Παρασκευή, 11 Σεπτεμβρίου 2015

Οροπέδιο





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Γιάννη Μαρκόπουλου

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Εισαγωγή έργου Οργανικό
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος

02. Να μην ακούγεται ήχος Τραγούδι: Λάκης Χαλκιάς & Χ. Γαργανουράκης
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Μιχάλης Κατσαρός
Να μην ακούγεται ήχος | να μην ακούγεται ήχος | να μην ακούγεται ήχος | να μην ακούγεται ήχος | Είμαι εδώ στην κορυφή | να μην ακούγεται ήχος | να μην ακούγεται ήχος | είμαι εδώ στην κορυφή | να μην ακούγεται ήχος | Κάτω από τα πόδια μου | σιδερένιες βέργες | ελάσματα βράχοι | Κάτω από τα πόδια μου | σιδερένιες βέργες | ελάσματα βράχοι | Να μην ακούγεται ήχος | να μην ακούγεται ήχος | είμαι εδώ στην κορυφή | να μην ακούγεται ήχος | Πλήθος Ναοί | μεταβάλλονται κινούνται | τα επίπεδα πληθαίνουν | κροτούν ανεβαίνουν | Με μουσική με άνεμο | ανεβαίνουν | με μουσική με άνεμο | ανεβαίνουν | Οι πόλεις χτίζονται | οι πόλεις πεθαίνουν | οι πόλεις χτίζονται | οι πόλεις πεθαίνουν | Άνεμος κυκλώνει | τον Κόσμο | άνεμος γκρεμίζει | το σκότος | άνεμος Λαών ανθρώπων | νέων διακλαδώσεων | Άνεμος κυκλώνει | τον Κόσμο | άνεμος γκρεμίζει | το σκότος | άνεμος Λαών ανθρώπων | νέων διακλαδώσεων | Κι εγώ πάντα στο Οροπέδιο | των Πολιτισμών | των συντριμμάτων | κοιτάζω τη χλόη τα δέντρα τον Ήλιο | κοιτάζω τις ηλεκτρικές συσκευές | Τα κυκλάμινα κοιτάζω, κοιτάζω | πάντα και πάντα | τα κυκλάμινα κοιτάζω, κοιτάζω | πάντα και πάντα | Κοιτάζω τη χλόη τα δέντρα τον Ήλιο | κοιτάζω τις ηλεκτρικές συσκευές | Τα κυκλάμινα κοιτάζω, κοιτάζω | πάντα και πάντα | τα κυκλάμινα κοιτάζω, κοιτάζω | πάντα και πάντα | Να μην ακούγεται ήχος | να μην ακούγεται ήχος | είμαι εδώ στην κορυφή | να μην ακούγεται ήχος | Να μην ακούγεται ήχος | να μην ακούγεται ήχος | να μην ακούγεται ήχος | να μην ακούγεται ήχος

03. Τρέχω με το άλογο μου Τραγούδι: Λιζέττα Νικολάου
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Μιχάλης Κατσαρός
Τρέχω μέσα στη νύχτα | Τρέχω με το άλογό μου | Βάζω πασσάλους πάνω στα όρη | Σημαδεύω τους δρόμους | Ακούω ούρλιασμα λύκων | Ακούω φωνές | Ακούω βουή, καταρράχτες | Καταρράχτες | Βιάζομαι, βιάζομαι | Πριν αλέκτωρ λαλήσει | Η νύχτα είναι μικρή | Μεγαλώνει, μεγαλώνει, μεγαλώνει | Μεγαλώνει, μεγαλώνει, μεγαλώνει | Είμαι τα έρημα δάση | Είμαι νερό και πουλί | Μέσα στ’ αγέρι | Μέσα στους ήχους | Στα εργοστάσια είμαι | Η φωνή παγώνει στα δέντρα | Ανάβουν φωτιές | Ανάβουν τα φώτα στα σπίτια | Μεσ’ τα σπίτια | Τύμπανα, τύμπανα | Στα κρυφά μονοπάτια | Η νύχτα είναι μικρή | Μεγαλώνει, μεγαλώνει, μεγαλώνει | Μεγαλώνει, μεγαλώνει, μεγαλώνει

04. Μέσα στο δέντρο Τραγούδι: Λάκης Χαλκιάς
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Μιχάλης Κατσαρός
Μέσα στο δέντρο υπάρχω | Υπάρχω και ζω | Τρέμουν τα φύλλα | Τα άνθη τρέμουν | Έγινα πια ο καρπός | Έγινα ο καρπός | Ελάτε κοντά μου | Έχει γαλήνη, ελάτε, ελάτε | Έχει γαλήνη | Έγινα πια ο καρπός | Έγινα ο καρπός | Θερίζει ο πόλεμος | Σαν στάχυα τους λαούς | Διαλύονται οι | Διαλύονται οι ομάδες | Η σύγκρουση γίνεται | Η σύγκρουση γίνεται | Κανείς, στ’ οροπέδιο μόνος | Πάλι | Στ’ οροπέδιο μόνος | Κανείς στα επίπεδα | Μόνος | Βαριά τα σίδερα | Στα χέρια και στα πόδια | Κι όλος ο τόπος | Γεμάτος σκουπίδια | Τα κτίρια πάλιωσαν | Τα φοινίκια κι οι πόρτες τους | Σαπίσαν | Κανείς, στ’ οροπέδιο μόνος | Πάλι | Στ’ οροπέδιο μόνος | Κανείς στα επίπεδα | Μόνος

05. Δεν ήρθα σαν ξένος Τραγούδι: Παύλος Σιδηρόπουλος
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Μιχάλης Κατσαρός
Και τώρα πάνω σ' αυτό το οροπέδιο σας καλώ | Τώρα που θα βυθίσω το μαχαίρι στο στήθος μου | να σας δώσω το αίμα μου | Θα 'χει τεράστιες πόρτες | Ουρανοί, ουρανοί, τρέμουν, τρέμουν κυλάνε   | Μπροστά στα πόδια σας, στα όνειρά σας, στο ψωμί | κρότοι καταστροφής | και νέα αυγή κατεβαίνει   | Ο άνεμός μου κάθε νύχτα με παγώνει | μα νέα αυγή κατεβαίνει    | Και νέα αυγή κατεβαίνει   | Μη με κοιτάτε παράξενα κανένας δε με γνωρίζει | Μη με κοιτάτε παράξενα κανείς σας δε με γνωρίζει | Δεν ήρθα να ξαφνιάσω τις μέρες σας | δεν κρατώ τη ρομφαία | Κυκλοφορούσα αιώνες μέσα στο πλήθος σας | στους δρόμους, στις αρτηρίες   | Δεν ήρθα να καταργήσω το νόμο | δεν κρατώ τη ρομφαία | Κυκλοφορούσα αιώνες μέσα στους ήχους σας | Δεν ήρθα σαν ξένος, δεν ήρθα

06. Τα οράματα μου Τραγούδι: Χαράλαμπος Γαργανουράκης & Χορωδία
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Μιχάλης Κατσαρός
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

07. Τύμπανα παίζω Τραγούδι: Λάκης Χαλκιάς & Χαράλαμπος Γαργανουράκης
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Μιχάλης Κατσαρός
Τύμπανα παίζω στα κρυφά μονοπάτια, | τύμπανα παίζω στα δάση. | Περιφέρουν οι λαοί τη ρίζα μου, | περιφέρουν οι λαοί την καρδιά μου. | Οι δρόμοι ανοίγουν πληγές, | ανάβουν φωτιές στα σπίτια, | στα στρατόπεδα ανάβουνε φώτα. | Οι λύκοι ουρλιάζουν τις νύχτες | πανδαιμόνιο στους βράχους | μπήγουν τα νύχια στα μάτια τους, | η σιωπή παγώνει στα δέντρα. | Τύμπανα παίζω στα κρυφά μονοπάτια, | τύμπανα παίζω στα δάση. | Αφήνω την έρημο, το βαθύ μου ποτάμι, | κατεβαίνω σκάλες γυρτές στους δρόμους | κατεβαίνω εγώ ο ταπεινός ο δούλος σας | ανάμεσα στο λαό μου. | Στη φωτιά να ριχτεί αυτός που κουράστηκε | και θέλει μόνο την ακίνητη μάσκα | αυτός που δεν αλλάζει το βήμα, | το γέλιο, το ρυθμό, | τη σιωπή στη νέα του πόλη. | Τύμπανα παίζω στα κρυφά μονοπάτια, | τύμπανα παίζω στα δάση. | Αφήνω τότε την έρημο, αφήνω τα άνθη. | Το επίπεδο έπεσε πάνω στο άλλο, | ζητάει το εκμαγείο, αγωνίζεται, | σε λίγο θα ανατιναχθεί. | Ποιος είναι για νέα σημαία; | Αφήνω τους αγρούς, | την γιορτή, τις καμπάνες. | Αφήνω την έρημο, | το βαθύ μου ποτάμι. | Τύμπανα παίζω στα κρυφά μονοπάτια, | τύμπανα παίζω στα δάση.

08. Δεν ακούς την φωνή μου Τραγούδι: Λάκης Χαλκιάς & Λιζέττα Νικολάου
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Μιχάλης Κατσαρός
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

09. Να ‘μαι Ιησού, Κρίσνα, Μωυσή Τραγούδι: Χαράλαμπος Γαργανουράκης
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Μιχάλης Κατσαρός
Κάτω βαθιά στη ρίζα μου | κάτω βαθιά στην καρδιά μου. | Να 'μαι Ιησού Κρίσνα Μωυσή, | να 'μαι Ιησού Κρίσνα Μωυσή. | Υψώνω το λάβαρο | το δρόμο υψώνω. | Να 'μαι Ιησού Κρίσνα Μωυσή, | να 'μαι Ιησού Κρίσνα Μωυσή. | Κατεβαίνω απ' τα όρη, τους βράχους | έτσι φωτεινός, ωραίος αγνός σαν αέρας. | Να 'μαι Ιησού Κρίσνα Μωυσή, | να 'μαι Ιησού Κρίσνα Μωυσή. | Υψώνω το λάβαρο | το δρόμο υψώνω. | Να 'μαι Ιησού Κρίσνα Μωυσή, | να 'μαι Ιησού Κρίσνα Μωυσή. | Ανεβαίνω απ' το βάθος της θάλασσας | έτσι φωτεινός, ωραίος αγνός σαν αέρας. | Να 'μαι Ιησού Κρίσνα Μωυσή, | να 'μαι Ιησού Κρίσνα Μωυσή. | Χαϊδεύω τη χλόη, | στους δρόμους ακούω τα πουλιά, | τη σιωπή, χαϊδεύω τα άνθη, | τους αγρούς, τη βροχή. | Βλέπω το πρόσωπό μου | στο δικό σας ποτάμι. | Να 'μαι Ιησού Κρίσνα Μωυσή, | να 'μαι Ιησού Κρίσνα Μωυσή. | Υψώνω το λάβαρο | το δρόμο υψώνω. | Να 'μαι Ιησού Κρίσνα Μωυσή, | να 'μαι Ιησού Κρίσνα Μωυσή.

10. Μάχομαι Τραγούδι: Βασιλική Λαβίνα
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Μιχάλης Κατσαρός
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

11. Θα κτίσω τη νέα σας πόλη Τραγούδι: Λιζέττα Νικολάου  & Χορωδία
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Μιχάλης Κατσαρός
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

12. Μάχομαι Τραγούδι: Βασιλική Λαβίνα
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Μιχάλης Κατσαρός
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης