Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2016

Κάθε τραγούδι μου για σένα





















Ο Σταμάτης Κόκοτας σε τραγούδια του Απόστολου Καλδάρα

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Τα κροτάφια τ’ ασημένια Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Τα κροτάφια τ’ ασημένια που τα βάραινε η έννοια | μέσ’ στης νιότης μου την όμορφη αυγή, | δεν τ’ ασήμωσε ο χρόνος, μα τ’ ασήμωσε ο πόνος, | τα ξενύχτια κι η δική σου συλλογή. | Τέτοια αγάπη, σαν τον ουρανό μεγάλη, | τέτοια αγάπη, σαν τη θάλασσα πλατειά, | δεν εμπόρεσες, τι κρίμα, να τη νιώσεις, | γιατί λείπει απ’ τα στήθεια σου η καρδιά. | Μια ζωή τυραννισμένη κι απ’ το κλάμα ποτισμένη, | να τι κέρδισα από σένα, δυστυχώς, | στην ψυχή μου τα συντρίμμια, στο κεφάλι μου τ’ ασήμια | για ανάμνηση να τα `χω διαρκώς. | Τέτοια αγάπη, σαν τον ουρανό μεγάλη, | τέτοια αγάπη, σαν τη θάλασσα πλατειά, | δεν εμπόρεσες, τι κρίμα, να τη νιώσεις, | γιατί λείπει απ’ τα στήθεια σου η καρδιά, | δεν εμπόρεσες, τι κρίμα, να τη νιώσεις, | γιατί λείπει απ’ τα στήθεια σου η καρδιά.

02. Πώς; Πώς; Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Καλδάρας
Να `βρισκα θάρρος και να πω μια βραδιά | "διώχ’ την, καρδιά μου" αλλά πώς; πώς; πώς; | να `βρισκα θάρρος και να πω μια βραδιά | "διώχ’ την, καρδιά μου" αλλά πώς; πώς; πώς; | Πώς να το πω αφού νιώθω φωτιά μόλις τη χάνω, | πώς να το πω αφού νιώθω φωτιά μόλις τη χάνω. | Είν’ έρωτας τυραννικός, μια μέρα γλύκα, δυο χαμός, | μα τη λατρεύω σαν τρελός και κρίμα, είμαι νέος. | Ψάχνω τις νύχτες το κουράγιο να βρω | να τη μισήσω αλλά πώς; πώς; πώς; | ψάχνω τις νύχτες το κουράγιο να βρω | να τη μισήσω αλλά πώς; πώς; πώς; | Πώς να το βρω που την ίδια στιγμή θα τη ζητήσω, | πώς να το βρω που την ίδια στιγμή θα τη ζητήσω. | Είν’ έρωτας τυραννικός, μια μέρα γλύκα, δυο χαμός, | μα τη λατρεύω σαν τρελός και κρίμα, είμαι νέος.

03. Κρασί κι αγάπη κέρασα Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Χρήστος Ρουχίτσας
Κρασί κι αγάπη κέρασα, με ξένες έννοιες γέρασα, | όμως, κανένα ευχαριστώ, μα όταν πέσει η αυλαία, | στην πέτρα κανα-δυο γραμμές, | της καλωσύνης πληρωμές. | Μα, στην πέτρα, λόγια, πάνω, | μια ειρωνεία παραπάνω, | λόγια που τι να τα κάνω | αν τα πουν αφού πεθάνω.  | Εδώ κοιμάται ήσυχος αυτός που ζούσε ανήσυχος, | ο λαβωμένος αετός, ο προδομένος φίλος, | απ’ τους σωστούς ο πιο σωστός, | καλός σαν δεύτερος Χριστός. | Μα, στην πέτρα, λόγια, πάνω, | μια ειρωνεία παραπάνω, | λόγια που τι να τα κάνω | αν τα πουν αφού πεθάνω.

04. Το σαφάρι της ζωής Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Βασίλης Μπουσιώτης
Εσείς που γίνατε, για φράγκα, κυνηγοί, | μέσ’ στης ζωής το μακελειό και το σαφάρι, | μην απορείτε που μιλώ με το φεγγάρι | και που στα στήθεια μου δε φώλιασε πληγή. | Μέσ’ στο μυαλό μου πύργους χτίζω | κι όταν τα ούζα μου θα πιω | την ίδια ώρα τους γκρεμίζω | και με το ύφος σας, γελώ, | μέσ’ στο μυαλό μου πύργους χτίζω | κι όταν τα ούζα μου θα πιω | την ίδια ώρα τους γκρεμίζω και γελώ. | Εσείς που παίρνετε το άγχος παραγιό | και ξημερώνεστε στο ίδιο μαξιλάρι, | μην απορείτε που δε γίνουμαι κουβάρι, | εμένα, η μάνα μου, δεν κάνει άλλο γιο. | Μέσ’ στο μυαλό μου πύργους χτίζω | κι όταν τα ούζα μου θα πιω | την ίδια ώρα τους γκρεμίζω | και με το ύφος σας, γελώ, | μέσ’ στο μυαλό μου πύργους χτίζω | κι όταν τα ούζα μου θα πιω | την ίδια ώρα τους γκρεμίζω και γελώ.

05. Ώρα μηδέν Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Βασίλης Μπουσιώτης
Ώρα πέντε στο μπουζούκι, | τελευταίες οι πενιές, | κι εγώ μέσα απ’ τη λαδιά σου | ψάχνω κέρδη και ζημιές. | Στης αγάπης μου το σύρμα | τα όνειρά σου άπλωσες | κι όταν έχασα το χρήμα | λιποτάχτησες.  | Ώρα πέντε και σχολάνε | τα τραγούδια κι οι στροφές, | και πού πάνε όσοι πονάνε, | τέτοιες ώρες, πρωινές. | Στης αγάπης μου το σύρμα | τα όνειρά σου άπλωσες | κι όταν έχασα το χρήμα | λιποτάχτησες.

06. Για την αγάπη πολέμα Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Σαράντης Αλιβιζάτος
Εσύ που ψάχνεις την αγάπη σου να βρεις, | αν είν’ ο δρόμος σου στενός, μη φοβηθείς, | παντού θα βρεις πολλές Κίρκες και μάγισσες | και μονοπάτι ίσως δε βρεις πίσω να `ρθείς. | Νωρίς ξεκίνησες, νωρίς θα πικραθείς, | μα αξίζει ο κόπος, μέσ’ στη μάχη αν πληγωθείς, | όσοι δεν πάλεψαν, όλοι μετάνιωσαν | κι έχουν στα μάτια τους το χρώμα της ντροπής. | Για την αγάπη πολέμα αν χρειαστεί | και να θυμάσαι, νικούν οι δυνατοί. | Νωρίς ξεκίνησες, νωρίς θα πικραθείς, | μα αξίζει ο κόπος, μέσ’ στη μάχη αν πληγωθείς, | όσοι δεν πάλεψαν, όλοι μετάνιωσαν | κι έχουν στα μάτια τους το χρώμα της ντροπής. | Για την αγάπη πολέμα αν χρειαστεί | και να θυμάσαι, νικούν οι δυνατοί.

07. Βάρα, Απόστολε, τα τέλια Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Βασίλης Μπουσιώτης
Βάρα, Απόστολε, τα τέλια | να χορέψει ο πόνος μου, | της καρδιάς μου τα κουρέλια | θα τα ράψω μόνος μου, | της καρδιάς μου τα κουρέλια | θα τα ράψω μόνος μου. | Καρβουνάκια εγώ δεν καίω | να γυρίσει η χάρη της, | άλλη θα `βρω που να θέλει | μερακλή στο πλάι της.  | Βάρα, Απόστολε, τα τέλια | αλφαδιά στην πόρτα μου | κι όποια ξέρει από αγάπη | θα τη βρει την πόρτα μου, | κι όποια ξέρει από αγάπη | θα τη βρει την πόρτα μου. | Καρβουνάκια εγώ δεν καίω | να γυρίσει η χάρη της, | άλλη θα `βρω που να θέλει | μερακλή στο πλάι της.

08. Ας μιλήσουν τα κορμιά Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Βασίλης Μπουσιώτης
Αν μ’ αγαπάς, μπες κι εσύ μέσ’ στ’ όνειρό μου, | έχει πολλά να μας πει τούτη η βραδιά, | μη μου μιλάς γι’ άλλα θέματα, μωρό μου, | είν’ οι στιγμές σα στιγμές σε λειτουργιά. | Στο άγιο σου, απάνω, το στέρνο | τα μάτια μου κλείνω και γέρνω. | Αν μ’ αγαπάς μπες κι εσύ μέσ’ στ’ όνειρό μου, | έχει πολλά να μας πει τούτη η βραδιά. | Αν μ’ αγαπάς, άσ’ τα χείλη να το δείξουν, | ώρες γλυκειές να γεμίσει η βραδιά, | γείρε κοντά, τα ουράνια για ν’ ανοίξουν, | κλείσε το φως να μιλήσουν τα κορμιά. | Στα άγια τα χείλη σου απάνω | σταυρό και προσκύνημα κάνω. | Αν μ’ αγαπάς μπες κι εσύ μέσ’ στ’ όνειρό μου, | έχει πολλά να μας πει τούτη η βραδιά.

09. Κάτι ξέρουν τα τζιτζίκια Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Βασίλης Μπουσιώτης
Ζήση ανάλατη δε θέλω κι ούζο νερωμένο, | ας περάσω ό,τι περάσω κι ό,τι είναι γραμμένο, | και μια πεθυμιά έχω μόνο, της καρδιάς, | μέσ’ στο κέφι μου να σβήσω σα Ζορμπάς. | Φάλτσα βάζω το μπερέ, δεν χρωστώ του Χάρου νοίκια, | βάρα μου το νταγερέ, να χορέψω στα χαλίκια, | φάλτσα βάζω το μπερέ κι ας κοιμάμαι στ’ αρμυρίκια, | βάρα μου το νταγερέ, να χορέψω στα χαλίκια, | κάτι ξέρουν τα τζιτζίκια. | Με ροβίθι και με γέλιο πίνω το ρακί μου | κι όπου βρω βαμμένα χείλια αδειάζω το πουγγί μου, | και μια πεθυμιά έχω μόνο, της καρδιάς, | μέσ’ στο κέφι μου να σβήσω σα Ζορμπάς. | Φάλτσα βάζω το μπερέ, δεν χρωστώ του Χάρου νοίκια, | βάρα μου το νταγερέ, να χορέψω στα χαλίκια, | φάλτσα βάζω το μπερέ κι ας κοιμάμαι στ’ αρμυρίκια, | βάρα μου το νταγερέ, να χορέψω στα χαλίκια, | κάτι ξέρουν τα τζιτζίκια.

10. Το παρελθόν μου, νιάτο λαθεμένο Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Βασίλης Μπουσιώτης
Και τώρα που όλα αλλάξανε τριγύρω, | την αμαρτία μου σε ποιονε να την πω, | στο στήθος σου, γι’ αστείο, είπα να γείρω, | μα κοίτα όμως, ξαφνικά, που σ’ αγαπώ. | Το παρελθόν μου, ένα νιάτο λαθεμένο, | φάλτσο τραγούδι σε μονόχορδο βιολί, | κι όταν πλησίαζε του έρωτα το τραίνο | εγώ γελούσα κι έκανα μεταβολή. | Σκοπό μου είχα, παιχνίδι να σε κάνω, | κι ένα πιοτό για να περάσω τη βραδιά, | μα νύχτωσα στα χείλη σου απάνω | κι αμέσως μίλησε με τ’ όνειρο η καρδιά. | Το παρελθόν μου, ένα νιάτο λαθεμένο, | φάλτσο τραγούδι σε μονόχορδο βιολί, | κι όταν πλησίαζε του έρωτα το τραίνο | εγώ γελούσα κι έκανα μεταβολή.

11. Τα πέλαγα Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Χρήστος Ρουχίτσας
Πέλαγα, χίλια πέλαγα γαλήνευαν στα μάτια σου, | γαλήνευαν στα μάτια σου, τα πέρναγα και γέλαγα, | τα πέρναγα και γέλαγα κι ας ήταν χίλια πέλαγα. | Τώρα ποια μάτια θα κοιτώ τα πέλαγα να σεργιανώ, | αφού μου έχεις φύγει κι οι τυχεροί είναι λίγοι. | Πέλαγα, χίλια πέλαγα γαλήνευαν στα μάτια σου, | γαλήνευαν στα μάτια σου, τα πέρναγα και γέλαγα, | τα πέρναγα και γέλαγα κι ας ήταν χίλια πέλαγα. | Βάσανα, χίλια βάσανα και σβήνανε στο βλέμμα σου, | και σβήνανε στο βλέμμα σου, τα ξέχναγα κι ανάσαινα, | τα ξέχναγα κι ανάσαινα κι ας ήταν χίλια βάσανα. | Τώρα ποια μάτια θα κοιτώ τα πέλαγα να σεργιανώ, | αφού μου έχεις φύγει κι οι τυχεροί είναι λίγοι. | Πέλαγα, χίλια πέλαγα γαλήνευαν στα μάτια σου, | γαλήνευαν στα μάτια σου, τα πέρναγα και γέλαγα, | τα πέρναγα και γέλαγα κι ας ήταν χίλια πέλαγα.

12. Για την αγάπη πολέμα Ορχήστρα
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης