μην καταστραφώ, | την έδιωξα μήπως και λησμονήσω, | την χώρισα, τι πάθος φοβερό, | δεν μπόρεσα μιαν άλλη ν' αγαπήσω. | Την έδιωξα να πάει μακριά μου | μα όμως τη ζητάει η καρδιά μου.

10. Τα όνειρα χτίζονται Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Τα όνειρα που μένουνε | μονάχα μες στη σκέψη | κανείς μην τα πιστέψει | τα σβήνει η ζωή. | Τα όνειρα που χτίζονται | κι αντέχουνε στο χρόνο | υφαίνονται με πόνο | χωρίς αναπνοή. | Είναι τόσο σκληρός ο αγώνας | μα τόσο γλυκός, | είναι τόσο μεγάλη η ζωή | όταν ζεις διαρκώς, | κι έτσι φτάνεις στο τέρμα | χωρίς να ‘χεις νιώσει μικρός | και παλεύεις, πεθαίνεις, περνάς | μα δεν είσαι νεκρός. | Τα όνειρα που παίρνουνε | για λίγο το μυαλό μου | μερώνουν τον καημό μου | μια τόση δα στιγμή. | Στα όνειρα που χτίζονται | το είναι μου κι αν δώσω | αξίζει να ΄ναι τόσο | βαριά η πληρωμή. | Είναι τόσο σκληρός ο αγώνας | μα τόσο γλυκός, | είναι τόσο μεγάλη η ζωή | όταν ζεις διαρκώς, | κι έτσι φτάνεις στο τέρμα | χωρίς να ‘χεις νιώσει μικρός | και παλεύεις, πεθαίνεις, περνάς | μα δεν είσαι νεκρός.

11. Αγριολούλουδο Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Μη με λυπάσαι διώξε με απόψε | σαν να 'μαι αγριολούλουδο | και τη ζωή μου κόψε | Εγώ γυμνός ξεκίνησα | εγώ πηγαίνω μόνος | Σπίτι μου είναι ο δρόμος | και τραγούδι μου ο πόνος | Διώξε με και μη λυπάσαι | τι θα γίνω μη φοβάσαι | κι αν χιονίζει και αν βρέχει | τ' αγριολούλουδο αντέχει | Μη με κρατήσεις μονάχα από συμπόνια | το κρύο το συνήθισα θ' αντέξω και τα χιόνια | Εγώ γυμνός ξεκίνησα | εγώ πηγαίνω μόνος | Σπίτι μου είναι ο δρόμος | και τραγούδι μου ο πόνος | Διώξε με και μη λυπάσαι | τι θα γίνω μη φοβάσαι | κι αν χιονίζει και αν βρέχει | τ' αγριολούλουδο αντέχει

12. Έχεις κορμί αράπικο Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Έχεις κορμί αράπικο | και μαύρα μάτια πλάνα | Η μάνα που σε γέννησε | θα ήτανε τσιγγάνα | Γιαχαμπίμπι, γιαλελέλι | χόρεψέ μου τσιφτετέλι | Είσαι κούκλα μου τσαχπίνα | μια φελάχα αραπίνα | Γιαχαμπίμπι, γιαλελέλι | χόρεψέ μου τσιφτετέλι | Η ομορφιά σου μάνα μου | φουντώνει το σεβντά μου | Έλα γλυκιά σουλτάνα μου | για πάντα στον οντά μου | Γιαχαμπίμπι, γιαλελέλι | χόρεψέ μου τσιφτετέλι

13. Ο γυάλινος κόσμος Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Ποιος θα μου δώσει δύναμη | τον κόσμο αυτό ν’ αλλάξω, | να φτιάξω όμορφες καρδιές | μεγάλες και πονετικές, | τις σκάρτες να πετάξω; | Να σου δώσω μια να σπάσεις, | αχ βρε κόσμε γυάλινε, | και να φτιάξω μια καινούργια | κοινωνία άλληνε. | Να φτιάξω φίλο αληθινό | το φίλο να πονάει. | Τα βάσανα και οι καημοί | να λείψουνε απ’ τη ζωή | κι όμορφη να κυλάει. | Και στης γυναίκας την καρδιά | να βάλω λίγη μπέσα, | να της ανάψω μια φωτιά | να καταστρέψω την ψευτιά | που ’χει στα στήθια μέσα.

14. Αλλοτινές μου εποχές Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Αλλοτινές μου εποχές | αλλοτινοί μου χρόνοι | Ερωτικές μου συντροφιές | ερωτικοί μου πόνοι | Αχ και να ‘ρχόσαστε ξανά | αυτά τα κρύα δειλινά | που είν' η καρδιά μου μόνη | τώρα που σουρουπώνει | Αλλοτινές μου εποχές | Αλλοτινοί μου χρόνοι | Αγαπημένες μου φωνές | αγαπημένα χείλη | Ονειρεμένες μου στιγμές | σ' ονειρεμένο δείλι | Αχ και να φέρνατε ξανά | στην ορφανή μου την καρδιά | μηνύματα τ' Απρίλη | της μοναξιάς μου φίλοι | Αγαπημένες μου φωνές | Αγαπημένα χείλη

15. Πατρίδα μ' αραεύω σε Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Πέντε οσπίτια έχτισα κι ασ’ όλα ξεσπίτουμαι | Πρόσφυγας είμ’ ασο κουνί μ’, Θε μ’ θα παλαλούμαι. | Πατρίδα μ αραεύω σε αμόν καταραμένος | Σα ξένα είμαι Έλληνας και σην Ελλάδαν ξένος | Όσπιτα 'θεκα ανάμεσα σ’ ορμήν και ποταμάκρη | Πεγάδια μαρμαρόχτιστα, νερόν αμόν το δάκρυ. | Πατρίδα μ αραεύω σε αμόν καταραμένος | Σα ξένα είμαι Έλληνας και σην Ελλάδαν ξένος | Και τώρα αδακές διψώ νερό να πίνω ’κι έχω | Εντρέπομαι να ψάλαβω τα χείλοπα μ να βρέχω | Πατρίδα μ αραεύω σε αμόν καταραμένος | Σα ξένα είμαι Έλληνας και σην Ελλάδαν ξένος | Σα ξένα είμαι Έλληνας και σην Ελλάδαν ξένος | Σα ξένα είμαι Έλληνας και σην Ελλάδαν ξένος

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης