Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2016

Το παλιό ρεμπέτικο του Μουφλουζέλη





















Ο Γιώργος Μουφλουζέλης σε τραγούδια του Γιώργου Μουφλουζέλη

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Το σακάκι Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Ένα μαγκάκι πονηρό βρήκε ένα σακάκι, | αφού πρώτα το έψαξε δε βρήκε παραδάκι, | το πάγαινε για πούλημα να κάνει χαρτζηλικάκι. | Κατά κακή του σύμπτωση να και τ' αφεντικό του, | το τράβαγε, τον έλεγε πως ήτανε δικό του, | τον κράταγε και φώναζε πως ήτανε δικό του. | Στεκόταν κι οι περαστικοί, αυτοί τον τριγυρνούσαν | για να το 'ξακριβώσουνε με τρόπο προσπαθούσαν, | αλλά γιατί το φόρεσε δεν τον δικαιολογούσαν. | Μην τον κρατάτε βρε παιδιά για 'να παλιό σακάκι, | τί τον τραβάτε βρε παιδιά για 'να παλιό σακάκι, | το βρήκε, δεν το έκλεψε, δε φταίει τ' ανθρωπάκι, | δε θα το ξανακάνει πια, είναι καλό παιδάκι.

02. Λάου-λάου το πηγαίνεις Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Λάου-λάου το πηγαίνεις, | λάου-λάου το πηγαίνεις, | να ξαναγινώ εργένης, | να ξαναγινώ εργένης. | Μα κι εγώ στο αναγγέλλω, | μα κι εγώ σου το αναγγέλλω, | θέλε με για να σε θέλω, | θέλε με για να σε θέλω. | Κάνεις "κρα" για το στεφάνι, | κάνεις "κρα" για το στεφάνι, | μα ο νους σου πάει σεργιάνι, | τρέχει ο νους σου στο σεργιάνι. | Να σε πάρω ή να σ' αφήσω, | θα σε πάρω ή θα σ' αφήσω, | μόνον εγώ σαν το θελήσω | κι όποτε τ' αποφασίσω. | Κοίταξε μυαλό να βάλεις, | κοίταξε μυαλό να βάλεις, | πριν τα πάρεις υπό μάλης, | μη στα δώσω υπό μάλης. | Κι αν ποτέ συναντηθούμε, | κι αν ποτέ συναντηθούμε, | τότε θα τα ξαναπούμε, | τότε θα λογαριαστούμε, | τότε θα τα ξαναπούμε, | τα στερνά σου σαν θα δούμε.

03. Υπέρ κυρία Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Όταν μου λάχει, σίδερα λυγίζω με τα χέρια | χορεύω και ζεϊμπέκικο, στα δόντια δυο τραπέζια, | χορεύω και ζεϊμπέκικο, στα δόντια δυο τραπέζια. | Και σα βρεθώ μπρος στην καλή, δεν χάνω ευκαιρία, | στο πλάι μου σαν βρίσκεσαι, θα 'σαι υπέρ κυρία, | στο πλάι μου σαν κάθεσαι, θα 'σαι υπέρ κυρία, | Με λίγα λόγια σου 'χω πει τα προτερήματά μου, | μα έχω κι άλλο χάρισμα, την τιμιότητά μου, | μα έχω κι άλλο χάρισμα, την τιμιότητά μου.

04. Εγώ πήγαινα για ψάρια Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Πάγαινα να πιάσω ψάρια | με βαρκούλα, στα κουπιά | πιάνει η βάρκα μια κοπέλα, | μου 'φερνε γεροβολιά. | Έγια μόλα έγια λέσα | οι βαρκούλες μας οι δυο, | η αγάπη στο τιμόνι κι άσ’ τα ψάρια | να τρέχουν στο γιαλό. | Δόλωσα να πιάσω ψάρια, | καλαμάρια ή σουπιές, | μα αντί να πιάσω ψάρια | με ψαρέψαν δυο ματιές. | Έγια μόλα έγια λέσα | οι βαρκούλες μας οι δυο, | η αγάπη στο τιμόνι κι άσ’ τα ψάρια | να τρέχουν στο γιαλό. | Δυο βαρκούλες γίναν μία | χέρι-χέρι η συρτή | και τα ψήνουμε τα ψάρια | μες στο ίδιο πια τσαρδί. | Είτε πάμε στ' ακρογιάλια | είτε πάμε στα βαθιά | είτε πάνω στα βραχάκια, | η αγάπη μας από κοντά.

05. Κοπέλα μου χαδιάρα Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Καλέ κοπέλα μου ναζιάρα | και τσαχπίνα, παιχνιδιάρα, | έλα, άνοιξε την πόρτα | να μπω μέσα σαν και πρώτα, | έλα, άνοιξε την πόρτα | να μπω μέσα σαν και πρώτα. | Φύγε μάγκα από μένα | γιατί σου τα 'χω μαζεμένα, | πάνε μ' άλληνε να ζήσεις, | ήσυχη να με αφήσεις, | πάνε μ' άλληνε να ζήσεις, | ήσυχη να με αφήσεις. | Τράβα μάγκα στη δουλειά σου | να μην έβρεις το μπελά σου, | και αν είσαι παλικάρι | τράβα, κάνε μου τη χάρη, | και αν είσαι παλικάρι | τράβα, κάνε μου τη χάρη.

06. Κάηκε μια συνοικία Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Από μιαν απροσεξία κάηκε μια συνοικία | κάηκε ένα σταυροδρόμι που ανταμώνανε οι δρόμοι | Κάηκε κι ένα σχολείο που 'ταν ορφανοτροφείο | κάηκε και με δασκάλα με τα μάτια τα μεγάλα | κάηκε και με δασκάλα που 'ταν άσπρη σαν το γάλα | Δυο αδέρφια τα καημένα στη φωτιά αγκαλιασμένα | από μια λογομαχία μια μεγάλη αδικία | από μιαν απροσεξία μια μεγάλη αδικία

07. Που 'σουν μάγκα το χειμώνα Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Πού 'σουν μάγκα το χειμώνα βρε | πού 'σουν μάγκα το χειμώνα | μάγκα πού 'σουν το χειμώνα | πού την έχεις την κρυψώνα | Ήμουνα στη γη βελόνη | ήμουνα στη γη βελόνη | ήμουνα στη γη βελόνη | που πατάς και σε αγκυλώνει | Μπάρμπα Γιάννη σαν πεθάνεις | μπάρμπα Γιάννη σαν πεθάνεις | μπάρμπα Γιάννη σαν πεθάνεις | το τζουρά τι θα τον κάνεις | Μπάρμπα Γιάννη μπάρμπα Πέτρο | μπάρμπα Γιάννη μπάρμπα Πέτρο | μπάρμπα Γιάννη μπάρμπα Πέτρο | δεν παντρευτούμε και φέτο | Άναψε το κι σβήσε το | άναψε το μπάρμπα Πέτρο | άναψε το μπάρμπα Πέτρο | το κερί το σπαρματσέτο | Εγώ τ' ανάβω εκείνο σβήνει | εγώ τ' ανάβω εκείνο σβήνει | Εγώ τ’ ανάβω εκείνο σβήνει | ρε’ συ μάγκα τι θα γίνει

08. Ο τρελάκιας Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Νίκος Μάθεσης
Τον ξέρετε μωρέ παιδιά το Νίκο τον τρελάκια, | καλό παιδί, φιλότιμο, μα κάνει καβγαδάκια, | καλό παιδί, φιλότιμο, μα κάνει καβγαδάκια, | τον ξέρετε μωρέ παιδιά το Νίκο τον τρελάκια. | Τα θηλυκά τον ξέρουνε, της πιάτσας οι ατσίδες, | για γούστο που τσακώνεται με όλους τους νταήδες, | τα θηλυκά τον ξέρουνε, της πιάτσας οι ατσίδες, | γι' αυτό και τον προσέχουνε οι πιο καλοί νταήδες. | Την κάπα του την κρέμασε εδώ και λίγα χρόνια, | υπόγραψε συμβόλαιο για να τραβιέται αιώνια, | υπόγραψε συμβόλαιο για να τραβιέται αιώνια, | την κάπα του την κρέμασε εδώ και λίγα χρόνια.

09. Εγώ δεν έχω βγάλει το σχολείο Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Εγώ δεν έχω βγάλει το σχολείο | Ούτε κι’ έχω μάθει γράμματα πολλά | Ξέρω όμως ένα κι ένα κάμουν δύο | Και πως τα φωνήεντα είναι εφτά | Τόσο καιρό κοντά μου και δεν έχεις μάθει | Τους δικούς μου τρόπους και τα φυσικά | Πως η προπαραλήγουσα ποτέ δεν περισπάται | Όταν η λήγουσα είναι μακρά | Όταν η λήγουσα είναι μακρά | Εσύ που κάνεις όλα πως τα ξέρεις | Κι’ όλο εξυπνάδες έχεις στο μυαλό | Πες’ μου για να μάθω κι εγώ ποιο έχει γίνει | Πρώτα η κότα ή τ’ αυγό | Τόσο καιρό κοντά μου πρέπει να’ χεις μάθει | Τους δικούς μου τρόπους και τα φυσικά | Εκτός από τον έρωτα μ’ αρέσει και το μπουζούκι | Μα εσύ στερείσαι καλλιτεχνικά | Μα εσύ στερείσαι καλλιτεχνικά

10. Ν' αλλάξεις όνομα Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Χήρα, ν' αλλάξεις τ' όνομα | χήρα να μη, χήρα να μη σε λένε, | γιατί έκανες τα μάτια μου | μέρα και νύ-, μέρα και νύχτα κλαίνε. | Εσύ είσαι ένας ήλιος | φεγγάρι λαμπερό | που θάμπωσες το φως μου | και δε μπορώ να δω. | Συ μου έδωσες τον πόνο, | συ μου έβαλες καημό, | μα δε ρώτησες κι εμένα | όμως πως το νταγιαντώ. | Για να συναναστρέφομαι | ολημερίς, ολημερίς μ' εσένα, | μπερδεύτηκα στα χέρια σου | κι αλίμονο, αλίμονο σ' εμένα. | Ποιόνα τα λέτε τούτα, | ποιόν ορμηνεύετε, | να διώξω το σεβντά μου | αυτό δε γένεται. | Στο 'πα και στο ξαναλέγω, | πάλι θα στο ξαναπώ, | όσο ο καιρός περνάει | πιο πολύ σε αγαπώ.

11. Για μένα κλαις Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Σε βασανίζουνε και κλαις | κάτι από μένα αν δε θες, | στο δρόμο είμαι κι έρχουμαι, | μόλις βραδιάσει φεύγουμε, | σ' αρπάζω ευθύς και φεύγουμε. | Κρυφά σ' αγάπαγα κι εγώ | τα μάτια μου να μη χαρώ, | μπορεί να μη φαινόμουνα | μα εγώ ξημερωνόμουνα, | για 'σε ξημερωνόμουνα. | Τώρα τα χείλη σου τα δυο | μόνον εγώ θα τα φιλώ, | θα σου χαρίσω το ντουνιά | και δε θα ξανακλάψεις πια | μεσ' στη δική μου αγκαλιά. | Κρυφά σ' αγάπαγα κι εγώ, | τη νιότη μου να μη χαρώ, | μπορεί να μη φαινόμουνα | όμως ξημερωνόμουνα, | για 'σε ξημερωνόμουνα.

12. Βάρκα μου μπογιατισμένη Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Βάρκα μου μπογιατισμένη | κάργα μάγκες φορτωμένη, | μάγκες σαν τα κυπαρίσσια | μαζί και όμορφα, γλυκά κορίτσια. | Το μπουζούκι πάνε να πάρουν | Γιαλό, γιαλό για να γουστάρουν, | Πρίμο, σεκόντο χτυπάνε τα καντίνια, | τα βασανάκια γλεντούνε τα σαΐνια. | Πενιές και μάσες όλες αβέρτα | και ζεϊμπεκάκι πα' στην κουβέρτα, | βάρκα μου καμαρωμένη, | κάργα μάγκες φορτωμένη, | βάρκα μου μπογιατισμένη | κάργα μάγκες φορτωμένη.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης