Σάββατο, 12 Σεπτεμβρίου 2015

Το πιο λαμπρό αστέρι





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Γιάννη Μαρκόπουλου

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Αγορά Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη & Χορωδία
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ψάρια πουλάω | και δε με νοιάζει | που 'χω μιαν άκρη στην αγορά | χαμογελάω | κόντρα στ' αγιάζι | και απ' το δάκρυ βγάζω χαρά | Η φτήνια τρώει τον παρά | η στενοχώρια τη χαρά | πέτα μολύβι και χαρτί | κι έλα μαζί μας στη γιορτή | Πουλάω ψάρια | και δε με νοιάζει | αν στάζω αρμύρα θαλασσινή | τα παλικάρια | δεν τα πειράζει | άγκυρα βίρα, όρτσα πανί | Πουλάω ψάρια | και καμαρώνω | για το ψωμί μου το αρμυρό | χίλια φεγγάρια | δεν ξαργυρώνω | με μια στιγμή που θα χαρώ

02. Ας το πείσμα σου Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη & Δημήτρης Παπαμιχαήλ
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Συ εδώ εγώ αλλού με φερσίματα τρελού | συ αλλού εγώ εδώ μες στο πόνο θα πνιγώ. | Ας το πείσμα σου παρέκει | κι έλα στο παλιό μας στέκι | να γιομίσει χάδια η γειτονιά. | Έλα κι έπιασα σφουγγάρι | για να σβήσω το φεγγάρι | η αγάπη θέλει σκοτεινιά. | Συ εδώ εγώ εκεί χάθηκε η Κυριακή | συ εκεί εγώ εδώ ξέχασα να τραγουδώ

03. Ήλιος πάνω, ήλιος κάτω Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ήλιος πάνω, ήλιος κάτω | και μια κάμαρη πουλιά | Ξενυχτάει το Σαββάτο | στα ξανθά σου τα μαλλιά | Ήλιος πάνω, ήλιος κάτω | ξαναπιάσαμε δουλειά | Ήλιος πάνω, ήλιος κάτω | Στο τσουκάλι μας φαΐ | Όλο γλύκα το Σαββάτο | Με παιχνίδια το Σαββάτο | Με παιχνίδια το παιδί | Ήλιος πάνω, ήλιος κάτω | Όμορφη που 'ν' η ζωή

04. Φωτιές Οργανικό
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

05. Το αγόρι μίσεψε Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το πουλί ταξίδεψε | το ποτάμι πάει | το αγόρι μίσεψε | πια δε μ’ αγαπάει. | Και η ζωή μου τέλειωσε | στη στροφή του δρόμου | έχασα το γέλιο μου | και τον άνθρωπό μου | Σαν πουλί κοιμότανε | μες στην αγκαλιά μου | ποταμός χυνότανε | μέσα στην καρδιά μου. | Μα εγώ ξεστράτισα | στη στροφή του δρόμου | έχασα το γέλιο μου | και τον άνθρωπό μου.

06. Χάραζε Τραγούδι: Δημήτρης Παπαμιχαήλ
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Χάραζε | μάζευες τα πράματά σου | κι η καρδιά μου σπάραζε | μέτραγα τα βήματά σου | κι η καρδιά μου σπάραζε. | Δάκρυζε | κάθε τι που σ' αγαπούσε | κάθε τι που σ' άγγιζε | κι η ψυχή μου που βογκούσε | μες στο δάκρυ στράγγιζε | Χάραζε | έμπαινε καινούρια μέρα | κι η ζωή μας άλλαζε | Έμπαινε καινούρια μέρα | κι όλα τα σμπαράλιαζε.

07. Παράπονα Τραγούδι: Δημήτρης Παπαμιχαήλ & Πέτρος Λοχαΐτης & Χορωδία
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ένα κι ένα δυο | τα δυο μάτια σου | μου την κλέψαν τη χαρά μου | Τα χειλάκια σου | σακατέψανε την καρδιά μου | Ένα κι ένα δυο | τα δυο χέρια σου | στην ποδιά σου ρίξαν τ' άστρα | Τα νυχτέρια μου | γίναν δάκρυα, ξελογιάστρα. | Να 'ταν μόνο δυο | τα παράπονα | που με πνίξαν κι οι καημοί μου | Τόσο άπονα | δεν ανοίξανε την πληγή μου.

08. Ξανθομαλλού Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη & Χορωδία
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Οι άνδρες όλοι μ' αγαπούν | με το όνομά μου ξαγρυπνούν | Λένε για μια ξανθομαλλού | που το μυαλό της το 'χει αλλού | Άγιε Νικόλα γείτονα | απ' τις ματιές να γλίτωνα | που θα με ρίξουν κάτω | Εβίβα κι άσπρο πάτο | Μες την καρδιά μου ένα παιδί | που δε γυρίζει να με δει | Γύρω τριγύρω ένα σωρό | να τους αντέξω δεν μπορώ

09. Τραγούδι του πατέρα Τραγούδι: Λαυρέντης Διανέλλος & Χορωδία
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ψάρια πουλάμε | και δε μας νοιάζει | κι’ έχουμε στέκι στην αγορά | χαμογελάμε | κόντρα στ' αγιάζι | κι από το δάκρυ βγαίνει χαρά | χαμογελάμε | κόντρα στ' αγιάζι | κι από το δάκρυ βγαίνει χαρά | Η φτήνια τρώει τον παρά | η στενοχώρια τη χαρά | πέτα μολύβι και χαρτί | κι έλα μαζί μας στη γιορτή

10. Φωτιές Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη & Χορωδία
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μια νεράιδα στο μουράγιο | Θέ μου, δώσε μου κουράγιο | Μια νεράιδα στο μουράγιο | Θέ μου, δώσε μου κουράγιο | Είμαι ήλιος και φεγγάρι | Να σου φέγγω παλληκάρι | Είμαι ήλιος και φεγγάρι | Να σου φέγγω παλληκάρι | Έχεις μπράτσα, σήκωσέ με | Έχεις χείλια, φίλησέ με | Έχεις μπράτσα, σήκωσέ με | Έχεις χείλια, φίλησέ με | Γείρε πλάι μου, κοιμήσου | Ν’ ανασάνω το κορμί σου | Γείρε πλάι μου, κοιμήσου | Ν’ ανασάνω το κορμί σου

11. Χασαποσέρβικο Οργανικό
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

12. Κατερίνα Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη & Λαυρέντης Διανέλλος
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Βγαίνει η Κατερίνα τσάρκα στην Αθήνα, | Βάθη Μακρυγιάννη Κολωνό. | Μάτια μου μεγάλα, μέλι με το γάλα | γέμισαν οι δρόμοι ουρανό. | Θεέ μου μια κοκέτα στη μοτοσικλέτα | όλο και τινάζει το μαλλί. | Μάτια μου μεγάλα, μέλι με το γάλα | ποιος τις νύχτες σας γλυκοφιλεί; | Και κυλάει η ρόδα, στο καλάθι ρόδα | κι όνειρα σαν θάλασσα πλατιά. | Μάτια μου μεγάλα, μέλι με το γάλα | ρίχτε μου κι εμένα μια ματιά.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης