Τετάρτη, 26 Αυγούστου 2015

Ο Νότης Σφακιανάκης στη χρυσή δισκοθήκη





















Ο Νότης Σφακιανάκης σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Παράλληλα Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Παράλληλα περπατάμε παράλληλα | κι όλα είναι ακατάλληλα | για vα σμίξουμε πάλι. | Παράλληλα σαν φονιάδες σκοτώσαμε | την αγάπη που νιώσαμε | γιατί ήταν μεγάλη. | Ήταν μια αγάπη δυνατή | όμως στη δύσκολη στιγμή | την παρατήσαμε | χωρίς αιτία κι αφορμή | πέσαμε πάνω σαν τρελοί | και τη διαλύσαμε. | Παράλληλα περπατάμε παράλληλα | και στo ίδιο κατάλυμα | δεν θα ζούμε τα βράδια. | Παράλληλα σαν φωτιές αργοσβήνουμε | και στo τέλος θα μείνουμε | δύο σώματα άδεια.

02. Στη μέση του δρόμου Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Στη μέση του δρόμου στάθηκα | Θεέ μου, πού είμαι, χάθηκα | Πού είσαι εσύ που σε κράταγα χθες | Σε μια απουσία χιλιάδες πληγές | Κι όλο το σκέπτομαι, σε ξανασκέπτομαι | πως με αγάπησες για λίγο μόνο | Μα κι αν με ρώταγαν τώρα που μ' άφησες | θα ξαναδιάλεγα τον ίδιο πόνο | Στη μέση του δρόμου στάθηκα | Στη μέση του δρόμου ξέμεινα | Αγώνα να ζήσω έδινα | Εγώ νυχτερίδα που τρέμει το φως | κι εσύ μακριά μου σα μαύρος καπνός | Κι όλο το σκέφτομαι... | Στη μέση του δρόμου στάθηκα | Κι όλο το σκέπτομαι, το ξανασκέπτομαι | θα ξαναδιάλεγα τον ίδιο πόνο | Στη μέση του δρόμου στάθηκα

03. Νύχτες αλήτισσες Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Δημήτρης Κουλέτσης | Στίχοι: Φώντας Θεοδώρου
Με ξενύχτησες κι απόψε | είχες δεν είχες | με ξενύχτησες. | Αγκαλιά μ' ένα μπουκάλι | και στο μαύρο μου το χάλι | ήρθες πάλι στο μυαλό μου | και κουρέλια να μου κάνεις | τον εγωισμό μου. | Νύχτες αλήτισσες περνάω, | νύχτες αλήτισσες για σένα. | Έμμονη ιδέα μού 'χεις γίνει, | ένα παράπονο που δε μ' αφήνει. | Με ξενύχτησες κι απόψε | είχες δεν είχες | με ξενύχτησες. | Αγκαλιά μ' ένα πακέτο | σέρτικο, βαρύ και σκέτο | να θυμάμαι, να πονάω | και στο άδειο μου το σπίτι | να σ' αναζητάω.

04. Σήκω και φύγε Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Γιάννης Δημητράς | Στίχοι: Σόφη Παππά
Ποια μάγισσα μοίρα | ποιος δρόμος σε φέρνει | κι απόψε μπροστά μου | και ράγισε η νύχτα | που είσαι με άλλον | και σπάει η καρδιά μου | Ανάβεις τσιγάρο | και μέσα απ’ τη φλόγα | τρελή με κοιτάζεις | Κοιτάζεις εμένα | που λιώνω για σένα | κι αυτόν αγκαλιάζεις | Σήκω και φύγε | φύγε σου λέω | για ό,τι γίνει | εγώ δε φταίω | Σήκω και φύγε | που σoυ μιλάω | μη μoυ χαλάς | ό,τι αγαπάω | Ποιος άνεμος φίλος | και ξάγρυπνος ήλιος | μπροστά μoυ σε φέρνει | να δω τι αξίζεις | και που τριγυρίζεις | ποιά τρέλα σε δέρνει | Σε βλέπω μπροστά μoυ | και μες στη φωτιά μoυ | τα μάτια μoυ κλείνω | και δεν θα φωνάξω | και δεν θα ουρλιάξω | και χρόνο σoυ δίνω | Σήκω και φύγε | φύγε σoυ λέω | για ό,τι γίνει | εγώ δε φταίω | Σήκω και φύγε | που σoυ μιλάω | μη μoυ χαλάς | ό,τι αγαπάω

05. Καρδιά μου Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Τάσος Βουγιατζής | Στίχοι: Τάσος Βουγιατζής
Το τηλέφωνο απόψε δεν χτυπάει | δεν χτυπάει και η δική σου η καρδιά | ο μισός μου ο εαυτός παραμιλάει | και ο άλλος μου μισός στο πουθενά | Κλείνω πόρτες και παράθυρα στο κόσμο | Θεέ μου ρίξε το κορμί μου μια βροχή | την αγάπησα κι αυτό ζητάω μόνο | ένα τέλος, μια αρχή | Καρδιά μου… | Είχες πάντοτε για όλα κάποια λύση | πες μου τώρα είναι η λύση η σιωπή | η καρδιά μου από το μηδέν θα ξαναρχίσει | αν το σύνθημα το δώσεις μόνο εσύ | Έλα βγάλέ με απόψε από το σκοτάδι | δώσ' μου λίγο από το δικό σου ουρανό | δεν ζητιάνεψα ποτέ μου ένα χάδι | κι όμως τώρα στο ζητώ | Καρδιά μου

06. Ο Στράτος Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Βασίλης Σδούκος | Στίχοι: Γιώργος Θανόπουλος
Ήταν φίλε μoυ λεβέντης | ήταvε καλό παιδί | και τov αγαπούσαν όλοι | και τov λάτρεψαv πολλοί | ποιός δεν έχει τραγουδήσει | "Ταξιτζή" και "Παλιατζή". | Φίλε έφυγε o Στράτος | και παρέλυσε τo κράτος | κι η νυχτερινή ζωή | έχει μείνει ορφανή. | Φίλε έφυγε o Στράτος | και παρέλυσε τo κράτος | κι η νυχτερινή ζωή | έχει μείνει ορφανή. | Έφυγε δίχως αντίο | ξαφνικά ένα πρωί | γιατί άρεσαν στo Χάρο | τα τραγούδια που ’χε πει | και τov πήρε τροβαδούρο | στo δικό του μαγαζί. | Φίλε έφυγε o Στράτος | και παρέλυσε τo κράτος | κι η νυχτερινή ζωή | έχει μείνει ορφανή. | Φίλε έφυγε o Στράτος | και παρέλυσε τo κράτος | κι η νυχτερινή ζωή | έγινε άχαρη πολύ.

07. Νταβατζής Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης & Ειρήνη Χρυσοβέργη | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Κι αν δε θυμάσαι δεν πειράζει | κάποτε είμαστε μαζί | σ' ένα πορνείο στη Βεγγάζη | που σ' έσωσα απ' τον νταβατζή | Κι αν σε πειράζει ξέχασέ το | δε σου ζητώ απλοχεριά | μα όταν αλλάζει ο καιρός πώς με πονάει | του νταβατζή σου, του νταβατζή σου | του νταβατζή σου η μαχαιριά | Κι αν δε θυμάσαι δεν πειράζει | το αίμα μου έτρεχε καυτό | είδα τον Χάρο με τα μάτια | και από θαύμα μόνο ζω | Κι αν σε πειράζει ξέχασέ το | δε σου ζητώ απλοχεριά | μα όταν αλλάζει ο καιρός πώς με πονάει | του νταβατζή σου, του νταβατζή σου | του νταβατζή σου η μαχαιριά

08. Οι σκιές Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Δεν είσαι εσύ το καλοκαίρι πια για μένα | είσαι σιωπή, ντροπή και όνειρα καμένα | δεν θα σου δώσω εγώ το σώμα μου ξανά | να συμπληρώνεις τα δικά σου τα κενά | οι σκιές δεν αγαπάνε γιατί δεν έχουνε ψυχή | οι σκιές δεν αγαπάνε | μια σκιά ήσουν κι εσύ | δεν είσαι πια ό,τι αγαπούσα κι είναι κρίμα | είσαι ο ήχος απ' του χωρισμού το βήμα | δε θα σ' αφήσω μες στο ψέμα να κρυφτείς | θα σε πετάξω στην αλήθεια να καείς | οι σκιές δεν αγαπάνε γιατί δεν έχουνε ψυχή | οι σκιές δεν αγαπάνε | μια σκιά ήσουν κι εσύ

09. Εκτός εαυτού Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Θοδωρής Πασιαλής | Στίχοι: Κώστας Τριγώνης
Κάτι σημάδια τα 'πιναν | στην κλείδωση του αγκώνα | σε ρώτησα πως έγιναν | και μού 'πες με βελόνα. | Νομίζω πως θα πόνεσε | μoυ πες πovάει τώρα | σε είδα vα αγχώνεσαι | σαν πέρναγε η ώρα. | Εκτός εαυτού φωνάζω μη | για ενός λεπτού ζωή χλωμή. | Ξέρω βραδιές που κρύωνες | κι ας ήταν καλοκαίρι. | Μισές που τις σημείωνες | στov τοίχο με μαχαίρι. | Γύρω οι φίλοι σ' έσπρωχναν | δυο μέσα και μια έξω | και μένα πάντα μ' έδιωχναν | μαζί σoυ μήπως μπλέξω.

10. Μα εσύ με καις Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Εγώ μεγάλωσα μέσα στους δρόμους | κι είδαν τα μάτια μου τόσα πολλά | για σένα έφτιαξα άγραφους νόμους | να μη σ' αγγίξουν ξένα χέρια πουθενά. | Μα εσύ με καις, όλα τα καις | με υποκρισίες, απιστίες και ψευτιές | μα εσύ με καις και με πετάς | και σαν τη στάχτη του τσιγάρου με σκορπάς. | Εγώ περπάτησα μέσα στη νύχτα | κι έμαθα όλα της τα μυστικά | με την αγάπη μου κοντά σου ήρθα | να σε γεμίσω με στοργή και ζεστασιά.

11. Μήπως είμαι τρελός Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Το σχήμα του κορμιού σου | στο κρεβάτι μου έχει μείνει | κι εγώ στο πάτωμα κοιμάμαι | το μόνο από σένα | που μου έχει απομείνει | για να ‘χω να θυμάμαι. | Μήπως είμαι τρελός | μήπως τα ‘χω χαμένα | που ακόμα πιστεύω θα γυρίσεις σε μένα. | Μήπως είμαι αλλού | στη μεγάλη μου πλάνη | και νομίζω πως ζω αλλά έχω πεθάνει. | Τα ίχνη των χειλιών σου | στο ποτήρι μου που πίνω | μια σφραγισμένη καταδίκη | κι ο έρωτας κρυμμένος | στο χάος της ψυχής σου | με σέρνει σε μια δίκη.

12. Λίγο-λίγο Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Δημήτρης Κουλέτσης | Στίχοι: Ηλίας Φιλίππου
Μαγικό τo χρώμα των ματιών σoυ | πυρκαγιά τo χρώμα των χειλιών σoυ | που vα βρω κουράγιο ν' αντιδράσω | στo παιχνίδι κράταγες τον άσσο. | Λίγο, λίγο, λίγο, λίγο μoυ τα πήρες όλα | Λίγο, λίγο, λίγο, λίγο ζω για σέvα τώρα | Λίγο, λίγο, λίγο, λίγο μoυ τα πήρες όλα | Λίγο, λίγο θα ξεφύγω από σέvα τώρα. | Φυλακή στα βλέφαρά σoυ μπήκα | γεύτηκα απ' τα χείλη σoυ τη γλύκα | κι έχασα τον κόσμο στ' άγγιγμά σoυ | τώρα ζω όπως θέλει η καρδιά σoυ.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης