Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2016

9+1 ιστορίες



















01. Κρατήσου από μένα Τραγούδι: Ελ. Αρβανιτάκη & Β. Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης | Στίχοι: Λήδα Ρουμάνη
Έλιωσε η νύχτα τα βήματά μας | Το βουητό της πόλης τρέμει | Κάτι μας ράγισε το τζάμι | Ίσως μας ράγισε ο χρόνος | Σβήνω το φως και ξαναβγαίνω | Φώτα, σειρήνες, διαβάσεις | Κόσμος στην πάνω τη γωνία | Ξάφνου με πιάνει αγωνία | Να σε κερδίσω αν θα προλάβω | Κι αν θα χαθώ σε ποιον θα λείψω | Δεν έγινε ο κόσμος | Για να 'μαστε μόνοι. | Κρατήσου από μένα | Και δες ξημερώνει. | Φόρεσα πέπλο σε καταιγίδες | Έσβησα χάρτες κι αποστάσεις | Βρήκα ένα δρόμο ξεχασμένο | Ένα παράδεισο κρυμμένο | Που τόσο θέλω να στον μάθω

02. Η συνήθεια Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης | Στίχοι: Λήδα Ρουμάνη
Τα μάτια σου δε γνώρισα χτες βράδυ | Τα μάτια μου σαν σίδερα βαριά | φοβήθηκαν το άδειο σου το χάδι | και κλείδωσαν, σε αρνήθηκαν ξανά | Χειμώνας κι η ανάσα σου παγώνει | ξεπλένει τα κομμάτια σου η βροχή | καπνίζεις μες στη νύχτα στο μπαλκόνι | και λες δε σε χωράει όλη η γη | Άλλα μη λες | σκίζει στιγμές | η αλήθεια | Άλλο μην κλαις | Όλα τα καίει | Η συνήθεια | Κι εγώ να κάνω πως κοιμάμαι | Κι εγώ να κάνω ότι είμαι εδώ | Κι ας έχω φύγει από καιρό | Και φόρεσες τα μαύρα σου τα ρούχα | Μαζί με ένα κόκκινο κασκόλ | Μα ξέχασες στο σπίτι τα παπούτσια | η ανάσα σου ποτάμια αλκοόλ | Ξυπόλητος την άνοιξη γυρεύεις | Περπάτησες ξανά ως το πρωί | Γυρνάς και με το μέσα σου παλεύεις | που χάθηκες και χάσαμε μαζί

03. Τι να σου γράψω Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης | Στίχοι: Λήδα Ρουμάνη
Τα μάτια κλείνω | Μα δε σ’ αφήνω | Μπροστά μου πάλι | Με προσπερνάς | Στενεύει η μέρα | Ο φόβος βέρα | Κι ας μην τον θέλεις | Τον φοράς | Ποιον πολεμάς; | Τι να σου γράψω τώρα τι | Αφού για μένα όλα στα ‘χω πει | Γέμισα ανάσες το χαρτί και το διπλώνω | Φωτιές απλώνω και μένω εκεί | Τα φώτα σβήνω | Μα όλα τα βλέπω | Φωτογραφίες | Με μας μαζί | Στενεύει η μέρα | Χωρίς αέρα | Χωρίς πυξίδα | Προχωράς | Που θα με πας;

04. Πόσα περάσαμε Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης | Στίχοι: Λήδα Ρουμάνη
Πάλι ξημέρωσε κι εσύ νυχτώνεις | Πάλι σε σκέπασα κι εσύ κρυώνεις | Βαθιά βυθίζεσαι κι αποτελειώνεις | Ό,τι έμεινε όρθιο πεισματικά | Πάλι χρειάστηκε να σε διαλέξω | Τους τόσους κόμπους σου να ξεμπερδέψω | Βλέπω στα μάτια σου τόσους χειμώνες | Βλέμμα κρυστάλλινο, μάτια σπαθιά | Πόσα περάσαμε οι δυο μας, πόσα | Πως να τα ρίξω στη φωτιά | Φίλα με απόψε η αλήθεια μας να μείνει | Σβήνουν τ’ αστέρια μας μα εδώ έχω μείνει.

05. Καταστροφή κι ελπίδα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Πήρα τη ζωή μου λάθος | ξόδεψα το πάθος | κάτι χάνω, κάτι βρίσκω | κι όλα πάλι ένα ρίσκο | Μια καταστροφή | ή μια νέα αρχή | Μόλις σε είδα το 'ξερα ψυχή μου | είσαι η ελπίδα, είσαι η καταστροφή μου | Είσαι η ελπίδα αχ κι η καταστροφή μου | μια καταιγίδα που θα σώσει τη ζωή μου | Όλα γίνανε κομμάτια | κοίτα με στα μάτια | τι κρατάω, τι πετάω | τι μας βρήκε σε ρωτάω | Μια καταστροφή | ή μια νέα αρχή

06. Άτομα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Στάθης Δρογώσης | Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης
Τι έπαθες λοιπόν, γιατί δε λες | πως σώπασες μία τέτοια εποχή | που θα 'πρεπε να έβγαζες φωτιές | πως έγινες φωνούλα αντί φωνή | Πως γίναμε έτσι άτομα | ιδιώτες, μόνοι κι έρημοι | πως γίναμε έτσι άτολμα | που από παιδάκια έτοιμοι | με ιππότες και με δράκοντες | και με ληστές τα βάζαμε | Πως στα παιχνίδια σκίζαμε | μα στην αλήθεια χάσαμε | Πως γίναν όλα τόσο στρογγυλά | λόγια κι ανάγκες και σε όλα ναι | λοφάκια γίναν τα ψηλά βουνά | τα 'δες μα δεν τ' ανέβηκες ποτέ

07. Τώρα ή τώρα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Στάθης Δρογώσης | Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης
Κλείνω τα μάτια μου | βάζω μια δύναμη | και σ’ άλλο κόσμο ξυπνώ | μονάχη μου | κι αδύναμη | μα απ’ την κρυψώνα θα βγω | Τώρα ή τώρα | πια δεν υπάρχει ποτέ | Θα γίνουν σήμερα | Θα γίνουν σήμερα | όσα δε γίναν καιρό | Καμιά παράταση | Καμιά παραίτηση | τώρα στο μέλλον θα βγω | Μια ανάσα κράτησα | μια τελευταία μου | κι όσα μπορέσω μ’ αυτή | οι άνθρωποι | οι ευάλωτοι | είναι οι πιο δυνατοί

08. Μη με φωνάξεις Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης | Στίχοι: Λήδα Ρουμάνη
Δεν έχω τίποτα μαζί σου να μοιράσω | Ούτε να μοιραστώ | Λίγο το φως μες στο σαλόνι | Και το στομάχι μου διπλώνει | Πώς να χωρέσω εγώ εδώ | Δεν έχω τίποτα για μας να εξηγήσω | Ούτε να εξηγηθώ | Μια σαϊτιά αγάπης κλείνω | Μες στο συρτάρι και σ’ αφήνω | Να με παιδεύεις για καιρό | Μη με φωνάξεις | Μη μου τάξεις | Θα ‘ναι το άκουσμα βαρύ | Για τη δικιά μου αντοχή | Και θα με σπάσεις | Μη με φωνάξεις | Μη μου τάξεις | Την πόρτα δε θα τη χτυπήσω | Γιατί δε θα ‘ναι εκεί κανείς | Παραμονές είναι γιορτής και βγαίνω

09. Μακριά απ' την τρικυμία Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης | Στίχοι: Λήδα Ρουμάνη
Δε μίλησα στα κύματα | Δεν πήρα απ' το θυμό τους | Μόνο τα κοίταξα βαθιά | Τους πήρα δύο μυστικά | Και τον καημό τους | Ζωγράφισα τα κύματα | Το μπλε τους και το γκρίζο | Κι έβαλα κόκκινη καρδιά | Ανάμεσα στη σκοτεινιά | Και τον λυγμό τους | Μέσα μου άκουσα φωνές | Τη μια να λέει πως με θες όσο καμία | Την άλλη να με χαιρετά | Και να μου λέει | "μακριά απ' την τρικυμία" | Στα κύματά σου θα πνιγώ | Στην αγκαλιά σου θα σωθώ | Και θα με θες όσο καμία | Δεν άκουσα τα σύννεφα | Το παραμιλητό τους | Ούτε πως φέρνανε βροχή | Ούτε πως ψάχνανε στεριά | Για τ' όνειρό τους

10. Jace Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Χρήστος Δεληγιάννης | Στίχοι: Λήδα Ρουμάνη
Σαν ψέμα, μα στ’ αλήθεια είσαι εδώ | Στο βλέμμα, κρύβεις γκρίζο κεραυνό | Θυμάσαι, όσα θέλεις να σβηστούν | Φοβάσαι, μα δεν πρέπει να σε δουν | Μπερδεμένη σκιά, σ’ ακολουθώ | προσπαθώντας πάλι να με βρω | Μπερδεμένη καρδιά, σε συναντώ | βρίσκω τρόπο για να σ’ αγαπώ | Μη φεύγεις, έχω τόσα να σου πω | Πονάνε, τα σημάδια από καιρό | Τις νύχτες, νύχτα γίνομαι κι εγώ | Φοβάμαι, μα δεν πρέπει να στο πω

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης