Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2016

Ότι αγαπάς δεν τελειώνει





















Ο πρώτος δίσκος

01. Τα τραγούδια μια σταλιά Τραγούδι: Μίλτος Πασχαλίδης
Μουσική: Μίλτος Πασχαλίδης | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Τα τραγούδια μια σταλιά | μα οι γλώσσες τους ροδάνια, | μου `παν τόσα μυστικά | που γεμίζουν δυο ποτάμια. | Αν απόψε στη γιορτή | δεν θα βρω να πω δυο λέξεις, | τι να πεις για μια ζωή, | πόσους φίλους να χωρέσεις. | Κερασμένα τα ποτά, | κερασμένα τα τραγούδια, | μου το έμαθαν καλά | τα μικρά μου αγγελούδια. | Να αφήνεις τη στεριά | πάνω στο νερο δεμένος, | και να φτάνεις πιο μακριά | απ` αυτό που `σαι φτιαγμένος. | Μπήκα μέσα στη γιορτή, | μπήκα μέσα στις χαρές σας | και σας άκουγα διπλούς, | η φωνή μου στις φωνές σας. | Κερασμένα τα ποτά, | κερασμένα τα τραγούδια, | μου το έμαθαν καλά | τα μικρά μου αγγελούδια. | Να αφήνεις τη στεριά | πάνω στο νερό δεμένος | και να φτάνεις πιο μακριά | απ` αυτό που `σαι φτιαγμένος.

02. Ο τρελός Τραγούδι: Μίλτος Πασχαλίδης
Μουσική: Δανάη Παναγιωτοπούλου | Στίχοι: Δανάη Παναγιωτοπούλου
Χορεύει ο κόσμος ξέφρενα, καθένας στο ρυθμό του. | Για να `βρει ταίρι ένας τρελός, πουλάει τον εαυτό του. | Αν δεν πιστεύεις μη ρωτάς, κι αν δεν ακούς μη με κοιτάς. | Αν δε φαντάζεσαι φωτιές, με κάρβουνα μην παίζεις. | Ε, ε, ε.... | Γυρνάει ο κόσμος γρήγορα και γίναμε όλοι σκλάβοι, | Κι ένας τρελος φρένο πατά, τον κόσμο να προλάβει. | Αν δεν μπορείς να προσκυνάς, κι αν όλα τα κατέχεις, | Τον κόσμο σου να κυβερνάς, μα σ’ αγκαλιές μην πέφτεις. | Μεγάλα ψέματα μη λες, γιατί θα τα πιστέψεις. | Για τον ψηλό σου το λαιμό, χίλιες θηλειές θα πλέξεις. | Ε, ε, ε.... | Ξεχνάει ο κόσμος στη στιγμή, και ιστορίες γράφει. | Την πόρτα κλείνει ο τρελός, μήπως και δει τα λάθη. | Άμα δεν νιώθεις, μη μιλάς. | Σώπα και μη δικάζεις. | Χίλια κεφάλια πέφτουνε, όταν εσύ δειλιάζεις. | Αν δεν πιστεύεις μη ρωτάς, κι αν δεν ακούς μη με κοιτάς. | Αν δε φαντάζεσαι φωτιές, με κάρβουνα μην παίζεις...

03. Σκυλίσια μέρα Τραγούδι: Μίλτος Πασχαλίδης
Μουσική: Μίλτος Πασχαλίδης | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Είναι όλα πάλι τόσο μπερδεμένα | και δε μπορώ να βρω πού έχω φταίξει, | με τρώνε στόματ' ανοιχτά και πεινασμένα, | σα να με σφίγγει μια θηλιά που έχω πλέξει. | Απ' το πρωί τα νιώθω όλα να στραβώνουν | και λέω πως δε μπορεί, πως κάτι θα ισιώσει, | δε γίνετ' όλα στο μυαλό μου να μαλώνουν, | θα με παιδέψει, αλλά κάπου θα τελειώσει. | Κλείνω τα μάτια και η θάλασσα είναι άδεια, | τα καλοκαίρια μόνο ήξερα να ζω. | Τόσα φιλιά, τόσα νησιά, τόσα καράβια, | πού είναι τώρα που τα θέλω να πιαστώ. | Πέρασ' η μέρα και δεν ξέρω πού έχω φτάσει, | σα να με ρίξανε αλλού, σε ξένο τόπο, | δεν ξέρω τ' είναι αλλά θέλω να περάσει, | δεν ξέρω τί, δεν ξέρω πώς, βρες έναν τρόπο. | Κλείνω τα μάτια και η θάλασσα είναι άδεια, | τα καλοκαίρια μόνο ήξερα να ζω. | Τόσα φιλιά, τόσα νησιά, τόσα καράβια, | πού είναι τώρα που τα θέλω να πιαστώ.

04. Βαριές κουβέντες Τραγούδι: Μίλτος Πασχαλίδης
Μουσική: Μίλτος Πασχαλίδης | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Κι αν δώσαμε μωρό μου αιώνιους όρκους | Κι αν χρόνια επενδύσαμε στην σχέση | Μας φτάνουνε να ζήσουμε απ' τους τόκους | Κανείς μας πια δεν θα ξαναδουλέψει. | Κι αν σου 'πα πως θα πέθαινα για σένα | Κι αν κάποτε για μένα ήσουν κάτι | Κι αν είχαμε τα πάντα μοιρασμένα | άσ' το αγάπη μου να πάει, νερό κι αλάτι. | Κι αν ανταλλάξαμε βαριές κουβέντες | Και είπαμε "Θα σ' αγαπώ για πάντα" | Πες ότι φτιάχναμε τρελές πατέντες | Πες ότι φταίει που περνάω τα σαράντα. | Και αν αγαπηθήκαμε με πάθος | Και στο κορμί μου άναβες φωτιές | Κι αν ήσουν η ζωή μου κατά βάθος | Μη μένεις μόνο στις κακές μας τις στιγμές.

05. Τα μπλούζ της άγριας νιότης Τραγούδι: Μ. Στόκας & Μ. Πασχαλίδης
Μουσική: Μίλτος Πασχαλίδης | Στίχοι: Μίλτος Πασχαλίδης
Μέσα στη πόλη αριθμός | Χαράματα Τετάρτης | Τους δρόμους παίρνεις μοναχός | Σβησμένος απ' το χάρτη | Κάτι παλιά περάσματα | Σε υπόγειες διαβάσεις | Εφηβικά τεχνάσματα | Των φίλων τα φαντάσματα | Που θες να προσπεράσεις | Ένας σπουργίτης στη βροχή | Της ερημιάς ιππότης | Να τραγουδάει κάθε πρωί | Τα μπλουζ της άγριας νιότης | Μπουφάν παλιομοδίτικο | Και βήμα κουρασμένο | Ψάχνεις κρυμμένα "σ' αγαπώ" | Σε τοίχο ξεβαμμένο | Σεργιάνι μες στις γειτονιές | Που έπαιζες παιδάκι | Κυνηγητό με τις σκιές | Όσων χαθήκαν μες στο χθες | Ζητώντας μιαν Ιθάκη | Ένας σπουργίτης στη βροχή | Της ερημιάς ιππότης | Να τραγουδάει κάθε πρωί | Τα μπλουζ της άγριας νιότης

06. Μοναξιά μου όλα Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας & Μ. Πασχαλίδης
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Φ. Πλιάτσικας & Όλγα Βλαχοπούλου
Στις άδειες πόλεις που γυρνάς | εικόνες σε ξοδεύουν | αδύναμος να προσκυνάς | αυτούς που σε ληστεύουν | Σαν δαίμονας να κουβαλάς | του κόσμου τους χειμώνες | στα μάτια της να κυνηγάς | παλιούς μικρούς κανόνες | Μοναξιά μου όλα, μοναξιά μου τίποτα | μη μ' αφήνεις τώρα που είναι όλα πιο δύσκολα | έρωτα μου όλα, κι έρωτά μου τίποτα | μη μ' αφήνεις τώρα που είναι όλα πιο δύσκολα | Τις νύχτες ντύνεσαι μικρός | κάποιον θα ξεγελάσεις | και ένα κακό που ήρθε χθες | τρέχεις για να προφτάσεις | Μοιάζουν οι δρόμοι με φωτιά | τα βράδια του θανάτου | έρωτας που μυρίζει πια | αρένα στο άγγιγμά του

07. Ξημερώματα Τραγούδι: Φίλιππος Πλιάτσικας & Μ. Πασχαλίδης
Μουσική: Λάκης Παπαδόπουλος | Στίχοι:Άκος Δασκαλόπουλος
Να `ταν Μάης και Σαββάτο σαν θα γύριζα | και του Χάρου σαν σκυλάκι να του σφύριζα. | Να στενάξουν μεντεσέδες και χαλκώματα | να σπαράξουν οι κοπέλες μου στα στρώματα. | Ξημερώματα, ξημερώματα | ξημερώματα, ξημερώματα. | Να ραγίζανε του Άδη οι καστρόπορτες | και σωστά τους να μην κλείνανε ποτέ. | Να διαβαίνουν παλικάρια και αλόγατα | και να λούζονται στο φως τα μαύρα σώματα. | Ξημερώματα.. | Να σταμάταγε στην πόρτα σου ο αρχάγγελος | κι απ` την τόση ομορφιά σου να `μενε άλαλος. | Μ` ένα γέλιο σου να έπεφτε στα γόνατα | και να μ` άφηνε να βγω από τα χώματα. | Ξημερώματα.. | Με το γέλιο σου να έπεφτε στα γόνατα | και να μ` άφηνε να βγω από τα χώματα. | Ξημερώματα..

08. Απουσία Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας & Μ. Πασχαλίδης  
Μουσική: Μίλτος Πασχαλίδης | Στίχοι: Μίλτος Πασχαλίδης
Γυρίζω σπίτι μοναχός | άλλη μια νύχτα | μια καληνύχτα σου γυρεύω ο φτωχός | Ξεθεωμένος απ΄τα ψέματα | τα ζάρια και καπνούς | όλα τ' αδέσποτα ρωτώ | μήπως σε είδαν | Πού να σε βρω | Της αγάπης την ουσία | τη μετρώ στην απουσία | κι όλο γίνομαι κομμάτια | πράσινα γλυκά μου μάτια | Όσα κι αν ήξερα | τα ξέχασα κοντά σου | και τη ματιά σου έχω μόνο φυλαχτό | Μ' ένα χαμόγελο | τα σύννεφα σκορπίζεις | και με φωτίζεις μ' ένα φως αληθινό | Αληθινό | Της αγάπης την ουσία | τη μετρώ στην απουσία | κι όλο γίνομαι κομμάτια | πράσινα γλυκά μου μάτια

09. Νότος Τραγούδι: Μίλτος Πασχαλίδης & Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Ισαάκ Σούσης
Εκεί στο Νότο | που τρίζει ο θάνατος κι η αγάπη κάνει κρότο | σαν άδειο κάθισμα ταξίδεψα για χρόνια | ψάχνοντας να βρω το κατάλληλο κορμί | Εκεί στα φώτα | εύρισκε η νύχτα τα σημάδια της τα πρώτα | είχα ξεμείνει από τσιγάρα και συμπόνια | και συ με κέρασες καπνό μ' ένα φιλί | Ποια πόλη, ποια χώρα | ποια θάλασσα σε ταξιδεύει τώρα | σωπαίνεις, θυμάσαι | και μεθυσμένη μες τον ύπνο σου γελάς | Ποια πόλη, ποια χώρα | ποια θάλασσα σε ταξιδεύει τώρα | Εκεί στο Νότο | εκεί μου κλήρωσε ο έρωτας στο Λόττο | κουλουριασμένος σαν τη σαύρα στη σκιά του | σαν νόμισμα έπεφτα στο μαύρο σου βυθό | Χλωμά καντήλια | άναβε η φτώχεια σου τα τάιζε με ζήλεια | μα συλλαβίζαν σ' αγαπώ τα βογγητά σου | σαν ένα άρρωστο στην κούνια του μωρό | Ποια πόλη, ποια χώρα | ποια θάλασσα σε ταξιδεύει τώρα | σωπαίνεις, θυμάσαι | και μεθυσμένη μες τον ύπνο σου γελάς | Ποια πόλη, ποια χώρα | ποια θάλασσα σε ταξιδεύει τώρα

10. Μι Ρε Λα Τραγούδι: Μιρέλα Πάχου & Σπύρος Γραμμένος
Μουσική: Σπύρος Γραμμένος | Στίχοι: Σπύρος Γραμμένος
Στο πάλκο γνωριστήκαμε σε κλασική ορχήστρα | Βρεθήκαμε σε θέατρο, βρεθήκαμε σε πίστα | Κιθάρα έπαιζε κι εγώ ακορντεόν και πιάνο | Αυτός λιγάκι έντεχνος κ εγώ μία σοπράνο | Αυτό δεν ήτανε δεσμός, αυτό δεν ήταν σχέση | Στην άρση έμπαινα εγώ κ αυτή να μπαίνει θέση | Σε όλα διαφέραμε- κυρίως στην κουλτούρα | ήτανε ένας πόλεμος πάνω σε παρτιτούρα. | Εγώ να λέω «μίλα ρε», κι αυτός να λέει «Μι-Ρε-Λα» | Τανγκό του χόρευα εγώ κ εκείνος ταραντέλα | Μείναμε στα Πετράλωνα σε μία γκαρσονιέρα | και πάνω στο πεντάγραμμο μου’ γραφε «καλημέρα». | Μου το’ λεγε η μάνα μου με μουσικό μην μπλέξω | πως μαύρη θα είναι η ζωή και δε θα την αντέξω | Όμως εγώ από μικρή το είχα το μικρόβιο | παρέα με το αγόρι μου να παίζω στο Ηρώδειο.

11. Βυθισμένες άγκυρες Τραγούδι: Μιρέλα Πάχου & Σπύρος Γραμμένος
Μουσική: Μίλτος Πασχαλίδης | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Θα κατεβάσω απ' το ταβάνι σου τα αστέρια | κι όλο τον κόσμο σου θ' αφήσω χτυπημένο | ξέρω στα λόγια μου ακονίζονται μαχαίρια | νιώθω να σφίγγουν την ζωή μου κρύα χέρια | και με το θάρρος μου απ' τα γόνατα κομμένο. | Όμως απόψε πρέπει να τα καταφέρω | δεν έχω δύναμη τα πόδια μου να πάρω | μακάρι να 'τανε κάπως αλλιώς δεν ξέρω | μακάρι να 'τανε και πάλι να σε θέλω | και να σου πω: "σήκω μαζί μου θα σε πάρω" | και να σου πω. | Δεν ξέρω ποιόν παλεύω να νικήσω | φτάνω στην πόρτα και ζυγίζω την ζωή μου | νοιώθω τα μάτια σου να με τραβάνε πίσω | να μ' αγαπάνε δυο φορές για να γυρίσω | σαν βυθισμένες άγκυρες επάνω στο κορμί μου | Βγαίνω στο δρόμο και σκουπίζω τα αίματά σου | κι όσα σου είπα δεν μπορώ να τα πιστέψω | "να μην ξεχάσεις να πιαστείς απ' τα όνειρά σου" | "να μην φοβάσαι η ζωή είναι μπροστά σου" | πόσες βλακείες είπα για να ξεμπερδέψω | Δεν ξέρω ποιον παλεύω να νικήσω | φτάνω στην πόρτα και ζυγίζω την ζωή μου | νοιώθω τα μάτια σου να με τραβάνε πίσω | να μ' αγαπάνε δυο φορές για να γυρίσω | σαν βυθισμένες άγκυρες επάνω στο κορμί μου

12. Ακόμα σ’ αγαπώ Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου & Μ. Πασχαλίδης
Μουσική: Μίλτος Πασχαλίδης | Στίχοι: Θοδωρής Παυλάκος
Τώρα που γρήγορα νυχτώνει | σαν παραμύθι θα στο πω | ό,τι αγαπάς δεν τελειώνει | κι εγώ ακόμα σ'αγαπώ | ό,τι αγαπάς δεν τελειώνει | κι εγώ ακόμα σ'αγαπώ | Τώρα που γρήγορα βραδιάζει | σαν τραγουδάκι θα στο πω | ό,τι θυμάσαι δεν βουλιάζει | μη με ξεχνάς που σ'αγαπώ | ό,τι θυμάσαι δεν βουλιάζει | μη με ξεχνάς που σ'αγαπώ | Είναι πολλά που δεν τα ξέρεις | κι ήθελα τόσο να στα πω | όμως δεν θέλω να υποφέρεις | γιατί ακόμα σ'αγαπώ | όμως δεν θέλω να υποφέρεις | γιατί ακόμα σ'αγαπώ

13. Πρωϊνό τσιγάρο Τραγούδι: Μίλτος Πασχαλίδης
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Άλκης Αλκάιος
Χαράζει η μέρα και η πόλη έχει ρεπό | στη γειτονιά μας καπνίζει ένα φουγάρο | κι εγώ σε ζητάω σαν πρωινό τσιγάρο | και σαν καφέ πικρό και σαν καφέ πικρό | Άδειοι οι δρόμοι δε φάνηκε ψυχή | και το φεγγάρι μόλις χάθηκε στη Δύση | και γω σε γυρεύω σαν μοιραία λύση | και σαν Ανατολή και σαν Ανατολή | Βγήκε ο ήλιος το ράδιο διαπασών | μ' ένα χασάπικο που κλαίει για κάποιον Τάσο | κι εγώ σε ποντάρω κι ύστερα πάω πάσο | σ' ένα καρέ τυφλών σ' ένα καρέ τυφλών

14. Φώναξέ με Τραγούδι: Μίλτος Πασχαλίδης
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Φώναξέ με, αγάπη, φώναξέ με... | στο νυχτωμένο σπίτι ν' ακουστεί η φωνή σου | προτού μέσα στη νύχτα να χαθώ | στους λυπημένους κήπους ανατέλλεις. | Φώναξέ με αγάπη, φώναξέ με... | Κράτησέ με, αγάπη, κράτησέ με... | μη μ' αφήνεις τόσες νύχτες μόνη | στα γέρικα πλατάνια και στις δάφνες | το βράδυ πια δεν αγρυπνά | Κράτησέ με, αγάπη, κράτησέ με...

15. Διόδια Τραγούδι: Μίλτος Πασχαλίδης & Σταύρος Σιόλας
Μουσική: Σταύρος Σιόλας | Στίχοι: Πόλυς Κυριάκου
Τώρα θα δεις τα χρώματα ν’ αλλάζουνε | και τα βουνά να σμίγουν ένα-ένα. | Άγγελοι σαν θνητοί θα σ’ αγκαλιάζουνε | εχθροί θα σου μιλούν αγαπημένα. | Τώρα θα πιω νερό απ΄το ποτήρι σου | δικά σου θα 'ναι πια όσα δεν έχω. | Θα σπρώξω ουρανό στο παραθύρι σου | κι ό,τι δεν άντεχα θα το αντέχω. | Τώρα θα πιάσω σπίτι στον παράδεισο | τσάμπα οικόπεδο σε παραλία. | Του έρωτα θα βάλω το πουκάμισο | και θα νικήσω δίχως πανοπλία. | Τώρα θα δεις μες στης ψυχής τα υπόγεια | τραπέζι με ψωμί, νερό κι αλάτι | τώρα που δεν υπάρχουνε διόδια | που πέφτει σαν ζεστή βροχή η αγάπη.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Κακές συνήθειες Τραγούδι: Χ. Θηβαίος & Μ. Πασχαλίδης
Μουσική: Μίλτος Πασχαλίδης | Στίχοι: Μίλτος Πασχαλίδης
Από παιδί θυμάμαι προσπαθώ | να κλέψω το γλυκό μέσα απ' το βάζο | με ξύλινα σπαθιά να πολεμώ | και μια ζωή στα πόδια να το βάζω | Μα ό,τι μας δένει στα παλιά | είναι οι κακές συνήθειες | το νιώθω τώρα καθαρά | πως είναι αργά γι' αλήθειες | Όλη μου η ζωή συνένοχη και πώς γουστάρω | τα πιο μεγάλα ψέματα στα πιο αθώα βλέμματα | όλη μου η ζωή συνένοχη και πώς γουστάρω | κάτι απογέματα με καφέ και τσιγάρο | Από παιδί θυμάμαι προσπαθώ | στα λάθη μου φτηνά να τη γλιτώσω | μου μάθαν να φοβάμαι ό,τι αγαπώ | και μια ζωή να φεύγω πριν να δώσω | Μα ό,τι μας δένει στα παλιά | είναι οι κακές συνήθειες | το νιώθω τώρα καθαρά | πως είναι αργά γι' αλήθειες | Όλη μου η ζωή συνένοχη και πώς γουστάρω | τα πιο μεγάλα ψέματα στα πιο αθώα βλέμματα | όλη μου η ζωή συνένοχη και πώς γουστάρω | κάτι απογέματα με καφέ και τσιγάρο

02. Αγύριστο κεφάλι Τραγούδι: Χ. Θηβαίος & Μ. Πασχαλίδης
Μουσική: Μίλτος Πασχαλίδης | Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
Φυσάει ένας αέρας που σαρώνει | ενθύμια παλιά και φυλακτά | Οι ήρωες το σκάνε απ' την οθόνη | ξυλάρμενοι τραβανε στ'ανοιχτα | Πού μας πηγαίνει αυτό το τρεχαντήρι, | δεν ξέρω γέμισε μου το ποτήρι | πού μας πηγαίνει αυτό το τρεχαντήρι, | δεν ξέρω γέμισε μου το ποτήρι | Τα μάρμαρα στο φως αντιφεγγίζουν | σε ποιο ταξίδι σ' έχω ξαναδεί | τυφλά πουλιά το τζάμι μου ραμφίζουν | το πλένει στα φανάρια ένα παιδί | κι ένας τελάλης σ' έρημη πλατεία | τριάντα χρόνια ψάχνει την αιτία | Στους δρόμους καβαλάρηδες καλπάζουν | και κυνηγούν τ' αδέσποτα σκυλιά | και οι νοικοκυραίοι που τρομάζουν, | ξορκίζουν μ' αγιασμό το σατανά | Δεν είναι εδώ Βαλκάνια, σου το 'πα | εδώ είναι παίξε γέλασε και σώπα | δεν είναι εδώ Βαλκάνια, σου το 'πα | εδώ είναι παίξε γέλασε και σώπα | Φυσάει ένας αέρας που σαρώνει, | μα εγώ είμ' ένα τραγούδι αλλοτινό | στου δρόμου το λιοπύρι και το χιόνι | αγύριστο κεφάλι θα γυρνώ | Στα χέρια σου αφήνω το τιμόνι | κι η πιο μεγάλη νύχτα ξημερώνει | Στα χέρια σου αφήνω το τιμόνι | κι η πιο μεγάλη νύχτα ξημερώνει

03. Όσο κρατάει ένας καφές Τραγούδι: Μιρέλα Πάχου & Μ. Πασχαλίδης
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
Αυτό το βράδυ μη μ' αφήνεις μόνο | σ' ένα ναρκοπέδιο γυρνώ, | αυτό το βράδυ που σε πίνω και στεγνώνω | ή θα σωθώ ή θα χαθώ. | Μείνε ακόμα λίγο | μέχρι που να ξεφύγω | και κράτησέ με αν θες | όσο κρατάει ένας καφές. | Μείνε ακόμα λίγο | μέχρι που να ξεφύγω | κι ύστερα πες μου "γεια" | και πως θα 'ρθείς ξανά. | Αυτό το βράδυ μη μ' αφήνεις μόνο | το μυαλό μου πάει στο κακό, | αυτό το βράδυ παρηγόρα μου τον πόνο | ξεγέλασέ με, αγάπη, σαν μωρό.

04. Ο τιμβωρύχος Τραγούδι: Μιρέλα Πάχου & Μ. Πασχαλίδης
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Κώστας Λαχάς
Τα λόγια μου της νύχτας μετανάστες | σε δρομολόγια χωρίς επιστροφή | άσ' τις πλατείες να βογκούν σου λέω άστες | ίσως με βρεις μες στην επόμενη στροφή | Στενεύουν τα περάσματα | οι φίλοι μου φαντάσματα | κι η πόλη μοιάζει γενικώς | τάφος οικογενειακός | Ένας Στρυμόνας και βουλιάζω στα νερά | όπως ψαράς μέσα στη λάσπη της Κερκίνης | οιωνοσκόπος με σημάδια φανερά | χάθηκα πάλι μες στο πρόσωπο εκείνης | Στενεύουν τα περάσματα | οι φίλοι μου φαντάσματα | κι η πόλη μοιάζει γενικώς | τάφος οικογενειακός | Ματώνει στα Κυβέλεια η οθόνη | κι εγώ ρεμβάζω σε πεδία αχανή | στο Μιραμάρε κολυμπούσες πάντα μόνη | και ο Ματθαίος έχει χρόνια να φανεί | Στενεύουν τα περάσματα | οι φίλοι μου φαντάσματα | κι η πόλη μοιάζει γενικώς | τάφος οικογενειακός

05α. Πάντα γελαστοί Τραγούδι: Μίλτος Πασχαλίδης
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
Της νύχτας οι αμαρτωλοί και της αυγής οι μόνοι | θέλουν βαρύ ζεϊμπέκικο και νευρικό τιμόνι | σε τόπους τριγυρίζουνε σβησμένους απ' το χάρτη | για μια σταγόνα ουρανό για μιαν αγάπη σκάρτη | Όσοι με το Χάρο γίναν φίλοι | με τσιγάρο φεύγουνε στα χείλη | στα τρελά τους όνειρα δοσμένοι | πάντα γελαστοί, πάντα γελαστοί | πάντα γελαστοί και γελασμένοι | Τα νιάτα μας διαδρομή Αθήνα, Σαλονίκη | μια πόλη χτίσαμε μαζί κι ακόμα ζω στο νοίκι | έπεσα να σ' ονειρευτώ σε ψάθα από φιλύρα | κι είδα πως βγάζει η νύχτα φως και τ' όστρακο πορφύρα | Όσοι με το Χάρο γίναν φίλοι | με τσιγάρο φεύγουνε στα χείλη | στα τρελά τους όνειρα δοσμένοι | πάντα γελαστοί, πάντα γελαστοί | πάντα γελαστοί και γελασμένοι | Όσοι με το Χάρο γίναν φίλοι | με τσιγάρο φεύγουνε στα χείλη | στα τρελά τους όνειρα δοσμένοι | πάντα γελαστοί, πάντα γελαστοί | πάντα γελαστοί και γελασμένοι

05β. Ερωτικό Τραγούδι: Μίλτος Πασχαλίδης
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
Με μια πιρόγα φεύγεις και γυρίζεις | τις ώρες που αγριεύει η βροχή | στη γη των Βησιγότθων αρμενίζεις | και σε κερδίζουν κήποι κρεμαστοί | μα τα φτερά σου σιγοπριονίζεις | Σκέπασε αρμύρα το γυμνό κορμί σου | σου 'φερα απ' τους Δελφούς γλυκό νερό | στα δύο είπες πως θα κοπεί η ζωή σου | και πριν προλάβω τρις να σ' αρνηθώ | σκούριασε το κλειδί του παραδείσου | Το καραβάνι τρέχει μες στη σκόνη | και την τρελή σου κυνηγάει σκιά | πώς να ημερέψει ο νους μ' ένα σεντόνι | πώς να δεθεί η Μεσόγειος με σχοινιά | αγάπη που σε λέγαμ' Αντιγόνη | Ποια νυχτωδία το φως σου έχει πάρει | και σε ποιο γαλαξία να σε βρω | εδώ είναι Αττική φαιό νταμάρι | κι εγώ ένα πεδίο βολής φτηνό | που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι

05γ. Ρόζα Τραγούδι: Μίλτος Πασχαλίδης & Θάνος Μικρούτσικος
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
Τα χείλη μου ξερά και διψασμένα | γυρεύουνε στην άσφαλτο νερό | περνάνε δίπλα μου τα τροχοφόρα | και συ μου λες μας περιμένει η μπόρα | και με τραβάς σε καμπαρέ υγρό | Βαδίζουμε μαζί στον ίδιο δρόμο | μα τα κελιά μας είναι χωριστά | σε πολιτεία μαγική γυρνάμε | δε θέλω πια να μάθω τι ζητάμε | φτάνει να μου χαρίσεις δυο φιλιά | Με παίζεις στη ρουλέτα και με χάνεις | σε ένα παραμύθι εφιαλτικό | φωνή εντόμου τώρα ειν' η φωνή μου | φυτό αναρριχώμενο η ζωή μου | με κόβεις και με ρίχνεις στο κενό | Πώς η ανάγκη γίνεται ιστορία | πώς η ιστορία γίνεται σιωπή | τι με κοιτάζεις Ρόζα μουδιασμένο | συγχώρα με που δεν καταλαβαίνω | τι λένε τα κομπιούτερς κι οι αριθμοί | Αγάπη μου από κάρβουνο και θειάφι | πώς σ' έχει αλλάξει έτσι ο καιρός | περνάνε πάνω μας τα τροχοφόρα | και γω μέσ' στην ομίχλη και τη μπόρα | κοιμάμαι στο πλευρό σου νηστικός | Πώς η ανάγκη γίνεται ιστορία | πώς η ιστορία γίνεται σιωπή | τι με κοιτάζεις Ρόζα μουδιασμένο | συγχώρα με που δεν καταλαβαίνω | τι λένε τα κομπιούτερς κι οι αριθμοί

06. Μικρές νοθείες Τραγούδι: Μίλτος Πασχαλίδης & Χρήστος Θηβαίος
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Ποτέ του δεν κατάφερε να βγει σε μια λιακάδα | και ζει με, ό,τι, περίσσεψε από ένα σκάρτο ποίημα | τα πρωινά σηκώνεται με μια βαριά ζαλάδα | και λέει πως τον ξύπνησε ένα μεγάλο κύμα | Κρεμάει τις αφίσες του στα παράθυρά του | κρύβει το φως μα κρύβει κι όλα τ'άλλα | γιατί το μόνο που λαχτάρησε ως λάφυρά του | είναι μια θάλασσα να φτάνει ως τη σκάλα | Βάζει σημάδια με στυλό πάνω στον τοίχο του | μετράει το ύψος του που πόντο, πόντο χάνει | μα κάθε βράδυ όταν βγαίνει απ' τον ύπνο του | στέκεται όρθιος και τρυπάει το ταβάνι | Είναι που ονειρεύεται πως φεύγει για ταξίδια | πως μπαίνει μέσα σε παλιές φωτογραφίες | ξέρει αν μπορούσε θα ‘κανε μία απ' τα ίδια | αλλά τι νόημα έχει το όνειρο χωρίς μικρές νοθείες

07. Τα παραμύθια της οκάς Τραγούδι: Γιώτα Νέγκα & Μίλτος Πασχαλίδης
Μουσική: Μίλτος Πασχαλίδης | Στίχοι: Μίλτος Πασχαλίδης
Σε λόγια πάλι θα χαθώ φτιασιδωμένα | Σαν από κείνα που πουλώ στην αγορά | Λόγια που ξέρω πως δεν νοιάζουνε κανένα | Και 'γω τα γράφω να περάσει η βραδιά | Κάτι τραγούδια για παράξενες αγάπες | Που επιζούν μόνο στα βάθη του μυαλού | Για όλες εκείνες τις μικρές μου αυταπάτες | Που κάθε νύχτα μου στοιχειώνουνε το νου | Τι με κοιτάς; | Τι με ρωτάς; | Ποιες αλήθειες να μάθεις ζητάς; | Τι με κοιτάς; | Τι με ρωτάς; | Παραμύθια πουλώ της οκάς | Μα τώρα άκου της σιωπής την μελωδία | Ξέρω θα φύγεις πριν χαράξει η αυγή | Τα λόγια τώρα πια δεν έχουν σημασία | Όσα κι αν πω θα τα ξεχάσεις το πρωί | Μια μελωδία που την σκάρωσα για σένα | Που 'χεις προλάβει τρεις φορές να μ' αρνηθείς | Κι ένας αγέρας που φυσάει λυπημένα | Μου ψιθυρίζει πως κι απόψε δεν θα ρθεις

08. Πεθαμένες καλησπέρες Τραγούδι: Γιώτα Νέγκα & Μίλτος Πασχαλίδης
Μουσική: Μίλτος Πασχαλίδης | Στίχοι: Μίλτος Πασχαλίδης
Με τραγούδια λυπημένα | ανταμώναμε τα βράδια | και με χάδια κουρασμένα | απ' της μέρας τα σημάδια | Τα τσιγάρα μοιρασμένα | η κιθάρα δανεική | όνειρα μπογιατισμένα | σε μι' ασπρόμαυρη ζωή | Τώρα πάψαν τα τραγούδια | ξέβαψαν τα χρώματα | δρόμοι και παλιές πλατείες | άλλαξαν ονόματα | Κι άμα δω κανένα φίλο | τρέμω μη με θυμηθεί | πεθαμένες καλησπέρες | δε γουστάρω να μου πει | Μού 'χες πει πως όλα αλλάζουν, | τρομαγμένα και βουβά | κι ό,τι πιότερο αγαπάμε | μας πληγώνει πιο βαθιά | Μού 'χες πει πως όλα αλλάζουν | φτάνει μόνο μια αφορμή | μα τα δυό σου μάτια μοιάζουν | φάροι σ' άγονη γραμμή | Κι άμα δω κανένα φίλο | τρέμω μη με θυμηθεί | πεθαμένες καλησπέρες | δε γουστάρω να μου πει | Κι άμα δω κανένα φίλο | τρέμω μη με θυμηθεί | πεθαμένες καλησπέρες | δε γουστάρω να μου πει

09. Τα Σμυρνέϊκα τραγούδια Τραγούδι: Π. Θαλασσινός & Μ. Πασχαλίδης  
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Το καθρεφτάκι σου παλιό | και πίσω απ' τη θαμπάδα | η Σμύρνη με το Κορδελιό | και η παλιά Ελλάδα | Μουτζουρωμένο το γυαλί | μα πίσω απ' τους καπνούς του | βλέπει ο Θεός το Αϊβαλί | και σταματάει ο νους του | Τα σμυρναίικα τραγούδια | ποιος σου τα 'μαθε | να τα λες και να δακρύζεις | της καρδιάς μου ανθέ | Το καθρεφτάκι σου παλιό | και το μυαλό χαμένο | σε ποιο τα ήπιες καπηλειό | και βγήκες μεθυσμένο | Μουτζουρωμένο το γυαλί | μα πίσω απ' τους καπνούς του | βλέπει ο Θεός το Αϊβαλί | και σταματάει ο νους του | Τα σμυρναίικα τραγούδια | ποιος σου τα 'μαθε | να τα λες και να δακρύζεις | της καρδιάς μου ανθέ

10. Τι να θυμηθώ Τραγούδι: Μιρέλα Πάχου & Μίλτος Πασχαλίδης
Μουσική: Νίκος Ζούδιαρης | Στίχοι: Νίκος Ζούδιαρης
Δεν πετάει φτερό στο πέλαγο | Και μαντάτο απ' την Αθήνα | Τι να θυμηθώ απ' τα μάτια σου | Που 'χω να τα δω ένα μήνα | Στ' άγρια σοκάκια της ψυχής | Ψάχνω μα δε σ' ανταμώνω | Α να κοιμηθώ να σ' ονειρευτώ | Που με ξέχασες και λιώνω | Ούτε που σαλεύει το νερό | Ούτε μου μιλούν οι γλάροι | Μου άργησες πολύ, πες μου πως θα 'ρθεις | Πριν να σβήσουνε οι φάροι

11. Φωτιά μου Τραγούδι: Μίλτος Πασχαλίδης & Χρήστος Θηβαίος
Μουσική: Μίλτος Πασχαλίδης | Στίχοι: Μίλτος Πασχαλίδης
Με χάδια τρομαγμένα, | με διψασμένα χάδια | του νου μου τα σκοτάδια | απόψε ντύνομαι | Λευκό πανί υψώνω | και πάω όπου με πάει | αυτό που με σκορπάει, | σου παραδίνομαι | Φωτιά μου εσύ κι αέρας | στο σύνορο τούτης της μέρας | Τη φλόγα σου δως μου | και γίνε μου φως μου | χρυσόμαλλο δέρας | Φωτιά μου εσύ κι αέρας | στο σύνορο τούτης της μέρας | Το γέλιο σου δως μου | και γίνε του κόσμου | το πέρας | Μονάχη μες τους ξένους | και μες τους φίλους μόνη | να 'ξερα τί σε σώνει | στον πόνο στη χαρά | Γυαλί που δεν ραγίζει | θα 'βρισκα να σου τάξω | Πες μου πως να πετάξω | με δανεικά φτερά | Φωτιά μου εσύ κι αέρας | στο σύνορο τούτης της μέρας | Τη φλόγα σου δως μου | και γίνε μου φως μου | χρυσόμαλλο δέρας | Φωτιά μου εσύ κι αέρας | στο σύνορο τούτης της μέρας | Το γέλιο σου δως μου | και γίνε του κόσμου το πέρας | Της φυλακής μου πόρτα | εσύ και αντικλείδι | και γω μικρό στολίδι | στον άσπρο σου λαιμό | Θα πω ένα τραγούδι | σήκω να το χορέψεις | Τα μάτια να μου κλέψεις | για πάντα πριν χαθώ

12. Της λήθης το πηγάδι Τραγούδι: Μίλτος Πασχαλίδης & Γιάννης Χαρούλης
Μουσική: Μίλτος Πασχαλίδης | Στίχοι: Μίλτος Πασχαλίδης
Της παπαρούνας τον ανθό | Να μην τον εμυρίσεις | Γιατί σε μένα μάτια μου | Μια μέρα θα γυρίσεις | Να μου γυρέψεις τη φωτιά | Και του τρελού το χάδι | Πάντα ζητούσες τα φιλιά | Που αφήνουνε σημάδι | Τα χάδια μου τα πέταξα | Στις λήθης το πηγάδι | Να μην τα βρουν οι αγκαλιές | που βγαίνουνε σεργιάνι | Με διαβατάρικα πουλιά | Έρωτα να μην πιάνεις | Γιατί είναι διαβατάρικα | Και γρήγορα τα χάνεις | Και σου κουρσεύουν τη λαλιά | Κι ανάσα πια δεν έχεις | Κι όλο γυρίζεις το πρωί | Χάϊδι να μου γυρεύεις | Τα χάδια μου τα πέταξα | Στις λήθης το πηγάδι | Να μην τα βρουν οι αγκαλιές | που βγαίνουνε σεργιάνι

13. Το καπηλειό Τραγούδι: Γιάννης Χαρούλης & Μίλτος Πασχαλίδης
Μουσική: Δημήτρης Αποστολάκης | Στίχοι: Δημήτρης Αποστολάκης
Ήτανε όμορφο θαρρώ | εκείνο τον παλιό καιρό | το καπηλειό μου | γιαλός, καημός και τσικουδιά | βαλμένα μέσα στην καρδιά | με τ’ όνειρό μου. | Και κάθε μέρα από βραδύς | ντουγιουρντισμένος ο Βαρδής | με το λαούτο | με το κρασί του στον οντά | στον αμανέ του να κεντά | τον κόσμο τούτο. | Κι ο Σταύρος πέρα στη γωνιά | που για δυο χείλια βυσσινιά | τα σιγοπίνει | παίρνει νερό σαν τραγουδεί | που το λαούτο του Βαρδή | τον πόνο σβήνει. | Κι ο Μύρος πιάνει το χορό | το χώμα μόνο έχει οχτρό | χρυσά παλάτια | σε κάποια θάλασσα πλατιά | θυμάται, κόκκινα φωτιά | τα δυο του μάτια. | Θυμούμαι κάθε χαραυγή | πού `λεγα ο ήλιος να μη βγει | στην αγκαλιά σου | όνειρο βάρκα με πανιά | να σεργιανίζω το ντουνιά | με τα φιλιά σου. | Αργό το ζάλο μου, βαρύ | ήτανε ψεύτικος μπορεί | ο έρωτάς σου | ρωτώ διαβάτες στα στενά | αν είδαν μάτια καστανά | σαν τα δικά σου. | Πως να δικάσω μια ζωή | κι ένα αστέρι το πρωί | που τρεμοσβήνει | στο ερειπωμένο καπηλειό | ένα μου όνειρο παλιό | έχει `πομείνει.

14. Στα είπα όλα Τραγούδι: Γιάννης Χαρούλης & Μίλτος Πασχαλίδης
Μουσική: Μίλτος Πασχαλίδης | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Πολλές φορές σου μίλησα | Με χρώματα στο στόμα | Στο είπα, όσα έμαθα | Τα έμαθα με το σώμα | Μισός ψυχή μισός κορμί | Κι η πείνα μου θηρίο | Μισή ζωή σπατάλησα | να ζήσουν και τα δύο | Όσα κομμάτια κι μπορέσεις να ενώσεις | Δεν θα σου φτάσουν μια στιγμή για να με νιώσεις | Στα είπα όλα, Φίλα με τώρα | Με αγαπούσε το νερό | Μα ο ουρανός με ζούσε | Κι όταν μετρούσα τι μπορώ | Η γη δεν με χωρούσε | Κυνήγησα τις ομορφιές | Μα μ' έκλεψε η λύπη | Οι αλήθειες μου: εσύ όταν κλαις | Και της καρδιάς μου οι χτύποι | Όσα κομμάτια κι μπορέσεις να ενώσεις | Δεν θα σου φτάσουν μια στιγμή για να με νιώσεις | Στα είπα όλα, Φίλα με τώρα

15. Παραμύθι με λυπημένο τέλος Τραγούδι: Μ. Πασχαλίδης & Χρ. Θηβαίος
Μουσική: Μίλτος Πασχαλίδης | Στίχοι: Μίλτος Πασχαλίδης
Κάποτε γνώρισα μια λίμνη | μάτια μου, μάτια μου | κάποτε γνώρισα μια λίμνη | που ‘θελε να ‘ναι θάλασσα | Και κάθε που χαράζει | την τρώει το μαράζι | και κάθε που χαράζει | την τρώει το μαράζι | Κάποτε αντάμωσα μια πέτρα | μάτια μου, αχ μάτια μου | κάποτε αντάμωσα μια πέτρα | που ‘θελε βράχος να γενεί | Και κάθε που χαράζει | την τρώει το μαράζι | και κάθε που χαράζει | την τρώει το μαράζι | Κάποτε αγάπησα μια κόρη | μάτια μου, μαύρα μάτια μου | που ρωτούσε κάθε αγόρι | πότε γυναίκα θα γενεί | Και κάθε που χαράζει | την τρώει το μαράζι | και κάθε που χαράζει | την τρώει το μαράζι | Έχουν περάσει χρόνοι δέκα | μάτια μου, αχ μάτια μου | η κόρη γίνηκε γυναίκα | μα εγώ απόμεινα παιδί | Και κάθε που χαράζει | με τρώει το μαράζι | και κάθε που χαράζει | με τρώει το μαράζι

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης