Σάββατο, 5 Μαρτίου 2016

Στα υπόγεια είναι η θέα





















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Έχω μια αγάπη Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Γιώργος Θεοφάνους
Έχω μια αγάπη φλέβα στο λαιμό | Μου τραγουδάει έναν παλιό καημό | Κι όσο πλαγιάζω τόσα ξύπνια αντέχει | Έχω μια αγάπη κοφτερό γυαλί | Χίλια κομμάτια κόβει το φιλί | Κι ας με ματώνει ξέρω με προσέχει | Έχω μια αγάπη μια πληγή | Που μένει χρόνια ανοιχτή | Κι όταν αλλάζει λίγο ο καιρός | Τότε πονάω σαν τρελός | Και σε θυμάμαι, ψέματα να πω; | Πανάθεμά με... σ' αγαπώ | Έχω μια αγάπη βλέμμα σιωπηλό | Κι αν με τρομάζει εγώ την απειλώ | Κλείνω τα μάτια μα είναι πάντα εμπρός μου | Έχω μια αγάπη φλόγα δυνατή | Που με ζεσταίνει, φίλη μου καλή | Μα όταν λείπει γίνεται εχθρός μου | Έχω μια αγάπη μια πληγή | Που μένει χρόνια ανοιχτή | Κι όταν αλλάζει λίγο ο καιρός | Τότε πονάω σαν τρελός | Και σε θυμάμαι, ψέματα να πω; | Πανάθεμά με... σ' αγαπώ

02. Στα υπόγεια είναι η θέα Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Γιώργος Θεοφάνους
Σε μια γωνιά κρυμμένα με μάτια τρομαγμένα | τα "θέλω" μου κοιτάνε σαν παιδιά. | Κι ας ξέρουν τι έχουν κάνει, εμένα δε μου φτάνει, | γι’ αυτό τα τιμωρώ κάθε φορά. | Τα πιο ωραία πράγματα έρχονται εκεί που δεν τα περιμένεις | και γίνονται τα θαύματα όταν πάψεις να επιμένεις. | Τα πράγματα τα όμορφα, όσο τα θέλεις χάνονται τυχαία, | κι ας ψάχνεις σε πολυώροφα, στα υπόγεια είναι η θέα. | Τα όνειρά μου μοιάζουν φεγγάρια που αλλάζουν, | τα φτάνω κι όλο πάνε πιο μακρυά. | Και όσο τα γυρεύω, τους φόβους μου παλεύω | και πάω γι’ άλλα απ’ την αρχή ξανά. | Τα πιο ωραία πράγματα έρχονται εκεί που δεν τα περιμένεις | και γίνονται τα θαύματα όταν πάψεις να επιμένεις. | Τα πράγματα τα όμορφα, όσο τα θέλεις χάνονται τυχαία, | κι ας ψάχνεις σε πολυώροφα, στα υπόγεια είναι η θέα.

03. Φθινοπώριασε Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Γιώργος Θεοφάνους
Ποιος το περίμενε λοιπόν | να γίνουμε ένα παρελθόν | και όλα τα χρώματα σκοτάδι | και η αλμύρα στα μαλλιά να γίνει άδεια αγκαλιά | στην άμμο ακόμα ένα σημάδι | Και ότι ήθελα κοντά να ρθει | δεν λέει με τίποτα να βγει | είναι φεγγάρι τρομαγμένο | με έκλεισες μέσα σου εκεί | Σ’ ένα κορμί σαν φυλακή | να δραπετεύσω περιμένω | Φθινοπώριασε ο άνεμος σε πήρε | φθινοπώριασε | και απ’ την καρδιά σου η αγάπη μου ξεθώριασε | σκοτείνιασε μπροστά μου ο ουρανός | Κιτρινίσανε του έρωτα τα φύλλα | κιτρινίσανε | στο χώμα απλά να πέσω με αφήσανε | να πίνω απ τη βροχή σου ο τρελός | Ποιος το περίμενε που λες | πως θα άφηνε τέτοιες πληγές | η νύχτα όταν ξημερώνει | και πάνω που ήμασταν εμείς οι νικητές της διαδρομής | τώρα κοιτάζουμε την σκόνη | Φθινοπώριασε ο άνεμος σε πήρε | φθινοπώριασε | και απ’ την καρδία σου η αγάπη μου ξεθώριασε | σκοτείνιασε μπροστά μου ο ουρανός | Κιτρινίσανε του έρωτα τα φύλλα | κιτρινίσανε | στο χώμα απλά να πέσω με αφήσανε | να πίνω απ τη βροχή σου ο τρελός

04. Ουρανέ μου Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Γιώργος Θεοφάνους
Την πόρτα ουρανέ μου σου χτυπάω | εσένα που 'χεις δει τόσα πολλά | ν' ακούσεις την καρδιά μου σου ζητάω | που δίχως λόγο τώρα πια χτυπά | Αγάπησα, αγάπησα | με όλη την ψυχή | και κοίτα πώς σκοτείνιασα λες κι έγινα εσύ | τ' αστέρια μου της χάρισα | τον ήλιο τη βροχή μου | κι εκείνη μ' άφησε ουρανέ να ζω ζωή μισή | Την πόρτα ουρανέ μου λέω να κλείσω | ποτέ μου πια να μην τη θυμηθώ | ποτέ μου πια να μην ξαναγαπήσω | στο άπειρο του χρόνου να χαθώ | Αγάπησα, αγάπησα | με όλη την ψυχή | και κοίτα πώς σκοτείνιασα λες κι έγινα εσύ | τ' αστέρια μου της χάρισα | τον ήλιο τη βροχή μου | κι εκείνη μ' άφησε ουρανέ να ζω ζωή μισή

05. Δεδομένο Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Γιώργος Θεοφάνους
Ήμουνα η λύση | η εύκολη η λύση | σκέψου απλά ποιος ήταν δίπλα σου εκεί | όλα για τους άλλους | πάντα για τους άλλους | βαρέθηκα να λένε... τι ψυχή! | Μ' είχες πάντα δεδομένο | τι άλλο πια να περιμένω | άλλαξα γραμμή και τρένο | και προορισμό | Μ' είχες πάντα δεδομένο | της καρδιάς σου απωθημένο | αφού θες πλάι σου να μένω | από εγωισμό | Όλα για τους άλλους | πάντα για τους άλλους | βαρέθηκα να λένε... τι ψυχή! | Τέτοια ευκολία | σ' όποια δυσκολία | τ' όνομά μου λες με το παραμικρό | Όλα ήταν για σένα | μια ζωή για σένα | κουράστηκα... δε θέλω... δεν μπορώ

06. Δε μιλάμε Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Γιώργος Θεοφάνους
Δεν μιλάμε, | δεν μιλάμε πια, | δεν μιλάμε, φτάνει μια ματιά | και γυρνάμε, | πρόσωπο αλλού και πλάτη, | φταίει κάτι που.. | Δεν μιλάμε.. | Δίχως χέρια πια ακουμπάμε, | τα μεσημέρια κάνω πως κοιμάμαι | μήπως και γευτώ το όνειρο σου, | στο πλευρό σου εγώ.. | Αγάπη μου όλα καλά, | δεν ζητάω πιο πολλά | είσαι εδώ κι είναι | πάντα αυτό αρκετό. | Και όσα δεν έχουμε πει | μέσα απο την σιωπή | χρόνια τώρα φωνάζουν | σ'αγαπώ.. | Δεν μιλάμε, | στο μπαλκόνι αγώνα κοιτάμε | τόσο μόνοι, τι κι αν νικάμε | στο παιχνίδι αυτό μπήκε τέρμα | ψέμα θα σου πώ. | Δεν μιλάμε | κι όλο με παρέες τριγυρνάμε | σε φωτογραφίες χαμογελάμε | κι όλοι γύρω εμάς έχουν σημάδι | και μετά απ' το φλάς.. | σκοτάδι! | Αγάπη μου όλα καλά, | δεν ζητάω πιο πολλά | είσαι εδώ κι είναι | πάντα αυτό αρκετό. | Και όσα δεν έχουμε πει | μέσα απο την σιωπή | χρόνια τώρα φωνάζουν | σ'αγαπώ!

07. Σε τι χρειάζομαι εγώ Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Γιώργος Θεοφάνους
Έτσι για να σου θυμίσω | πως δεν πρόλαβα να σβήσω | το σημάδι σου | Η φωτιά που σιγοκαίει | σαν μωρό τις νύχτες κλαίει για το χάδι σου | Έτσι για την ιστορία | ήμουν πάντα γαλαρία | στην αγάπη σου | και ας έτρεχες με χίλια | κι ας μας χώριζαν τα μίλια | ήμουν πλάι σου | Σε τι χρειάζεται το φως | αν δεν το πας, αν δεν το πας | σε μέρη σκοτεινά | Σε τι χρειάζεται η χαρά | αν δεν την ζήσει, αν δεν την ζήσει | όποιος πονά | Σε τι χρειάζεται η αυγή | αν δεν γυρίζει αν δεν γυρίζει πια η γη | Σε τι χρειάζομαι κι εγώ | αφού υπάρχω, αφού υπάρχω | μόνο όταν σ' αγαπώ | Έτσι για να σου μιλήσω | είπα μήνυμα να αφήσω πάλι αγάπη μου | τη φωνή σου περιμένω | το καλώδιο κολλημένο στην παλάμη μου | έτσι για να ησυχάσω | είπα να σε προσπεράσω | γκάζι πάτησα | μα είναι τόσες οι ερωτήσεις | που ζητάνε απαντήσεις... | τα παράτησα | Σε τι χρειάζεται το φως | αν δεν το πας, αν δεν το πας | σε μέρη σκοτεινά | Σε τι χρειάζεται η χαρά | αν δεν την ζήσει, αν δεν την ζήσει | όποιος πονά | Σε τι χρειάζεται η αυγή | αν δεν γυρίζει, αν δεν γυρίζει πια η γη | Σε τι χρειάζομαι κι εγώ | αφού υπάρχω, αφού υπάρχω | μόνο όταν σ'αγαπώ

08. Όλα τα θέλω Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Γιώργος Θεοφάνους
Παγώνει τη βραδιά | Το τελευταίο "γεια" | Αυτή η σιωπή σαν μια κραυγή με ξεκουφαίνει | Μα τι να κάνω εγώ | Που ακόμα σ'αγαπώ | Μες στα συντρίμμια η καρδιά μου επιμένει | Ολα τα θέλω μάτια μου | Ολα τα θέλω πίσω | Ολα όσα ζησαμε μαζί | θέλω να ξαναζήσω | Ματώνει το κορμί | Εσύ 'σαι η αφορμή | Και κάθε ώρα που περνά θα το παλεύω | Μα όσο προσπαθώ | Σ' άλλη καρδιά να μπω | Τον εαυτό μου τελικά κοροϊδεύω

09. Μ' είχες δει Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Γιώργος Θεοφάνους
Μ’ είχες δει να πέφτω | Σαν παιδί στο χώμα | Κι είχες γίνει στόμα | Πάνω στην πληγή | Μ’ είχες δει δεμένο | Σ’ ένα λιμανάκι | Κι ήρθες σαν αεράκι | Πίσω απ’ το πανί | Πες μου πως να ζήσω τώρα μακριά σου | Από που ν’ αρχίσω, σε παρακαλώ | Μου ‘χεις μάθει όσα ξέρει η καρδιά σου | Πες μου και το «γεια σου» κι άντε στο καλό | Μ’ είχες δει να μπαίνω | Μες στην καταιγίδα | Κι ήσουν η πυξίδα | Μήπως και χαθώ | Μ’ είχες δει να σβήνω | Σαν γραμμή απ’ αστέρι | Κι άπλωσες το χέρι | Να ‘χω να πιαστώ | Κι αν θα με δεις ποτέ να κλαίω άδικα | πάλι θα δακρύσει η καρδιά | Αφού το μόνο θηλυκό που μ’ έχει σίγουρα αγαπήσει | ειν’ η μοναξιά

10. Σιγά-σιγά Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Γιώργος Θεοφάνους
Ό,τι ακόμα τη θυμίζει | έρχεται και με φοβίζει | δε μ' αφήνει να ησυχάσω | κάνει τη σιωπή κραυγή | Φταίω εγώ που το επιτρέπω | και θα υπάρχει όσο το βλέπω | μόνο όταν το ξεχάσω | τότε απλά δε θα 'ναι εκεί. | Σιγά-σιγά στα κουνούργια κάνω χώρο | Σιγά-σιγά θα πετάξω τα παλιά | αφού κανένα της φιλί δεν ήταν δώρο | και δανεική ήταν η αγκαλιά | Σιγά-σιγά, Σιγά-σιγά | θ' αλλάξω και καρδιά | Ό,τι ακόμα με πληγώνει | έρχεται όταν νυχτώνει | μπαίνει μέσα στο μυαλό μου | με τρομάζει σαν παιδί | Μα ό,τι ακόμα περιμένω | ξέρω ζει καλά κρυμμένο | σ' ένα όνειρο γλυκό | που αργά ή γρήγορα θα βγει | Σιγά-σιγά στα κουνούργια κάνω χώρο | Σιγά-σιγά θα πετάξω τα παλιά | αφού κανένα της φιλί δεν ήταν δώρο | και δανεική ήταν η αγκαλιά | Σιγά-σιγά, Σιγά-σιγά | θ' αλλάξω και καρδιά | Σιγά-σιγά στα κουνούργια κάνω χώρο | Σιγά-σιγά θα πετάξω τα παλιά | αφού κανένα της φιλί δεν ήταν δώρο | και δανεική ήταν η αγκαλιά | Σιγά-σιγά, Σιγά-σιγά | θ' αλλάξω και καρδιά

11. Δεν υπάρχει Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Γιώργος Θεοφάνους
Τίποτα δεν μπορώ να σου υποσχεθώ | Αφού η καρδιά μου ναρκοπέδιο έχει γίνει | Εδώ δεν ξέρω αν θα επιζήσω εγώ | Αφου ο έρωτας μας δένει και μας λύνει | Δεν υπάρχει, δεν υπάρχει | Ούτε "αύριο" ούτε "χτες" | Μόνο "σήμερα" υπάρχει | Και σε θέλω και με θες | Τίποτα δεν μπορεί ν' αλλάξει τη ζωή | Ολα γυρνάνε πάντα εκεί που ξεκινάνε | Ασε λοιπόν το "αλλά" και λόγια περιττά | Ζήσε το "τώρα" εδώ μαζί... κι άσ' τα να πάνε

12. Αγάπη...απάτη Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Γιώργος Θεοφάνους
Πίσω από τον τοίχο | Η καρδιά κοιτάζει | Ανύποπτη δε βλέπει φως | Έξω από τον ήχο | Των παλμών καλπάζει | Φτάνει καινούργιος εχθρός | Αγάπη...απάτη | Μέσα απ’ το παράθυρο | Η καρδιά θαυμάζει | Ανέμελα να πέφτει η βροχή | Κι όλο το άπειρο | Σε λίγο θα φαντάζει | Στα μάτια του κατακτητή | Αγάπη... απάτη | Κι αν λεηλατήθηκε | Η καρδιά ξυπνάει | Κι ούτε που θυμάται τα μισά | Νίκησε ή νικήθηκε | Δεν τη σταματάει | Κι όρθια στήνεται ξανά

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης