Τρίτη, 8 Σεπτεμβρίου 2015

Δήμητρα Γαλάνη Vol. 2





















Η Δήμητρα Γαλάνη σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Εϊβαλά Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Χθες το λιόγερμα εϊβαλά | χθες το δειλινό | ήρθαν κι έκλεψαν εϊβαλά | τον αυγερινό | ήταν έντεκα ήταν δώδεκα | ήταν δεκατρείς | όλοι μ' άλογα όλοι μ' άρματα | να τους φοβηθείς | Τρέχει ο Μπότσαρης εϊβαλά | και ο Καραφωτιάς | παίρνουν τ' άρματα εϊβαλά | της αρβανιτιάς | κι απ' το πάλεμα απ' το μάτωμα | κι απ' το μακελειό | σπίτια ράγισαν και γκρέμισαν | σείστει το βουνό | Χτες το λιόγερμα εϊβαλά | χτες το δειλινό | εϊ μας πήρανε εϊβαλά | τον αυγερινό | Γεια σου Μπότσαρη εϊβαλά | και Καραφωτιά | που ντροπιάσατε εϊβαλά | την αρβανιτιά

02. Στόμα μου φαρμακωμένο Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Πού μ’ αφήνεις παλικάρι | Μέρα Κυριακή | Άσπρο μυγδαλιάς κλωνάρι | Που σε τσάκισε Φλεβάρη | Μπόρα ξαφνική | Στόμα μου φαρμακωμένο | Φίλα με στερνή φορά | Τώρα τι να περιμένω | Θα σε πάρει κάποιο τραίνο | Θα με πάρει η συμφορά | Πού μ’ αφήνεις συλλογίσου | Μόνη στον σταθμό | Πόσο απέχει το φιλί σου | Απ’ το φως του παραδείσου | Τόσο εγώ θα ζω

03. Μια Κυριακή του Μάρτη Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μια Κυριακή του Μάρτη | και μια Σαρακοστή | εσύ 'σουν στο κατάρτι | κι εγώ στην κουπαστή. | Κρατούσαμε το δάκρυ | στα ματοτσίνορα, | για μας δεν είχαν άκρη | της γης τα σύνορα. | Δε σού' στειλα το μήλο | και σ' έχασα από φίλο, | μα μ' ένα πορτοκάλι | θα σε κερδίσω πάλι. | Φίλα με της καρδιάς μου καραβοκύρη, | να ξαναπιώ τον ήλιο σ' ένα ποτήρι. | Φίλα με Αυγερινέ μου να γίνω Πούλια, | τραγούδι να μου λένε τα θαλασσοπούλια. | Μια Κυριακή του Μάρτη | και μια Σαρακοστή | κρεμάσαμε στο χάρτη | μια κόκκινη κλωστή | και δίπλα στο τιμόνι | όταν γυρίσαμε | το πρώτο χελιδόνι | καλωσορίσαμε. | Δε σού' στειλα το μήλο | και σ' έχασα από φίλο | μα μ' ένα πορτοκάλι | θα σε κερδίσω πάλι. | Φίλα με...

04. Βροχή και σήμερα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Βροχή και σήμερα, βροχή στη στέγη μας, | βροχή στη πόρτα μας, ατέλειωτη βροχή | Και εσύ στα σύνορα, σ' ένα χαράκωμα | Και γύρω ο θάνατος, ατέλειωτη βροχή | Εγώ στα σύνορα, σε κάποιο γράμμα μου | Βαθιά στη χλαίνη σου, γλυκά να σε πονώ | Και συ στο σπίτι μας, παντού τα χνάρια σου | Παντού τα μάτια σου, πληγές στο δειλινό | Βροχή και σήμερα κι ούτε ένα γράμμα σου | Κι ούτε ένα μήνυμα στον μαύρο ουρανό | Φυλάξου αγέρα μου, φυλάξου αγρύπνια μου | Φυλάξου αγόρι μου, από τον κεραυνό

05. Αν μ' αγαπάς φίλα σταυρό Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Γιάννης Λογοθέτης
Δυο πουλιά, δυο πετροπούλια | δώρο κάνανε στην πούλια | την αγάπη μας. | Ήρθαν και δυο χελιδόνια | ήρθαν κι έστρωσαν σεντόνια | στο κρεβάτι μας. | Αν μ' αγαπάς φίλα σταυρό | κι εγώ θα ψάξω και θα βρω | κι εγώ θα ψάξω και θα βρω | αν λες αλήθεια. | Κάθε νύχτα που περνάει | η καρδούλα σου πονάει | κι απελπίζεσαι. | Στα ψηλά τα κυπαρίσσια | που 'χουν το κορμί τους ίσια | μην ορκίζεσαι.

06. Το μοιρολόι Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Βασίλης Δημητρίου | Στίχοι: Βασίλης Δημητρίου
Με γέλασαν καλέ | Καλέ με γέλασαν | Τα πουλιά | Καλέ με γέλασαν τ’ αηδόνια | Μού ’παν δεν θα πεθάνω | Ωχ με γέλασαν | Κι έφτιαξα σπίτι στο βουνό | Πολύ ψηλά από τ’ άλλα | Στην απάνω γειτονιά | Στο παραθύρι στέκομουν | Τον κάμπο κι αγναντεύω | Ωχ με γέλασαν | Βλέπω τον χάρο κι έρχεται | Έρχεται να με πάρει | Καβάλα μάνα μου έρχεται | Μαύρο σε μαύρο άτι | Μανούλα μου έρχεται

07. Ήταν μια φορά κι έναν καιρό Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Χρήστος Στίππας
Σφύριζες τον ίδιο το σκοπό | θα 'τανε δε θα 'ταν καλοκαίρι | κι όπως η κουβέντα το 'χε φέρει | γύρισες και μου 'πες σ' αγαπώ. | Τι να λησμονήσω, τι να θυμηθώ, | ήταν μια φορά κι έναν καιρό. | Έπεφτε το βράδυ βροχερό | χτένιζαν οι στάλες τα μαλλιά σου | κρύφτηκα δειλά στην αγκαλιά σου | κι είπα σιγανά πως σ' αγαπώ.

08. Η Πάναινα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Στην λίμνη και τα Γιάννενα | Ψαρεύει η Λαζοπάναινα | Κι ο Πάνος το σουραύλι του | Τη βόλτα και το τάβλι του | Αχ Παναγιώτη μου | Κρίμα στη νιότη μου | Όσοι παντρεύονται | Δεν τεμπελεύονται | Η Πάναινα μπεζέρισε | Και πότισε και θέρισε | Κι ο Πάνος την αγκλίτσα του | Το ούζο την πρεφίτσα του | Γειτόνοι ξενυχτούσανε | Και την παρηγορούσανε | Κι ο Πάνος όταν γλάρωνε | Κοιμόταν άρων άρωνε

09. Με γαρύφαλλο στο πέτο Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Με γαρύφαλλο στο πέτο | σ' ονειρεύτηκα και φέτο | σαν να φόραγες μου 'φάνει | κιτρολεμονιάς στεφάνι | Λιβοριό κι Αγαθονήσι | και γλυκιά μου Αστοπαλιά | κάποια μέρα θα γυρίσει | στη δικιά μου αγκαλιά | Θα 'ναι 'κείνος κυπαρίσσι | θα ΄μαι 'γώ πορτοκαλιά | Λιβοριό κι Αγαθονήσι | και γλυκιά μου Αστοπαλιά | Καπετάνιε μου μεγάλε | τα θαλασσινά σου βάλε | και την Κυριακή ετοιμάσου | να μου δώσεις τ' όνομα σου

10. Νταγιάντα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Στην παλιά την στρατώνα | έχω φτιάξει κρυψώνα | και μαζεύω ζαφείρια | και χρυσά τζοβαΐρια | Μ' αγαπούν οι Ευζώνοι | και μου φτιάξανε ζώνη | με κοχύλια και άμμο | να την βάλω στον γάμο | Της ζωής μου νταγιάντα | βάζω άστρα στην πάντα | ουρανό να σε ντύσω | σαν θα 'ρθείς πάλι πίσω

11. Να πέσει να ρημάξει Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Γιάννης Λογοθέτης
Να πέσει να ρημάξει | στα βράχια το φεγγάρι | Δεν είδα άσπρη μέρα | μαζί σου παλικάρι | Θα σβήσω το τσιγάρο | μες στον πικρό καφέ μου | Τα μάτια μου θα πάρω | να φύγω άνθρωπέ μου | Να πέσει να ρημάξει | Στα βράχια το αστέρι | Ο λόγος σου φαρμάκι | Το χάδι σου μαχαίρι

12. Κανάρι μου Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Βασίλης Δημητρίου | Στίχοι: Βασίλης Δημητρίου
Αλίμονο, αλίμονο | Ψηλό μου δενδρολίβανο | Λειώσαν τα χιόνια λειώσανε | Κι εμείς δεν ανταμώσαμε | Κανάρι μου κανάρι μου | Και της καρδιάς κλωνάρι μου | Και της καρδιάς κλωνάρι μου | Κανάρι μου κανάρι μου | Τα χιόνια τά ’λειωσε η βροχή | Κι εγώ κοιμάμαι μοναχή | Αλίμονο και πάλι αλί | Ξενιτεμένο μου πουλί | Με του βοριά την αδερφή | Σου στέλνω μάτια μου γραφή | Κανάρι μου κανάρι μου | Γύρνα στο μαξιλάρι μου | Γύρνα στο μαξιλάρι μου | Κανάρι μου κανάρι μου | Τα χιόνια τά ’λειωσε η βροχή | Κι εγώ κοιμάμαι μοναχή

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης