Τετάρτη, 26 Αυγούστου 2015

Χρυσή Δισκοθήκη





















01. Δεν το μπορείς Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Άρχιζε για μένα ο κόσμος μπρος στα σκαλοπάτια σου | μέσα στα μάτια σου | η ζωή μου ξαγρυπνούσε μπρος στο παραθύρι σου το σκοτεινό | Ώσπου άρπαξε μια νύχτα η φωτιά το στόμα σου | και τ' άγιο σώμα σου | κάποιος άλλος το φιλούσε και σεργιάνι το 'βγαζε | στον ουρανό | Δεν το μπορείς όσο κι αν θες να με | ξεχάσεις | Δεν το μπορώ ό,τι κι αν πω να σ' αρνηθώ | Δεν το μπορείς να γίνεις χτες και να περάσεις | Δεν το μπορώ με τον καημό να μετρηθώ | Είχα το μικρό σου χέρι άστρο και φεγγάρι μου | προσκυνητάρι μου | μάζευα τα δάκρυά σου και φιλιά σου τα 'στελνα το δειλινό | Ώσπου ήρθε κάποια νύχτα κι όλα αυτά τελειώσανε | κεριά που λιώσανε | κάποιος άλλος σε φιλούσε και σεργιάνι σ' έβγαζε στον ουρανό

02. Ρωμιός αγάπησε Ρωμιά Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Ξενοφώντας Φιλέρης
Τα δυο αστέρια του βορρά | λουλούδια α, | λουλούδια ανθισμένα | ένας Ρωμιός και μια Ρωμιά | από μπαξέ | από μπαξέ κομμένα | Δύο πλατάνια αψηλά | ρίχνουν τα φύ, | ρίχνουν τα φύλλα στρώμα | κι ο Δίας απ' τον Όλυμπο | φυλάει τον Πλα, | φυλάει τον Πλαταμώνα | Ρωμιός αγάπησε ρωμιά | ρωμιά και Θεσσαλονικιά | ρωμιά και Θεσσαλονικιά | ρωμιός αγάπησε ρωμιά | Πάρε Θεέ του έρωτα | το δυνατό | το δυνατό σου άστρο | και ρίχτο ξημερώματα | στο μαγεμέ, | στο μαγεμένο κάστρο | Ρωμιός αγάπησε ρωμιά | ρωμιά και Θεσσαλονικιά | ρωμιά και Θεσσαλονικιά | ρωμιός αγάπησε ρωμιά

03. Όνειρο απατηλό Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Μ' ένα όνειρο τρελό | όνειρο απατηλό | ξεκινήσαμε κι οι δυο μας | και στου δρόμου τα μισά | σβήσαν τ' άστρα τα χρυσά | ξαφνικά από τον ουρανό μας | Ποια μοίρα με ζηλεύει | ποιο μάτι φθονερό | και χάθηκε μια αγάπη | προτού να τη χαρώ | σαν πλοίο που ναυάγησε | σαν νούφαρο που μάδησε | στης λίμνης μέσα το θολό νερό | Με ελπίδες λιγοστές | έστω και απατηλές | να γυρίσεις περιμένω | ίσως βγει αληθινό | τ' όνειρό μου το τρελό | τ' όνειρό μου το ναυαγισμένο

04. Στις δεκάξι Μάη μήνα Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Βαγγέλης Πιτσιλαδής | Στίχοι: Γιάννης Κιούρκας
Τώρα που σε ζητώ τώρα σε χάνω, | τώρα κι αν σ΄ αγαπώ πια δε σε φτάνω, | ήταν η αγάπη σου ένα παιχνίδι | μα τώρα ο πόνος την καρδιά μου πνίγει. | Στις δεκάξι Μάη μήνα μ΄ ένα αμάξι η Μαρίνα | πέρασε από μπροστά μου ειρωνικά, | ξέχασε τα βάσανά μου, πλήγωσε και την καρδιά μου | κι έσβησαν τα όνειρά μου πια τα γλυκά. | Πες μου καρδιά μου εσύ πως να ξεχάσω, | το δρόμο της ζωής πως να περάσω, | αυτή η αγάπη μου ήτανε λάθος, | γιατί να σ΄ αγαπώ με τόσο πάθος. | Στις δεκάξι Μάη μήνα μ΄ ένα αμάξι η Μαρίνα | πέρασε από μπροστά μου ειρωνικά, | ξέχασε τα βάσανά μου, | πλήγωσε και την καρδιά μου | κι έσβησαν τα όνειρά μου πια τα γλυκά.

05. Πειραιώτισσα Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Βρήκα στο δρόμο κάτι παιδιά και τα ρώτησα | αν με θυμάσαι καμιά βραδιά Πειραιώτισσα | Αν δεις στον ύπνο σου μια νύχτα με βροχή | φωτιά να καίει | είν' η καρδιά μου που στενάζει μοναχή | και σιγοκλαίει | είν' η καρδιά μου που στενάζει μοναχή | και σιγοκλαίει | αν δεις στον ύπνο σου μια νύχτα με βροχή | φωτιά να καίει | Μακρυά στα ξένα στη ξενιτειά | βαρυαρρώστησα | κι ήλθα κοντά σου να βρω γιατριά | Πειραιώτισσα | Αν δεις στον ύπνο σου μια νύχτα με βροχή | φωτιά να καίει | είν' η καρδιά μου που στενάζει μοναχή | και σιγοκλαίει | είν' η καρδιά μου που στενάζει μοναχή | και σιγοκλαίει | αν δεις στον ύπνο σου μια νύχτα με βροχή | φωτιά να καίει

06. Πες πως μ' αντάμωσες Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Διώξε με, λοιπόν, μην κάνεις πίσω | Σε παρακαλώ μη λυπηθείς | Ήτανε γραφτό να σ' αγαπήσω | Ήτανε γραφτό να μ' αρνηθείς | Πες πως μ' αντάμωσες μια νύχτα σ' ένα όνειρο | Πες πως με ξέχασες σαν ήρθε το πρωί | Και μη σκεφτείς ότι για με δεν ήσουν όνειρο | Και μη νοιαστείς τι θ' απογίνω στη ζωή | Άσε με λοιπόν να σε σκεπάσω | Κάνει απόψε τόση παγωνιά | Και τα μάτια κλείσε να περάσω | σαν σκιά στη μαύρη λησμονιά

07. Άπονη καρδιά Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Άπονη καρδιά παρακαλώ, παρακαλώ | Θά ’ρθω μια βραδιά | παλιούς καημούς να σου θυμίσω | Άπονη καρδιά παρακαλώ, παρακαλώ | Θά ’ρθω μια βραδιά | και θα σου τραγουδήσω | Έβγα τα μεσάνυχτα ψηλά στο παραθύρι | Έβγα τα μεσάνυχτα με την αστροφεγγιά | Άπονη καρδιά θάρθω μια βραδιά | θά ’ρθω στην αγάπη σου να βρω παρηγοριά | Άπονη καρδιά παρακαλώ, παρακαλώ | Πότε θα σε δω | στα χέρια μου να σε κρατήσω | Άπονη καρδιά παρακαλώ, παρακαλώ | Θά ’ρθω μια βραδιά | κρυφά να σου μιλήσω

08. Μη μου χτυπάς τα μεσάνυχτα την πόρτα Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μη μου χτυπάς | τα μεσάνυχτα τη πόρτα | μη μου μιλάς | να σ' ακούσω δεν μπορώ | Αν μ' αγαπάς | μην γυρίζεις πίσω | άσε να κρατήσω | τον πόνο συντροφιά | Όπου κι αν πας | την αγάπη παίρνεις | το σκοτάδι φέρνεις | και τη συννεφιά

09. Βρέχει ο Θεός Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Σιγά, σιγά κι αυτό το βράδυ | Θα ‘ρθω στην πόρτα σου για λίγο να σταθώ | Σιγά, σιγά μες στο σκοτάδι | ένα παράπονο της νύχτας να σου πω | Μη μου κρατάς κλειστή την πόρτα | Βρέχει ο Θεός και θα βραχώ | Άνοιξε αγάπη μου σαν πρώτα | Να μπω κι εγώ να ζεσταθώ | Σιγά, σιγά κι αυτό το βράδυ | στα σκαλοπάτια σου και πάλι θα βρεθώ, | σιγά, σιγά μες στο σκοτάδι | ένα παράπονο της νύχτας να σου πω | Μη μου κρατάς κλειστή την πόρτα | Βρέχει ο Θεός και θα βραχώ | Άνοιξε αγάπη μου σαν πρώτα | Να μπω κι εγώ να ζεσταθώ

10. Να 'χα τα χρόνια σου Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Γιώργος Κανελλόπουλος
Είκοσι χρονών και κλαις | για μια αγάπη σου χαμένη | είκοσι χρονών τι θες | ποιος σου είπε ότι φταις | η ζωή σε περιμένει | Νά 'χα τα χρόνια σου | αχ και να τά 'χα | Νά 'χα τα χρόνια σου | αυτά μονάχα | Τα σγουρά σου τα μαλλιά | άσε με να τα χτενίσω | κι αν σου πήραν την καρδιά | θα κινήσω μια βραδιά | να σου τηνε φέρω πίσω

11. Ο τρελός Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Με κυνηγούν, με κυνηγούν κάθε βραδυά | της γειτονιάς, της γειτονιάς σου τα παιδιά | με κοροϊδεύουν τα παιδιά | σαν τρέχω στην ανηφοριά | να σου χαρίσω μια φτωχή καρδιά | κι όταν στην πόρτα σου μιλώ | τα σκαλοπάτια σου φιλώ | εσύ φωνάζεις "διώξτε τον τρελό" | Θα την αντέξω του τρελού τη ρετσινιά | μα πώς ν' αντέξω την δική σου απονιά | πες μου δυο λόγια να σωθώ | προτού στ' αλήθεια τρελαθώ | δωσ' μου το χέρι για να κρατηθώ | Κι όταν στην πόρτα σου μιλώ | τα σκαλοπάτια σου φιλώ | μη μου φωνάζεις "διώξτε τον τρελό"!

12. Γιε μου, γιε μου  Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Γιε μου, είν’ ο πόνος μου αβάσταχτος καλέ μου | που σε βλέπω σαν ξερόφυλλο του ανέμου | στη ζωή κυνηγημένος να γυρνάς | Γιε μου, δεν τον άκουσες τον δόλιο σου πατέρα | παρασύρθηκες και μέρα με τη μέρα | είσαι είκοσι χρονών κι όμως γερνάς | Γιε μου, τι περιμένεις, πε μου | σ’ έναν δρόμο λασπωμένο | θα ’σαι πάντα σα δεντρί ξεριζωμένο | δίχως μοίρα, δίχως ήλιο κι ουρανό | Γιε μου, τον καημό μου συλλογίσου | γύρνα σπίτι να γλυκάνω την πληγή σου | γιε μου, γιε μου, πώς πονώ | Γιε μου, είν’ οι άνθρωποι απάνθρωποι καλέ μου | οι αρχόντοι είν’ εμπόροι του πολέμου | και γελούν όταν το δάκρυ μας κυλά | Γιε μου, μην πιστεύεις σε κανέναν ακριβέ μου | ως κι οι φίλοι σου χαρήκανε, Θεέ μου | που ’χεις πέσει τώρα τόσο χαμηλά

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης