Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2016

30 χρόνια No. 2





















01. Δέκα συμβουλές Τραγούδι: Στράτος Παγιουμτζής
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Δέκα συμβουλές έχω να σου πω | αν, κυρά μου, θες για να σ’ αγαπώ: | Πρώτον, δεν θ’ αντιμιλάς! | Δεύτερον, δεν θα γκρινιάζεις! | Τρίτον, όταν θα πονώ | με στοργή θα μ’ αγκαλιάζεις! | Τέταρτον, δεν θα σ’ ακούσω: | "Κάνε μου κι αυτό το λούσο!" | Πέμπτον, θα περνάς, κυρά μου, | σύμφωνα με τον παρά μου! | Εάν δεν εφαρμόσεις τις δέκα συμβουλές, | εγώ θα μπλέξω μ’ άλλην κι εσύ πικρά θα κλαις. | Έκτον, επειδή είμαι νευρικός | δεν θα με ρωτάς: πότε, πού και πώς! | Έβδομον, μην προσπαθείς τον αέρα να μου πάρεις! | Όγδοον, για μουσική μπουζουκάκια θα γουστάρεις! | Ένατον, στα βάσανά μου | θα ’σαι η παρηγοριά μου! | Δέκατον, λοιπόν, και τέρμα: | μη μου πεις ποτέ σου ψέμα! | Εάν δεν εφαρμόσεις τις δέκα συμβουλές, | εγώ θα μπλέξω μ’ άλλην κι εσύ πικρά θα κλαις.

02. Άλλα μου λεν τα μάτια σου Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Μυστήριο κατάντησες για μένα | και τα ’χω, αγαπούλα μου, χαμένα, | και το σφυγμό σου νά ’βρω δεν μπορώ, | γι’ αυτό με τυραννάς τόσον καιρό. | Άλλα μου λεν τα μάτια σου | και άλλα η καρδιά σου. | Άλλα μου λεν τα χάδια σου | και άλλα τα φιλιά σου. | Μαζί μου παίζεις θέατρο αράδα, | μια τέτοια κωμωδία δεν ξανάδα. | Παράξενα στα μάτια με κοιτάς, | μα ούτ’ εσύ δεν ξέρεις τι ζητάς. | Άλλα μου λέν τα μάτια σου...

03. Βγάλτε το, το παλικάρι Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Κολοκοτρώνης | Στίχοι: Θόδωρος Δερβενιώτης
Βγάλτε το, το παλικάρι μέσα από τη φυλακή, | πρέπει για να πάρει χάρη, πρέπει για ν’ απαλλαγεί. | Απ’ το φιλότιμό του κι απ’ την καλή του την καρδιά | για ξένες αμαρτίες καταδικάστηκε βαριά. | Βγάλτε το, γιατί έχει μάνα και γυναίκα με παιδιά | κι είναι κρίμα για να ζούνε μες στον κόσμο ορφανά. | Βγάλτε το να ξανανοίξει το σπιτάκι το κλειστό | που ’χει μείνει ρημαγμένο, έρημο και σκοτεινό.

04. Είμαι λιγάκι ζόρικος Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Είμαι λιγάκι ζόρικος | και μη μου κάνεις κόλπα. | Μαζί μου όταν περπατάς | να φέρνεσαι κυρία | μην κάνω πάλι σαματά | και πάω για απολογία. | Έχεις τον πιο φίνο μάγκα, | ένα ντερβίση δηλαδή, | το "αφάν γκατέ" της πιάτσας | και το πιο καλό παιδί. | Εμένα βρε κορίτσι μου | πρέπει να με προσέχεις. | Εγώ είμαι άντρας ζόρικος, | σε θέλω όλη δική μου | και ούτε ψύλλος δεν χωρά | μες στο στενό τσαρδί μου. | Έχεις τον πιο φίνο μάγκα, | ένα ντερβίση δηλαδή, | το "αφάν γκατέ" της πιάτσας | και το πιο καλό παιδί. | Με λίγα λόγια δηλαδή | στα ίσα θα βαδίζεις. | Προσεκτικά και ταπεινά | να ’ναι τα βήματά σου, | κι εγώ θα έχω το κλειδί | μονάχα της καρδιάς σου. | Έχεις τον πιο φίνο μάγκα, | ένα ντερβίση δηλαδή, | το "αφάν γκατέ" της πιάτσας | και το πιο καλό παιδί.

05. Μαζί μου τρως και πίνεις Τραγούδι: Τρίο Κιτάρα
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Όταν σε βλέπω καίγομαι | και σαν κεράκι λιώνω, | κι εσύ τα βράδια, κούκλα μου, | μ’αφήνεις πάντα μόνο. | Μου `χεις ανάψει πυρκαγιές | και ποιος θα μου τις σβήσει, | αφού για μένα, άπονη, | κρατάς κλειστή τη βρύση. | Μαζί μου τρως και πίνεις | κι αλλού πας και το δίνεις | τ’ ολόγλυκο φιλί σου, | κουκλίτσα μου ντροπή σου, | τ’ ολόγλυκο φιλί σου, | κουκλίτσα μου ντροπή σου. | Όταν σε βλέπω χάνομαι, | κουκλίτσα μου, για σένα, | και του κορμιού μου ο πυρετός | φτάνει σαράντα ένα. | Να με ξεκάνεις βάλθηκες | μ’ αυτό το φέρσιμό σου, | αν πάθω όμως τίποτα, | το κρίμα στο λαιμό σου. | Μαζί μου τρως και πίνεις | κι αλλού πας και το δίνεις | τ’ ολόγλυκο φιλί σου, | κουκλίτσα μου ντροπή σου, | τ’ ολόγλυκο φιλί σου, | κουκλίτσα μου ντροπή σου. | Να με ξεκάνεις βάλθηκες | μ’ αυτό το φέρσιμό σου, | αν πάθω όμως τίποτα, | το κρίμα στο λαιμό σου. | Μαζί μου τρως και πίνεις | κι αλλού πας και το δίνεις | τ’ ολόγλυκο φιλί σου, | κουκλίτσα μου ντροπή σου, | τ’ ολόγλυκο φιλί σου, | κουκλίτσα μου ντροπή σου.

06. Οι νύχτες μου περνούνε με μαράζι Τραγούδι: Τώνης Μαρούδας
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Ας ξανα `ρχότανε μια νύχτα σαν κι αυτή, | ας ξαναζούσαμε αυτό τ’ ωραίο βράδυ, | που μες στην πλάνα αγκαλιά σου είχα ριχτεί | κι είχα μεθύσει με τ’ ολόγλυκό σου χάδι. | Τώρα οι νύχτες μου περνούνε με μαράζι, | έφυγες κι ο πόνος στην καρδιά μου, πια, φωλιάζει. | Πώς να ξεχάσω τέτοια νύχτα μαγική, | τέτοια βραδιά μεθυστική, ονειρεμένη, | που απ’ τα χάδια και του πόθου το κρασί, | είμαστ’ αγάπη μου κι οι δυο μας μεθυσμένοι. | Τώρα οι νύχτες μου περνούνε με μαράζι, | έφυγες κι ο πόνος στην καρδιά μου, πια, φωλιάζει. | Ήταν γραφτό για μας τους δυο, ήταν γραφτό, | να ζούμε, τώρα, μακριά και χωρισμένοι, | μα όσα χρόνια κι αν περάσουν, δεν ξεχνώ, | αυτή τη νύχτα τη γλυκιά, τη μαγεμένη. | Τώρα οι νύχτες μου περνούνε με μαράζι, | έφυγες κι ο πόνος στην καρδιά μου, πια, φωλιάζει.

07. Μάμπο ζεϊμπεκάνο Τραγούδι: Ζωζώ Σαπουντζάκη
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Αντιλαλούν οι γειτονιές, | πλατείες και σοκάκια, | καινούργιο μάμπο με πενιές | παίζουν τα μπουζουκάκια, | καινούργιο μάμπο με πενιές | παίζουν τα μπουζουκάκια. | Έι μάμπο, μάμπο ζεϊμπεκάνο | με κέφι και μεράκι όλοι τραγουδούν, | έι μάμπο, με φίνο μπουζουκάκι | και με μπαγλαμαδάκι πίνουν και γλεντούν. | Στη Ρώμη και στη Νάπολη | μάμπο Ιταλιάνο | κι εμείς εδώ, γουστάρουμε | τσίφτικο ζεϊμπεκάνο, | κι εμείς εδώ, γουστάρουμε | τσίφτικο ζεϊμπεκάνο. | Έι μάμπο, μάμπο ζεϊμπεκάνο | με κέφι και μεράκι όλοι τραγουδούν, | έι μάμπο, με φίνο μπουζουκάκι | και με μπαγλαμαδάκι πίνουν και γλεντούν. | Στη Ρώμη και στη Νάπολη | μάμπο Ιταλιάνο | κι εμείς εδώ, γουστάρουμε | τσίφτικο ζεϊμπεκάνο, | κι εμείς εδώ, γουστάρουμε | τσίφτικο ζεϊμπεκάνο. | Έι μάμπο, μάμπο ζεϊμπεκάνο | με κέφι και μεράκι όλοι τραγουδούν, | έι μάμπο, με φίνο μπουζουκάκι | και με μπαγλαμαδάκι πίνουν και γλεντούν.

08. Εδώ παπάς, εκεί παπάς Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Γέμισ’ ο κόσμος παπατζήδες, | απάτες και αεριτζήδες. | Όπου σταθείς κι όπου θα πας: | "Εδώ παπάς, εκεί παπάς." | Σήμερα στην κοινωνία | όλοι παίζουν τον παπά. | Κάνουν κάθε αδικία, | φτάνει να περνούν καλά. | Και όλοι παίζουν τον παπά. | Οι συγγενείς κι αυτοί είναι σκάρτοι, | κοιτούν πως θα σου βγει το μάτι. | Κι ο φίλος σου που αγαπάς: | "Εδώ παπάς, εκεί παπάς." | Και η κοπέλα της καρδιάς σου | κοιτάζει μόνο τα λεφτά σου. | Αφού μαζί της θα τα φας: | "Πού ’ν’ ο παπάς, παλιοπαπάς;"

09. Η νέα ντόλτσε βίτα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Σε πλήγωσε η ντόλτσε βίτα | κι είναι το δάκρυ σου πικρό, | μα τώρα που ξανά 'ρθες πάλι, | αγάπη μου σε συγχωρώ. | Μην κλαις, μην κλαις κι εγώ σε συγχωρώ, | κι εγώ σε συγχωρώ. | Για σένα αγάπη μου γλυκιά | είχα ξεγράψει κάθε ελπίδα, | γιατί είχες πέσει για καλά | στης ντόλτσε βίτα την παγίδα, | μα να που γύρισες κοντά μου | και κλαίω από τη χαρά μου. | Σε πλήγωσε η ντόλτσε βίτα | κι είναι το δάκρυ σου πικρό, | μα τώρα που ξανά 'ρθες πάλι, | αγάπη μου σε συγχωρώ. | Μην κλαις, μην κλαις κι εγώ σε συγχωρώ, | κι εγώ σε συγχωρώ. | Τώρα, την κάθε σου πληγή, | εγώ θα σου την κλείσω πάλι, | με περισσότερη στοργή | και με αγάπη πιο μεγάλη, | αρκεί που ξέφυγες μια νύχτα | από την πλάνα ντόλτσε βίτα. | Σε πλήγωσε η ντόλτσε βίτα | κι είναι το δάκρυ σου πικρό, | μα τώρα που ξανά 'ρθες πάλι, | αγάπη μου σε συγχωρώ. | Μην κλαις, μην κλαις κι εγώ σε συγχωρώ, | κι εγώ σε συγχωρώ, κι εγώ σε συγχωρώ.

10. Δέκα νύχτες, δέκα βράδια Τραγούδι: Γιώτα Λύδια
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Δέκα νύχτες, δέκα βράδια, | πήρα τα δικά σου χάδια, | κι όσες, τώρα, ν’ αγκαλιάσω, | δεν μπορώ να σε ξεχάσω. | Δεν μπορώ να κοιμηθώ, όταν θα σε θυμηθώ, | και το λογικό μου χάνω κι αν δεν έρθεις θα πεθάνω, | και το λογικό μου χάνω, αχ! κι αν δεν έρθεις θα πεθάνω. | Είχε γλύκα το φιλί σου, | ξελογιάστηκα μαζί σου, | και το νάζι σου εκείνο | μ’ έκανε τρελός να γίνω. | Δεν μπορώ να κοιμηθώ, όταν θα σε θυμηθώ, | και το λογικό μου χάνω κι αν δεν έρθεις θα πεθάνω, | και το λογικό μου χάνω, αχ! κι αν δεν έρθεις θα πεθάνω. | Παιχνιδιάρα σαν τη γάτα, | όλο ομορφιά και νιάτα, | μ’ ένα ζαχαρένιο στόμα | που δεν το ξεχνώ ακόμα. | Δεν μπορώ να κοιμηθώ, όταν θα σε θυμηθώ, | και το λογικό μου χάνω κι αν δεν έρθεις θα πεθάνω, | και το λογικό μου χάνω, αχ! κι αν δεν έρθεις θα πεθάνω.

11. Μη με ξεχνάς Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Μη με ξεχνάς, πάντα να πονάς μια καρδιά θλιμμένη, | βασανισμένη, βασανισμένη, | που στη ζωή, βράδυ και πρωί κλαίει πικραμένη, | και σε προσμένει, και σε προσμένει. | Σε πήρανε γλυκιά μου από την αγκαλιά μου | τα μαύρα ξένα, | κι ο πόνος με πληγώνει, τα στήθια μου ματώνει, | κι απόψε κλαίω πάλι για σένα, πάλι για σένα. | Μη με ξεχνάς, πάντα να πονάς μια καρδιά θλιμμένη, | βασανισμένη, βασανισμένη, | που στη ζωή, βράδυ και πρωί κλαίει πικραμένη, | και σε προσμένει, και σε προσμένει. | Απόψε κάποιο αστέρι, στα ξένα, θα σου φέρει, | τα δάκρυά μου, | σαν δεις και ψιχαλίζει, να ξέρεις πως δακρύζει | για σένα, απόψε πάλι, η καρδιά μου, πάλι, η καρδιά μου. | Μη με ξεχνάς, πάντα να πονάς μια καρδιά θλιμμένη, | βασανισμένη, βασανισμένη, | που στη ζωή, βράδυ και πρωί κλαίει πικραμένη, | και σε προσμένει, και σε προσμένει.

12. Πέθανε το πιο καλό παιδί Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Όταν πεθάνω τότε θα πούνε | Πέθανε το πιο καλό παιδί | Τώρα με διώχνουν και με κατηγορούνε | Και δεν γυρίζει κανένας να με δει. | Όταν πεθάνω τότε θα πούνε | Πέθανε το πιο καλό παιδί | Και συ, μπαμπέσα, πικρά θα κλάψεις | Θα γυρνάς στους δρόμους σαν τρελή | Όταν με χάσεις και συ μυαλό θ’ αλλάξεις | Μα εγώ θα είμαι βαθιά στη μαύρη γη. | Φτωχή καρδιά μου, ποιος να σε νιώσει | Τώρα που σε δέρνουν οι καημοί | Κανείς δεν ήρθε κουράγιο να σου δώσει | Έτσι είναι ο κόσμος στη(ν) ψεύτικη ζωή.

13. Κινδυνεύω-κινδυνεύω Τραγούδι: Πρόδρομος Τσαουσάκης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Κινδυνεύω-κινδυνεύω | απ’ τον πόνο να χαθώ. | Κάποιο στήριγμα αν δεν έβρω, | ασφαλώς θα τρελαθώ. | Κινδυνεύω-κινδυνεύω, | στήριγμα παντού γυρεύω. | Ούτε μάνα ούτε σπίτι | ούτε πόρτα να σταθώ. | Δίχως μιας καρδιάς βοήθεια | μες στους δρόμους θα βρεθώ. | Κινδυνεύω-κινδυνεύω, | στήριγμα παντού γυρεύω. | Στη ζωή καταδιωγμένος | είμαι τόσο δυστυχής, | μα στον κόσμο μέχρι τώρα | δε με πόνεσε κανείς. | Κινδυνεύω-κινδυνεύω, | στήριγμα παντού γυρεύω.

14. Ανάθεμα τον έρωτα Τραγούδι: Ιωάννα Γεωργακοπούλου
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Στέλιος Χρυσίνης
Ανάθεμα στον έρωτα, | πως μ’ έχει καταντήσει, | το δόλιο το κορμάκι μου | καημούς το `χει ποτίσει, | αχ! καημούς το `χει ποτίσει. | Έρωτα, έρωτα πανάθεμά σε, | αχ! γιατί, αχ! γιατί δε με λυπάσαι. | Ήμουν λουλούδι δροσερό | και μοσχομυρισμένο, | μα η αγάπη μ’ έκανε | να είμαι μαραμένο, | αχ! να είμαι μαραμένο. | Έρωτα, έρωτα πανάθεμά σε, | αχ! γιατί, αχ! γιατί δε με λυπάσαι. | Το κλάμα με φαρμάκωσε, | μου `καψε την καρδιά μου, | και τώρα, πια, ποτίζομαι | μόνο απ’ τα δάκριά μου, | αχ! μόνο απ’ τα δάκριά μου. | Έρωτα, έρωτα πανάθεμά σε, | αχ! γιατί, αχ! γιατί δε με λυπάσαι.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης