Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2016

Τι δεν έμαθε ο Θεός





















01. Τι δεν έμαθε ο Θεός Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Ακούω μια κρυφή οργή | να μπαινοβγαίνει απ' τις πόρτες | μετά μια μακριά σιωπή | να κόβει τις δικές της βόλτες | Τι δεν έμαθε ο θεός | αλήθεια πώς δεν είδε τόσα | ο νόμος στο αίμα πιο σκληρός. | και ο χρόνος χάνεται στα φώτα | Να, να, να, να, να, να | Γιατί εξατμίζομαι τη νύχτα | γιατί γίνομαι καπνός | τι δεν ξέρω, τι δεν είδα | Τι να πω | Που έχουν κρύψει την ελπίδα | τι δεν έμαθε ο θεός | πώς μπορεί να μην το ξέρει | ούτε αυτός, ούτε αυτός | Πρέπει να δικαιολογείς | και τον αέρα που αναπνέεις | τις νύχτες αν θα κοιμηθείς | αν στέκεσαι ή αν καταρρέεις | Τι δεν έμαθε ο θεός | αλήθεια πώς του κρύψαν τόσα | ο λάθος φαίνεται σωστός | κάτω απ’ τα καινούργια φώτα | Να, να, να, να, να, να

02. Καράβι μικρό Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Γ. Μαλαμούσης & Φ. Πλιάτσικας
Θα φύγει κι’ αυτό, θα δεις θα περάσει | Σαν καράβι μικρό, που λιμάνι θα πιάσει | Στους άγριους καιρούς, πόσα είδες ναυάγια | Πόσες ζωές  και θαύματα άγια | Λιμάνια λευκά, κουκκίδες στον χάρτη | Που θέλεις να βγεις, μα κανείς δεν υπάρχει | Καράβι μικρό, που κανείς δε σε ξέρει | Και καμία στεριά, δε σου απλώνει το χέρι | Πόσο μοιάζω και 'γω, όλο όνειρα κάνω | Μα τα παίρνει ο βοριάς, και ποτέ δε τα φτάνω | Καράβι μικρό, που κανείς δε σε ξέρει | Και καμία στεριά, δε σου απλώνει το χέρι | Θα φύγει κι’ αυτό, θα δεις θα περάσει | Σαν καράβι μικρό, που λιμάνι θα πιάσει | Στην πλώρη μπροστά, κι αν είδες ναυάγια | Θα βρίσκεις στεριές, και θαύματα άγια | Λιμάνια λευκά, κουκκίδες στον χάρτη | Που θέλεις να βγεις, μα κανείς δεν υπάρχει | Καράβι μικρό, που κανείς δε σε ξέρει | Και καμία στεριά, δε σου απλώνει το χέρι | Πόσο μοιάζω και ’γω, όλο όνειρα κάνω | Μα τα παίρνει ο βοριάς, και ποτέ δε τα φτάνω | Καράβι μικρό, που κανείς δε σε ξέρει | Και καμία στεριά, δε σου απλώνει το χέρι | Πόσο μοιάζω και ’γω, όλο όνειρα κάνω | Μα τα παίρνει ο βοριάς και ποτέ δε τα φτάνω | Καράβι μικρό, για πού ταξιδεύεις | Και πόσες φορές, στεριά αγναντεύεις

03. Πες κάτι Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Προσπαθώ να θυμηθώ | τον παλιό σου αριθμό | να σου μιλήσω | Έχω χρόνια να σε δω | έχεις φύγει ή είσαι εδώ | να σε ρωτήσω | Πες κάτι, πες κάτι | μίλα μου | Μια λέξη στείλε μου κι εσύ | Πες κάτι, πες κάτι | μίλα μου | Κυλάει σαν όνειρο η ζωή | Πως περνάς άραγε εσύ | κάτι θα ’χεις να μου πεις | για να κρατήσω | Θέλω μια καινούργια αρχή | πρέπει κάτι να μου πεις | να συνεχίσω | Πες κάτι, πες κάτι | μίλα μου...

04. Ένα αμάξι με φτερά Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας & Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Φ. Πλιάτσικας & Ν. Σπηλιωτοπούλου
Χέρια που παίζουν χωρίς πιάνο αλλά τ’ακούς, | σαν χίλια κύματα που με στεριά παλεύουν. | Αυτός ο άνθρωπος που στέκεται σκυφτός | για να ξεχάσει, δεν μπορεί αυτούς που φεύγουν. | Είναι η αγάπη ένα αμάξι με φτερά | από τη γη στον ουρανό για να πετάξεις. | Αυτούς που φεύγουν να τους βρει δεν είναι αργά, | όλα η αγάπη μπορεί να τα αλλάξει. | Κοίτα τα μάτια είναι σίγουρα αυτός | που πρώτος πάλι το φεγγάρι θα αγγίξει, | σε ένα αμάξι με φτερά είναι οδηγός, | αυτούς που φύγαν να τους βρει να τους μιλήσει. | Είναι η αγάπη ένα αμάξι με φτερά | από τη γη στον ουρανό για να πετάξεις. | Αυτούς που φεύγουν να τους βρει δεν είναι αργά, | όλα η αγάπη μπορεί να τα αλλάξει. | Είναι η αγάπη ένα αμάξι με φτερά | από τη γη στον ουρανό για να πετάξεις. | Αυτούς που φεύγουν να τους βρει δεν είναι αργά, | όλα η αγάπη μπορεί να τα αλλάξει.

05. Λάθος τελευταίο Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Εύη Κοράλη
Ξύπνησα μια μέρα απ’ το πρωί | Κι είδα τη ζωή μου απ’ την αρχή | Σαν βραδινό όνειρο τρομαγμένο | Σαν μια στιγμή... σαν μια στιγμή | Με το κεφάλι μου γεμάτο απ’ τα τσιγάρα | Και τις κουρτίνες να γεμίζουν με καπνό | Με ουίσκι μπόμπα απ’ το περασμένο βράδυ | Τι να σου πω, τι να σου πω | Κοίτα πως φτάσαμε ως εδώ | Από ένα λάθος τελευταίο | Η νύχτα βγαίνει στα κρυφά | Για να προφτάσει το μοιραίο | Η μέρα αλλάζει με κοιτάζει βροχερή | Με συντροφεύει της αλήθειας η ενοχή | Ξέρω πως τώρα θα σε περιμένω | Μα δε θα ‘ρθεις, μα δε θα ‘ρθεις

06. Τι τρέχει εδώ Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Πόλυς Κυριακού & Φίλιππος Πλιάτσικας
Δίχως να καταλάβω | κοίταξα πίσω μου | Σ΄ έναν παλιό καθρέφτη | είδα τον ίσκιο μου | Έβαλα τα καλά μου | να βρω το δρόμο μου | Μα είδα την ερημιά μου | τα σκόρπια χρόνια μου | Τι τρέχει; | Τι τρέχει εδώ; | ποιος είσαι | με ποιον μιλώ | Τι τρέχει; | Τι τρέχει εδώ; | Απ΄ όσο θυμάμαι | δεν ήμουν έτσι εγώ | Ύστερα είδα εσένα | με κοίταξες κι εσύ | και έγιναν όλα ένα | θάλασσα και νησί | Μου πες πως ήσουν μόνη | Φοβόσουν μη χαθείς | Απ΄ τη δική μου μοίρα | πάρε να ζεσταθείς | Τι τρέχει | Τι τρέχει εδώ; | Ποια είσαι | με ποια μιλώ | Τι τρέχει; | Τι τρέχει εδώ; | Απ΄ όσο θυμάμαι | δεν ήμουν έτσι εγώ | Τι τρέχει; | Τι τρέχει εδώ; | ποιος είσαι | με ποιον μιλώ | Τι τρέχει; | Τι τρέχει εδώ; | Απ΄ όσο θυμάμαι | δεν ήμουν έτσι εγώ

07. Θάλασσα Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας & Νίκος Πιπινέλης | Στίχοι: Μάνος Ξυδούς
Πάνω στο κύμα τα χρυσά της τα μαλλιά | το ηλιοβασίλεμα μου φέρνουν, | σε θέλω τώρα πιο πολύ από παλιά | κι όλα εσένα περιμένουν. | Πάνω στα βράχια που η θάλασσα μετρά | έχω τον κόσμο μου χτισμένο, | πάνω στο άπιαστο λουλούδι της χαράς | ένα σου γέλιο περιμένω. | Θάλασσα, θάλασσα με παίρνεις μακριά | κι όλο με φέρνεις πίσω, | αχ και να μ έφερνες κοντά της μια βραδιά | κι όλα θα στα χαρίσω. | Πάνω στο κύμα τα χρυσά της τα μαλλιά | τα καλοκαίρια μου θυμίζουν, | βαρύ χειμώνα έχω τώρα στην καρδιά | τον ήλιο κι αν μου τον χαρίζουν. | Θάλασσα, θάλασσα με παίρνεις μακριά | κι όλο με φέρνεις πίσω, | αχ και να μ έφερνες κοντά της μια βραδιά | κι όλα θα στα χαρίσω.

08. Μακάρι να ήταν αλλιώς Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Λευτέρης Πλιάτσικας | Στίχοι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Νόμιζα ότι έβλεπα τα πάντα | και δε μ’έβλεπε κανείς, | στο παράθυρο της μοίρας | γεννημένος θεατής. | Νόμιζα όταν θα σ’αγγίξω | θα είσαι η μόνη που θα δεις | και μ’ ένα κρυφό σινιάλο | μαζί μου θα εξαφανιστείς. | Μα ο κόσμος αλλάζει, κι εμείς | και το ξέρεις | Μακάρι να ήταν αλλιώς | Να ζεις για μια αλήθεια χωρίς να υποφέρεις | Μακάρι να ήταν αλλιώς | Νόμιζα ότι έβλεπα τον κόσμο | χωρίς να με βλέπει αυτός | τώρα ξέρω ότι για κείνον ήμουν μόνο αριθμός | Μα ο κόσμος αλλάζει, κι εμείς | και το ξέρεις | Μακάρι να ήταν αλλιώς | Να ζεις για μια αλήθεια χωρίς να υποφέρεις | Μακάρι να ήταν αλλιώς

09. Για άλλο ταξίδι Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Κάποιοι σου παίρνουν | κάποιοι σου δίνουν | κάποιοι μιλάνε | και κάποιοι ακούν | Κάποιοι σε θέλουν | κάποιοι σ΄ αφήνουν | κάποιοι σε ψάχνουν | μα δε θα σε βρουν | Για άλλο ταξίδι | έχουμε φύγει ήδη | ένα ταξίδι | για άλλο σταθμό | Για άλλο ταξίδι | έτσι είναι το παιχνίδι | για άλλο λιμάνι | για άλλο σταθμό | Φεύγει ο χρόνος | αμίλητος μόνος | φεύγουν οι μέρες | φεύγεις κι εσύ | Σε ψάχνουν εικόνες | και ο ταχυδρόμος | όλοι σε ψάχνουν | μα ποιος να σε βρει | Για άλλο ταξίδι | (Could you be loved) | έχουμε φύγει ήδη | (And be loved) | ένα ταξίδι | (Could you be loved) | για άλλο σταθμό | (and be loved) | Για άλλο ταξίδι | έτσι είναι το παιχνίδι | για άλλο λιμάνι | για άλλο σταθμό

10. Μια πεταλούδα στο ψυγείο Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Ν. Σπηλιωτοπούλου & Φ. Πλιάτσικας
Μια ιστορία που ξεκίνησε για πλάκα | και μου θυμίζει εσένα ξαφνικά | Βλέπω μπροστά μου και δε καταλαβαίνω | ένα παιχνίδι που παίζουν παιδιά | Μια πεταλούδα έχουν κλείσει στο ψυγείο | και έχουν παγώσει τα φτερά της ανοιχτά | αλλάζει χρώμα όμως δε με ξεγελάει | δε πάει μακριά | Πάλι λείπεις | και εγώ έχω κλείσει στο ψυγείο μια φωτιά | πάλι λείπεις | δεν έχει μείνει τίποτα από σένα πια | Μια πεταλούδα που έχουν κλείσει στο ψυγείο | και έχουν παγώσει τα φτερά της ανοιχτά | αλλάζει χρώμα όμως δε σε ξεγελάει | δε πάει μακριά | Πάλι λείπεις | και εγώ έχω κλείσει στο ψυγείο μια φωτιά | πάλι λείπεις | δεν έχει μείνει τίποτα από σένα πια

11. Χρειάζεται ένα θαύμα Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μια στιγμή θέλω μόνο μια στιγμή | και θ' ανοίξει το παράθυρο η ζωή | λίγο φως θέλω μόνο λίγο φως | και θα γίνει το σκοτάδι μου ουρανός | Χρειάζεται ένα θαύμα εδώ, δεν γίνεται αλλιώς | αυτά που μας βαραίνουν να καούν, μα πες μου πως | τα Πάνω να' ρθουν κάτω και τα πίσω να' ρθουν μπρος | χρειάζεται ένα θαύμα εδώ μα πες μου πως | Μια στιγμή θέλω μόνο μια στιγμή | να βγω για λίγο για μια ανάσα καθαρή | λίγο φως θέλω μόνο λίγο φως | και θα γίνει το σκοτάδι μου ουρανός

12. Και η ζωή συνεχίζεται Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Λ. Αποστολοπούλου & Φ. Πλιάτσικας
Ό,τι ένιωσα χάθηκε | να κοιτώ δεν αξίζει | σαν φυτό που μαράθηκε | και πια δε μυρίζει | Και η ζωή συνεχίζεται | με φτερά απ΄ το χθες | και συ όταν φεύγω έρχεσαι και να μείνω μου λες | Σαν στιγμές που γέρασα | στην κακοκαιρία | σαν τα χρόνια που πέρασα | χωρίς σημασία | Και η ζωή συνεχίζεται | με φτερά απ΄ το χθες | και συ όταν φεύγω έρχεσαι | και να μείνω μου λες

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης