Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2016

Δεν σου ανήκω



















Ο Κώστας Μακεδόνας σε τραγούδια του Κώστα Βελλιάδη

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Χωρίς εσένα Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Κώστας Βελλιάδης | Στίχοι: Τέρπανδρος
Χωρίς εσένα | πόση εγκατάλειψη κλεισμένη σε δυο λέξεις | πάλι κατάφερες κι απόψε να με μπλέξεις | χωρίς εσένα | Χωρίς εσένα | να δίνω μάχη συνεχώς να σε κερδίσω | δίχως να ξέρω αν θα πεθάνω ή αν θα ζήσω | χωρίς εσένα | χωρίς εσένα | Κι ας με πειράζει | θέλω να ξέρεις από πείσμα σε τελειώνω | κι αν ήσουν ήλιος μου, διαλέγω να κρυώνω | αρκεί για πάντα απο `σένα να σωθώ | Κι ας με πειράζει | ήρθε η ώρα να μιλήσει η λογική μου | δώσε μου πίσω την υπόλοιπη ζωή μου | και σου υπόσχομαι πως δε θα σ’ αγαπώ | Κι ας με πειράζει … | Χωρίς εσένα | μένει το σχήμα σου στο στρώμα που `ναι άδειο | έχω τη δύναμη μα λείπει το κουράγιο | χωρίς εσένα | Χωρίς εσένα | σε μία έκρηξη θυμού ν’ αποφασίσω | να σε διαγράψω πριν προλάβω να λυγίσω | χωρίς εσένα | χωρίς εσένα …

02. Δεν σου ανήκω Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Κώστας Βελλιάδης | Στίχοι: Τέρπανδρος
Σε ένα αόρατο μηδέν παγιδευμένος | στο αδιέξοδο μια έξοδο ζητώ, | σε μια στιγμή του ρολογιού σταματημένος | χέρια απλώνω σε ακίνητο χορό. | Δε σου ανήκω και ας με είχες δεδομένο, | ανοίγω πόρτες απ’ την άλλη να βρεθώ. | Και αν στην αγάπη με θεώρησες χαμένο | μες στα συντρίμμια όρθιος πάλι θα σταθώ, | και είναι το μόνο δεδομένο. | Σε μαύρο πίνακα αχνά ζωγραφισμένος | με βλέμμα άπονο με σβήνει ο καιρός, | με στου λαβύρινθου το νήμα σου μπλεγμένος | με έχεις τυλίξει σαν ατσάλινος ιστός...

03. Αυτά που δέχτηκα Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Κώστας Βελλιάδης | Στίχοι: Τέρπανδρος
Γύριζα τόπους κι αγκαλιές ως τα χαράματα | να βρω για λίγο μια γωνιά να ξαποστάσω | κι έβαζα χάδια στις πληγές αντί για ράμματα | όλα τα δήθεν της ζωής μου να ξεχάσω. | Αυτά που δέχτηκα, αυτά που ανέχτηκα, | αυτά που γυάλιζαν στα φώτα και πλανεύτικα | κι αφού μπερδεύτικα και παγιδεύτικα, | τώρα κατάλαβα πως ήταν όλα ψεύτικα. | Γύρευα σκάλες και κλαδιά να πάω ψηλότερα | κι εκεί να φτιάξω μια φωλιά για να κουρνιάσω | να μη με βρούνε των ανθρώπων τα χειρότερα, | όμως δεν είχα συντροφιά να κουβεντιάσω.

04. Ώρα σου καλή Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Κώστας Βελλιάδης | Στίχοι: Τέρπανδρος
Χτύπαγε στο τζάμι η βροχή | κι έσταζαν τα ρούχα μου σιωπή, | που 'μεινα από αγάπη μοναχός | κι έγινα της γης ο πιο φτωχός. | Καμμιά φορά, στον ύπνο μου γυρνάς, | παραμιλώ κι εσύ μου απαντάς, | χαμογελώ κι ας έχεις πια χαθεί, | όπου και νά 'σαι, ώρα σου καλή. | Στέγνωνε στο χώμα η βροχή | κι έσβυνε στα μάτια μου η ζωή, | βγήκε ο ήλιος κι ήρθε ζεστασιά | μα έχω τα παράθυρα κλειστά. | Καμμιά φορά, στον ύπνο μου γυρνάς, | παραμιλώ κι εσύ μου απαντάς, | χαμογελώ κι ας έχεις πια χαθεί, | όπου και νά 'σαι, ώρα σου καλή.

05. Ως εδώ Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Κώστας Βελλιάδης | Στίχοι: Τέρπανδρος
Τις νύχτες, πάνω στις κορφές, | ουρλιάζω σαν τσακάλι, | να κομματιάσω την σιωπή, | κι οι αναμνήσεις στο μυαλό | χορεύουν πεντοζάλη, | στης μοναξιάς μου την γιορτή. | Τα παραμύθια που αγαπώ, | στο τέλος κρύβουν δράκο | και δεν μπορώ να κοιμηθώ, | σκάβω στην άμμο να με βρω | και πέφτω μέσ' στον λάκκο | με τον χαμένο μου εαυτό. | Ως εδώ, φτάνει, ως εδώ, | ως εδώ, στον ίσκιο μου να ζω, | ως εδώ, σ' το λέω, ως εδώ, | ως εδώ, τελειώνουν όλα εδώ. | Μ' ακολουθούνε συνεχώς | φεγγάρια σκουριασμένα | που βγάζουν φως λυπητερό, | κι έχω τις νύχτες, συντροφιά, | τραγούδια λυπημένα | απ' της καρδιάς μου την ηχώ. | Το ημερολόγιο κοιτώ | κι οι μέρες δεν περνάνε, | και ζω το ίδιο σκηνικό, | τι θα συμβεί ν' ανησυχώ, | να σκέφτομαι πού πάμε, | ακροβατώντας στο κενό. | Ως εδώ, φτάνει, ως εδώ, | ως εδώ, στον ίσκιο μου να ζω. | Ως εδώ, φτάνει, ως εδώ, | ως εδώ, στον ίσκιο μου να ζω, | ως εδώ, σ' το λέω, ως εδώ, | ως εδώ, αλλάζουν όλα εδώ.

06. Φεγγάρι ασημί Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Κώστας Βελλιάδης | Στίχοι: Τέρπανδρος
Αν παρασυρθώ και σ' απαρνηθώ, | τότε όλα θα 'χουν σβύσει, | μα κι αν σ' αρνηθώ, δεν θα ορκιστώ | πως δεν σ' έχω αγαπήσει. | Το φεγγάρι ασημί, πλέει στα κύματα, | ψάχνει γι' άλλη γη κι αισθήματα, | ρότα νυσταγμένου καραβιού, | κι ένα γράμμα ερωτικό, δίχως αύριο, | στέκει έρημο ναυάγιο, | στα βαθειά νερά του συρταριού. | Αν σε θυμηθώ δεν θα κοιμηθώ, | κι άλλη νύχτα θα χαλάσω, | κι όταν ξαγρυπνώ, πώς να μην σκεφτώ | όσα θέλω να ξεχάσω. | Το φεγγάρι ασημί, πλέει στα κύματα, | ψάχνει γι' άλλη γη κι αισθήματα, | ρότα νυσταγμένου καραβιού, | κι ένα γράμμα ερωτικό, δίχως αύριο, | στέκει έρημο ναυάγιο, | στα βαθειά νερά του συρταριού.

07. Αμετανόητα δικός σου Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Κώστας Βελλιάδης | Στίχοι: Τέρπανδρος
Ένα αμήχανο χαμόγελο σου τάζω | μα πριν σ' το στείλω, αδιάφορα περνάς, | κάνω ένα βήμα, μα στο δεύτερο βουλιάζω, | όταν σε βλέπω μ' έναν άλλο να μιλάς. | Αμετανόητα δικός σου, | που ζω παράνομα στο χτες, | τη μια να θέλω τον χαμό σου, | την άλλη, αγάπη, να με λες, | ένας απρόσκλητος που μπαίνει στ' όνειρό σου | και ψάχνει, μάταια, ανύπαρκτες στιγμές. | Δεν έχω δύναμη ν' αντέξω την ζωή μου, | ούτε διάθεση καμμία, να σκεφτώ, | στον κρύο τοίχο που ακουμπάω το κορμί μου, | δεν θα με πείραζε να πέθαινα εδώ. | Αμετανόητα δικός σου, | που ζω παράνομα στο χτες, | τη μια να θέλω τον χαμό σου, | την άλλη, αγάπη, να με λες, | ένας απρόσκλητος που μπαίνει στ' όνειρό σου | και ψάχνει, μάταια, ανύπαρκτες στιγμές.

08. Άδειο το τρένο Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Κώστας Βελλιάδης | Στίχοι: Τέρπανδρος
Άδειο το τρένο | στις θέσεις κάθονται έρημες ψυχές | βαριά ανασαίνω | που σ’ άφησα μονάχη σου και κλαίς | οι μήνες από σήμερα | δε θα ‘χουν Κυριακές | Δε ξέρω που πηγαίνω | ούτε έχω κάτι να σου πω | παρ’ της καρδιάς το τρένο | κι’ άλλαξε σταθμό | Άδεια βαλίτσα | στις ράγες σκορπιστήκαν οι στιγμές | τα μάτια κλεισ’ τα | ας μείνουμε καλύτερα στο χθες | τα τρένα τρις σφυρίζουνε | κι’ αδειάζουν αγκαλιές.

09. Δε ζει ο Μεγαλέξανδρος Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Κώστας Βελλιάδης | Στίχοι: Τέρπανδρος
Μπήκανε ψύλλοι μέσα μας | πίνουν και τρών' τη μπέσα μας, | γλεντάνε και χορεύουνε | και τελειωμό δεν έχουνε, | απρόσκλητοι στο σπίτι μας, | μας σέρνουν απ' τη μύτη μας. | Στη ζούλα μας πλησίασαν | και τα μυαλά μάς γύρισαν, | δε ζει ο Μεγαλέξανδρος, | ο κλέψας, ζει, του κλέψαντος | κι εμείς, καβάλα στ' άλογα, | ζούμε μέσ' στα παράλογα. | Στον κόρφο μας κρυβόντουσαν | και χρόνια ζεσταινόντουσαν, | ώσπου, σκιά μας έγιναν | για να φυλάν' τα έρημα, | και κάθισαν στο σβέρκο μας, | αφεντικά στα έργα μας.

10. Πήρε φόρα όλη η χώρα Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Κώστας Βελλιάδης | Στίχοι: Τέρπανδρος
Σβύσαν απότομα τα φώτα, | το μέλλον δείχνει σκοτεινό, | όλα κυλούν στον ενεστώτα | κι εμείς στον παρατατικό. | Γράφτηκε αλλιώς η ιστορία, | με σημειώσεις βιαστικές, | μα θέλει η αγάπη απαρτία | και πράξεις υπερβολικές. | Πήρε φόρα όλη η χώρα και ξοπίσω εμείς | τη βουτιά δεν γλύτωσε κανείς, | πήρε φόρα όλη η χώρα, τρέξε να σωθείς, | ν' αγαπάει δεν έμεινε κανείς. | Στήνεις στα όνειρα ενέδρα | για να τους ρίξεις στο ψαχνό, | φωνές και πάθος στην εξέδρα, | που τα 'χεις κάνει ρημαδιό. | Πιάστηκα πάλι στην παγίδα | και την τροχιά σου ακολουθώ, | χρωματιστή φωτοβολίδα | που έσβυσε στον ουρανό. | Πήρε φόρα όλη η χώρα και ξοπίσω εμείς | τη βουτιά δεν γλύτωσε κανείς, | πήρε φόρα όλη η χώρα, τρέξε να σωθείς, | ν' αγαπάει δεν έμεινε κανείς.

11. Φως του φεγγαριού Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Κώστας Βελλιάδης | Στίχοι: Τέρπανδρος
Μην κλαις για μένα, φως του φεγγαριού, | δεν θέλω να λυπάσαι, | στη μοναξιά του δειλινού, | παρηγοριά μου να 'σαι, | στη μοναξιά του δειλινού, | παρηγοριά μου να 'σαι. | Να με κεράσεις λόγια φιλικά, | να με παρηγορήσεις, | κι αν δεις τα μάτια μου υγρά | μην με παρεξηγήσεις, | κι αν δεις τα μάτια μου υγρά | μην με παρεξηγήσεις. | Κι αν σ' έχω ανάγκη, πρέπει να βιαστείς, | σε λίγο ξημερώνει, | εσύ στη μέρα θα χαθείς | κι εγώ στη γκρίζα σκόνη, | εσύ στη μέρα θα χαθείς | κι εγώ στη γκρίζα σκόνη.

12. Εμιγκράκι Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Κώστας Βελλιάδης | Στίχοι: Τέρπανδρος
Προσφυγάκι κι αλανιάρης, | τέκνο άγνωστου πατρός, | κι ένας σάκος ταξιδιάρης | να 'ναι όλο μου το βιός. | Δες, στα χέρια μου οι ρόζοι | σου γυρεύουνε δουλειά, | μ' ένα τρύπιο πορτοφόλι | δεν χορταίνει η καρδιά. | Όπου βρω, το λέω σπίτι | και γυρεύω ζεστασιά | κι ας μην έχει η πόρτα σύρτη | ούτε εγώ μια αγκαλιά. | Εμιγκράκι στην ορφάνια, | με την τσέπη αδειανή, | ως τη δύση πλένω τζάμια | μ' ένα βρώμικο πανί. | Για κρεβάτι, δυο χαρτόνια, | στριμωγμένος μ' άλλους τρεις, | να 'χω όνειρο για χρόνια, | να κοιμάμαι ασφαλής. | Όπου βρω, το λέω σπίτι | και γυρεύω ζεστασιά | κι ας μην έχει η πόρτα σύρτη | ούτε εγώ μια αγκαλιά.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης