Κυριακή, 4 Οκτωβρίου 2015

Μ’ αγαπούσες θυμάμαι




















Η Δήμητρα Γαλάνη σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Μ’ αγαπούσες Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Πάνος Φαλάρας
Μη μιλάς για τ’ απόβραδα | που ξανά δε γυρίζουν. | Μη μιλάς για τα όνειρα | που βροχή έχουν γίνει στη γη. | Τα τραγούδια που μου ’λεγες | την καρδιά δεν αγγίζουν. | Η αγάπη παράπονο | τις βραδιές στη δική μου ψυχή. | Μ’ αγαπούσες θυμάμαι μια φορά, | μα τώρα ερημιά. | Μ’ αγαπούσες θυμάμαι μια φορά, | βροχή μετά. | Όλα φεύγουν και μένουν οι σκιές | τις έρημες βραδιές. | Όλα τώρα χαθήκαν μες στο χτες | που αρνήθηκες. | Μη μιλάς για ενθύμια, | δε γυρνώ πάλι πίσω. | Μη μιλάς για παράδεισους | που ποτέ δε με πήγες να δω. | Δεν μπορώ την αγάπη μου | στα συντρίμμια ν’ αφήσω. | Η καρδιά μου κουράστηκε | μια ζωή στο δικό σου καημό.

02. Ας ήξερα γιατί Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Νίκος Καρβέλας | Στίχοι: Βαρβάρα Τσιμπούλη
Ας ήξερα γιατί | γιατί κοντά σου μένω | οι δρόμοι ανοιχτοί | κι εγώ να υπομένω | Πώς μπορώ να ζω | σ΄αυτή τη φυλακή | λες και άλλο τίποτα | δεν περιμένω. | Ας ήξερα γιατί | η αγάπη είναι τυφλή | δεν βλέπει πού με πας | το τέλος μου ζητάς. | Ας ήξερα γιατί | γιατί όταν βραδιάζει | η κάθε μια φωνή | με την δική σου μοιάζει | Μια φωνή πικρή | που μέσα στη σιωπή | τα λάθη ένα, ένα | τα δικάζει.

03. Συνάντηση Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Bruno Lauzi | Στίχοι: Λήδα Χαλκιαδάκη
Καθισμένη στην μεγάλη την πλατεία περιμένω | Πάνε μέρες που δεν σ' είδα και πώς άντεξα δεν ξέρω | Τόσα λάθη έχουμε κάνει μα το πιο μεγάλο είναι δικό μου | Όλο τρέμω πως δεν θα 'ρθεις και δεν συγχωρώ τον εαυτό μου | Μα είναι τόση η ανάγκη να σε δω ν' ακούσω τη φωνή σου | Μακριά σου δεν υπάρχω η ζωή μου είναι δική σου | Αγάπη μου έλα δεν υπάρχω | Μακριά σου το ξέρεις | Δεν υπάρχω, δεν υπάρχω | Μια ψιλή βροχή αρχίζει κι η πλατεία αδειάζει λίγο, λίγο | Όλοι φεύγουν βιαστικά μα εγώ ξέρω δεν μπορώ να φύγω | Κι είναι τόση ανάγκη να σε δω ν' ακούσω την φωνή σου | Μακριά σου δεν υπάρχω η ζωή μου είναι δική σου

04. Ας ανταμώνουμε Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Αλέξης Παπαδημητρίου & Γιώργος Κριμιζάκης | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Ας ανταμώνουμε έστω από μακριά | την ίδια μέρα και την ίδια ώρα οι δύο | Και ας διαβάζουμε το ίδιο το βιβλίο | Με την ψευδαίσθηση πως είμαστε αγκαλιά | Εγώ εδώ κι εσύ χιλιόμετρα πιο κει | Το περσινό ας θυμηθούμε καλοκαίρι | Κι ας ακούσουμε την ίδια μουσική | Που ακούγαμε άλλοτε πιασμένοι χέρι, χέρι | Όμως σαν πέσει το σκοτάδι τι θα κάνω | Εδώ τα ψέματα δεν φτάνουν να σωθούμε | Ή δως μου αμέσως δηλητήριο να πεθάνω | Ή έλα αμέσως ν' αγαπηθούμε | Ας ανταμώνουμε έστω από μακριά | Στην ίδια μέρα και την ώρα πάλι | Και ας πλαγιάζουμε σε χώρια προσκεφάλι | Με την ψευδαίσθηση πως είμαστε αγκαλιά | θα βρέχει έξω και θα λέω πως η βροχή | Είναι σημάδι ότι κλαις και με θυμάσαι | Τα γράμματά σου θα διαβάζω στη σιωπή | Και τα τραγούδια μου θ' ακούς όπου και να΄σαι

05. Δε μετανιώνω Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Νίκος Καρβέλας | Στίχοι: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Αν θα ζούσα απ' την αρχή | Σε μιαν άλλη εποχή | Πάλι εσένα θ' αγαπούσα | Μια ζωή | Και ξανά θα γεννηθώ | Ξέρω πως είναι γραφτό | Ν' αναπνέω και να ζω | Μόνο για σένα | δίχως τέλος και αρχή | Δεν μετανιώνω που σ'αγάπησα με πάθος | Είσαι το πιο όμορφο μες στην ζωή μου λάθος | Δεν μετανιώνω κι ας το βλέπω και ας το ξέρω | Μαζί σου κάθε μου στιγμή πως θα υποφέρω | Κι άλλες γνώρισα καρδιές | Όλες άδειες τι τα θες | Μόνο εσύ το σ'αγαπώ | Ξέρεις να λες | Έστω κι αν καμιά φορά | Μου παγώνεις την καρδιά | Δεν πειράζει, εγώ σε διάλεξα | για πάντα | Κι είσαι η μόνη μου χαρά

06. Νομίζω Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Αλέξης Παπαδημητρίου | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Νομίζω πως είσαι κάπου εδώ κοντά | και δεν θ' αργήσεις | Πως έχεις πάει στη γωνιά | και θα γυρίσεις | Και περιμένω στο κατώφλι μου το γκρίζο | Γιατί νομίζω | Πως είσαι εσύ ο κάθε ίσκιος που διαβαίνει | Μικρή ψυχούλα λατρευτή κι αγαπημένη | Ήλιος που σ' έκρυψε το σύννεφο το γκρίζο | Κι ελπίζω | Ότι το τραίνο που σφυρίζει σαν γυρίζει | Ότι μου φέρνει μήνυμά σου ο ταχυδρόμος | Μα έξω είναι σκοτεινός κι άδειος ο δρόμος | Κι όμως νομίζω | Νομίζω | Πως έχεις φύγει για μια μέρα για μια ώρα | Κι ότι θα 'ρθεις απόψε σήμερα και τώρα | Και τα σεντόνια με ροδόσταμο ραντίζω | Κι ελπίζω

07. Πάντα το χρώμα μου ήταν το γκρίζο Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Με προσπέρασε το λεωφορείο | πάλι απόμεινα μόνη στο κρύο | τι κι αν πρόσμενα τόσο στη στάση | μ΄έχεις πάντα κι εσύ προσπεράσει. | Έτσι είναι η τύχη γραμμένη | η πασιέντζα ετούτη δεν βγαίνει. | Πάντα το χρώμα μου ήταν το γκρίζο | πίσω απ' το τζάμι ετούτο δακρύζω | νοιώσε επιτέλους πόσο σε θέλω | και σε περιμένω, και σε περιμένω. | Πάντα το χρώμα μου ήταν το γκρίζο | πόσο κουράστηκα λάθος να ελπίζω | δες με για λίγο μόνη πως μένω | και σε περιμένω, και σε περιμένω. | Αχ να τό 'ξερες πόσο πονάω | κοίταξέ με κρυφά σ'αγαπάω | μα δεν μπήκες ποτέ στο γραφείο | τόσα χρόνια εφτάμιση δύο | Έτσι είναι η τύχη γραμμένη | η πασιέντζα ετούτη δεν βγαίνει.

08. Πάντα εσύ Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: A. Canfora | Στίχοι: Σόφη Παππά
Πάντα εσύ | Στ' όνειρό μου πάντα εσύ | Στον λυγμό μου πάντα εσύ | Στο φως και στο σκοτάδι | Στης κίνησης το χάδι | Μόνο εσύ | Στην καρδιά μου μόνο εσύ | Στην ματιά μου μόνο εσύ | Στην άδεια κάμαρά μου | Εσύ κι η μοναξιά μου | Πάντα εσύ | Τίποτα άλλο μόνον εσύ | Πες μου Θεέ μου πώς μπορείς | Να πεθαίνω και να ζεις | Θέλω να ξεφύγω | Να φύγω | Όλα εσύ | Στα τραγούδια πάντα εσύ | Όταν βρέχει μόνο εσύ | Στ' αγέρι π' ανασαίνω | Στο αύριο που προσμένω | Πάντα εσύ

09. Αχ αυτά τα μάτια σου Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Ανδρέας Αγγελάκης
Αχ, αυτά τα μάτια σου | μ’ ευωδιά και δυόσμο | την καρδιά μου πήρανε | κι άλλαξαν τον κόσμο. | Αχ, αυτά τα μάτια σου, | φίλησέ με πάλι, | μέσα στην καρδούλα μου | πίκρες που ’χουν βάλει. | Αχ, αυτά τα μάτια σου, | ποιος θα το πιστέψει, | τη ζωή μου άλλαξαν | μόνο με μια λέξη. | Αχ, αυτά τα μάτια σου, | φίλησέ με πάλι, | μέσα στην καρδούλα μου | πίκρες που ’χουν βάλει.

10. Ποιος να είσαι Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Ανδρέας Αγγελάκης
Ποιος να είσαι δεν σε ξέρω | Κι όμως σ' αγαπώ | Δεν σε είδα σε φωνάζω | Και σε καρτερώ | Είσαι μέσα στις πλατείες | Μέσα στους σταθμούς | Στα συνθήματα στους δρόμους | Τους ερημικούς | Κι αν θα σε δω κι αν θα σε βρω | Θα σε γνωρίσω και θα'ρθώ | Με βήμα αργό | Κι αν θα σε δω κι αν θα βρω | Θα 'μαστε μόνη και στο φως θα σε κοιτώ | Πού να είσαι | Το σκοτάδι γύρω μου βραχνάς | Μες στον ύπνο μου φωλιάζεις | Και με τυραννάς

11. Στους φραγκομαχαλάδες Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Στους φραγκομαχαλάδες | Γιάντες | Φουντώσαν οι κυράδες | Φορούν τους φραμπαλάδες | Γιάντες | Σου κάνουν τεμενάδες | Μα εσύ αγάπησες εμένα | Μάτια μου θλιμμένα, χέρια μου σπαθιά | Σαν κρασί το φιλί σου γλυκοπίνω | Κι αλληνής δεν δίνω | Μήτε μια σταλιά | Στους φραγκομαχαλάδες | Γιάντες | Κορίτσια και μανάδες | Ανάβουνε λαμπάδες | Γιάντες | Για σε τις Κυριακάδες | Μα εσύ αγάπησες εμένα ... | Στους φραγκομαχαλάδες | Γιάντες | Κακό που δεν ξανάδες | Πετούν πίσω απ’ τις μάντρες | Γιάντες | Τις βέρες και τους άντρες | Μα εσύ αγάπησες εμένα ...

12. Κάθε που ξημερώνει Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Κάθε που ξημερώνει σε χάνω | Μέσα στην ίδια πάντα ρουτίνα | Μονάχα η θύμησή σου στον τοίχο επάνω | Μια παραλίγο αγάπη τι κρίμα | Κάθε που ξημερώνει | Φεύγεις μες στο πρωί | Προτού καν την αγάπη να μάθω | Ας ήτανε να γυρνούσες | Πάλι για μια στιγμή | Κάθε που ξημερώνει σε ψάχνω | Κάθε που ξημερώνει σε χάνω | Κι είμαι τραγούδι δίχως κιθάρα | Κάθε που εσύ μου φεύγεις δεν ξέρω τι κάνω | Δίχως ελπίδα δίχως λαχτάρα

13. Δεν άξιζες Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Αλέξης Παπαδημητρίου | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Φεύγεις | Το βήμα σου σκόνη σηκώνει | Μπαίνει στα μάτια μου | Και τα βουρκώνει | Φεύγεις μακραίνεις | Μικρός που ήσουνα | Κι όλο μικραίνεις | Και λέω πήγαν όλα καλά | Η σκόνη σ'έφερε | Σε πήρε η σκόνη | Δεν άξιζες και πιο πολλά | Δεν άξιζες | Βρέχει | Και γέμισε ο δρόμος λάσπη | Λάσπη η αγάπη μας | Τα πάντα λάσπη | Φεύγεις και σβήνεις | Μικρός που ήσουνα | Μικρός θα μείνεις

14. Αν μ' αγαπάς Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Κάθε πρωί μου συζητάς | Για κάποιους τόπους άλλους | άσε τα αυτά, το παρελθόν | Μην το κοιτάς | Μες στην ζωή όπου κι αν πας | Ψάξε γι' ανθρώπους άλλους | Ζήσε σωστά μες στο παρόν | Αν με αγαπάς | Αν μ' αγαπάς μη με ζητάς | Σε μαγεμένο νησί | Εγώ δεν ζω σε μια εποχή | Τόσο πολύ ρομαντική | Ο ουρανός είναι γυμνός | Δεν έχει κάτι να δεις | Μη με ρωτάς για να σου πω | Πώς να σωθείς πώς να σωθείς | Καθημερνός είναι ο καημός | Για ένα κομμάτι ζωής | Κι ο έρωτας ψωμί πικρό | Λάθος αν ζεις

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης