Κυριακή, 30 Αυγούστου 2015

Όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και τραγούδι





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Καλημέρα Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Τάκης Σιμώτας
Μόλις ξυπνήσω το πρωί | τα βλέπω όλα μαύρα, | θέλω μια κούπα με καφέ | και τέσσερα τσιγάρα | Τι νόημα έχουν όλα αυτά; | Τι τρέχω να προλάβω; | Πέρασε η μισή ζωή | δίχως να καταλάβω. | Τασάκι κι αποτσίγαρα, | φλιτζάνι κατακάθι, | όλα μαζί στον τενεκέ | κι απάνω το καπάκι. | Μα φτάνω στην εξώπορτα, | κοιτάζω τον καθρέφτη | κι αντί να ρίξω μια μπουνιά, | χαμογελώ στον ψεύτη.

02. Τα τσιγάρα Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Τα τσιγάρα αναβοσβήνω | κάνω το πικρό γλυκό | κι ο καπνός που πάει πάνω | φτιάχνει ένα μηδενικό | Φίλοι με ρωτούν τι κάνω | πώς τα πάω πώς περνώ | κι εγώ ανάβω ένα τσιγάρο | και δεν ξέρω τι να πω | Το ταβάνι θα τρυπήσω | με το νου μου έξω θα βγω | μα ποιος μου ‘βαλε στο χέρι | το τσιγάρο που κρατώ | Αχ ψυχή μου φαντασμένη | και κορμί μου μοναχό | αν εγώ δε σας παντρέψω | σαν τσιγάρο να καώ

03. Λόγια, τσιγάρα Τραγούδι: Μελίνα Κανά
Μουσική: Θανάσης Παντελής | Στίχοι: Δημήτρης Βαρνάβας
Δεν είναι μόνο όσα κάνω | είναι κι εκείνα που ξεχνώ | λόγια, τσιγάρα, αναπτήρα | και την ανύποπτή μου μοίρα | που το 'φερε να σ' αγαπώ. | Κι εσύ που όλα τα θυμάσαι | μέχρι κεραίας όπως λες | αρέσκεσαι να μ' ανακρίνεις | τα λάθη μου να μην αφήνεις | χωρίς συγκρίσεις με το χτες. | Αφού δεν λες λοιπόν να πάψεις | να 'σαι σε ρόλο ανακριτή | με το κορμί σου για μαστίγιο | την αγκαλιά σου κρατητήριο | ομολογώ την ενοχή.

04. Η ταμπακιέρα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Ιωσήφ Ριτσιάρδης | Στίχοι: Μίμης Τραϊφόρος & Γιώργος Γιαννακόπουλος
Τι μου τη χάρισες αυτή τη ταμπακιέρα | αφού για μένα πονηρά έχεις σκεφτεί | Κι αφού στο βάθος θέλεις να με κάνεις πέρα | τι μου τη χάρισες την ταμπακιέρα αυτή; | Την ταμπακιέρα σου δεν έπρεπε να πάρω | γιατί τη βλέπω και βαθιά μελαγχολώ | Μέχρι που σκέφτομαι να κόψω το τσιγάρο | για να σε διώξω μια στιγμή απ' το μυαλό. | Ποτέ δε μ' άφησες να δω μιαν άσπρη μέρα | και σου γουστάρει πάντα να με τυραννάς | Κι ίσως μου χάρισες αυτή την ταμπακιέρα | για να μου γίνει και το κάπνισμα βραχνάς.

05. Τραβώ καπνό, φυσώ καπνό Τραγούδι: Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Τραβώ καπνό,φυσώ καπνό | ζωή είναι και τελειώνει | μα πριν κι εγώ χώμα γινώ | κάτι κρυφό με λιώνει | Αρρώστια είναι ή έρωτας | σταμάτα πια να με ρωτάς | μην περιμένεις να σου πω | στον κόσμο να μιλήσω | για το στερνό μας μυστικό | μόνο θα τραγουδήσω | μην περιμένεις να σου πω | στον κόσμο να μιλήσω.

06. Special Hellas Τραγούδι: Νίκος Ξυδάκης
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Τάσος Σαμαρτζής
Όλα τά ’χαμε βρε Πέτρο | Τέρμα και το τσιγαρέτο | Ξαφνικά κακό μαντάτο | Ήρθε από τον Παπαστράτο | Κοίτα τώρα τι μπελάς | Με το special Hellas | Τσιγάρο μου γλυκόπιοτο | Φίνο και μυρωδάτο | Μαύρο χρυσό πακέτο μου | Πού να ’βρω να σ’ αλλάξω | Ψάχνω νέο τσιγαράκι | Να μου σβήσει το φαρμάκι | Μα δεν βρίσκω τέτοια γλύκα | Στα καινούρια με τα φίλτρα | Και γυρνάω σαν τρελό | Άρρωστος και νευρικός | Όσα λίγα αγαπούμε | Στη ζωή μας τα στερούμαι | Τρέχα τώρα βρες τον φταίχτη | Πού ΄ναι η ζωή μας σκέτη | Κι είναι ο στίχος μου κακός | Γιατί λείπει ο καπνός

07. Θέλω να πιω μαζί σου ένα τσιγάρο Τραγούδι: Χρήστος Θηβαίος
Μουσική: Χρήστος Θηβαίος | Στίχοι: Χρήστος Θηβαίος
Ποιος ξέρει που να ξημερώνεις | Ποιος ξέρει που να τριγυρνάς | και αν καρφωμένη στο μυαλό μου, εσύ με σώνεις | απ’ τη ζωή μου ξηλωμένη με πονάς | Θέλω να πιω μαζί σου ένα τσιγάρο | να δω να καίγεται στα χείλια σου ο χρόνος | Θέλω να πιω μαζί σου ένα τσιγάρο | για μια στιγμή να γελαστώ | και να ξεχάσω, ν’ αρνηθώ πως είμαι μόνος | Τα πιο βαριά ναρκωτικά που έχω πάρει | είναι αγάπη μου ο φόβος και η ελπίδα | κι έτσι όπως βούτηξα, ο τρελός με το κεφάλι | σαν την εξάρτηση, του πάθους σου η παγίδα | Θέλω να πιω μαζί σου ένα τσιγάρο | να δω να καίγεται στα χείλια σου ο χρόνος | Θέλω να πιω μαζί σου ένα τσιγάρο | Για μια στιγμή να γελαστώ | και να ξεχάσω, ν’ αρνηθώ... | Θέλω να πιω μαζί σου ένα τσιγάρο...

08. Λείπεις, τρελαίνομαι Τραγούδι: Κωνσταντίνος Μάτσικας
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Μάτα Μπαλτά
Στο πρωινό τσιγάρο, καίω τα πάθη μου. | Σβήνω τα λάθη μου, | Φτιάχνω καφέ και πίνω τις ντροπές μου. | Στο πρωινό τσιγάρο, καλώ τον ήλιο μου. | Τον ψεύτη φίλο μου, | Με τη φωνή του λύνω τις σιωπές μου. | Λείπεις τρελαίνομαι, σε μια καύτρα καίγομαι. | Με φυσάς μαγεύομαι, που σε θέλω ντρέπομαι. | Στο πρωινό τσιγάρο, γυναίκες φλέγονται.. | Πληγές γιατρεύονται, | Και τ’ άδεια δίχτυα, πνίγουν κρύα βράδια. | Στο πρωινό τσιγάρο, τα χέρια τρέμουνε. | Φόβοι πεθαίνουνε, | Μόνες καρδιές χάνονται στα σκοτάδια. | Λείπεις τρελαίνομαι, σε μια καύτρα καίγομαι. | Με φυσάς μαγεύομαι, που σε θέλω ντρέπομαι.

09. Η νύχτα Τραγούδι: Αφροδίτη Μάνου
Μουσική: Αφροδίτη Μάνου | Στίχοι: Αφροδίτη Μάνου
Η νύχτα ξέρει και φοβάται, μας αγαπάει, μας λυπάται | Μαζί μας πίνει, ξενυχτάει και το πρωί για ύπνο πάει | Η νύχτα θέλει ν' αγαπιέται και από έρωτα χτυπιέται | Καπνίζει, βρίζει και διαβάζει, κλαίει σαν παιδί κι αναστενάζει | Η νύχτα παίζει και κιθάρα και μένει πάντα από τσιγάρα | Γράφει τραγούδια και ζηλεύει, γυρνάει στους δρόμους κι αλητεύει | Η νύχτα ντύνεται γυναίκα και ξεκινάει κατά τις δέκα | Τους άλλους βάζει να τα σπάνε και τα πληρώνει όσα και να ναι | Η νύχτα κάνει απιστίες και παίρνει μέρος σε ληστείες | Βάζει μια βόμβα στην Κυψέλη κι ύστερα λέει ότι θέλει | Η νύχτα ότι και να γίνει, αναλαμβάνει την ευθύνη | Κι αυτός που ξέρει τι συμβαίνει, ζει με τη νύχτα και σωπαίνει

10. Καράβια αλήτες Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Φώντας Λάδης
Καράβια αλήτες μας σφύριξαν κάτι. | Μας είπαν ελάτε, μας κλείσαν το μάτι. | Μπροστά μας περνάνε, μα δε σταματάνε. | Τα άσπρα πανιά τους δεν ήταν για μας. | Καράβια περάσαν, χαθήκαν στα βάθη. | Γιατί μας γελάσαν κανείς δε θα μάθει. | Ανάποδη μέρα, τα τράβηξε πέρα. | Σ' αυτό το λιμάνι δεν φεύγει κανείς. | Στο 'να μου χέρι το τσιγάρο | μοιάζει με χαμένο φάρο. | Κι άμα θα σβήσει, θα 'ρθει μπόρα. | Σχόλασε το γλέντι τώρα.

11. Μ’ ένα τσιγάρο Τραγούδι: Μικρές Περιπλανήσεις
Μουσική: Νίκος Αρμπιλιάς | Στίχοι: Γιώργος Χαρτοφίλης
Μ' ένα τσιγάρο σαν φανάρι που αργοσβήνει | στη θύμηση σου λίγο-λίγο να μεθώ | μ' έμαθε η μέρα τη μορφή σου που μου κρύβει | μα εγώ σαν όνειρο κρυφά σ' ακολουθώ | Μ' ένα σου βλέμμα στα κλεφτά η μέρα φεύγει | κι η νύχτα πλάνα μου γελά | ό,τι μου δίνεις πάλι πίσω μου το παίρνεις | και στην τροχιά σου δορυφόρο με κρατάς | Με το να χέρι κολλημένο στο ποτήρι | με βρίσκει η νύχτα και με πνίγει στο πιοτό | κι η μουσική σιγά-σιγά με παρασύρει | μες τ' άδυτα των λογισμών σου ναυαγώ | Μ' ένα σου βλέμμα στα κλεφτά η μέρα φεύγει | κι η νύχτα πλάνα μου γελά | ό,τι μου δίνεις πάλι πίσω μου το παίρνεις | και στην τροχιά σου δορυφόρο με κρατάς

12. Πρωινό τσιγάρο Τραγούδι: Μ. Μανωλάκου & Α. Ψυχράμη
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
Χαράζει η μέρα και η πόλη έχει ρεπό | στη γειτονιά μας καπνίζει ένα φουγάρο | κι εγώ σε ζητάω σαν πρωινό τσιγάρο | και σαν καφέ πικρό και σαν καφέ πικρό | Άδειοι οι δρόμοι δε φάνηκε ψυχή | και το φεγγάρι μόλις χάθηκε στη Δύση | και γω σε γυρεύω σαν μοιραία λύση | και σαν Ανατολή και σαν Ανατολή | Βγήκε ο ήλιος το ράδιο διαπασών | μ' ένα χασάπικο που κλαίει για κάποιον Τάσο | κι εγώ σε ποντάρω κι ύστερα πάω πάσο | σ' ένα καρέ τυφλών σ' ένα καρέ τυφλών.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης