Κυριακή, 27 Μαρτίου 2016

Η Τζένη Βάνου στα ερωτικά του ‘60





















Η Τζένη Βάνου σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Η νύχτα απόψε με τυλίγει Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Κώστς Καπνίσης | Στίχοι: Γιάννης Ιωαννίδης
Η νύχτα απόψε γύρω με τυλίγει | με τη βαριά της γκρίζα συννεφιά | αυτούς που αγάπησα έχουν φύγει | και μόνο ο πόνος συντροφιά | Διψώ για το παλιό το όνειρο μου | καθώς αργά-αργά πεφτ’ η βροχή | και δω στο γύρισμα του δρόμου | έχω απομείνει μοναχή | Δώστε μου πίσω τα χαμένα | δώστε μου πίσω τη στοργή | τώρα που κλαίω τα περασμένα | κι ανοίγει πιο βαθιά η πληγή | Η νύχτα απόψε γύρω με τυλίγει | με τη βαριά της γκρίζα συννεφιά | αυτούς που αγάπησα έχουν φύγει | κι έμεινε ο πόνος συντροφιά

02. Απόψε Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Χρήστος Γιαννακόπουλος
Απόψε | που δεν έχει ο ουρανός αστέρια | και το φεγγάρι λείπει | κι έχει μονάχα σύννεφα | κι έχει μονάχα δάκρυα | κι έχει μονάχα λύπη | Απόψε | που δεν έχει ο ουρανός αστέρια | και το φεγγάρι λείπει | Απόψε | έλα ζεστανε τα κρύα μου χέρια | και πάρε μου την λύπη | Απόψε | που η νύχτα είναι τραχυά και μαύρη | με δίχως καλοσύνη | απόψε | που η θάλασσα τον ουρανό φοβήθηκε | κι ο ουρανός εκείνη | Απόψε | που η νύχτα είναι τραχιά και μαύρη | και το φεγγάρι λείπει | Απόψε | το χέρι μου το χέρι σου ζητάει | για λίγο να ξανάβρει

03. Θα `ρθεις και θα με βρεις Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Θα `ρθεις και θα με βρεις | με πόνο να μου πεις | πως πήγανε τα χρόνια σου χαμένα | θα `ρθεις και θα με βρεις | το δάκρυ μου θα πιεις | σαν ψάξεις με λυγμό τα περασμένα. | Και θα `ν’ το δάκρυ μου αυτό | που κράταγα καυτό | το μόνο που απόμειν’ από σένα | το μόνο που απόμειν’ από σένα. | Το μόνο που απόμειν’ από σένα.

04. Σαν Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Κώστας Κλάβας | Στίχοι: Αλέξης Αλεξόπουλος
Σαν με κρατάς στα δυο σου χέρια | γλυκά με κοιτάς και στέλνουν | τα μάτια σου φως μακρινό σμαράγδινη ελπίδα | και στον ουρανό χιλιάδες πουλιά πετάνε | Σαν με φιλάς γλυκά στα χείλη | μου χαμογελάς και φέρνεις την άνοιξη | δέντρα ψηλά και κήπους με ρόδα | και μεσ’ στα κλαριά τ’ αγέρι να τραγουδάει | Σαν με κρατάς στα δυο σου χέρια | σιγά μου μιλάς κι ανοίγονται πέλαγα | ακρογιαλιές και κάτασπροι γλάροι | γαλάζιες σκιές στο κύμα να ταξιδεύουν | Δέντρα ψηλά και κήπους με ρόδα | και μεσ’ στα κλαριά τ’ αγέρι να τραγουδάει | Σαν με κρατάς, Σαν με φιλάς, Σαν, Σαν ...

05. Ανεμώνη μου Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Αργύρης Κουνάδης | Στίχοι: Μίνως Αργυράκης
Ανεμώνη μου σε κόψαν | ανεμώνη μου σε πήραν | σε ξεχάσαν οι άνεμοι | σε ξεχάσαν τα λουλούδια | Έμειν’ εν’ άρωμα πικρό | στα μυστικά του ύπνου | γυμνά στο φως του φεγγαριού | και στο βυθό του ονείρου | Ανεμώνη μου σε κόψαν | ανεμώνη μου σε πήραν | σε ξεχάσαν οι άγγελοι | και σε πήρανε τα γιούλια

06. Μικρή μου Σελήνη Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Αργύρης Κουνάδης | Στίχοι: Μίνως Αργυράκης
Είμαστε τόσο μόνοι | μόνοι μικρή μου Σελήνη | τόσο μοναχικοί | αγαπημένη μικρή μου Σελήνη | Μια φορά κι έναν καιρό | πηγές με γάργαρο νερό | βάφαν λευκό το γιασεμί | βάφαν γαλάζια την αυγή | Είμαστε τόσο μόνοι | μόνοι μικρή μου Σελήνη | τόσο μοναχικοί | αγαπημένη μικρή μου Σελήνη

07. Μπροστά στην αγάπη Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Σπήλιος Μεντής | Στίχοι: Σπήλιος Μεντής
Μπροστά στην αγάπη σου καίω | κερί ταπεινό την καρδιά μου | και τάμα κρεμώ τ’ όνειρο μου | και τη σιωπηλή μου χαρά | Και σ’ ευχαριστώ για τον πόνο | που κλαίω μαζί και μεθάω | καμιά χάρη δε σου ζητάω | μια κι έχω ελπίδας φτερά | Το θάμπος της άνοιξης είδα | και των αστεριών τη μαγεία | στο δάσος χρυσή ηλιαχτίδα | και των βουνών τη σιωπή | Και μπρος στην εικόνα σου καίω | λαμπάδα την έρμη ζωή μου | κι ας κλείνω βαθιά στην ψυχή μου | νεκρό το πικρό μου φιλί | Και μπρος στην αγάπη σου καίω | λαμπάδα την έρμη ζωή μου | κι ας κλείνω βαθιά στην ψυχή μου | νεκρό το πικρό μου φιλί | νεκρό το πικρό μου φιλί

08. Το βαλς της μοναξιάς Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Σπήλιος Μεντής | Στίχοι: Σπήλιος Μεντής
Ο κάθε άνθρωπος | μεσ’ στη ζωή είναι μόνος του | φίλο πιστό σαν θα βρει | θάναι μόνο ο πόνος του | Λίγη χαρά σαν του τύχει | μπορεί και μοιράζεται | μα το ποτήρι της λύπης | θα πιει μοναχός | Μοναξιά μεσ’ στην ψυχή | Μοναξιά μεσ’ στη βροχή | Μοναξιά μέσα στον κόσμο | Μοναξιά στην ερημιά | Μα η δική σου η ανάμνηση | δυο φορές ειν’ μοναξιά | αφού μου `δωσες και μου `κλεψες | της ζωής την ομορφιά | Αφού μου `δωσες τη χίμμαιρα | και τη μέθη της ψευτιάς | μ’ άφησες μονάχη σήμερα | στον καημό της μοναξιάς | Μ’ άφησες μονάχη σήμερα | στον καημό της μοναξιάς

09. Το ποτάμι Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Κώστας Κλάβας | Στίχοι: Τάσος Μαστοράκης
Μάννα μου εγώ τη πηγή | το σύννεφο πατέρα | και στο βουνό το πράσινο | γεννήθηκα μια μέρα | Κι όπως πηγαίνω τραγουδώ | τον ήλιο και τ’ αστέρια | και τα πλατάνια σαν με δουν | μου απλώνουνε τα χέρια | Και τραγουδώ και τραγουδώ | και τρέχω και μακραίνω | και στη γαλάζια θάλασσα | μ’ ένα φιλί πεθαίνω | Κι όπως πηγαίνω τραγουδώ | τον ήλιο και τ’ αστέρια | και τα πλατάνια σαν με δουν | μου απλώνουνε τα χέρια | Και τραγουδώ και τραγουδώ | και τρέχω και μακραίνω | και στη γαλάζια θάλασσα | μ’ ένα φιλί πεθαίνω

10. Το κρασί Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Κώστας Κλάββας | Στίχοι: Αλέξης Αλεξόπουλος
Πέσε σύννεφο στη γη να πιει νερό τ’ αμπέλι | ήλιε βγες για να γενεί η αγουρίδα μέλι | Να βγει το κρασί απ’ το σταφύλι | αίμα και δροσιά στα δυο χείλη | Να βγει το κρασί απ’ το σταφύλι | αίμα και δροσιά στα δυο χείλη | Δάκρυ στάζ’ η χαραύγη, κόκκινο αίμα η δύση | πίν’ η διψασμένη γη, σταφύλι να ροδίσει | Πιες γλυκό κρασί κι έλα κοντά μου | να μπει η άνοιξη μεσ’ στην καρδιά μου | Πιες γλυκό κρασί κι έλα κοντά μου | να μπει η άνοιξη μεσ’ στην καρδιά μου

11. Νύχτα βασίλισσά μου Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Κώστας Κλάβας | Στίχοι: Τάσος Μαστοράκης
Κυρά μου φεγγαρόφωτη | αστεροκεντημένη | στην αγκαλιά η λύπη μου | να κοιμηθεί προσμένει | στην αγκαλιά λύπη μου | να κοιμηθεί προσμένει | Νύχτα, νύχτα βασίλισσά μου | παρ’ τα στολίδια σου | κι έλα κοντά μου | Νύχτα, νύχτα αγκάλιασέ με | ρίξε τα πέπλα σου | και σκέπασέ με | Μου πήραν την αγάπη μου | και θέλω να ξεχάσω | με σένα νύχτα συντροφιά | τον πόνο θα μοιράσω | με σένα νύχτα συντροφιά | τον πόνο θα μοιράσω | Νύχτα, νύχτα βασίλισσά μου | παρ’ τα στολίδια σου | κι έλα κοντά μου | Νύχτα, νύχτα αγκάλιασέ με | ρίξε τα πέπλα σου | και σκέπασέ με

12. Δυο πουλιά Τραγούδι: Τζένη Βάνου & Γιάννης Βογιατζής
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Τάσος Μαστοράκης
Στέλνω δυο πουλιά | να βρούνε την αγάπη μου | δίνω δυο φιλιά | να φτάσουν μακριά | Κι όταν ο ουρανός συννέφιασε στο δάκρυ μου | ήλιος φωτεινός για μένα βγες ξανά | Χαρά | πού να βρίσκεται τώρα χαρά μου | τι να πω, πες μου τι, στην καρδιά μου | που για σένα με ρωτά κρυφά | Πήγαν δυο πουλιά να βρούνε τη αγάπη μου | γύρισαν ξανά με ήλιους στα φτερά | και δυο φιλιά | τα δυο πουλιά.

13. Άνοιξε, άνοιξε Τραγούδι: Τζένη Βάνου & Γιάννης Βογιατζής
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Γιάννης Δαλιανίδης
Το κορίτσι π’ αγαπούσες | και στο στόμα το φιλούσες | τώρα απ’ έξω το κλειδώνεις | και γι’ αλλού πανιά απλώνεις | Άνοιξε, άνοιξε | άνοιξε και μη ξανακλειδώσεις | την καρδιά που σού ’δωσα | γυρεύω να μου δώσεις | Μ’ έδιωξες από κοντά σου | σ’ άλλον δίνεις τα φιλιά σου | θα τα πιω και θα περάσω | και τις κλειδωνιές θα σπάσω

14. Καινούργια τώρα ζωή Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Λυκούργος Μαρκέας | Στίχοι: Λυκούργος Μαρκέας
Το χτες που πέρασε καημούς με κέρασε | μου `δωσε λύπες, βάσανα πολλά | και μεσ’ τα μάτια σου τον ήλιο είδα να γελά | Καινούργια τώρα ζωή | γεμάτη χαρά, γεμάτη γαλήνη | Καινούργια τώρα ζωή | κοντά στα πουλιά, κοντά στη σελήνη | Καινούργια αγάπη μου και τώρα κι αύριο | θάσαι κοντά μου βράδυ και πρωί | Καινούργια αγάπη μου, εσύ, εσύ παντοτινή | Καινούργια τώρα ζωή | γεμάτη χαρά, γεμάτη γαλήνη | Καινούργια τώρα ζωή | κοντά στα πουλιά, κοντά στη σελήνη

15. Θέλω κοντά σου να μείνω Τραγούδι: Τζένη Βάνου & Γιάννης Βογιατζής
Μουσική: Γιώργος Μουζάκης | Στίχοι: Γιώργος Γιαννακόπουλος
Δε ζω χωρίς εσένα ούτε λεπτό | Αγάπη μου της μοίρας ήταν γραφτό. | Θέλω κοντά σου να μείνω | Θέλω σκιά σου να γίνω | Κάθε πληγή ν’ απαλύνω | Που σε πονά. | Τα βλέφαρά μου να κλείνω | Να με φιλάς και να σβήνω | Θέλω κοντά σου να μείνω | Παντοτινά. | Σε νιώθω, σε λατρεύω και σε ποθώ | Κι αν κάποτε σε χάσω θα τρελαθώ. | Θέλω κοντά σου να μείνω | Θέλω σκιά σου να γίνω | Κάθε πληγή ν’ απαλύνω | Που σε πονά. | Τα βλέφαρά μου να κλείνω | Να με φιλάς και να σβήνω | Θέλω κοντά σου να μείνω | Παντοτινά.

16. Το αμαξάκι Τραγούδι: Τζένη Βάνου & Γιάννης Βογιατζής
Μουσική: Κώστας Καπνίσης | Στίχοι: Τάσος Μαστοράκης
Είσαι το ταίρι μου | είσαι τ’ αστέρι μου | είσαι το φως της αυγής | Τράβα αμαξάκι μου | τράβα αλογάκι μου | πάμε στην άκρη της γης | Με τα μαντήλι σου | βρέχω τα χείλη σου | πού `χουνε πάρει φωτιά | Βρήκα το ταίρι μου | βρήκα τ’ αστέρι μου | πού `χε χαθεί στην νυχτιά | Στον δικό μας ουρανό | η αγάπη κυβερνά | είναι όλα όνειρο | και όλα φωτεινά | Στον δικό μας ουρανό | τα σύννεφα ψηλά | βλέπουν την αγάπη μας | και φεύγουν μακριά

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης