Τετάρτη, 2 Σεπτεμβρίου 2015

Τα τραγούδια των ναυτικών μας



















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Οι ναυτικοί Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Γιώργος Μπούρας | Στίχοι: Παρασκευή Πολίτου
Χρόνια στα καράβια | Χρόνια ταξιδεύω | Μες στις μαύρες θάλασσες | Το σώμα μου παιδεύω | Χρόνια στα καράβια | Χρόνια ταξιδεύω. | Εμείς οι ναυτικοί | Εμείς οι ναυτικοί | Σπίτι δε μας βλέπει | Ούτε εδώ και κει | Εμείς οι ναυτικοί | Εμείς οι ναυτικοί. | Χρόνια στα καράβια | Χρόνια στα καράβια | Παλεύω με τα σίδερα | Στην πλώρη και στ΄ αμπάρια | Χρόνια στα καράβια | Χρόνια στα καράβια. | Εμείς οι ναυτικοί | Εμείς οι ναυτικοί | Σπίτι δε μας βλέπει | Ούτε εδώ και κει | Εμείς οι ναυτικοί | Εμείς οι ναυτικοί. | Άλα. | Χρόνια στα καράβια | Μες στη θάλασσα | Με τρώει η αρμύρα | Τα νιάτα τσάκισα | Χρόνια στα καράβια | Μες στη θάλασσα. | Εμείς οι ναυτικοί | Εμείς οι ναυτικοί | Σπίτι δε μας βλέπει | Ούτε εδώ και κει | Εμείς οι ναυτικοί | Εμείς οι ναυτικοί.

02. Θάλασσες Τραγούδι: Ηλίας Κλωναρίδης
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Αντώνης Βαρδής
Θάλασσες, | θάλασσες προβλήματα μας λιώνουν, θάλασσες | θάλασσες τα βρώμικα του κόσμου, θάλασσες. | Θάλασσες, | θάλασσες τα ατέλειωτα μας λάθη, θάλασσες | θάλασσες τα μικρά μας πάθη, θάλασσες | θάλασσες κι οι πίκρες που μου ‘δωσαν οι φίλοι μου. | Θάλασσες | μας χτυπούν και είμαστε μονάχοι | κρίνουμε των αλλονών τα λάθη. | Μείνανε στη μέση τα όνειρα μας | μια στιγμή κρατάει η χαρά μας. | Θάλασσες, | ψέματα πουλάνε όπως κι όπως | βρίζουμε, μας βρίζουν κι αντιστρόφως | μείνανε στη μέση τα όνειρα μας | σκάλωσε η ζωή στη πονηριά μας. | Θάλασσες. | Θάλασσες οι μέρες που ‘χω χάσει, θάλασσες, | θάλασσες οι νύχτες που ‘χω κλάψει, θάλασσες | θάλασσες τα παράπονα που έχω από σένανε | μισά

03. Θάλασσα, θάλασσα Τραγούδι: Νίκος Νομικός
Μουσική: Νίκος Ιγνατιάδης | Στίχοι: Νίκος Ιγνατιάδης
Θάλασσα, θάλασσα, τι μου ’χεις κάνει, | για σένα έχασα κάθε λιμάνι. | Σε γνώρισα μια Κυριακή πρωί | κάτω στο Πασαλιμάνι. | Στα θαλασσιά σου μάτια βρήκα | το πιο όμορφο λιμάνι. | Μα η δουλειά μου είναι ναυτικός | και αύριο σαλπάρω μοναχός. | Θάλασσα, θάλασσα, τι μου ’χεις κάνει, | για σένα έχασα κάθε λιμάνι. | Κι αν βρέθηκα μαζί σου μια βραδιά, | με τη μοίρα μου μαλώνω. | Σαν κύμα ταξιδεύω το ντουνιά | και, αγάπη, δε στεριώνω. | Η θάλασσα μου πήρε την καρδιά | κι εγώ ζωή δεν έχω στη στεριά. | Θάλασσα, θάλασσα, τι μου ’χεις κάνει, | για σένα έχασα κάθε λιμάνι.

04. Ναυτικός και ερωτευμενος Τραγούδι: Νίκος Νομικός
Μουσική: Άγης Γιαννόπουλος | Στίχοι: Άγης Γιαννόπουλος
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

05. Σάντα Μαρία Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Μη ζηλεύεις την αγάπη μου, κυρία, | τα φιλιά σου να μου δώσει δεν μπορεί. | Είναι πλοίο που το λεν "Σάντα Μαρία" | και να φύγουμε ξανά με καρτερεί. | Μεγάλη αγάπη η θάλασσα | και η "Σάντα Μαρία", | κι αν τη ζωή μου χάλασα | τις αγαπώ, κυρία. | Θα σου στέλνω σουβενίρ από τα ξένα, | από μέρη ξωτικά και μακρινά. | Πάψε όμως να πληγώνεσαι για μένα, | την καρδιά μου άλλη αγάπη κυβερνά.

06. Ο γέρο-ναυτικός Τραγούδι: Σπύρος Ζαγοραίος
Μουσική: Σπύρος Ζαγοραίος | Στίχοι: Σπύρος Ζαγοραίος
Απόψε πάλι σκεφτικός | είναι ο γέρο-ναυτικός | Τι συλλογίζεται και αναστενάζει | Τι πόνο κρύβει στη καρδιά | καραβοτσακισμένος πια | Στα νιάτα του αγάπησε | κι ένα πρωί μπαρκάρισε | και χρόνια πέρασαν για να γυρίσει | Του είπαν σαν ήρθε ένα πρωί | την πήρε ο χάρος μιαν αυγή | Και από τότε μονάχος | ο ασπρομάλλης ναυτικός | τα χρόνια πέρασε δυστυχισμένα | Σέρνει το βήμα του βαρύ | ακουμπισμένος στο ραβδί

07. Νέοι και γέροι ναυτικοί Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Στέφανος Βαρτάνης
Νέοι και γέροι ναυτικοί | της θάλασσας λιοντάρια, | σαν τα θεριά παλεύετε | μες στα βαριά καράβια, | στις μηχανές, στα κύματα, | στις άγκυρες, στ' αμπάρια. | Στου καθ' ενός το πρόσωπο | είναι ζωγραφισμένη, | η νοσταλγία κι ο καημός | για την αγαπημένη | και για τη μάνα τη γλυκιά | που πάντα περιμένει. | Θάλασσα, μάγισσα πικρή, | όποιος κοντά σου ζήσει, | δεν θα σε αποχωριστεί | όσο κι αν νοσταλγήσει, | κι αν κλάψει για τη μάνα του, | γι' αγάπη κι αν δακρύσει. | Στου καθ' ενός το πρόσωπο | είναι ζωγραφισμένη, | η νοσταλγία κι ο καημός | για την αγαπημένη | και για τη μάνα τη γλυκιά | που πάντα περιμένει.

08. Καράβια ταξιδιάρικα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Στην αγκαλιά της θάλασσας | ο ήλιος έχει γείρει | και μια κοπέλα που πονά | στέκει στο παραθύρι. | Κι όλο τη θάλασσα κοιτά | γιατί η σκέψη της πετά | σ’ έναν καραβοκύρη. | Καράβια ταξιδιάρικα | που πάτε για τα ξένα | ή φέρτε την αγάπη μου | ή πάρτε με κι εμένα. | Το φεγγαράκι ολόγιομο | τη βόλτα του αρχίζει, | σαν φάρος μες στη θάλασσα | τους ναυτικούς φωτίζει. | Μα λαχταράει τη στεριά | του ταξιδιάρη η καρδιά | που όλο αρμενίζει. | Καράβια ταξιδιάρικα | που πάτε για τα ξένα | ή φέρτε την αγάπη μου | ή πάρτε με κι εμένα.

09. Ο ναύτης Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Ένα καράβι απ’ τον Περαία | έχει σαλπάρει για μακριά, | μα κάποιος ναύτης που είναι μέσα | το νου του πάντα τον έχει στη στεριά, | μα κάποιος ναύτης που είναι μέσα | το νου του πάντα τον έχει στη στεριά. | Ο καπετάνιος είν’ στο τιμόνι | κι άλλοι δουλεύουν στη μηχανή, | κι ο ναύτης μόνος μπροστά στην πλώρη | αναστενάζει για μια μελαχρινή, | κι ο ναύτης μόνος μπροστά στην πλώρη | αναστενάζει για μια μελαχρινή. | Μα ο λοστρόμος πάει και του λέει: | "Μη συλλογιέσαι κι ανησυχείς. | πως έχεις δίκιο καταλαβαίνω, | φουρτούνες τέτοιες περάσαμε κι εμείς. | Πως έχεις δίκιο καταλαβαίνω, | φουρτούνες τέτοιες περάσαμε κι εμείς." | Καπεταναίοι και τόσοι άλλοι, | λοστρόμοι, ναύτες, μηχανικοί, | καθένας έχει και τον καημό του, | έτσι είμαστ’ όλοι εμείς οι ναυτικοί, | καθένας έχει και τον καημό του, | έτσι είμαστ' όλοι εμείς οι ναυτικοί.

10. Τα λιμάνια Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Το πλοίο θα σαλπάρει για λιμάνια ξένα | για λιμάνια ξένα, | μαζί του θα σε πάρει, αγάπη μου, και σένα | μακριά από μένα. | Την καρδιά μου ο πόνος την πληγώνει | και στο κλάμα βραδιάζει και νυχτώνει. | Φεύγεις, αγάπη μου, φεύγεις, χαρά μου, | πάρ' τις ελπίδες μου, τα όνειρά μου, | γρήγορα νά 'ρθεις πάλι κοντά μου. | Το πλοίο θα σαλπάρει για λιμάνια ξένα | για λιμάνια ξένα. | Το πλοίο θα σαλπάρει για λιμάνια ξένα | για λιμάνια ξένα, | μαζί του θα σε πάρει, αγάπη μου, και σένα | μακριά από μένα. | Κάθε ώρα για μένα θα 'ναι χρόνος, | θα με τρώει της ξενιτιάς ο πόνος. | Φεύγεις, αγάπη μου, φεύγεις, χαρά μου, | πάρ' τις ελπίδες μου, τα όνειρά μου, | γρήγορα νά 'ρθεις πάλι κοντά μου. | Το πλοίο θα σαλπάρει για λιμάνια ξένα | για λιμάνια ξένα.

11. Το καράβι Τραγούδι: Μπέμπα Μπλανς
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Αργό το βήμα μες στη νύχτα | με την καρδιά βαριά βαδίζω | φύγανε όλοι και μ' αφήσαν | να περιμένω κάποιο δειλινό | Μόνο για μένανε καράβι | δεν έχει πια να ταξιδέψω | και τα λιμάνια και οι κάβοι | και οι καρδιές μ' αφήσαν έξω | Σύννεφα σκέπασαν τ' αστέρια | αργεί πολύ να ξημερώσει | ο κόσμος ρήμαξε για μένα | καθώς απελπισμένα περπατώ | Μόνο για μένανε καράβι | δεν έχει πια να ταξιδέψω | και τα λιμάνια και οι κάβοι | και οι καρδιές μ' αφήσαν έξω

12. Οι θαλασσινοί Τραγούδι: Γιώργος Ζαμπέτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Στέλιος Γεράνης
Σε περιμένω μην αργείς | κάτω στην παραλία | Της μαύρης μου παλιοζωής | να κλείσω τα βιβλία | Πάρε ναυτάκι, | ναυτάκι Συριανό | Λοστρόμο Πειραιώτη | Μηχανικό Μυτηλινιό, | τιμόνι Καλαματιανό | Και καπετάνιο Χιώτη | Πάρε και τον αυγερινό | δικό σου καμαρότο | και το φεγγάρι τ’ αργυρό | για τιμονιέρη πρώτο | Πάρε ναυτάκι, | ναυτάκι Συριανό | Λοστρόμο Πειραιώτη | Μηχανικό Μυτηλινιό, | τιμόνι Καλαματιανό | Και καπετάνιο Χιώτη | Κι εγώ θα φέρω Τηνιακό | μάστορα στα σκαλιά σου | για να σου κτίσει μια χρυσή | φωλιά μες τη φωλιά σου | Πάρε ναυτάκι, | ναυτάκι Συριανό | Λοστρόμο Πειραιώτη | Μηχανικό Μυτηλινιό, | τιμόνι Καλαματιανό | Και καπετάνιο Χιώτη

13. Οι γλάροι Τραγούδι: Πάνος Γαβαλάς
Μουσική: Νίκος Μεϊμάρης | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης & Σπύρος Περιστέρης
Ξεκινάμε, πάμε μακριά | Σ’ άλλα μέρη, σ’ άγνωστα νερά | Στο μουράγιο μένεις μόνη εσύ | Πάντα ο νους μου θα `ναι στο νησί | Τώρα το πλοίο έχει σαλπάρει | Κι από τα μάτια σβήνει η στεριά | Μες στα κατάρτια πετούνε οι γλάροι | Κι εγώ σου λέω «έχε γεια» | Γύρω, γύρω η θάλασσα γυαλί | Μα η σκέψη μου έμεινε θολή | Λάμπει ο ήλιος τώρα από ψηλά | Στο μυαλό μου έρχονται πολλά | Τώρα το πλοίο έχει σαλπάρει | Κι από τα μάτια σβήνει η στεριά | Μες στα κατάρτια πετούνε οι γλάροι | Κι εγώ σου λέω «έχε γεια» | Πέλαγος θα σκίσω μακρινό | Θάλασσα να βλέπω κι ουρανό | Μα η συντροφιά μου θα `σαι εσύ | Πάντα ο νους μου θα `ναι στο νησί

14. Καπετάν Αντρέα Ζέππο Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Γιάννης Παπαϊωάννου
Μια ψαροπούλα | είναι αραγμένη | μπρος στ' ακρογιάλι | το Ζέπο περιμένει | Καπετάν Αντρέα Ζέπο | χαίρομαι όταν σε βλέπω | χαίρομαι όταν σε βλέπω | Καπετάν Αντρέα Ζέπο | Όλοι καλάρουνε | μα δε πιάνουν ψάρια | καλάρ' ο Ζέπος | και πιάνει καλαμάρια | Έγια μόλα έγια λέσα | έχει ο σάκος ψάρια μέσα | έχει ο σάκος ψάρια μέσα | έγια μόλα έγια λέσα | Μέσ' απ' το τσούρμο του | βγαίνουν ιππότες | έξ' είν' απ' την Κούλουρη | κι έξ' Αϊβαλιώτες | Καπετάν Αντρέα Ζέπο | χαίρομαι όταν σε βλέπω | χαίρομαι όταν σε βλέπω | Καπετάν Αντρέα Ζέπο | Έγια μόλα έγια λέσα | έμπα στη βαρκούλα μέσα | έμπα στη βαρκούλα μέσα | έγια μόλα έγια λέσα

15. Κάθε λιμάνι και καημός Τραγούδι: Πάνος Γαβαλάς & Ρία Κούρτη
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Είν' η ζωή μια θάλασσα | κι εμείς καπεταναίοι | κι είναι στ' αλήθεια τυχεροί | όσοι πεθαίνουν νέοι. | Κάθε λιμάνι και καημός | κάθε καημός και δάκρυ | κι είναι η ζωή του καθενός | θάλασσα δίχως άκρη. | Πόσες φορές ναυάγησα | μες στα θολά νερά της | και χάθηκε η βάρκα μου | στη μαύρη αγκαλιά της. | Κάθε λιμάνι και καημός | κάθε καημός και δάκρυ | κι είναι η ζωή του καθενός | θάλασσα δίχως άκρη.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Φεύγουν καράβια Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Πάνος Φαλάρας
Φεύγουν καράβια στο γιαλό | κι εγώ τους γνέφω στο καλό | κι εγώ τους γνέφω στο καλό, | παράπονό μου. | Χάνομαι τώρα τις νυχτιές | μέσα στου κόσμου τις φωτιές | μέσα στου κόσμου τις φωτιές | με τ’ όνειρό μου. | Φεύγουν καράβια στο γιαλό | και με τα κύματα μιλώ | και με τα κύματα μιλώ | και τ’ όνειρό μου. | Τώρα μια πέτρινη σιωπή | είναι η δικιά μου προκοπή | είναι η δικιά μου προκοπή, | παράπονό μου. | Να ’σουνα, θάλασσα κι εσύ | και η ζωή μικρό νησί | και η ζωή μικρό νησί | να ’ρθω ν’ αράξω. | Να ’χα καρδιά μα και πυγμή | όλα στη γη σε μια στιγμή | όλα στη γη σε μια στιγμή | για να τ’ αλλάξω.

02. Καράβια αραγμένα Τραγούδι: Ελένη Βιτάλη
Μουσική: Ελένη Βιτάλη | Στίχοι: Ελένη Βιτάλη
Καράβια αραγμένα | τα όνειρα τα περασμένα κοιτάς | χαρά μου για μένα | ο κόσμος αρχίζει αφού μ'αγαπάς | Σου είπα τόσα λόγια, ερωτικά λόγια, παρηγοριάς, | όμως ποτέ δε μού 'πες ότι μ'αγαπάς. | Τα καράβια τα δικά μου θα σ' αρέσουνε | και τα μαγικά φιλιά μου θα σε δέσουνε | Τα καράβια τα δικά μου θα σ' αρέσουνε | και τα μαγικά φιλιά μου θα σε δέσουνε | Καράβια αραγμένα | τα όνειρα τα περασμένα κοιτάς | χαρά μου να ξέρεις | ο κόσμος τελειώνει αν δεν αγαπάς | Σου είπα τόσα λόγια, ερωτικά λόγια, παρηγοριάς | όμως ποτέ δεν είπες ότι μ'αγαπάς. | Τα καράβια τα δικά μου θα σ' αρέσουνε | και τα μαγικά φιλιά μου θα σε δέσουνε | Τα καράβια τα δικά μου θα σ' αρέσουνε | και τα μαγικά φιλιά μου θα σε δέσουνε | Καράβια αραγμένα | τα όνειρα τα περασμένα κοιτάς

03. Το καραντί Τραγούδι: Ξέμπαρκοι
Μουσική: Ξέμπαρκοι | Στίχοι: Νίκος Καββαδίας
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

04. Ένα καράβι Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Αλέξανδρος Δήμας | Στίχοι: Αλέξανδρος Δήμας
Ένα καράβι παλιό, σαπιοκάραβο | με κάτι ναύτες τρελούς πειρατές | σηκώνει άγκυρα άγριο χάραμα | υπάρχουν θέσεις, αν θέλεις, κενές | Όταν βραδιάζει, που λες, στο κατάστρωμα | χίλια φωτάκια θ' ανάβουν μικρά | στη συντροφιά μας θα έρχεται ο άνεμος | να μας σφυρίζει τραγούδια παλιά | Άντε να λύσουμε, να ξεκινήσουμε | και τους βαρέθηκα, δεν τους μπορώ | να ξενυχτίσουμε και να μεθύσουμε | να τους ξεχάσουμε όλους εδώ | Ένα καράβι παλιό, σαπιοκάραβο | λύνει τους κάβους κι ανοίγει πανιά | αφήνει πίσω στραβά και παράλογα | σηκώνει άγκυρα για μακριά | Θα ξημερώνουμε πάνω στη θάλασσα | θα βγαίνει ο ήλιος να κάνει βουτιές | ο παπαγάλος θα λέει "τους ξεφύγαμε" | κι εμείς θα ψάχνουμε γι άλλες στεριές | Άντε να λύσουμε, να ξεκινήσουμε ... | Ένα καράβι παλιό, σαπιοκάραβο | με κάτι ναύτες τρελούς πειρατές | σηκώνει άγκυρα άγριο χάραμα | υπάρχουν θέσεις, αν θέλεις, κενές | Άντε να λύσουμε, να ξεκινήσουμε...

05. Καράβι, καραβάκι Τραγούδι: Ελένη Βιτάλη
Μουσική: Αργύρης Κουνάδης | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Καράβι, καραβάκι, πού πας γιαλό, γιαλό | Της θάλασσας οι δράκοι δεν είναι για καλό | Τα κύματα θεριεύουν, χτυπάν την πλώρη σου | Το ξάρτι σου ζηλεύουν, κορμί κυπαρισσού | Δεμένο στο κορμί σου κλωνάρι από κισσό | Με πήρε το φιλί σου για την παράδεισο | Φτερά για να φτερώσω, για να ’βγω απ’ το βυθό | Δε θέλω να γλυτώσω, δε θέλω να σωθώ | Το βλέπω που με σέρνει γλυκό πιοτό, κρασί | Η αγάπη σου με δένει, με πάει στην κόλαση

06. Yara-Yara Τραγούδι: Ξέμπαρκοι
Μουσική: Ξέμπαρκοι | Στίχοι: Νίκος Καββαδίας
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

07. Όρτσα τα πανιά Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Αργύρης Κουνάδης | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας & Μάριος Ποντίκας
Κόρη του Μαγιού, κυρά του φεγγαριού | σ' ανιστόρησα, παντοκρατόρισσα. | Όρτσα τα πανιά, κόντρα στο Δεληβοριά | είναι τ' αμπάρια γεμάτα, π' ανάθεμά τα, άγρια θεριά. | Κοντυλογραμμέ-, -γραμμένη Παναγιά | κόβω τα σκοινιά, ξεκόβω από στεριά. | Όρτσα τα πανιά ... | Την παράδεισο δεν την ξετίμησα | για τη θάλασσα γελάς, παντάνασσα. | Όρτσα τα πανιά ... | Και την κόλαση δεν τη φοβήθηκα | σ' αξιώθηκα και λευτερώθηκα. | Όρτσα τα πανιά ...

08. Να της πείτε καπετάνιοι χαιρετίσματα Τραγούδι: Μιχάλης Βιολάρης
Μουσική: Γιώργος Κριμιζάκης | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Έχω ένα σπιτάκι πλάι στο λιμάνι κι ένα μπαλκονάκι μες τα κύματα | κάθε που βραδιάζει πυρετός με πιάνει | να της πείτε καπετάνιοι χαιρετίσματα | να της πείτε καπετάνιοι χαιρετίσματα | ω, ω, ω, ω | να της πείτε καπετάνιοι χαιρετίσματα | Κάτω απ' το μπαλκόνι, δίπλα στο πορτάκι χάδια και φιλιά, καλοσωρίσματα | βρέχει και σταλιάζω μόνος στο δρομάκι | να της πείτε καπετάνιοι χαιρετίσματα | να της πείτε καπετάνιοι χαιρετίσματα | ω, ω, ω, ω | να της πείτε καπετάνιοι χαιρετίσματα | Τα ναυτάκια ανάβουν στεριανό τσιγάρο κι ύστερα το σβήνουν μες τα κύματα | μόνο εγώ λιμάνι δεν θα βρω και φάρο | να της πείτε καπετάνιοι χαιρετίσματα | να της πείτε καπετάνιοι χαιρετίσματα | ω, ω, ω, ω | να της πείτε καπετάνιοι χαιρετίσματα

09. Καράβι με σημαία ξένη Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Καράβι με σημαία ξένη | που πας ταξίδι μακρινό, | αγάπη πια δεν με προσμένει, | το σπίτι άδειο κι ορφανό. | Αγάπη πια δεν με προσμένει, | μαζί σου πάρε με, | μαζί σου πάρε με, | να μην πονώ. | Μπουένος Άιρες, Νέα Υόρκη, | Βομβάη, Τόκιο και Μπαρμπαριά. | Ψεύτικα όνειρα, ψεύτικοι όρκοι, | αχ! να τα ξέχναγα εκεί μακριά. | Του έρωτά μου η ορφάνια | κάνει το δάκρυ μου καυτό. | Μόνο σε μακρινά λιμάνια | εκεί μπορεί να γιατρευτώ, | να φύγω λίγο απ’ την αφάνεια, | να λησμονήσω, | να λησμονήσω, | να ξεχαστώ. | Μπουένος Άιρες, Νέα Υόρκη, | Βομβάη, Τόκιο και Μπαρμπαριά. | Ψεύτικα όνειρα, ψεύτικοι όρκοι, | αχ! να τα ξέχναγα εκεί μακριά.

10. Ο ναύτης το ναυτόπουλο Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Κορούλα μου, νυφούλα μου, πώς θα πορευτείς; | αχ πώς θα πορευτείς; | Μεγάλη θά 'ναι η χάρη μας | να πάρεις τον φουρνάρη μας | να τον παντρευτείς, να νοικοκυρευτείς | γλυκό ψωμί κορούλα μου, κοντά του να γευτείς | Μανούλα μου, καρδούλα μου, δεν τον αγαπώ | αχ δεν τον αγαπώ | ψωμί κι ελιά καλύτερα | παρά να κλαίω ύστερα | για το προξενιό, φιλί με το στανιό | Ας πάρει άλλη μάνα μου, τον όμορφο τον νιο. | Κορούλα μου, νυφούλα μου, πώς θα πορευτείς; | αχ πώς θα πορευτείς; | Ο ράφτης σε λιμπίζεται | στα μάτια σου ορκίζεται | Να τον παντρευτείς, να νοικοκυρευτείς | γλυκό ψωμί κορούλα μου, κοντά του να γευτείς | Μανούλα μου, καρδούλα μου, άλλον αγαπώ | αχ άλλον αγαπώ | το ναύτη τον ναυτόπουλο, | τ' ανέμου τ' αρχοντόπουλο | το μελαχρινό, στο λέω και πονώ | που με κρατάει στα μπράτσα του και πάω στον ουρανό

11. Παποράκι Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Παποράκι του Μπουρνόβα | και καρότσα της στεριάς, | πόσα τάλιρα γυρεύεις | στον Περαία να με πας; | Πόσα τάλιρα γυρεύεις | στον Περαία να με πας, | παποράκι του Μπουρνόβα | και καρότσα της στεριάς; | Κάθε νύχτα στ’ όνειρό μου σεργιανάω | Άγιο Νείλο, Κερατσίνι, Κοκκινιά. | Καπετάνιο, χρόνια ξέρεις πως πονάω | μα δεν άνοιξες πανιά. | Καπετάνιο Αρβανίτη | καροτσέρη φουκαρά, | στον Περαία έχω σπίτι | και στο Πέραμα κυρά. | Στον Περαία έχω σπίτι | και στο Πέραμα κυρά, | καπετάνιο Αρβανίτη | καροτσέρη φουκαρά.

12. Βάρκα χωρίς πανιά Τραγούδι: Μιχάλης Βιολάρης & Καίτη Χωματά
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Κώστας Κωτούλας
Μονάχος μου περνώ, στα κύματα μετρώ | πόσες μέρες λείπεις μακριά μου. | Άδειασε ο γιαλός κι έρημος, μοναχός | γλάρους έχω μόνο συντροφιά μου. | Βάρκα χωρίς πανιά, μακριά απ' τη στεριά | μ' άφησες να δέρνομαι στο κύμα. | Βάρκα χωρίς κουπιά σε θάλασσα πλατιά | βούλιαξε η αγάπη μας, τι κρίμα. | Περνούσαμε καλά, βαρκάδα κι αγκαλιά | και τα βράδια βόλτα στην πλατεία. | Μόνος μου θα χαθώ, λιμάνι πώς να βρω, | στ' ανοιχτά με βρήκε η τρικυμία.

13. Καπετάνιε χαμογέλα Τραγούδι: Μαίρη Λω
Μουσική: Νίκι Γιάκοβλεφ | Στίχοι: Κώστας Νικολαΐδης
Ένας λύκος καπετάνιος απ' την Σύρα | στο καράβι τριγυρνά κάθε βραδιά | και θυμάται μια μικρούλα ζωντοχήρα | που του έφερε φουρτούνα στην καρδιά. | Το τσιμπούκι του δε σβήνει κι όλο πίνει | έχει βλέμμα σαν το κύμα αγριωπό | κι ένας μούτσος πίσω απ' ένα φινιστρίνι | τραγουδά όλο τον ίδιο το σκοπό. | Καπετάνιε, καπετάνιε χαμογέλα | η αγάπη είναι φουρτούνα που περνά | μην αφήνεις την καρδιά σου μια κοπέλα | σαν καράβι τώρα να την κυβερνά. | Στη ζωή μας μια γυναίκα δεν μας φτάνει | καπετάνιε τη ζωή για να χαρείς | ρίξε άγκυρα στο πρώτο το λιμάνι | και καινούρια αγάπη κοίταξε να βρεις. | Μέρα, νύχτα με τα κύματα παλεύει, | ταξιδεύει για να βρει παρηγοριά | όμως όσο μακριά κι αν ταξιδεύει | η καρδιά του έχει αράξει στη στεριά. | Απ’ τα χέρια δεν αφήνει το τιμόνι | Το καράβι μες στα κύματα πηδά | Κι ο λοστρόμος σαν αρχίσει και νυχτώνει | με τους ναύτες απ’ την πλώρη τραγουδά | Καπετάνιε, καπετάνιε χαμογέλα | η αγάπη είναι φουρτούνα που περνά | μην αφήνεις την καρδιά σου μια κοπέλα | σαν καράβι τώρα να την κυβερνά. | Στη ζωή μας μια γυναίκα δεν μας φτάνει | καπετάνιε τη ζωή για να χαρείς | ρίξε άγκυρα στο πρώτο το λιμάνι | και καινούρια αγάπη κοίταξε να βρεις.

14. Ψαροπούλα Τραγούδι: Στέλλα Γκρέκα
Μουσική: Χρήστος Χαιρόπουλος | Στίχοι: Χρήστος Γιαννακόπουλος
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

Ο τρίτος δίσκος

01. Με μπουνάτσες και μποφόρια Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Με μπουνάτσες και μποφόρια | ταξιδεύουν τα βαπόρια. | Στα λιμάνια όλης της γης, | δύσης και ανατολής. | Μα εγώ για το καλό μου, | βάζω πλώρη στο όνειρό μου. | Μια βαρκούλα να αρματώσω, | φλόκο και πανιά να απλώσω. | Να ‘ναι σύνεργα γεμάτη, | μάσες ξάπλες και ραχάτι. | Το κορμί μου στο νερό, | το μυαλό στο πέλαγο. | Και οι σκέψεις συννεφάκια | που με πάνε μακριά. | Με γλαρόνια στον αέρα | και δελφίνια στα νερά. | Με μπουνάτσες και μποφόρια | να με ψάχνουν τα βαπόρια. | Στα λιμάνια όλης της γης | δύσης και ανατολής. | Στα λιμάνια όλης της γης | μα ποτέ της γης αυτής.

02. Ο σκοπός του καπετάν Σιδέρη Τραγούδι: Μαρία Αναματερού
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

03. Μπήκα μικρός στη θάλασα Τραγούδι: Ειρήνη Κονιτοπούλου-Λεγάκη
Μουσική: Γιώργος Κονιτόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Κονιτόπουλος
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

04. Έγια Μόλα-Για Τραγούδι: Γιώργος Κονιτόπουλος
Μουσική: Γιώργος Κονιτόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Κονιτόπουλος
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

05. Θα πάω να βρω το μάουκα Τραγούδι: Ειρήνη Κονιτοπούλου-Λεγάκη
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Θα πάρω μια ψαρόβαρκα (το μωρό μου) | θα πάρω μια ψαρόβαρκα | να πάω να βγω στην Πάρο | να πάω να βγω στην Πάρο. | Θα πα να βρω τον "Μάουκα" (το μωρό μου) | θα πα να βρω τον "Μάουκα" | μαζί του να καλάρω | θα πάω να βγω στην Πάρο. | Που έχει μες στο τσούρμο του (το μωρό μου) | που έχει μες στο τσούρμο του | όλο λεβέντες νέοι | όλο λεβέντες νέοι. | Παρκιώτες και Τσιπιδιανοί (το μωρό μου) | Παρκιώτες και Τσιπιδιανοί | κι οι άλλοι Ναουσέοι | όλο λεβέντες νέοι. | Θα πα να βρω το Βεντουρή (το μωρό μου) | θα πα να βρω το Βεντουρή | που ’χει το τρεχαντήρι | και δυο καραβοκύριοι. | Ν’ αράξουμε στον Αμπελά (το μωρό μου) | ν’ αράξουμε στον Αμπελά | που ’ναι το πανηγύρι | που ’ναι το πανηγύρι. | Θα πάμε να καλάρουμε (το μωρό μου) | θα πάμε να καλάρουμε | στη Νάξο ένα βράδυ | στη Νάξο ένα βράδυ. | Και το πρωί θ’ αράξουμε (το μωρό μου) | και το πρωί θ’ αράξουμε | στο πίσω το λιβάδι | στην Πάρο ένα βράδυ.

06. Θάλασσ’ απ’ όλα τα νερά Τραγούδι: Ειρήνη Κονιτοπούλου-Λεγάκη
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

07. Ένα καράβι από τη Χιό Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

08. Σε καινούργια βάρκα μπήκα Τραγούδι: Άννα Μανιάτη
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

09. Ξεκινά μια ψαροπούλα Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Δημήτρης Γκόγκος | Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος
Ξεκινάει μια ψαροπούλα απ' το γιαλό | Ξεκινά μια ψαροπούλα | απ' την Ύδρα τη μικρούλα | και πηγαίνει για σφουγγάρια όλο γιαλό | Έχει μέσα παλληκάρια απ' το γιαλό | Έχει μέσα παλληκάρια | που βουτάνε για σφουγγάρια | γιούσες και μαργαριτάρια μες στο γιαλό | Έχει Υδραίους και Ποριώτες απ' το γιαλό | Έχει Υδραίους και Ποριώτες | Αιγινήτες και Σπετσιώτες | που 'ναι όλοι παλικάρια μες στο γιαλό | Γεια χαρά σας παλληκάρια, άιντε στο καλό | Γεια χαρά σας, παλληκάρια | να μας φέρετε σφουγγάρια | γιούσες κι όμορφα κοράλλια απ' το γιαλό

10. Ο ψαράς Τραγούδι: Θόδωρος Κανακάρης & Άννα Χρυσάφη
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Γιατί δε με θες κυρά μου | επειδή είμαι ψαράς | κι είμαι λίγο αλανιάρης | σαν ψαράς και σαν βαρκάρης | Και θαρρείς ότι με μένα | δεν θα την περνάς καλά | Έχω μια μικρούλα βάρκα | με κουπιά και με πανί | και ψαρεύω κάθε βράδυ | μόνος με το παραγάδι | Και τα ψάρια που θα πιάσω | τα πουλώ στην αγορά | Κι αν ξυπόλητος γυρίζω | μη με βλέπεις και γελάς | τη γυναίκα που θα έχω | ξέρω να την επροσέχω | Και τα κέφια της να κάνω | μην κοιτάς που είμαι ψαράς

11. Καΐκι μου, Αη-Νικόλα Τραγούδι: Γιώτα Λύδια & Βασίλης Τσιτσάνης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Βάρδα κι, αράξαμε έγινα αμολά | γεια σου καΐκι μου, Άη Νικόλα | Ασήμι γέμισες σπαρταριστό | και τη χαρά σε σένα τη χρωστώ | και τη χαρά σε σένα τη χρωστώ | Ασήμι γέμισες σπαρταριστό | Βάρδα κι, αράξαμε έγινα αμολά | γεια σου καΐκι μου, Άη Νικόλα | Άντε κι αράξαμε, άγκυρα ρίχτε | κι όλοι τα χέρια σας μ' αγάπη σφίχτε | Να μάσουμε τα κάτασπρα πανιά | να βγάλουμε τα ψάρια στη στεριά | να βγάλουμε τα ψάρια στη στεριά | Να μάσουμε τα κάτασπρα πανιά | Βάρδα κι, αράξαμε έγινα μόλα | γεια σου καΐκι μου, Άη Νικόλα | Τώρα ας τραβήξουμε στ' αρχοντικό μας | χαρά να δώσουμε στο σπιτικό μας | Και στη κοπέλα μου μας αγαπά | να δώσουμε φιλάκια ναυτικά | να δώσουμε φιλάκια ναυτικά | Και στη κοπέλα μου μας αγαπά | Άιντε κι αράξαμε, έγινα μόλα | γεια σου καΐκι μου, Άη Νικόλα

12. Αγάντα γιαλέσα Τραγούδι: Παντελής Γκίνης
Μουσική: Παντελής Γκίνης | Στίχοι: Παντελής Γκίνης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

13. Ο ναύτης του Αιγαίου Οργανικό
Μουσική: Κωνσταντίνος Λυκόρτας

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης