Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2016

Για την καρδιά ενός αγγέλου





















Ο Δημήτρης Μητροπάνος σε τραγούδια του Χρήστου Παπαδόπουλου

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Εγώ γιορτάζω πάντα όταν πονάω Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Χρήστος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Εγώ γιορτάζω πάντα όταν πονάω | κι άσπρα φορώ όταν πενθώ | να με λυπούνται οι άλλοι δεν το πάω | και κάνω πως δε σ' αγαπώ | Δεν ταίριαξα στις λογικές του κόσμου | δεν μ' είχε η αγάπη στα δεξιά | καλύτερός μου φίλος ο εαυτός μου | και κολλητή μου η μοναξιά | Μα είναι κάτι δειλινά | που άλλο δεν αντέχω | λέω θα πάρω τα βουνά | λέω θα τρελαθώ | και απαιτώ να 'ρθεις ξανά | και απαιτώ να σ' έχω | έστω και για μια φορά | πριν να σκοτωθώ | Εγώ είμαι μυστήρια ιστορία | κόντρα πηγαίνω στον καιρό | και βάζω την καρδιά μου τιμωρία | αν καταλάβω πως πονώ | Κομμάτια κι αν με κάνει η ορφάνια | λέξη για σένανε καμιά | το βράδυ με κοιμίζει η περηφάνια | και με ξυπνάει η ερημιά

02. Ποιος με βάφτισε σε θολό νερό Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Χρήστος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Μαρία Μουγιακάκου
Απόψε πώς θα κοιμηθώ | πρώτη φορά δεν είσαι εδώ | Πού κρύφτηκε ο ήλιος σου | πού έσβησε ο ίσκιος σου | Ποιος με βάφτισε σε θολό νερό | και μου κάνει δώρο ξύλινο σταυρό | Ποιος δεν ήθελε να χαμογελώ | και τα δυο σου μάτια να μην ξαναδώ | Σου έστειλα με το νοτιά | την αγκαλιά μου, ζεστασιά | να μην κρυώνεις και να βρεις | σημάδια της επιστροφής | Ποιος με βάφτισε σε θολό νερό | και μου κάνει δώρο ξύλινο σταυρό | Ποιος δεν ήθελε να χαμογελώ | και τα δυο σου μάτια να μην ξαναδώ | Απόψε πώς θα κοιμηθώ | πρώτη φορά δεν είσαι εδώ

03. Το ταξίδι της ζωής Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Χρήστος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Τζουλάκης
Έβλεπα φωτιές τη γη τριγύρω μου καμένη | Έβλεπα βροχές ανθρώπους να 'ναι διψασμένοι | Έβλεπα καημούς πρωί τις πόρτες να χτυπάνε | Έβλεπα τρελούς στον ήλιο πέτρες να πετάνε. | Τώρα δε βλέπω, τώρα δε μιλάω | το ταξίδι της ζωής όπου με πάει πάω. | Έβλεπα μικρούς νύχτα να γίνονται μεγάλοι | Έβλεπα τρανούς μες στη μιζέρια και το χάλι | Έβλεπα νεκρούς να τρέχουνε για να σωθούνε | Έβλεπα θεού, να κλαίνε πριν να σταυρωθούνε. | Τώρα δε βλέπω, τώρα δε μιλάω | το ταξίδι της ζωής όπου με πάει πάω. | Έβλεπα παιδιά να 'ναι τριαντάφυλλα κομμένα | Έβλεπα ζωές στ' αζήτητα στα πεθαμένα | Έβλεπα εχθρούς μαζί στου τζόγου το παιχνίδι | Έβλεπα φτωχούς να τραγουδάνε Καζαντζίδη. | Τώρα δε βλέπω, τώρα δε μιλάω | το ταξίδι της ζωής όπου με πάει πάω.

04. Όταν σε κοιτώ Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Χρήστος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Κώστας Μπαλαχούτης
Σαν κορμί που έζησε χωρίς ν' αγαπηθεί | σαν σκιά που ξέχασε και να μ' ακολουθεί | έτσι νοιώθω εγώ, | σαν παιδί που έχασε της μάνας τη στοργή | σαν φιλί που έχει από χρόνια μαραθεί | έτσι νοιώθω εγώ. | Όταν σε κοιτώ, βλέπω φλόγα και καημό | νοιώθω τη βροχή στα μάτια να χτυπά, | όταν σε κοιτώ, θέλω τόσα να σου πω | όμως η φωνή μου χάνεται μακριά. | Σαν κερί που σβήνει μες στης νύχτας την οργή | σαν σκουριά που έχει απ' τον χρόνο αφεθεί | έτσι νοιώθω εγώ, | σαν κλαρί που σπάει απ' το χιόνι το βαρύ | σαν γιορτή που σβήνει πριν χαράξει η αυγή | έτσι νοιώθω εγώ. | Όταν σε κοιτώ, βλέπω φλόγα και καημό | νοιώθω τη βροχή στα μάτια να χτυπά, | όταν σε κοιτώ, θέλω τόσα να σου πω | όμως η φωνή μου χάνεται μακριά.

05. Μια σκέψη έκανα για σένα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Χρήστος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Λαμπρινή Μολλά
Οι σκέψεις έρχονται και πάνε, σαν τα καράβια στον γιαλό | Άλλα πηγαίνουν κι άλλα γυρνάνε, κι άλλα | κολλάνε στον αφρό. | Μια σκέψη έκανα για σένα | μια δεύτερη για μας τους δυο. | Ήμασταν μόνοι, γίναμε ένα | και τώρα πάλι είμαστε δυο.  | Ξύπνησα κι ήσουν μακριά μου, σ' έψαξα πάλι στη ψυχή | κι είδα τότε άθελά μου πως είχες φύγει κι από κει. | Μια σκέψη έκανα για σένα | μια δεύτερη για μας τους δυο. | Ήμασταν μόνοι, γίναμε ένα | και τώρα πάλι είμαστε δυο.

06. Περπάτησα στο δρόμο σου Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Χρήστος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Γιάννης Μάνιος
Περνάω, εκεί που σταματάει ο ουρανός | που φεύγει η μέρα βιαστική γι' άλλο ταξίδι | πώς να σε πιάσω που μπροστά μου είναι ο γκρεμός | και η σκιά σου παίζει ερωτικό παιχνίδι. | Περπάτησα στο δρόμο σου για να σε συναντήσω | ό,τι κι αν είχα σου 'δωσα χωρίς να σε γνωρίσω, | περπάτησα στα χάδια σου που μου 'παν τα σημάδια | μα εσύ μου λείπεις μάτια μου και χάνομαι τα βράδια. | Περνάω, εκεί που τελειώνει η μοναξιά | και τα πουλιά μου τραγουδούν τον ερχομό σου | μα μπαινοβγαίνεις στ' όνειρό μου, εσύ, κρυφά | και δε μ' αφήνεις για να δω το πρόσωπό σου. | Περπάτησα στο δρόμο σου για να σε συναντήσω | ό,τι κι αν είχα σου 'δωσα χωρίς να σε γνωρίσω, | περπάτησα στα χάδια σου που μου 'παν τα σημάδια | μα εσύ μου λείπεις μάτια μου και χάνομαι τα βράδια.

07. Για την καρδιά ενός αγγέλου Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Χρήστος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Ελένη Πανταζή
Τι να φοβάμαι στη ζωή αφού όλα τα ρισκάρω | για ενός αγγέλου την καρδιά εκδίκηση θα πάρω | για ενός αγγέλου την καρδιά εκδίκηση θα πάρω. | Ξέρω πως θα 'ρθεις, πες το διαίσθηση, | μέσα στα χέρια μου θα σε κρατήσω. | Ξύπνησε η θλίψη την έκτη αίσθηση | νιώθω πως πάλι θα σ' αντικρίσω.  | Έπρεπε μόλις γεννηθώ τις μοίρες να μπερδέψω | να μη μου φέρουν στη ζωή όσα μπορώ ν' αντέξω | να μη μου φέρουν στη ζωή όσα μπορώ ν' αντέξω. | Ξέρω πως θα 'ρθεις, πες το διαίσθηση, | μέσα στα χέρια μου θα σε κρατήσω. | Ξύπνησε η θλίψη την έκτη αίσθηση | νιώθω πως πάλι θα σ' αντικρίσω.

08. Το ζεϊμπέκικο ενός αγγέλου Οργανικό
Μουσική: Χρήστος Παπαδόπουλος

09. Περιπλάνηση Οργανικό
Μουσική: Χρήστος Παπαδόπουλος

10. Μια στερνή φορά Οργανικό
Μουσική: Χρήστος Παπαδόπουλος

11. Το δακρυ του παιδιού Οργανικό
Μουσική: Χρήστος Παπαδόπουλος

12. Το ποτάμι που κυλάει Οργανικό
Μουσική: Χρήστος Παπαδόπουλος

13. Τσεπέλοβο Οργανικό
Μουσική: Χρήστος Παπαδόπουλος

14. Κλάματα Οργανικό
Μουσική: Χρήστος Παπαδόπουλος

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης