Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2016

Έλληνας είμαι





















Ο Μανώλης Αγγελόπουλος σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Μες τα μάτια σε κοιτώ Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Θεόδωρος Καμπουρίδης | Στίχοι: Βασίλης Παπαδόπουλος
Μέσα στα μάτια σου είδα τον κόσμο | κι απ την αγάπη μου γεννήθηκα ξανά | ήμουνα τίποτα κι έγινα κάτι | δεν είμαι τώρα στο πουθενά | Μες τα μάτια σε κοιτώ και ζαλίζομαι | αν σε χάσω θα χαθώ | σου το ορκίζομαι | τώρα η ζωή μου έχει νόημα σκοπό | ζω για σένα και το ξέρεις πόσο σ’ αγαπώ | τώρα η ζωή μου έχει νόημα σκοπό | ζω για σένα και το ξέρεις πόσο σ’ αγαπώ.

02. Έλληνας είμαι Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Χαψιάδης
Έλληνας είμαι Ανατολίτης, | γέννημα θρέμμα της Αφροδίτης, | παιδί του έρωτα και της αγάπης, | τη μέρα Άγιος,τη νύχτα αντάρτης, | παιδί του έρωτα και της αγάπης, | τη μέρα Άγιος,τη νύχτα αντάρτης. | Έλληνας είμαι και μη με κρίνεις | με τους κανόνες της λογικής, | εγώ ποιος είμαι για να το μάθεις | μες στην καρδιά μου πρέπει να μπεις. | Έλληνας είμαι και καμαρώνω | για ό,τι κάνω δεν μετανιώνω | παιδί φιλότιμο μ' αδυναμίες | που πάντα ψάχνει για ευκαιρίες, | παιδί φιλότιμο μ' αδυναμίες | που πάντα ψάχνει για ευκαιρίες. | Έλληνας είμαι και μη με κρίνεις | με τους κανόνες της λογικής, | εγώ ποιος είμαι για να το μάθεις | μες στην καρδιά μου πρέπει να μπεις.

03. Τα παιδιά του παραδείσου Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Μανώλης Αγγελόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Χαψιάδης
Τέλι-τέλι τσιφτετέλι τρελαθήκαν οι αγγέλοι | και το σκάσαν σαν αλάνια από τα ουράνια. | Τέλι-τέλι τσιφτετέλι έκανε ζημιά εν τέλει, | άγιοι και αποστόλοι σ' αγαπήσαν όλοι. | Και χορεύουνε μαζί σου τα παιδιά του παραδείσου, | τα τρελαίνεις, και έχασαν το τρένο για τον ουρανό. | Τέλι-τέλι τσιφτετέλι τρελαθήκαν οι αγγέλοι. | και το σκάσαν σαν αλάνια από τα ουράνια.

04. Βαρδάρης Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Φύσαγε Βαρδάρης στη Θεσσαλονίκη | και δεν είχα φράγκο ούτε για το νοίκι. | Κι έφερνα τις βόλτες μου κάτω στην Καμάρα | κι από τους περαστικούς ζήταγα τσιγάρα. | Κι έλεγα "Χαλάλι σου, Θεσσαλονικιά μου, | που μαζί σου έφαγα όλα τα λεφτά μου". | Είπα να γλιτώσω κι ήρθα στην Αθήνα | και αμέσως έμπλεξα με μια τρελοτσαχπίνα. | Πούλησα για πάρτη της τα υπάρχοντά μου. | Μα πώς με κατάντησες, άστατη καρδιά μου! | Κι έλεγα "Χαλάλι σου, Αθηναίισσά μου, | που μαζί σου έφαγα τα υπόλοιπά μου".

05. Μια αγάπη Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Νίκος Λουκάς
Όλα κάποτε αρχίζουν και τελειώνουν, | έτσι έγινε και τώρα μεταξύ μας. | Ό,τι λόγια και να πούμε μας πληγώνουν | αφού έσβησε η αγάπη η δική μας. | Μια αγάπη, μία φλόγα, μια φωτιά, | έναν έρωτα που ζήσαμε μεγάλο. | Μα έμεινε μια στάχτη στην καρδιά | και τώρα δεν μας δένει τίποτα άλλο. | Όλα κάποτε αρχίζουν και τελειώνουν | κι αν χωρίζουμε δεν πρέπει να λυπάσαι. | Κι αν υπάρχουνε στιγμές που μας πληγώνουν, | τις καλές στιγμές για πάντα να θυμάσαι. | Μια αγάπη, μία φλόγα, μια φωτιά, | έναν έρωτα που ζήσαμε μεγάλο. | Μα έμεινε μια στάχτη στην καρδιά | και τώρα δεν μας δένει τίποτα άλλο.

06. Όταν χορεύεις μάτια μου Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Χαψιάδης
Ποιος σε έμαθε εντέλει | Να χορεύεις τσιφτετέλι | Μήπως ήσουν στα Μπολσόι | Μπαλαρίνα από σόι | Όταν χορεύεις μάτια μου | ζηλεύουν οι γοργόνες | κι απ' το χορό σου τρέμουνε | στην πίστα οι κολώνες | Ποιος σου δίδαξε τον τρόπο | Να ταρακουνάς τον τόπο | Μήπως πήρες το πτυχίο | Στου Νουρέγιεφ το σχολείο | Όταν χορεύεις μάτια μου | ζηλεύουν οι γοργόνες | κι απ' το χορό σου τρέμουνε | στην πίστα οι κολώνες | Κι ο Αλαίν Ντελόν ακόμα | Θα ποθούσε τέτοιο σώμα | Κι άμα ζούσε ο Βαλεντίνο | Θα τον τρέλαινες κι εκείνο

07. Τη βαρέθηκε η ψυχή μου Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Ανδρέας Σπυρόπουλος
Χωρίς εμένα δε θα είχε κάνει τίποτα | χωρίς εμένα δε θα ήτανε μεγαλη | τα λόγια όμως και τα βηματά της ύποπτα | και μπερδεμένα έχουν ξαναγίνει πάλι | Τη βαρέθηκε η ψυχή μου τη βαρέθηκε | πόσο άδικα κι αχάριστα μου φέρθηκε | Τη βαρέθηκε η ψυχή μου τη βαρέθηκε | Χωρίς εμένα μες το βούρκο θα κυλιότανε | χωρίς εμένα θά 'χε σβήσει και το ξέρει | γυρεύω όμως ένα μόνο να θυμότανε | αυτή την ώρα που της άπλωσα το χέρι

08. Κρίμα Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Λευτέρης Ζέρβας | Στίχοι: Ανδρέας Σπυρόπουλος
Κρίμα, την καρδιά μου, κρίμα | να την έχεις θύμα και ν' αδιαφορείς, | κρίμα που δε μ' αγαπάς | και σαν ξένο πια τώρα με κοιτάς. | Κρίμα που δε μ' αγαπάς. | Τώρα η αγάπη μου, τώρα | σαν καράβι στη μπόρα | με σκισμένα πανιά | ψάχνει της καρδιάς σου το στίγμα | και παλεύει στο κύμα | που το λεν απονιά | αχ, κρίμα που δε μ' αγαπάς. | Κρίμα, τα φτερά μου, κρίμα | έρωτά μου, κρίμα, μου τα τσάκισες, | κρίμα που δε μ' αγαπάς | και σαν ξένο πια τώρα με κοιτάς. | Κρίμα που δε μ' αγαπάς.

09. Τι να κάνω για να σε κρατήσω Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Σμαρούλα Μαραγκουδάκη
Τι να κάνω για να σε κρατήσω | Μια ζωή σου έδωσα | Πόσο πιο πολύ να σ’ αγαπήσω | Σαν Θεό μου σ’ ένοιωσα | Που μοιράζουν καλοσύνη | Λίγα αισθήματα να βρεις | Τώρα που η ζωή μου σβήνει | Λίγο να με λυπηθείς | Που μοιράζουν καλοσύνη | Λίγα αισθήματα να βρεις | Τώρα που η ζωή μου σβήνει | Λίγο να με λυπηθείς | Τι να κάνω για να σε κρατήσω | Μια ζωή σου έδωσα | Πόσο πιο πολύ να σ’ αγαπήσω | Σαν Θεό μου σ’ ένοιωσα | Τι να κάνω για να μη σε χάσω | Όλα τα θυσίασα | Πόσο χαμηλά θέλεις να φτάσω | Στο μηδέν πλησίασα | Που μοιράζουν καλοσύνη | Λίγα αισθήματα να βρεις | Τώρα που η ζωή μου σβήνει | Λίγο να με λυπηθείς | Που μοιράζουν καλοσύνη | Λίγα αισθήματα να βρεις | Τώρα που η ζωή μου σβήνει | Λίγο να με λυπηθείς | Τι να κάνω για να μη σε χάσω | Όλα τα θυσίασα | Πόσο χαμηλά θέλεις να φτάσω | Στο μηδέν πλησίασα | Που μοιράζουν καλοσύνη | Λίγα αισθήματα να βρεις | Τώρα που η ζωή μου σβήνει | Λίγο να με λυπηθείς | Που μοιράζουν καλοσύνη | Λίγα αισθήματα να βρεις | Τώρα που η ζωή μου σβήνει | Λίγο να με λυπηθείς | Τι να κάνω για να σε κρατήσω | Μια ζωή σου έδωσα | Πόσο πιο πολύ να σ’ αγαπήσω | Σαν Θεό μου σ’ ένοιωσα

10. Μολυβιά Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Λευτέρης Ζέρβας | Στίχοι: Ανδρέας Σπυρόπουλος
Μια μολυβιά μέσα στης μοίρας το τετράδιο | είν' η ζωή, είν' η ζωή του καθενός, | μια γομολάστιχα ο θάνατος και αύριο | σε μια στιγμή τα πάντα γίνονται καπνός. | Μια μολυβιά που σβήνει και δεν αφήνει | ούτ' ένα ίχνος πουθενά, | ένα μικρό σημάδι που μες στον Άδη | χάνεται και δεν γυρνά. | Είν' η ζωή μια μολυβιά. | Μια μολυβιά κακογραμμένη που ξεθώριασε | και η πικρή και η πικρή μου η ζωή, | σαν δυνατός βοριάς η μοίρα μου τα σώριασε | φύλλα ξερά όλα τα όνειρα στη γη.

11. Χίλια κομμάτια Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Ηλίας Αγγελόπουλος | Στίχοι: Ηλίας Αγγελόπουλος
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης