Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2016

Ιστορίες για κυρίες από τον Παναγιώτη Τούντα





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Παναγιώτη Τούντα

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Δυο σεβντάδες Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Ταβερνιάρη φέρε κι έχω γούστο για να πιω κρασί | μια οκά απ' τον καινούργιο μούστο που ρουφάς και συ | φέρε ρετσίνα φέρε κλαρίνα, φέρε σαντούρια και βιολιά | έχω μπελάδες έχω νταλκάδες πάλι θα πιάσω τα παλιά | Αγαπώ μιαν Αρμενίτσα που τη λένε Βαρτανούζ | και πονώ για τη Μαρίτσα κι έτσι έχω δυο καημούς | Δυο καρασεβντάδες πάλι έχω και τρελάθηκα | αγαπώ δυο κούκλες δεν αντέχω, μάνα μ' χάθηκα | φέρε ρετσίνα φέρε κλαρίνα, φέρε σαντούρια και βιολιά | έχω μπελάδες έχω νταλκάδες πάλι θα πιάσω τα παλιά | Αγαπώ μιαν Αρμενίτσα που τη λένε Βαρτανούζ | και πονώ για τη Μαρίτσα κι έτσι έχω δυο καημούς | Ταβερνιάρη έλα κάνε κρίση να μου πεις και συ | πες μου δυο φωτιές μπορεί να σβήσει το καλό κρασί | φέρε ρετσίνα, φέρε κλαρίνα φέρε σαντούρια και βιολιά | έχω μπελάδες έχω νταλκάδες πάλι θα πιάσω τα παλιά

02. Η μπολσεβίκα Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Έλα βρε μπολσεβίκα μου κέρνα μας κέρνα μας | φωνάζουν τα μαγκάκι έλα να κερνάς να καλοπερνάς | με τ' άσπρα σου χεράκια έλα να κερνάς να καλοπερνάς | Α εγώ είμαι η μπολσεβίκα με τ' αλάνια θα γλεντώ | ρετσίνα θα ρουφάω γλυκά θα τραγουδάω | μεγαλεία δεν ψηφάω και τους μάγκες θ' αγαπώ | Έλα βρε μπολσεβίκα μου κέρνα μας κέρνα μας | τραγούδα και λιγάκι και σαν τραγουδάς θα καλοπερνάς | ν' ανάψει το μεράκι και σαν τραγουδάς θα καλοπερνάς

03. Μαρίτσα μου Τραγούδι: Αλεξάνδρα
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Κάθε φορά που θα σε ‘δω, Μαρίτσα μου, | στην πό- στην πόρτα σου να βγαίνεις.  | Ανθίζεις και μοσχοβολάς, κουκλίτσα μου, | και με- και μένα με μαραίνεις. | Τέσσερα φύλλα της καρδιάς, Μαρίτσα μου, | τα δυο, τα δυο τα ‘χεις παρμένα. | Και τ’ άλλα δυο μου τ’ άφησες, κουκλίτσα μου, | για πά- για πάντα μαραμένα.

04. Μοντέρνα χήρα Τραγούδι: Μαρία Κατινάρη
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Εγώ είμαι η χήρα η αλανιάρα η ναζού | η παιχνιδιάρα | Που μ' αγαπούν και με φωνάζουνε μπιζού | κούκλα χαδιάρα | Είμαι η χήρα η μοντέρνα | που μεθώ μες στην ταβέρνα | και γυρνώ παντού τα βράδυα | και γλεντώ με τη χαβάγια | Μα καμιά φορά τη μόδα | τη ξεχνώ κι αλλάζω ρόδα | τότε βάζω τ' οργανάκι | ε ρε πώ, πώ, πώ μεράκι | Στην αγορά τα ψαραδάκια σαν περνώ | πως με πειράζουν | έχω μπαρμπούνι του Φαλήρου ζωντανό | όλοι φωνάζουν | Κι ένας μάγκας μαναβάκος | μου φωνάζει ομορφάκος | πάρε χήρα 'μ' ατζουράκι | για μεζέ στο καραβάκι | Κι ο χασάπης από πέρα | τράκα-τρούκο τη μαχαίρα | κόβει αφράτες μπριζολίτσες | για τις όμορφες κυρίτσες | Είμαι η χήρα η μοντέρνα | που μεθώ μες στην ταβέρνα | και γλεντώ με τ' οργανάκι | ε ρε πώ, πώ, πώ μεράκι | Το πρωί μες τον Περαία | πίνω ούζο με παρέα | και το βράδυ στην Αθήνα | κολυμπώ μες τη ρετσίνα

05. Εγώ θέλω πριγκηπέσα Τραγούδι: Γιάννης Κυριαζής
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Στην Ελλάδα δεν μπορώ | μια γυναίκα για να βρω | έχει όμορφες πολλές | μα είναι μάνα μου είναι φτωχές | Εγώ θέλω πριγκηπέσα | από το Μαρόκο μέσα | να 'χει λίρα με ουρά | μια γυναίκα μια φορά | Πέρσι πέρασε από δω | κι έψαχνε να βρει γαμπρό | χωρίς να το ξέρω εγώ | μάνα μου να σε χαρώ | Μ’ είδε κάτω στον Περαία | στου Τσελέπη με παρέα | και από τότε μ’ αγαπά | και μου στέλνει και λεφτά | Θα με κάνει βασιλιά | πέρα εκεί στην αραπιά | κι όλα της θα τα 'χω εγώ | μάνα μου να σε χαρώ | Δεκαοχτώ βαγόνια λύρες | Κοκαϊνες και νταμίρες | κάθε είδους αργιλέ | με διαμάντι όλο ντουμπλέ | Θα μου πάρει μπαγλαμά | φίλντισι και μάλαμα | κι ότι άλλο θέλω εγώ | μάνα μου να σε χαρώ | Πεντακόσοι δερβισάδες | θα μας φτιάχνουν τους λουλάδες | να φουμάρουμε γλυκά | στον χρυσό μας τον οντά

06. Τουρκολιμανιώτισσα γλυκιά Τραγούδι: Μαριώ
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Απόψε τα μεσάνυχτα μια βάρκα θ' αρματώσω | κι απ' τον Πειραία μες στο Τουρκολίμανο, | Τουρκολιμανιώτισσα γλυκιά, όπα! | Κι απ' τον Πειραία μες στο Τουρκολίμανο, | θα' ρθω να μαστουρώσω. | Στην πόρτα σου μανίτσα μου, μη βάλεις κολντεμίρι | κι άφησε απ' όξω το κλειδί, να σε χαρώ, | Τουρκολιμανιώτισσα γλυκιά, όπα! | Κι άφησε απ' όξω το κλειδί, να σε χαρώ, | κάνε μου το χατίρι. | Μου λεν πως μου την έσκασες με κάποιο πολισμάνο | γι' αυτό θα κάνω μες στα όλα έφοδο, | Τουρκολιμανιώτισσα γλυκιά, όπα! | Γι' αυτό θα κάνω μες στα όλα έφοδο, | κούκλα μου κι ας πεθάνω!

07. Κουκλάκι Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Φίλα με στο στόμα δε βαστώ | δώσ' μου ένα φιλάκι πεταχτό | σε αγάπησα μικράκι μου πολύ κουκλάκι μου | δόθηκα στο λάγνο σου φιλί | Τι κακό τι απονιά | που 'χεις για μένα φως μου μέσα στην καρδιά | στο σεβντά μ' έριξες για να πονώ κουκλάκι μου | ντέρτι μου 'βαλες παντοτινό | Άκαρδη η θολή σου η ματιά | μ' άναψε μικράκι μου φωτιά | μου φαρμάκωσε τη δόλια μου ζωή κουκλάκι μου | φως μου δε μου άφησε πνοή | Τι κακό τι απονιά | που 'χεις για μένα φως μου μέσα στην καρδιά | στο σεβντά μ' έριξες για να πονώ κουκλάκι μου | ντέρτι μου 'βαλες παντοτινό

08. Χαρικλάκι Τραγούδι: Μιχάλης Μενιδιάτης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Χτες το βράδυ Χαρικλάκι | είχες πάλι τ' οργανάκι | και γλεντούσες μ’ εν’ αλάνι | κάτω στο Πασαλιμάνι | Ζηλεύω και κλαίγω άντε Χαρικλάκι | πως με γέλασες άντε γειά σου μου την έσκασες | Μες στην μπύρα όταν μπήκες | αχ μανούλα μου τι γλύκες | με φωνόγραφο και πλάκες | νταλγκαδάκια με τους μάγκες | Φιλάκια ναζάκια άντε Χαρικλάκι | πως με γέλασες άντε γειά σου μου την έσκασες | Το πρωί για τη Γλυφάδα | κούκλα μ' αυτοκινητάδα | κολυμπάς σαν πάπια χήνα | και το στρίβεις στην Αθήνα | Ζηλεύω και κλαίγω άντε Χαρικλάκι | πως με γέλασες άντε γεια σου μου την έσκασες

09. Ίσα ρε σοφεράκι Τραγούδι: Μαρία Κατινάρη & Γιώργος Ξηντάρης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Αχ πάψε πια την τσάρκα και το κλάξον να βαράς | να μη μας πιάσουνε στη φάκα αχ σοφεράκι απ' το σπίτι μην περνάς | Μπροστά στην πόρτα μη φρενάρεις να μην το μάθει η γειτονιά πως σ' αγαπώ | και πως μαζί σου θε να με πάρεις και πως μαζί σου θε να 'ρθώ να ξηγηθώ | Ίσα ρε σοφεράκι να με διδάξεις το τιμόνι να κρατώ | να κάνω τσάρκες κρυφό μεράκι και το τενόρο και το κλάξον να βαρώ | Πιο πέρα κάνε στάση αχ σοφεράκι μου γλυκό | λιγάκι ακόμα να βραδιάσει στην αγκαλιά σου αλανιάρη μου θα 'ρθώ | και το τιμόνι θα κρατήσω με τα γλυκά σου τα φιλιά να οδηγώ | κι έτσι μαζί σου θα συνηθίσω πρώτη και δεύτερη να βάζω πια κι εγώ | Ίσα ρε σοφεράκι να με διδάξεις το τιμόνι να κρατώ | να κάνω τσάρκες κρυφό μεράκι και το τενόρο και το κλάξον να βαρώ

10. Η Βαρβάρα Τραγούδι: Γιάννης Κυριαζής
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Η Βαρβάρα κάθε βράδυ στη Γλυφάδα ξενυχτάει | και ψαρεύει τα λαβράκια, κεφαλόπουλα, μαυράκια | Το καλάμι της στο χέρι, κι όλη νύχτα στο καρτέρι | περιμένει να τσιμπήσει το καλάμι να κουνήσει | Ένας κέφαλος βαρβάτος, όμορφος και κοτσονάτος | της Βαρβάρας το τσιμπάει, το καλάμι της κουνάει | Μα η Βαρβάρα δεν τα χάνει τον αγκίστρωσε τον πιάνει | τον κρατά στα δυο της χέρια και λιγώνεται στα γέλια | Κοίταξε μωρή Βαρβάρα, μη σου μείνει η λαχτάρα | τέτοιος κέφαλος με νύχι, δύσκολα να σου πετύχει | Βρε Βαρβάρα μη γλιστρήσει και στη θάλασσα βουτήξει | βάστα τον απ' το κεφάλι μη σου φύγει πίσω πάλι | Στο καλάθι της τον βάζει κι από την χαρά φωνάζει | έχω τέχνη έχω χάρη ν' αγκιστρώνω κάθε ψάρι | Για ένα κέφαλο θρεμμένο όλη νύχτα περιμένω | που θα 'ρθεί να μου τσιμπήσει το καλάμι να κουνήσει

11. Ο μπακαράς Τραγούδι: Ρεμπέτικο Συγκρότημα Θεσσαλονίκης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Πήρα δεκαοκτώ χιλιάδες απ' το μπακαρά | να γλεντήσω με ζουρνάδες θέλω και βιολιά | με ζουρνάδες με νταούλια και καλό κρασί βρ' αμάν | κι όμορφες κοπέλες θέλω να ζωή χρυσή | Αμάν | Κι όμορφες κοπέλες θέλω να γλεντώ μαζί | μια Αθηναία μια Σμυρνιά και μια Συριανή βρ' αμάν | θέλω κι απ' την Πόλη να 'χω μια Ταταυλιανή | Τις ταβέρνες όλες βόλτα θα τις πάρω και θα βγω | και θ' αρχίσω σαν και πρώτα πάλι να μεθώ | με ζουρνάδες με νταούλια και καλό κρασί βρ' αμάν | κι όμορφες κοπέλες θέλω να ζωή χρυσή | Αμάν | Πήρα δεκαοκτώ χιλιάδες απ' το μπακαρά | και θα δουν οι χουβαρντάδες γλέντι μια φορά | με ζουρνάδες με νταούλια και καλό κρασί βρ' αμάν | κι όμορφες κοπέλες θέλω να ζωή χρυσή

12. Τα λεφτά σου δεν τα θέλω Τραγούδι: Μαρία Κατινάρη
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Τα λεφτά σου δεν τα θέλω γω, πάψε να μ' αγαπάς, | δε σε θέλω στο 'πα μια και δυο, βρε συ αρχοντόμαγκα! | Εγώ θέλω ψαραδάκι, μες την αγορά, αμάν, αμάν! | Να 'χει ζυγαριά και δοιάκι, ψάρια να πουλά. | Τέτοιο ένα ντερβισάκι όταν αγαπώ, αμάν, αμάν! | Όλο λεβεντιά, μεράκι, πως να τ' αρνηθώ! | Τα λεφτά σου δεν τα θέλω γω, πάψε να μ' αγαπάς, | δε σε θέλω στο 'πα μια και δυο, βρε συ αρχοντόμαγκα! | Άντε, να ζήσουν τα ψαραδάκια! | Δεν τα θέλω γω τα σπίτια σου, τα πλούτη, τα καλά, | δε με τρως με τα τερτίπια σου, βρε συ αρχοντόμαγκα! | Εγώ θέλω ψαραδάκι, μες την αγορά, αμάν, αμάν! | Να 'χει ζυγαριά και δοιάκι, ψάρια να πουλά. | Τέτοιο ένα ντερβισάκι όταν αγαπώ, αμάν, αμάν! | Όλο λεβεντιά, μεράκι, πως να τ' αρνηθώ! | Δεν τα θέλω γω τα σπίτια σου, τα πλούτη, τα καλά, | δε με τρως με τα τερτίπια σου, βρε συ αρχοντόμαγκα!

13. Το μινόρε της ταβέρνας Τραγούδι: Πάνος Τούντας
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Μες στην ταβέρνα τα βλαμάκια βρε παιδιά | ο καθένας και ένα πόνο έχει στην καρδιά | ο ένας λιώνει και πονεί για μια μελαχρινή | κι άλλος τραγουδά για μια ξανθή | μπουζουκάκι με διπλοπενιά | για τα μάτια της τα γαλανά | Ταβερνιάρη κέρνα, κέρνα μας κρασί | κάθισέ κοντά μας και γλέντησε κι εσύ | Για το χατίρι μιας μικρής | έγινα μάνα μου μπεκρής | για το χατίρι μιας μικρής | Για το χατίρι μιας μικρής | έγινα μάνα μου μπεκρής | για το χατίρι μιας μικρής

14. Δημητρούλα μου Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Δημητρούλα μου, | θέλω απόψε να μεθύσω | και με σένανε | μερακλού μου να γλεντήσω | έλα πάμε στην Ραφήνα αλανιάρα μου | που’ χει ψάρια και ρετσίνα παιχνιδιάρα μου | Θα σου φέρω λατέρνα | κάνε κέφι και κέρνα | τα ναζάκια σου άσ' τα | με τη γάμπα σου σπάσ' τα | κι όλα εγώ τα σπασμένα | τα πληρώνω για σένα | Δημητρούλα μου, | τράβα ένα κρασάκι ακόμα | Βάλ' το κούκλα μου | το ποτήρι σου στο στόμα | ρούφα ακόμα μια ρετσίνα να μεθύσουμε | και το βράδυ, βρε τσαχπίνα, θα γλεντήσουμε | Θα σου φέρω λατέρνα | κάνε κέφι και κέρνα | τα ναζάκια σου άσ' τα | με τη γάμπα σου σπάσ' τα | κι όλα εγώ τα σπασμένα | τα πληρώνω για σένα | Ταβερνιάρη μου, | φέρε μας και κοκκινέλι | κι η αγάπη μου | τον καρσιλαμά χορεύει | κούνησε μου το λιγάκι το κορμάκι σου | χτύπα μου το-τίκι-τίκι-τακ-το τακουνάκι σου | Δημητρούλα μου γεια σου! | πάρτα όλα δικά σου! | τα ναζάκια σου άσ' τα | με τη γάμπα σου σπάσ' τα | κι όλα εγώ τα σπασμένα | τα πληρώνω για σένα

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης