Σάββατο, 26 Μαρτίου 2016

Οι μεγάλοι του ρεμπέτικου No. 17





















01. Το κουρασμένο βήμα σου Τραγούδι: Τάκης Μπίνης & Στέλλα Χασκίλ
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Αργά, αργά, βαριά, βαριά | σ' ακούω στο σκοτάδι | Το κουρασμένο βήμα σου να σέρνεται | κάθε βράδυ, κάθε βράδυ | Καρδιοχτυπάς, παραμιλάς | μπρος στο παράθυρο της | και με παράπονο πικρό της τραγουδάς | το σκοπό της, το σκοπό της | Σε παίρνουν τα χαράματα | ενώ αυτή κοιμάται | μην τυραννιέσαι άδικα και μην πονάς | δε λυπάται, δε λυπάται

02. Φυλακισμένη Τραγούδι: Στέλλα Χασκίλ
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Μπάμπης Μπακάλης
Μ' έχεις κλεισμένη μέρα νύχτα μες το σπίτι | και δεν με βγάζεις λίγο έξω να χαρώ | λες και εγκλημάτησα και είμαι δικασμένη | και περιμένω αμνηστία για να βγω | Πες μου τι σου’ φταιξα και μ' έχεις τιμωρήσει | κι όλο μου φέρνεσαι σκληρά και μ' απειλείς | μα το κατάλαβες πως σου 'χω αδυναμία | μ' αυτά που κάνεις όμως θα τα πληρωθείς | Μην το νομίζεις πως θα μ' έχεις σκλαβωμένη | και σαν πουλάκι στο κλουβί πάντα να ζω | η ώρα ζύγωσε θ' ανοίξουν τα φτερά μου | και από τα χέρια σου θα φύγω να σωθώ

03. Χτυπούν καμπάνες θλιβερά Τραγούδι: Στέλλα Χασκίλ
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Χτυπούν καμπάνες θλιβερά | σκοτείνιασε η πλάση, | απόψε η μανούλα μου | για πάντα θα με χάσει. | Ψεύτικε κόσμε έχε γεια, | θα φύγω ετούτη τη βραδιά. | Ταξίδι φεύγω μακρινό | εκεί που δεν γυρίζουν, | θα κλείσουν τα ματάκια μου | να πάψουν να δακρύζουν. | Ψεύτικε κόσμε έχε γεια, | θα φύγω ετούτη τη βραδιά. | Η κουρασμένη μου καρδιά | δεν θα ξαναχτυπήσει, | απ' την ψευτιά και τ' άδικο | ποτέ δεν θα ραγίσει. | Ψεύτικε κόσμε έχε γεια, | θα φύγω ετούτη τη βραδιά.

04. Γράμμα θα στείλω στο Θεό Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου & Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Μπάμπης Μπακάλης
Γράμμα θα στείλω στο Θεό | με λόγια πικραμένα, | θα του ζητήσω να σκεφτεί | λιγάκι και για μένα. | Γράμμα θα στείλω στο Θεό | με λόγια πικραμένα. | Ας λένε πως δεν χάνει | κανέναν ο Θεός | μ’ αδίκησε ο κόσμος | με ξέχασε κι Αυτός. | Μ’ αδίκησε ο κόσμος | με ξέχασε κι Αυτός, | ας λένε πως δεν χάνει | κανέναν ο Θεός. | Θα του μιλήσω όμορφα | ντόμπρα παλικαρίσια, | όταν μοιράζει τον παρά | να τον μοιράζει ίσια | θα του μιλήσω όμορφα | ντόμπρα παλικαρίσια. | Ας λένε πως δε χάνει | κανέναν ο Θεός | μ’ αδίκησε ο κόσμος | με ξέχασε κι Αυτός. | Γράμμα θα στείλω στο Θεό | και να με συγχωρήσει | δεν πρέπει στο παράπονο | κι εμένα να μ’ αφήσει. | Γράμμα θα στείλω στο Θεό | και να με συγχωρήσει | Ας λένε πως δε χάνει | κανέναν ο Θεός | μ’ αδίκησε ο κόσμος | με ξέχασε κι Αυτός.

05. Το έχει η μοίρα μου να υποφέρω Τραγούδι: Τάκης Μπίνης & Σ. Καλφοπούλου
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Μπάμπης Μπακάλης
Ζητάτε να σας πω | για τη γυναίκα π’ αγαπούσα | γιατί είμαι σε διάσταση | αφού γι’ αυτήν πονούσα. | Μη μου θυμίζετε τα περασμένα | γιατί ο δόλιος θα τρελαθώ | το έχει η μοίρα μου να υποφέρω | και να με δέρνει όπου βρεθώ. | Εμένα πια δεν βρίσκεται | κανείς να με λυπάται | και σεις ακόμα θέλετε | μαζί μου να γελάτε. | Υπάρχουνε πολλοί καημοί | σε τούτον τον κοσμάκη | αφήστε με στον πόνο μου | να πίνω το φαρμάκι.

06. Κλαίνε οι μανούλες τα παιδιά Τραγούδι: Στέλλα Χασκίλ & Τάκης Μπίνης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Μίνως Μάτσας
Κλαιν οι μανούλες τα παιδιά, | που είν' όλα στα ξένα, | δεν ξέρουμε που βρίσκουνται, αχ παιδάκια μας! | πού 'ναι ξενητεμένα. | Χρόνια σας περιμένουμε, | κοντά μας για να 'ρθείτε, | σ' αυτά τα ξένα πού 'σαστε, αχ παιδάκια μας! | ποιος ξέρει αν θα ζείτε. | Παιδιά μας που να βρίσκεστε, | σε κάθε βήμα λέμε | και κάθε βράδυ στις γωνιές, αχ παιδάκια μας! | αρχίζουμε και κλαίμε.

07. Τώρα κι αν ζεις μες στο κελί Τραγούδι: Τάκης Μπίνης & Ε. Μαρκοπούλου
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Μπάμπης Μπακάλης
Όταν σε κλείσουν φυλακή | και μείνεις έρημο πουλί | δεν πατάνε να σε δούνε | κι όλοι σε κατηγορούνε. | Μα δεν ρωτάνε όμως γιατί | σε κλείσανε στη φυλακή | δεν ρωτάνε την αιτία | και σε λεν εγκληματία. | Τώρα κι αν ζεις μες στο κελί | κάνε ρε φίλε υπομονή | κι όταν βγεις στην κοινωνία | μην τους δίνεις σημασία.

08. Έκαψα την καλύβα μου Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου & Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Μπάμπης Μπακάλης
Αφού με καταστρέψανε οι συγγενείς και οι φίλοι | έκαψα την καλύβα μου να μη με τρων οι ψύλλοι, | έκαψα την καλύβα μου να μη με τρων οι ψύλλοι. | Τώρα φωτιά να ανάψει και να μη σβήνει | όλος ο κόσμος πια τσιμέντο να γίνει, | όλος ο κόσμος πια τσιμέντο να γίνει | Τώρα φωτιά να ανάψει και να μη σβήνει. | Οπού κι αυτή που αγάπησα με έχει λησμονήσει | τίποτα τώρα δεν μπορεί για να με συγκινήσει, | τίποτα τώρα δεν μπορεί για να με συγκινήσει.. | Τώρα και μπότες με φτερά ας πετάξουν | στάχτη θα γίνουν όλα και να ρημάξουν, | στάχτη να γίνουν όλα και να ρημάξουν, | τώρα και μπότες με φτερά ας πετάξουν. | Και τώρα που κατήντησε ερείπιο η ζωή μου | κανείς δεν με λυπήθηκε για την καταστροφή μου, | κανείς δεν με λυπήθηκε για την καταστροφή μου. | Τώρα φωτιά να ανάψει και να μη σβήνει | όλος ο κόσμος πια τσιμέντο να γίνει. | όλος ο κόσμος πια τσιμέντο να γίνει. | τώρα φωτιά να ανάψει και να μη σβήνει. | Τώρα φωτιά να ανάψει και να μη σβήνει | όλος ο κόσμος πια τσιμέντο να γίνει. | όλος ο κόσμος πια τσιμέντο να γίνει. | τώρα φωτιά να ανάψει και να μη σβήνει.

09. Για στάσου χάρε Τραγούδι: Τάκης Μπίνης & Σ. Καλφοπούλου
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Για στάσου Χάρε να σου μιλήσω, | άκου μια μάνα τι θα σου πει: | Μη μου το παίρνεις το παλικάρι | και μείνω έρημη μες στη ζωή. | Τόσες λαχτάρες έχει περάσει | σ' αυτά τα χρόνια που 'χει βρεθεί, | πάψε κοντά του να φτερουγίζεις | κι άστο να ζήσει και να χαρεί. | Λυπήσου Χάρε, και την κοπέλα, | που τόσα χρόνια τον αγαπά | κι αν θέλεις διώξε απ' τις καρδιές μας | αυτή τη μαύρη τη συμφορά.

10. Ποτέ χαΐρι να μη δεις Τραγούδι: Στέλλα Χασκίλ
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ό,τι ζητούσες απ' τα νιάτα μου το πήρες | τώρα με διώχνεις για να πάρεις μια με λίρες, | μα η καρδιά μου μια κατάρα θα σου πει: | "Ποτέ χαΐρι να μη δεις και προκοπή". | Όσα λεφτά κι αν έχει εκείνη που θα πάρεις | άλλη κοπέλα σαν κι εμένα πια δεν θα 'βρεις, | σ' αυτόν τον κόσμο κι αν γεννήθηκα φτωχή | τα πλούτη τα 'χω στην καρδιά και στην ψυχή. | Ό,τι ζητούσες απ' τα νιάτα μου το πήρες | τώρα με διώχνεις για να πάρεις μια με λίρες, | σε καταριέμαι όπου πας κι όπου βρεθείς | μια άσπρη μέρα στη ζωή σου να μη δεις.

11. Ας πεθάνω-ας πεθάνω Τραγούδι: Θανάσης Ευγενικός
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Μπάμπης Μπακάλης

12. Με μια πιπεραγγουριά Τραγούδι: Γ. Παπαδόπουλος & Σ. Καλφοπούλου
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Μπάμπης Μπακάλης
Με μια πικραγγουριά έγινε καλά | κάποια μέρα στο χωριό η όμορφη Μαριώ | κι αυτή που μ’ αγαπά ζητάει πικραγγουριά | τι είναι τούτο το κακό που μούρθε ξαφνικό. | Κι αμέσως ξεκινώ να βρω το γιατρικό | το μάθανε πολλές κα τρέξανε κι αυτές | για να βρουν το γιατρικό να γιάνουν τον καημό | πήραν τις πλαγιές να βρουν πικραγγουριές. | Και στις ακρογιαλιές βρήκαν πικραγγουριές | κι όλα τά ‘κανε η Μαριώ που πήρε γιατρικό | κι έγινε καλά με μια πικραγγουριά

13. Η ζητιάνα Τραγούδι: Ε. Μαρκοπούλου & Θανάσης Ευγενικός
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου

14. Έλα γιατρέ μου μην αργείς Τραγούδι: Θανάσης Ευγενικός & Ε. Μαρκοπούλου 
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Μπάμπης Μπακάλης

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης