Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2016

Οι μεγάλοι του ρεμπέτικου No. 19





















01. Έλα όπως είσαι Τραγούδι: Μαρίκα Νίνου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Γεράσιμος Τσάκαλος
Έλα όπως είσαι, έλα όπως είσαι | μη μου χαλάς τα γούστα μου και τη φωτιά μου σβήσε | την κούρσα σου 'χω αγκαζέ μ' όλα τα μεγαλεία | θυμάρι θέλεις, κούκλα μου, ή μήπως παραλία; | Έλα, μάνα μου, όπως είσαι, έλα όπως είσαι | Η νύχτα είναι δική μας, η νύχτα είναι δική μας | και πρέπει να γλεντήσουμε με όλη την ψυχή μας | στα κέφια πάνω κούκλα μου θα κάνουμε στραπάτσα | για γούστο θα το κάψουμε, λεφτά υπάρχουν μάτσα | Έλα, μάνα μου, όπως είσαι, έλα όπως είσαι | Μες στην αγκαλιά σου, μες στην αγκαλιά σου | με ζάλισαν τα χάδια σου, με κάψαν τα φιλιά σου | όπου κι αν σε περπάτησα, φωνάξαν: μπράβο μάγκα | η κοπελάρα που γλεντάς πολλά αξίζει φράγκα | έλα, μάνα μου, όπως είσαι, έλα όπως είσαι

02. Παραστράτησα για σένα Τραγούδι: Μαρίκα Νίνου
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Κώστας Καπλάνης
Παραστράτησα για σένα | Κι ο ντουνιάς γελάει με μένα | το μυαλό σου δεν αλλάζει | Δε σε νοιάζει, δε σε νοιάζει | Σαν αλήτης τριγυρνάω, | πίνω για να σε ξεχνάω | Κι αν με τρώει το μαράζι | Δε σε νοιάζει, δε σε νοιάζει | Μου 'λεγες σαν με φιλούσες, | πως τρελά με αγαπούσες | Τώρα ο νους σου δε με βάζει | Δε σε νοιάζει, δε σε νοιάζει

03. Το μωρό μου Τραγούδι: Μαρίκα Νίνου
Μουσική: Γεράσιμος Κλουβάτος | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Άιντε το μωρό, μωρό μου το χαϊδεύω, | άιντε με φιλιά και χάδια το παιδεύω. | Το ζαλίζω με παιχνίδια, | μ' αγκαλιές και μπιχλιμπίδια | κι όλο θέλει από τα ίδια. | Δώσ' του, δώσ' του, | δώσ' του, δώσ' του, δώσ' του, δώσ' του, | νάνι, νάνι του πασά μου. | Νάνι, νάνι του πασά μου | που του κάνω ό,τι θέλει | και μου κάνει τα δικά μου. | Άιντε το μωρό, μωρό μου κάνει νάνι, | μοιάζει σαν αγάς επάνω στο ντιβάνι. | Λόγια αγάπης ψιθυρίζω | και γλυκά το νανουρίζω | και με κέφι του σφυρίζω. | Άιντε το μωρό, μωρό μου στ' όνειρό του | χάδια μου ζητά στον ύπνο το γλυκό του. | Κάνει πως λαγοκοιμάται | μα τα πονηρά θυμάται, | άιντε μη μου το ξυπνάτε. | Άιντε το μωρό, μωρό μου το κοιτάω, | άιντε και σιγά, σιγά το γαργαλάω. | Ξύπνησε, ξύπνησε και το χορεύω | οπαλάκια του το λέω | κι όσο θέλει αχ το χαϊδεύω.

04. Την πιο ωραία μου ζωή Τραγούδι: Μαρίκα Νίνου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Την πιο ωραία μου ζωή μαζί σου έχω ζήσει | κι αν οι καρδιές μας έχουν τώρα χωριστεί, | από τον νου στιγμή δεν σ’ έχω σβήσει | κι αν οι καρδιές μας έχουν τώρα χωριστεί, | απο τον νου στιγμή δεν σ’ έχω σβήσει. | Ίσως μπορέσω τον καημό γρήγορα να περάσω, | μα όσα χρόνια κι αν παρέλθουν δε μπορώ, | τέτοια καρδιά εγώ να τη ξεχάσω, | μα όσα χρόνια κι αν παρέλθουν δε μπορώ, | τέτοια καρδιά εγώ να τη ξεχάσω. | Κι όταν με κάτασπρα μαλλιά θα φεύγω για το χώμα, | θα σιγοσβήνω και θα ψιθυρίζω αργά, | πως αγαπώ, πως αγαπώ ακόμα, | θα σιγοσβήνω και θα ψιθυρίζω αργά, | πως αγαπώ, πως αγαπώ ακόμα.

05. Η ταμπακιέρα Τραγούδι: Μαρίκα Νίνου
Μουσική: Ιωσήφ Ριτσιάρδης | Στίχοι: Μίμης Τραϊφόρος & Γιώργος Γιαννακόπουλος
Τι μου τη χάρισες αυτή τη ταμπακιέρα | αφού για μένα πονηρά έχεις σκεφτεί | Κι αφού στο βάθος θέλεις να με κάνεις πέρα | τι μου τη χάρισες την ταμπακιέρα αυτή; | Την ταμπακιέρα σου δεν έπρεπε να πάρω | γιατί τη βλέπω και βαθιά μελαγχολώ | Μέχρι που σκέφτομαι να κόψω το τσιγάρο | για να σε διώξω μια στιγμή απ' το μυαλό. | Ποτέ δε μ' άφησες να δω μιαν άσπρη μέρα | και σου γουστάρει πάντα να με τυραννάς | Κι ίσως μου χάρισες αυτή την ταμπακιέρα | για να μου γίνει και το κάπνισμα βραχνάς.

06. Ζαΐρα Τραγούδι: Μαρίκα Νίνου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Γιαλαούμπι, γιαλαούμπι γιελ για χαμπίμπι για | Ζαίρα θα 'ρθω να σε κλέψω κάποια βραδιά | απ' την αγκαλιά του μαχαραγιά | σβήνω απ' τον πόθο μ' άλλον σαν σε νιώθω | αχ Ζαίρα μου γλυκιά | Γιαλελέλι γιαλελελελι γιαλελέλι | σβήνω απ' τον πόθο μ' άλλον σαν σε νιώθω | αχ Ζαίρα μου γλυκιά | Ζαίρα λάμπεις σαν αστέρι στην αραπιά | μ' άναψες φωτιά δεν αντέχω πια | κάστρα θα γκρεμίσω μα δε θα σ' αφήσω | σκλάβα του μαχαραγιά | Γιαλελέλι γιαλελελελι γιαλελέλι | κάστρα θα γκρεμίσω μα δε θα σ' αφήσω | σκλάβα του μαχαραγιά | Γιαλαούμπι, γιαλαούμπι γιελ για χαμπίμπι για

07. Εγώ θα φύγω μακριά σου Τραγούδι: Μαρίκα Νίνου
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Μανώλης Χιώτης

08. Τι μπελάς το γυναικείο φύλο Τραγούδι: Μαρίκα Νίνου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Το ‘χω ρίξει στο ξενύχτι, μια και μ’ άφησες τρελή, | ξαναρχίζω πάλι μόνος την παλιά μου τη ζωή, | ξαναρχίζω πάλι μόνος την παλιά μου τη ζωή. | Τι μπελάς το γυναικείο φύλο | κι ο Αδάμ την έπαθ’ απο το μήλο, | που να βρεις στον ντουνιά | μια γυναίκα με καρδιά, | σαν γάτες είναι πονηρές, | ζηλιάρες και κακιές. | Τις λατρεύουμε και κείνες με τον πόνο μας γελούν, | σα μπεγλέρια πια μας παίζουν, ώσπου να μας βαρεθούν, | σα μπεγλέρια πια μας παίζουν, ώσπου να μας βαρεθούν. | Τι μπελάς το γυναικείο φύλο | κι ο Αδάμ την έπαθ’ απο το μήλο, | που να βρεις στον ντουνιά | μια γυναίκα με καρδιά, | σαν γάτες είναι πονηρές, | ζηλιάρες και κακιές.

09. Γεννήθηκα για να πονώ Τραγούδι: Μαρίκα Νίνου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Γεννήθηκα για να πονώ | και για να τυραννιέμαι | την ώρα που σε γνώρισα | βαριά την καταριέμαι | Με πλήγωσες και δεν ξεχνώ | που τόσο έχω κλάψει | να γίνει η κατάρα μου | φωτιά και να σε κάψει | Κι αν τώρα κάνω μια ζωή | που πάντα τη μισούσα | για όλα εσύ ευθύνεσαι | που τόσο αγαπούσα | Με πλήγωσες και δεν ξεχνώ | που τόσο έχω κλάψει | να γίνει η κατάρα μου | φωτιά και να σε κάψει | Θα το φωνάξω σαν τρελή | ο κόσμος να το μάθει | τα βάσανα που τράβηξα | για σένα τα ‘χω πάθει | Με πλήγωσες και δεν ξεχνώ | που τόσο έχω κλάψει | να γίνει η κατάρα μου | φωτιά και να σε κάψει

10. Λόγια ανταλλάξαμε βαριά Τραγούδι: Μαρίκα Νίνου
Μουσική: Τόνυ Μαρούδας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Λόγια ανταλλάξαμε βαριά την τελευταία τη βραδιά | και ρίζωσε το μίσος στην ψυχή μας, | γι αυτό το σκέφτηκα πολύ εις το εξής | δεν ωφελεί να συνεχίσουμε με τέτοια τη ζωή μας. | Θα `ταν καλύτερα θαρρώ να βασιστούμε στον καιρό | που όλα τα σβήνει απαλά κι αγάλι-αγάλι | κι αν ξεχαστούν καμιά φορά τα λόγια εκείνα τα βαριά | ίσως αγάπη μου να σμίξουμε και πάλι. | Μα τώρα και προς το παρόν ανήκει πια στο παρελθόν | ο έρωτάς μας που μας είχε βασανίσει, | γιατί τα λόγια τα βαριά μας την πληγώσαν την καρδιά | και κινδυνεύει η αγάπη μας να σβήσει. | Γι’ αυτό το σκέφτηκα πολύ εις το εξής δεν ωφελεί | να συνεχίσουμε με τέτοια τη ζωή μας.

11. Αγάπη που γινες δίκοπο μαχαίρι Τραγούδι: Μαρίκα Νίνου
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μιχάλης Κακογιάννης
Αγάπη που 'γινες δίκοπο μαχαίρι | κάποτε μου 'δινες, μόνο τη χαρά | μα τώρα πνίγεις τη χαρά στο δάκρυ | δε βρίσκω άκρη, δε βρίσκω γιατρειά  | Φωτιές ανάβουνε μες στα δυο του μάτια | τ' αστέρια σβήνουνε όταν με θωρεί | σβήστε τα φώτα σβήστε το φεγγάρι | σαν θα με πάρει τον πόνο μου μη δει

12. Τι σήμερα τι αύριο τι τώρα Τραγούδι: Μαρίκα Νίνου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Γεράσιμος Τσάκαλος
Τι σήμερα τι αύριο τι τώρα | ας καθαρίσουμε μια ώρα αρχύτερα | του χωρισμού μας έφτασε η ώρα | μπορεί και για τους δυο να ‘ναι καλύτερα | Τι σήμερα τι αύριο τι τώρα | κι αν περιμένουμε τι θα κερδίσουμε | αφού η γκρίνια ξέσπασε σαν μπόρα | στο δρόμο αυτό κι οι δυο θα δυστυχήσουμε | Τι σήμερα τι αύριο τι τώρα | αφού δε γίνεται μαζί να ζήσουμε | κι αφού μας πήρε πια η κατηφόρα | καλύτερα από τώρα να χωρίσουμε

13. Τι όμορφη που είσαι όταν κλαίς Τραγούδι: Μαρίκα Νίνου
Μουσική: Στέλιος Χρυσίνης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Μοβόρο πάντοτε με λες | γιατί γελάω όταν κλαίς, | στο λέω τι συμβαίνει, | το κλάμα σ' ομορφαίνει. | Τι όμορφη που είσαι όταν κλαίς, | το δάκρυ σαν διαμάντι αργοκυλάει. | Αγάπη μου, τι όμορφα που κλαίς. | Ακόμα λίγο κλάψε και σου πάει. | Ξανά σε πρόσεξα κι εχτές, | την ώρα π' άρχισες να κλαίς | και ήσουνα, βρε φως μου | η πι' όμορφη του κόσμου. | Τι όμορφη που είσαι όταν κλαίς, | το δάκρυ σαν διαμάντι αργοκυλάει. | Αγάπη μου, τι όμορφα που κλαίς. | Ακόμα λίγο κλάψε και σου πάει. | Μοβόρο, μη με ξαναπείς | και την αλήθεια αν θες να δεις, | κοιτάξου στον καθρέφτη, | δεν θα με βγάλεις ψεύτη. | Τι όμορφη που είσαι όταν κλαίς, | το δάκρυ σαν διαμάντι αργοκυλάει. | Αγάπη μου, τι όμορφα που κλαίς. | Ακόμα λίγο κλάψε και σου πάει.

14. Οι γυναίκες κρατάνε τα κλειδιά Τραγούδι: Μαρίκα Νίνου
Μουσική: Γεράσιμος Κλουβάτος | Στίχοι: Γεράσιμος Κλουβάτος

15. Είσαι μια κότα παρδαλή Τραγούδι: Μαρίκα Νίνου
Μουσική: Μαρίκα Νίνου | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Είσαι μια κότα παρδαλή | μια κότα φαντασμένη | και για την ξένη τη φωλιά | ψοφάς ξεμυαλισμένη. | Πότε αλλιώς και πότε έτσι | βρίσκω άδειο το κοτέτσι, | πήραν τα μυαλά σου αέρα | και μου σήκωσες παντιέρα. | Όπα! | Θα σου τα κόψω τα φτερά | με μια ψαλίδα τόση, | άμα δεν κάτσεις φρόνιμα | κι άμα δεν βάλεις γνώση. | Πότε αλλιώς και πότε έτσι | βρίσκω άδειο το κοτέτσι, | πήραν τα μυαλά σου αέρα | και μου σήκωσες παντιέρα. | Έλα κότα μου! | Αυτά τα ξεπορτίσματα | δε θα βγουν σε καλό σου, | αλλού τα κακαρίσματα | κι αλλού γεννάς τ’ αυγό σου. | Πότε αλλιώς και πότε έτσι | βρίσκω άδειο το κοτέτσι, | πήραν τα μυαλά σου αέρα | και μου σήκωσες παντιέρα. | Όπα!

16. Της ταβέρνας τα μεράκια Οργανικό
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης