Παρασκευή, 7 Αυγούστου 2015

Στο δρόμο με τα χάλκινα





















Ο Μανώλης Μητσιάς σε τραγούδια του Kiki Lesendric

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Άγγελοι Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Kiki Lesendric | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Άγγελοι με τύμπανα βαριά | πώς λυπάται μέσα μου η καρδιά | Φύλα με, στοιχειό της ερημιάς | τέτοιες νύχτες σφάζουν μονομιάς | Σαν ποτήρι ράγισε η ζωή | πες μου πως να μεθύσω μ' άλλη αναπνοή | Σαν ποτήρι ράγισε ο καιρός | πες μου πως να κρατήσω μέσα μου το φως | Νύχτωνε κι ανάψαμε φωτιές | βγες φεγγάρι, μέτρα ξενιτιές

02. Ο στρατιώτης Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Kiki Lesendric | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Ίσως στρατιώτης να 'μαι πολέμου αγνώστου, | κι όσοι στολή φοράμε με άστρο του νόστου, | λες και πίνουμε πιο 'κει, | καπνό, φτηνό, χακί. | Τρύπια η ζωή κουβέρτα, κι όσο μαντάρεις, | κάπου ξηλώνει αβέρτα, κλαις να ρεφάρεις, | πώς αλλιώς να κοιμηθείς; | Με τ' όπλο του ο καθείς. | Πάντα του ανθρώπου η μάχη, λάσπη κι ελπίδα, | κι όμως φυτρώνει στάχυ στ' όνειρο που είδα, | κι ας μου δώσαν για φιλί, | σφουγγάρι και χολή. | Αχ, χιονίζει απόψε, κι η καρδιά ματώνει, | πες μου τραγούδι απόψε, που το πάνε οι πόνοι, | έλα, το αχ μου κόψε, | να τελειώνει...

03. Κάποιος άλλος έγινα Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Kiki Lesendric | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Πες μου, πού 'ναι οι φόβοι που 'χα, | πού 'ναι του κόσμου η ταραχή, | που πια δε μ' αφορά. | Ξέρεις, είναι του ανθρώπου οι σκέψεις, | σαν του ραδιόφωνου εκπομπή, | που παίζει σιγανά. | Φτάνει, φτάνει να το πιστέψεις, | κι έχει τη δύναμη η ψυχή | φεγγάρια να γεννά. | Έγινα, κάποιος άλλος έγινα, | γιος μεγάλος, | άλλος έγινα, μες στην ίδια ζωή. | Έγινα, σε φύλαγε άλλος κι έγινα | δεσμός μεγάλος, | άλλος έγινα, σαν καινούργιο πρωί.

04. Το πάρτυ Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Kiki Lesendric | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Να γράψω θέλω σ' αγαπώ πολύ | να πάψω θέλω γι' αυτό θα πιω πολύ | Παλιά κομμάτια που χόρευες θα βρω | ποια ξένα μάτια σε βλέπουν θησαυρό | Απόψε η νύχτα μοιάζει μ' απειλή | μεγάλη νύχτα κι εγώ μικρός πολύ | Λευκά σεντόνια ριγμένα στη καρδιά | για μένα χιόνια και γι' άλλους μυρωδιά | Νύχτα πάρ' την τη σκέφτομαι ξανά | κάνει πάρτι το χθες και με πονά | Νύχτα ζήτα με μπροστά της για χορό | γι' αγάπη κλαίω μα δεν τη συγχωρώ | Στενά μπαλκόνια, δειλινά στενά | καρδιές μπαλόνια πετούν στο πουθενά | Ποτάμι μαύρο στις φλέβες μου κυλάς | κι ας μην ξανάβρω τον τρόπο που φιλάς | Νύχτα παρ' την τη σκέφτομαι ξανά | κάνει πάρτι το χθες και με πονά | Νύχτα ρίξε με σαν άστρο στο κενό | γι' αγάπη κλαίω μα δεν τη συγκινώ | Νύχτα πάρ' την...

05. Τα λιοντάρια Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Kiki Lesendric | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Χαρά σε μένα, μια ζωή καλός, | σακάκι ένα, κι ο χιονιάς τρελός. | Χαρά σε μένα, το καλό παιδί, | ονείρου ένα, κι ο καημός κλειδί. | Χαρά στα τρένα, που γοργά κυλούν, | με λόγια ξένα κι ουρανούς μιλούν. | Φωτιά σε μένα, στη φωτιά μου ας πιω, | κι ας γράψει η πένα για το πώς και το ποιο. | Βρε ζωή, για' δε μ' αλλάζεις, | στα λιοντάρια τι με βάζεις, | με τα χέρια πάλι να πιαστώ; | Βρε ζωή, δεν είσαι εντάξει, | γι' άλλον κόσμο μ' είχες φτιάξει, | σε τούτον δε θα χρειαστώ. | Βρε ζωή, δεν έχω ανάσα, | μη μου δίνεις άλλη πάσα, | δεν έχω πού να βασιστώ.

06. Φευγαλέο Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Kiki Lesendric | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Σαν τ' αλάτι στο νερό, | τους εχθρούς μου συγχωρώ. | Κι όποιος βρει κακό να πει, | πάει στο χρόνο με κουπί. | Σαν τη σφίγγα στα γλυκά, | ψάχνει ο ψεύτης υλικά. | Όπου ήλιος και σκιές, | γεια σου πνεύμα υγιές. | να δροσίζονται οι γριές | Φευγαλέο, | το παρόν σού λέω. | Νικηφόρα, | του καινούργιου η φόρα.

07. Με το φορητό τον ουρανό μου Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Laza Ristovski | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Γράφανε παλιά νόμους κι εντολές | στην Παλιά Διαθήκη | Υποθήκη | Πρέπει να τιμάς, ψέμα να μην λες | κι ό,τι δεν σου ανήκει | Θέλει νίκη | Χρόνια τα 'λεγε ο Θεός | κι άκουγε ο λαός | στη γη που μένει | Χρόνια τα 'λεγα κι εγώ, μέχρι να πνιγώ | Μια μέρα | Ελένη | Θέλει θάρρος ν' αγαπάς | θάρρος θέλει στ' άγνωστο να πας | Μέλι, μέλι, και κρασί | Πίστη θέλει | σαν τον Μωυσή κι εσύ | Όλα τα πουλιά | φτιάχνουνε φωλιές | Φτιάχνουν ένα σπίτι | για μαγνήτη | Χρόνια το 'φτιαχνα κι εγώ | μέχρι να πνιγώ | Μια μέρα | μια Τρίτη | Με το φορητό τον ουρανό μου | στα μισά και κάτι αυτού του δρόμου | Έχω ένα σκοπό να πω στο χρόνο | όσο σ' αγαπώ σ' ελευθερώνω

08. Νοσταλγία Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Kiki Lesendric | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Καμιά φορά με πιάνει νοσταλγία, | να 'ναι αργία, να 'ναι Κυριακή. | Κι όσοι πάγου είχαμε ψυγεία, | καταλήξαμε εκεί. | Τι τα θες, μας μάγεψε η βανίλια, | άσε η γρίλια, του έρωτα γυρτή. | ποιας οργής πατήσαμε σταφύλια | και γλιστρήσαμε ασορτί. | Έλα, πάμε Θάσο, | τρέλα, αν σε χάσω... | Τόσα χρόνια πώς να τα ξεχάσω, | να τ' αλλάξω με τι; | Έλα, πάμε Θράκη, | τρέλα και σαράκι, | τόσα χρόνια φύσαγε αεράκι, | τώρα άλλοι αετοί. | Θυμάμαι βόλτες στη Θεσσαλονίκη, | καλοκαίρια στη Χαλκιδική, | κι είχαμε όλοι άσσο στο μανίκι, | μια καρδιά παιδική. | Καμιά φορά με πιάνει νοσταλγία, | λες μαγεία κι είχαν τα παλιά, | κι όπως λέμε, πρώτα η υγεία, | μα κι η μνήμη δουλειά.

09. Στο δρόμο με τα χάλκινα Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Kiki Lesendric | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Βγείτε στο δρόμο χάλκινα, | η νύχτα είναι γιορτή γι' αυτόν που πονά, | τραγούδια για πληγές, άγνωστα τυχόν, | τάγμα μοναχών η αγάπη. | Ταξίμι για σινιάλο κάνε μου, | να βγάλω μια φωνή παλιά του καημού, | στον κόσμο ν' ακουστεί άδικα τυχόν, | τάγμα μοναχών η αγάπη. | Πάρε με ζωή στα χέρια σου αγκαλιά, | δως μου αναπνοή ν' ανέβω τα σκαλιά, | πάρε με γιατί στην πλάτη έχω σταυρό, | θα πεθάνω αν δε σε βρω. | Πάρε με ζωή στα χέρια σου λοιπόν, | τόση αναπνοή κι ακόμα είμαι απών, | πάρε με γιατί στην πλάτη έχω σταυρό, | θα πεθάνω αν δε σε βρω. | Ήλιε που ξέρεις γράμματα, | για πες μου, ετούτη η αυγή τι γράφει μετά; | Θα σμίξουν οι στεριές κάποτε τυχόν; | Τάγμα μοναχών η αγάπη.

10. Ο κόμπος Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Kiki Lesendric | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Καινούργιο ρούχο, | σώμα παλιό, | φεγγάρι σου 'χω, | μα θες μακελειό. | Πού με πας, τραγούδι μου εσύ; | Εγώ δε μιλάω γι' αγάπη. | Το φίδι ο δρόμος | φέρνει ενοχή, | μπορεί κι ο νόμος, | Σώμα-ψυχή. | Πού με πας, τραγούδι μου εσύ; | Εγώ δε μιλάω γι' αγάπη. | Παιδιά της γύρας, | χαρές του μυαλού, | μπουκάλια μπύρας, | πού πράσινο αλλού; | Πού με πας, τραγούδι μου εσύ; | Εγώ δε μιλάω γι' αγάπη. | Εγώ είμαι κόμπος άλυτος, | στα θαύματά σας παράλυτος, | κρατάω τις νύχτες σε κουτί, | γραβάτα έχω λυτή.

11. Νανούρισμα Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Kiki Lesendric & Zoran Babovic | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Στον ουρανό κάθε αστέρι, | φωτίζει κάτω μια ψυχή, | για σένα μ' έχουν φέρει | εδώ στη γη. | Μα εσύ όσο πας ξεμακραίνεις, | στο λυπημένο μου ουρανό, | μ' αφήνεις, με άλλους βγαίνεις, | συμφωνώ. | Ξέρω, λες καρδιά κι όλα τέλειωσαν, | ξέρω, μια φωτιά βρήκαν κι έλιωσαν, | ξέρω, τα φιλιά πώς σβήνουν, | κι όσοι πίνουν, με ένιωσαν. | Καμιά φορά με ρωτάνε | οι φίλοι ακόμα αν σ' αγαπώ... | Χριστέ μου, τι ρωτάνε... | τι να πω;

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης