Κυριακή, 13 Μαρτίου 2016

Υπάρχει και το ζεϊμπέκικο





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Ζεϊμπέκικος Οργανικό
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος

02. Ζεϊμπέκικο Τραγούδι: Δ. Μητροπάνος & Θ. Αδαμαντίδης & Δ. Μπάσης
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
401 | Αγωνία για ηλεκτροσόκ. Νεκροζώντανοι στο Κύτταρο. Σκηνές ροκ. | Φωτογραφία με την Μπέλλου. | Μ' αεροπλάνα και βαπόρια | και με τους φίλους τους παλιούς | τριγυρνάμε στα σκοτάδια | κι όμως εσύ δε μας ακούς | Δε μας ακούς που τραγουδάμε | με φωνές ηλεκτρικές | μες στις υπόγειες στοές | ώσπου οι τροχιές μας συναντάνε | τις βασικές σου τις αρχές | Ο πατέρας μου ο Μπάτης (Απρόσιτη μητέρα μορφή από χώμα και ουρανό | ήρθε απ' τη Σμύρνη το '22 ( θα χαθώ απ' τα μάτια σου τα δυο) | κι έζησε πενήντα χρόνια (μες στον κόσμο) | σ' ένα κατώι μυστικό (σαν πρόσφυγας σ'ένα κατώι μυστικό) | Σ' αυτόν τον τόπο όσοι αγαπούνε (αν αγαπούνε) | τρώνε βρώμικο ψωμί (τρώνε βρώμικο ψωμί) | (του λόγου σου οι πιστοί) | κι οι πόθοι τούς ακολουθούνε (κι οι πόθοι τούς ακολουθούνε υπόγεια διαδρομή) | υπόγεια διαδρομή | Χθες το βράδυ είδα ένα φίλο | σαν ξωτικό να τριγυρνά | πάνω στη μοτοσικλέτα | και πίσω τρέχανε σκυλιά | Σήκω ψυχή μου δώσε ρεύμα | βάλε στα ρούχα σου φωτιά (σαν τον Μάρκο) | βάλε στα όργανα φωτιά ( βάλε στα όργανα φωτιά) | να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα (να κλείσει η λαβωματιά μα τιναχτεί σαν μαυρο πνεύμα) | η τρομερή μας η λαλιά (η τρομερή μας η λαλιά)

03. Ερωτικό Τραγούδι: Δ. Μητροπάνος & Δ. Μπάσης & Θ. Αδαμαντίδης
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
Με μια πιρόγα φεύγεις και γυρίζεις | τις ώρες που αγριεύει η βροχή | στη γη των Βησιγότθων αρμενίζεις | και σε κερδίζουν κήποι κρεμαστοί | μα τα φτερά σου σιγοπριονίζεις | Σκέπασε αρμύρα το γυμνό κορμί σου | σου 'φερα απ' τους Δελφούς γλυκό νερό | στα δύο είπες πως θα κοπεί η ζωή σου | και πριν προλάβω τρις να σ' αρνηθώ | σκούριασε το κλειδί του παραδείσου | Το καραβάνι τρέχει μες στη σκόνη | και την τρελή σου κυνηγάει σκιά | πώς να ημερέψει ο νους μ' ένα σεντόνι | πώς να δεθεί η Μεσόγειος με σχοινιά | αγάπη που σε λέγαμ' Αντιγόνη | Ποια νυχτωδία το φως σου έχει πάρει | και σε ποιο γαλαξία να σε βρω | εδώ είναι Αττική φαιό νταμάρι | κι εγώ ένα πεδίο βολής φτηνό | που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι

04. Ήλιε μου σε παρακαλώ Τραγούδι: Δημήτρης Μπάσης
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τα πουλιά τα βρίσκει ο χάρος στο φτερό | τα ελάφια όταν σκύβουν για νερό | μα εμένα που ‘μαι δέντρο μες τη γη | με ξεριζώνει κάθε χαραυγή | Ήλιε μου σε παρακαλώ | πες τους χαροκαμένους | να κλαιν στης πίκρας το γιαλό | για μας τους προδομένους | Σαν φονιάς τη μαύρη νύχτα ξαγρυπνώ | πίνω δάκρυ πίνω πρόστυχο καπνό | με μαχαίρια στην καρδιά μου δεν μπορώ | να τραγουδήσω και να καρτερώ | Ήλιε μου σε παρακαλώ | πες τους χαροκαμένους | να κλαιν στης πίκρας το γιαλό | για μας τους προδομένους

05. Δυο πόρτες έχει η ζωή Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Το τελευταίο βράδυ μου | απόψε το περνάω | κι όσοι με πίκραναν πολύ | τώρα που φεύγω απ’ τη ζωή | όλους τους συγχωρνάω | Όλα είναι ένα ψέμα | μια ανάσα μια πνοή | σαν λουλούδι κάποιο χέρι | θα μας κόψει μιαν αυγή | Εκεί που πάω δεν περνά | το δάκρυ και ο πόνος | τα βάσανα και οι καημοί | εδώ θα μείνουν στη ζωή | κι εγώ θα φύγω μόνος | Όλα είναι ένα ψέμα | μια ανάσα μια πνοή | σαν λουλούδι κάποιο χέρι | θα μας κόψει μιαν αυγή | Δυο πόρτες έχει η ζωή | άνοιξα μια και μπήκα | σεργιάνισα ένα πρωινό | κι ώσπου να `ρθει το δειλινό | από την άλλη βγήκα | Όλα είναι ένα ψέμα | μια ανάσα μια πνοή | σαν λουλούδι κάποιο χέρι | θα μας κόψει μιαν αυγή

06. Τα λαδάδικα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Σε συζητάν δίχως γιατί και όχι άδικα | όπως κοιμάσαι στα στενά παλιά λαδάδικα | έγινες φήμη και γι’ αυτό δε φυλακίζεσαι | ζεις στο σκοτάδι παστρικά μα δεν ορκίζεσαι | Λάμπεις στα κόκκινα σατέν που σε τυλίγουνε | άσπροι και σέρτικοι καπνοί σε καταπίνουνε | σε καλντερίμια ξενυχτάς υγρά λιθόστρωτα | στου πληρωμένου παραδείσου την αυλόπορτα | Τόσα δίνω πόσα θες | στα λαδάδικα πουλάν αυτό που θες | κάθε κάμαρα κελί | με βαριά παλικαρίσια αναπνοή | Μύριες χαμένες μοναξιές με σένα σμίγανε | φεύγαν καράβια μα πριν φύγουν σου σφυρίζανε | πόσα παιδιά ήρθαν να βρουν το αντριλίκι τους | και σου ακουμπήσανε δειλά το χαρτζιλίκι τους | Τόσα δίνω πόσα θες | στα λαδάδικα πουλάν αυτό που θες | κάθε κάμαρα κελί | με βαριά παλικαρίσια αναπνοή | Τόσα δίνω πόσα θες | στα λαδάδικα πουλάν αυτό που θες | κάθε κάμαρα κελί | με βαριά παλικαρίσια αναπνοή

07. Συννεφιασμένη Κυριακή Τραγούδι: Μητροπάνος-Αδαμαντίδης-Μπάσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης & Αλέκος Γκούβερης
Συννεφιασμένη Κυριακή, | μοιάζεις με την καρδιά μου | που έχει πάντα συννεφιά, | Χριστέ και Παναγιά μου. | Όταν σε βλέπω βροχερή, | στιγμή δεν ησυχάζω. | μαύρη μου κάνεις τη ζωή, | και βαριαναστενάζω. | Είσαι μια μέρα σαν κι αυτή, | που ‘χασα την χαρά μου | συννεφιασμένη Κυριακή, | ματώνεις την καρδιά μου.

08. Πριν το χάραμα Τραγούδι: Αδαμαντίδης-Μπάσης-Μητροπάνος
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Πριν το χάραμα μονάχος εξεκίνησα | και στο πρώτο μας το στέκι την αυγούλα γύρισα | Κάποια άλλη μ' είχε μπλέξει με καμώματα | σ' αγαπώ κι ήρθα κοντά σου πριν τα ξημερώματα | Πριν ακόμα σβήσουν τ' άστρα εξεπόρτισα | αχ να ξανάβρω τα δυο σου χείλη που ποτέ δε χόρτασα

09. Τα ματόκλαδά σου λάμπουν Τραγούδι: Μπάσης-Αδαμαντίδης-Μητροπάνος
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Τα ματόκλαδά σου λάμπουν βρε | σαν τα λούλουδα του κάμπου | σαν τα λούλουδα του κάμπου βρε | τα ματόκλαδά σου λάμπουν | Τα ματάκια σου αδερφούλα βρε | μου ραγίζουν την καρδούλα | μου ραγίζουν την καρδούλα βρε | τα ματάκια σου αδερφούλα | Τα ματόκλαδά σου γέρνεις βρε | νου και λογισμό μου παίρνεις | νου και λογισμό μου παίρνεις βρε | Τα ματόκλαδά σου γέρνεις βρε | Τα ματάκια σου να βγούνε βρε | σαν και μένα δε θα βρούνε | σαν και μένα δε θα βρούνε βρε | τα ματάκια σου να βγούνε

10. Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι Τραγούδι: Δημήτρης Μπάσης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι | το σκοτάδι είναι βαθύ | κι όμως ένα παλικάρι | δεν μπορεί να κοιμηθεί | Άραγε τι περιμένει | απ' το βράδυ ως το πρωί | στο στενό το παραθύρι | που φωτίζει με κερί | Πόρτα ανοίγει πόρτα κλείνει | με βαρύ αναστεναγμό | ας μπορούσα να μαντέψω | της καρδιάς του τον καημό

11. Βρέχει στη φτωχογειτονιά Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Τάσος Λειβαδίτης
Μικρά κι ανήλιαγα στενά | και σπίτια χαμηλά μου | βρέχει στη φτωχογειτονιά | βρέχει και στην καρδιά μου | Αχ ψεύτη κι άδικε ντουνιά | άναψες τον καημό μου | είσαι μικρός και δε χωράς | τον αναστεναγμό μου | Οι συμφορές αμέτρητες | δεν έχει ο κόσμος άλλες | φεύγουν οι μέρες μου βαριά | σαν της βροχής τις στάλες

12α. Αγάπη που γινες δίκοπο μαχαίρι Τραγούδι: Στέλλα Θεοφίλου
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μιχάλης Κακογιάννης
Αγάπη που 'γινες δίκοπο μαχαίρι | κάποτε μου 'δινες, μόνο τη χαρά | μα τώρα πνίγεις τη χαρά στο δάκρυ | δε βρίσκω άκρη, δε βρίσκω γιατρειά  | Φωτιές ανάβουνε μες στα δυο του μάτια | τ' αστέρια σβήνουνε όταν με θωρεί | σβήστε τα φώτα σβήστε το φεγγάρι | σαν θα με πάρει τον πόνο μου μη δει

12β. Δεν ξέρω πόσο σ' αγαπώ Τραγούδι: Ειρήνη Χαρίτου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Χρήστος Αργυρόπουλος
Δεν ξέρω πόσο σ' αγαπώ | μέτρο δεν έχει η αγάπη | είναι απ' τον ήλιο πιο ψηλά | και δεν τη φτάνει μάτι | Ήταν μια σπίθα στην αρχή | και μιας βροχής ψιχάλα | κι έγινε η σπίθα πυρκαγιά | και πέλαγος η στάλα | Η αγάπη που μας έδεσε | πόνο δε θα γνωρίσει | είμαστε δυο σταλαγματιές | από την ίδια βρύση | Ήταν μια σπίθα στην αρχή | και μιας βροχής ψιχάλα | κι έγινε η σπίθα πυρκαγιά | και πέλαγος η στάλα

13. Όποια και να 'σαι Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Γιώργος Σαμολαδάς
Όποια και να 'σαι, ό,τι και να 'σαι | κάνε μου απόψε συντροφιά. | Δεν σου ζητάω να μ' αγαπήσεις | λίγη ζητώ παρηγοριά. | Αν είν' η μοίρα μου σακατεμένη | δε φταίει ο κόσμος, ούτε κι εσύ. | Ό,τι αγαπάω εγώ πεθαίνει | και ξαναρχίζω απ' την αρχή. | Όσες γυναίκες έχω γνωρίσει | έφυγαν δίχως αφορμή | κι όμως δεν έχω καμιά μισήσει | στο ριζικό μου έχει γραφτεί. | Όποια και να 'σαι, ό,τι και να 'σαι | δυο λόγια πες μου τρυφερά, | λίγο η ψυχή μου να ξαλαφρώσει | κι αύριο πες μου γεια χαρά.

14. Στων αγγέλων τα μπουζούκια Τραγούδι: Μητροπάνος-Αδαμαντίδης-Μπάσης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Κάποιοι φίλοι μας τις νύχτες που τους λεν αλήτες | και μας βλέπουν και μας γνέφουν απ' τους ουρανούς | έρχονται μες στα σκοτάδια σαν τους λωποδύτες | παίζουν και πονούν και μας τραγουδούν | τα κιτάπια τους που δεν τα πιάνει ο νους | Στων αγγέλων πάμε, πάμε τα μπουζούκια | που είναι σαν τις μέρες τις βυζαντινές | πέταξε τα μαύρα τα γνωστά σου λούσα | και βάλε στην ψυχή σου ανθρώπινες φωνές | Κάποιοι άγνωστοι τις νύχτες χρόνια ισοβίτες | ψέλνουνε κάτι τραγούδια αγιασμένα πια | στου παράδεισου την πύλη σαν τους αλφαμίτες | τα τραγούδια τους και το χάδι τους | τα τραγούδια τους μας λεν και κλαιν σιγά | Στων αγγέλων πάμε, πάμε τα μπουζούκια | που είναι σαν τις μέρες τις βυζαντινές | πέταξε τα μαύρα τα γνωστά σου λούσα | και βάλε στην ψυχή σου ανθρώπινες φωνές | Κάποιοι φίλοι μας τις νύχτες... | παίζουν και πονούν και μας τραγουδούν | τα μεράκια τους που δεν τα πιάνει ο νους

15. Ρόζα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
Τα χείλη μου ξερά και διψασμένα | γυρεύουνε στην άσφαλτο νερό | περνάνε δίπλα μου τα τροχοφόρα | και συ μου λες μας περιμένει η μπόρα | και με τραβάς σε καμπαρέ υγρό | Βαδίζουμε μαζί στον ίδιο δρόμο | μα τα κελιά μας είναι χωριστά | σε πολιτεία μαγική γυρνάμε | δε θέλω πια να μάθω τι ζητάμε | φτάνει να μου χαρίσεις δυο φιλιά | Με παίζεις στη ρουλέτα και με χάνεις | σε ένα παραμύθι εφιαλτικό | φωνή εντόμου τώρα ειν' η φωνή μου | φυτό αναρριχώμενο η ζωή μου | με κόβεις και με ρίχνεις στο κενό | Πώς η ανάγκη γίνεται ιστορία | πώς η ιστορία γίνεται σιωπή | τι με κοιτάζεις Ρόζα μουδιασμένο | συγχώρα με που δεν καταλαβαίνω | τι λένε τα κομπιούτερς κι οι αριθμοί | Αγάπη μου από κάρβουνο και θειάφι | πώς σ' έχει αλλάξει έτσι ο καιρός | περνάνε πάνω μας τα τροχοφόρα | και γω μέσ' στην ομίχλη και τη μπόρα | κοιμάμαι στο πλευρό σου νηστικός | Πώς η ανάγκη γίνεται ιστορία | πώς η ιστορία γίνεται σιωπή | τι με κοιτάζεις Ρόζα μουδιασμένο | συγχώρα με που δεν καταλαβαίνω | τι λένε τα κομπιούτερς κι οι αριθμοί

16. Το ζεϊμπέκικο της Ευδοκίας Οργανικό
Μουσική: Μάνος Λοΐζος

Ο δεύτερος δίσκος

01. Μια ζωή πληρώνω Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Μια ζωή πληρώνω | αμαρτίες αλλονών | τέρμα ως εδώ | άλλο δεν μπορώ | Από σήμερα παλιόπαιδο θα γίνω | και θα αλλάξω χαρακτήρα και ζωή | σημασία δε θα δίνω | θα ‘χω την πόρτα μου κλειστή | Μια ζωή πληρώνω | αμαρτίες αλλονών | τέρμα ως εδώ | άλλο δεν μπορώ | Από σήμερα εμένα θα προσέχω | θα κοιτάζω τη δική μου τη ζωή | να πληρώνω δεν αντέχω | έχει τραβήξει το σκοινί

02. Μα πού να πάω Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Ιωσήφ Σαρασίδης | Στίχοι: Ιωσήφ Σαρασίδης
Σ’ ένα δωμάτιο σκοτεινό | έψαχνα να ονειρευτώ κάτι δικό μου | Είχα τα μάτια μου κλειστά | πάλευα μέσα στη φωτιά τον εαυτό μου | Μα έγιν’ η σκέψη φυλακή | γίναν χιλιάδες τα γιατί μες το μυαλό μου | Κι είπα να φύγω να σωθώ | να κάνω κάτι πια κι εγώ για το καλό μου | Είπα να φύγω | ν’ αλλάξω δρόμο στην καρδιά | Είπα να φύγω | να μην πονάω άλλο πια | Μα που να πάω | που σ’ αγαπώ τόσο πολύ | Μα που να πάω | αφού είσαι όλη μου η ζωή | Σε μια παραίσθηση τρελή | έψανα λόγο κι αφορμή στον πανικό μου | Να βρω τον τρόπο να σου πω | πως έπαψα να αγαπώ τον εαυτό μου | Μα εσύ δεν ήσουν εκεί | μιλούσα μόνος στη σιωπή με τον καημό μου | Κι είπα να φύγω να σωθώ | να κάνω κάτι πια κι εγώ για το καλό μου

03. Απόψε θέλω να πιω Τραγούδι: Δημήτρης Μπάσης
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Σοφία Αργυροπούλου
Απόψε θέλω να πιω | τίποτα μετά να μη θυμάμαι | μέσα στον καπνό να παγιδευτώ | συνέπειες να μη φοβάμαι | Απόψε θέλω να πιω | θέλω να ξεφύγω από τα όριά μου. | Μέσα στον καπνό να εξομολογηθώ. | Για τα χαμένα όνειρά μου. | Θα ανάβω με τσιγάρα | θα σβήνω με ποτά... | τώρα που πήρα τη λαχτάρα | στάχτη να γίνουν όλα πια. | Απόψε θέλω να πιω... | Όλους κι όλα να τα διαγράψω. | Μέσα στον καπνό να εξαφανιστώ | πίσω να μην ξανακοιτάξω

04. Σ' αναζητώ στη Σαλονίκη Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Αφού με έσπειρε μια μοίρα αυτοκρατόρισσα | μήτρα με γέννησε αρχαία Μακεδόνισσα | μ' άδεια φαρέτρα πολεμάω το χειμώνα | από το κάστρο στην καρδιά του Πλαταμώνα | Αφού με φέρνει μονοπάτι φαναριώτικο | ένα σοκάκι με κρατάει σαλονικιώτικο | έλα ένα βράδυ την υπόσχεση να πάρεις | πριν να τη σβήσει με σφουγγάρι ο Βαρδάρης | Σ' αναζητώ | Σ' αναζητώ στη Σαλονίκη ξημερώματα | λείπει το βλέμμα σου απ' της αυγής τα χρώματα | σ' αναζητώ | σ' αναζητώ μ' ένα βιολί κι ένα φεγγάρι | λείπει το όνειρο εσύ και το δοξάρι | Αφού μεθάω μ' ένα κρασί αγιονορείτικο | και μ' ένα ντέρτι σεκλετίζομαι πολίτικο | βρες το μαχαίρι που στα δύο μας χωρίζει | κι έλα εδώ στων στεναγμών το μετερίζι | Αφού στον Όλυμπο οι Θεοί τ' αποφασίσανε | δώσαν στο κρύο τα κλειδιά κι αυτοκτονήσανε | μόνη ξυπνά μόνη κοιμάται τώρα η μέρα | με μηχανάκι με κομπιούτερ και φλογέρα | Σ' αναζητώ | Σ' αναζητώ στη Σαλονίκη ξημερώματα | λείπει το βλέμμα σου απ' της αυγής τα χρώματα | σ' αναζητώ | σ' αναζητώ μ' ένα βιολί κι ένα φεγγάρι | λείπει το όνειρο εσύ και το δοξάρι

05. Μέχρι να βρούμε ουρανό Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Στέλιος Φωτιάδης | Στίχοι: Σαράντης Αλιβιζάτος
Μέχρι να γίνουμε άγγελοι να βγάλουμε φτερά, | ας μείνουμε με γρατσουνιές στους ώμους και στην πλάτη, | να μαρτυράνε πως οι δυο πετάξαμε ψηλά | σαν κοιμηθήκαμε μαζί στο ίδιο το κρεβάτι. | Μέχρι να βρούμε ουρανό, | άσε με να παραμιλώ, | να καίγομαι στο σώμα σου, | και να φιλώ το στόμα σου. | Μέχρι να γίνουμε άγγελοι να βγάλουμε φτερά, | ας μείνουμε με γρατσουνιές στους ώμους και στην πλάτη, | τις νύχτες να σε προσκυνώ με λόγια φλογερά | σαν θα σε ρίχνω στης φωτιάς ξανά το μονοπάτι. | Μέχρι να βρούμε ουρανό, | άσε με να παραμιλώ, | να καίγομαι στο σώμα σου, | και να φιλώ το στόμα σου.

06. Δεν υπάρχουν άγγελοι Τραγούδι: Ειρήνη Χαρίδου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Δεν υπάρχουν άγγελοι, σου λέω. | Νόμιζα πως είχα αγκαλιά | τον τελευταίο. | Πόσο λάθος έκανα | που για σένα πέθαινα, | τώρα που με πούλησες το ξέρω. | Δεν υπάρχουν άγγελοι. | Δε με ξεγελάνε | τα γαλάζια μάτια, | τα ξανθιά μαλλιά. | Πάντοτε οι άγγελοι | πιο ψηλά μας πάνε, | όμως από σένανε | λείπουν τα φτερά. | Δεν υπάρχουν άγγελοι κι ας λένε. | Έχω τα σημάδια από σένα | που με καίνε. | Σαν παιδί σου δόθηκα | κι όμως να προδόθηκα, | δεν υπάρχουν άγγελοι κι ας λένε. | Δεν υπάρχουν άγγελοι...

07. Δε θα ξαναγαπήσω Τραγούδι: Δημήτρης Μπάσης
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το μερτικό μου απ' τη χαρά | μου το 'χουν πάρει άλλοι | γιατί είχα χέρια καθαρά | και μια καρδιά μεγάλη | Θεέ μου τη δεύτερη φορά | που θα 'ρθω για να ζήσω | όσο η καρδιά κι αν λαχταρά | δε θα ξαναγαπήσω | Σαν θαλασσόδαρτο σκαρί | σαν βράχος ρημαγμένος | ήρθα σαν ξένος στη ζωή | και ξαναφεύγω ξένος | Θεέ μου τη δεύτερη φορά | που θα 'ρθω για να ζήσω | όσο η καρδιά κι αν λαχταρά | δε θα ξαναγαπήσω

08α. Οι αισθηματίες Τραγούδι: Δημήτρης Μπάσης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Σε άσχημη κατάσταση το φίλο μου τον βρήκα, | αμίλητος με βλέπει, μα στην καρδιά του μπήκα. | Τα χείλη του ήταν κίτρινα, τα μάτια του κομμένα | και έκλαψα μαζί του κι εκείνονε και μένα. | Γιατί να είμαστε κι οι δυο αισθηματίες, | γιατί να μπλέκουμε σε παλιοϊστορίες; | Αφού στον κόσμο λιγοστές είν' οι κυρίες, | γιατί να είμαστε λοιπόν αισθηματίες; | Φίλε, δεν είμαστε άτυχοι κι αν όλα δεν μου τα 'πες, | απλούστατα κι οι δυο μας πιστέψαμε σ' αγάπες. | Είναι η καρδιά μας ένοχη και στον γκρεμό μάς πάει, | πληγώνεται, πονάει, αλλά ξαναγαπάει.

08β. Βρέχει φωτιά στη στράτα μου Τραγούδι: Δημήτρης Μπάσης
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Βρέχει φωτιά στη στράτα μου | φωτιά που μ' έχει κάψει | για τα φτωχά τα νιάτα μου | κανένας δε θα κλάψει | Η ζωή, η ζωή εδώ τελειώνει | σβήνει το καντήλι μου | κι η ψυχή, η ψυχή σαν χελιδόνι | φεύγει απ' τα χείλη μου | Κύμα πικρό στην πλώρη μου | και τα πανιά σκισμένα | ούτε αδελφός αγόρι μου | δε νοιάστηκε για σένα | Η ζωή, η ζωή εδώ τελειώνει | σβήνει το καντήλι μου | κι η ψυχή, η ψυχή σαν χελιδόνι | φεύγει απ' τα χείλη μου

09α. Μια στάση εδώ Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Μια στάση εδώ να βγω στο δρόμο να χορέψω ένα ζεϊμπέκικο | πάνω στην άσφαλτο και συ με ύφος ψεύτικο | να με κοιτάζεις τάχα πως με λογαριάζεις | να με κοιτάζεις τάχα πως με λογαριάζεις | Θα κάνω στάση στη διπλή γραμμή του δρόμου | πόσο κοστίζει μια παράβαση του νόμου | να σταματήσω θέλω την κυκλοφορία | για να φωνάξω ότι πρόδωσες την πιο όμορφη ιστορία | Μια στάση εδώ θέλω απόψε να με δεις σε δυο ξεσπάσματα | να ξεχαστούνε της ζωής μας τα χαλάσματα | να μ' αντικρίζεις τάχα πως με υποστηρίζεις | να μ' αντικρίζεις τάχα πως με υποστηρίζεις | Θα κάνω στάση στη διπλή γραμμή του δρόμου | πόσο κοστίζει μια παράβαση του νόμου | να σταματήσω θέλω την κυκλοφορία | για να φωνάξω ότι πρόδωσες την πιο όμορφη ιστορία | Θα κάνω στάση στη διπλή γραμμή του δρόμου | πόσο κοστίζει μια παράβαση του νόμου | να σταματήσω θέλω την κυκλοφορία | για να φωνάξω ότι πρόδωσες την πιο όμορφη ιστορία

09β. Ο παλιατζής Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Αυτό το σπίτι που το βλέπεις σκοτεινό | τον παλιατζή απόψε νά ’ρθει περιμένει | για να μαζέψει ακόμα ό,τι μένει | από μια αγάπη που χτυπήθηκε σκληρά | από του μαύρου χωρισμού τη συμφορά | Πάρε ό,τι θέλεις, παλιατζή | από μια αγάπη που δε ζει | αφού δε ζούμε πια μαζί | πάρε ό,τι θέλεις, παλιατζή | Πάρ’ το τσουβάλι κι έλα μέσα, παλιατζή | έχω ενθύμια πολλά να το γεμίσεις | Μάζεψε όλες τις σκληρές μου αναμνήσεις | δεν έχω δύναμη να βλέπω τα παλιά | που μου θυμίζουν μια χαμένη αγκαλιά | Πάρε ό,τι θέλεις, παλιατζή | από μια αγάπη που δε ζει | αφού δε ζούμε πια μαζί | πάρε ό,τι θέλεις, παλιατζή

10α. Φεύγοντας Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Κυριάκος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Ηλίας Φιλίππου
Αν θες να φύγεις, άνεμος γίνε | τον έρωτά μας να σκορπίσεις | άσε να φταίω, σκοπός σου είναι | τις εντυπώσεις να κερδίσεις | Φεύγοντας να πάρεις ό,τι θες | πράγματα αναμνήσεις ενοχές | Φεύγοντας στη πόρτα μη σταθείς | βρες τον τρόπο να δικαιωθείς | Να σε κρατήσω δεν έχει αξία | ν' αλλάξω την απόφασή σου | μα στη ουσία λεηλασία | κάνεις στην ίδια την ζωή σου

10β. Παραστράτημα Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Θάνος Γεωργουλάς | Στίχοι: Κώστας Τερζάκης
Σε πίστεψα απ’ τη αρχή σε κράτησα κοντά μου, | σου `δειξα δρόμο μυστικό να μπεις στα όνειρα μου. | Μα δεν κατάλαβα ο τρελός τα τόσα ψέματα σου | κάνεις απλά το κέφι σου δε δίνεις την καρδιά σου. | Ασυγχώρητο μου παραστράτημα, | λάθος μου μοιραίο και μεγάλο, | τι πληρώνω πες μου ποιο αμάρτημα, | πως απ’ την ψυχή μου να σε βγάλω. | Τώρα οι νύχτες μου φωτιές κυκλώνουν τη ζωή μου | ένα ατέλειωτο γιατί ματώνει τη σιωπή μου. | Και ξημερώνω με σκιές στο άδειο μου κρεβάτι | πώς να ξεχάσω πόσο φταις που έσβησε η αγάπη. | Ασυγχώρητο μου παραστράτημα | λάθος μου μοιραίο και μεγάλο, | τι πληρώνω θεέ μου ποιο αμάρτημα, | πως απ’ την ψυχή μου να σε βγάλω. | Ασυγχώρητο μου παραστράτημα | λάθος μου μοιραίο και μεγάλο, | τι πληρώνω πες μου ποιο αμάρτημα, | πως απ’ την ψυχή μου να σε βγάλω.

10γ. Πριν χαθεί το όνειρό μας Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Τόλης Βοσκόπουλος | Στίχοι: Μίμης Θειόπουλος
Χόρεψε μαζί μου απόψε | κάτω απ’ το φεγγάρι. | Δες, τα μάτια μου γεμίσαν | από σένανε. | Χόρεψε για την αγάπη | που `ρθε να σε πάρει. | Χόρεψε για σένα μόνο | και για μένανε. | Πριν χαθεί το όνειρό μας | και ξαναβραδιάσουμε, | άσε με να σ’ αγαπάω | κι όπου φτάσουμε. | Χόρεψε μαζί μου τώρα | στου καημού την άκρη. | Πιες απόψε τη ζωή μου | και αγάπα με. | Χόρεψε για δυο αγάπες | και μια χούφτα δάκρυ. | Έχουμε πολλά να πούμε | που δεν τα `παμε. | Πριν χαθεί...

11. Τέσσερις Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Φοίβος
Με παράτησες μια μέρα | έτσι άδικα | και από τότε εγώ γυρνάω | στα ξενυχτάδικα! | Τέσσερις πήγε | μου είπαν πάλι φύγε, | φύγε απο το μαγαζί... | γιατί ήπια πάλι | και έκανα κεφάλι | και έγινα κακό παιδί! | Τέσσερις πήγε | μου είπαν πάλι φύγε, | φύγε απο το μαγαζί... | γιατί ήπια πάλι | και έκανα κεφάλι | και έγινα κακό παιδί! | Με κατάντησες αλήτη | δεν πηγαίνω πλέον σπίτι... | στα σοκάκια τριγυρίζω, | μεθυσμένος και σε βρίζω. | Με κατάντησες αλήτη | δεν πηγαίνω πλέον σπίτι... | στα σοκάκια τριγυρίζω, | μεθυσμένος και σε βρίζω. | Έφυγες χωρίς αντίο | και χωρίς γιατί, | και τον ύπνο μου έχω χάσει, | έχω τρελαθεί! | Τέσσερις πήγε | μου είπαν πάλι φύγε, | φύγε απο το μαγαζί... | γιατί ήπια πάλι | και έκανα κεφάλι | και έγινα κακό παιδί! | Τέσσερις πήγε | μου είπαν πάλι φύγε, | φύγε απο το μαγαζί... | γιατί ήπια πάλι | και έκανα κεφάλι | και έγινα κακό παιδί! | Με κατάντησες αλήτη | δεν πηγαίνω πλέον σπίτι... | στα σοκάκια τριγυρίζω, | μεθυσμένος και σε βρίζω. | Με κατάντησες αλήτη | δεν πηγαίνω πλέον σπίτι... | στα σοκάκια τριγυρίζω, | μεθυσμένος και σε βρίζω.

12α. Κλαίει απόψε η γειτονιά Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Βασίλης Μαρινάτος
Ας ήταν και να πέθαινα ξημέρωμα Σαββάτου... | Όλη η ζωή μου δίχως νόημα, | ξαδέρφη του, ξαδέρφη του θανάτου. | Ας ήταν και να πέθαινα | ξημέρωμα Σαββάτου. | Κλαίει απόψε η γειτονιά | μαζί με την καρδιά μου. | Πού είσαι, αγάπη μου γλυκιά, | να δεις τα δάκρυα μου; | Όλη η ζωή μου δίχως νόημα, | μία ψευτιά, μία ψευτιά μεγάλη. | Και το δικό σου βάσανο | να δω πού θα με βγάλει. | Κλαίει απόψε η γειτονιά | μαζί με την καρδιά μου. | Πού είσαι, αγάπη μου γλυκιά, | να δεις τα δάκρυά μου;

12β. Πες μου πού πουλάν καρδιές Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Πες μου πού πουλάν καρδιές να σου πάρω μια | πες μου πού πουλάν χαρές να σου πάρω δυο | πες μου πού πουλάν ψυχές να σου πάρω μια | πού πουλάν αϊτόφτερα να σου πάρω δυο | Θέλω να 'χεις δυο καρδιές | ν' αγαπάς διπλά τον κόσμο | θέλω να 'χεις δυο ψυχές | γιομάτες να 'ναι δυόσμο | θέλω να 'σαι αετός | Πες μου πού πουλάν καρδιές να σου πάρω μια | πες μου πού πουλάν ψυχές να σου πάρω δυο | πού πουλάν τις Κυριακές τις γιορτές τις σκόλες | πες μου πού πουλάν χαρές να στις πάρω όλες | Θέλω να 'σαι αετός | σ' αψηλά να πας λημέρια | το κρασί σου ήλιου φως | και να κερνάς τ' αστέρια | θέλω να 'σαι αετός

13. Το δικό σου αμάρτημα Τραγούδι: Θέμης Αδαμαντίδης
Μουσική: Γιάννης Πάριος | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Τις αμαρτίες τις δικές μου | αν χρειαστεί να τις μετρήσω | από τα δέκα δάχτυλά μου | μόνο τα πέντε θα κρατήσω. | Μα το δικό σου αμάρτημα | του κόσμου όλα τα δάχτυλα. | Τώρα το δίκιο σου γυρεύεις | μες στο ποτό και μες στη ζάλη | κι όλο μετράς στα δάχτυλά σου | τις αμαρτίες που ’χω κάνει. | Μα το δικό σου αμάρτημα | του κόσμου όλα τα δάχτυλα.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης